Pyhä Henki antaa voiman

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pyhä Henki antaa voiman

ViestiKirjoittaja Herman » 29. Touko 2012 10:33

"Kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka" (Apt.1:8)

Pyhän Hengen toimenkuva maan päällä on kirkastaa Kristusta ja Hänen täytettyä sovitustyötään. Sitä varten siis Pyhä Henki on myös meille annettu - että voisimme Hengen voimassa olla Jeesuksen todistajia. Jeesuksen todistajana oleminen ei siis varsinaisesti ole meidän omaa tekemistämme, vaan se on sitä kun annamme Pyhän Hengen tehdä meissä ja meidän kauttamme sitä, mitä varten Pyhä Henki on lähetetty. Me voimme ainoastaan antaa Pyhän Hengen toimia kauttamme, tai estää Häntä toimimasta.

Yksi tapa koetella omaa vaellustaan, onko se Hengen ohjaamaa ja täyttämää, on tutkia että olenko Jeesuksen todistaja? Todistaako elämäni Hänen ristinkuolemastaan ja ylösnousemuksestaan? Eikä ainoastaan sanalla ja kielellä, vaan teossa ja totuudessa (Jaak.2:10). Mutta tietysti siihen sisältyy myös sanallinen todistaminen, sillä "usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta" (Room.10:17). Jos elämämme täyttyy muista asioista, niin ettemme voi sanoa olevamme Jeesuksen todistajia, on meillä syytä pohtia olemmeko Hengen kuljettamia ja täyttämiä ollenkaan. Silloin saamme tulla Jumalan luokse tyhjinä, ja Hänen lupauksiinsa ja Golgatalla täytetyn työn perusteella tulla Pyhän Hengen täyttämiksi, ja saada luvattu voima ja voitelu palvelustyöhön. Se on sama voima, joka muutti Herransa kolmesti kieltäneen Pietarin väkeväksi ja rohkeaksi sananjulistajaksi. Sama voima, joka sai lukkojen takana pelkuroineet opetuslapset puhumaan "tulisilla kielillä" uskoa ja herätystä synnyttäviä Jumalan antamia sanoja.

Jeesus sanoi, että "kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen" (Joh.16:13). Tämä on lupaus, jonka varassa on hyvä levätä. Henki johdattaa meidät totuuteen. Meidän tulee siis kulkea uskossa Jeesusta seuraten. Meidän ei tarvitse murehtia siitä, mistä totuus löytyy tai mistä sitä etsisimme, vaan kun vain asennoidumme sydämessämme seuraamaan Herraa ja olemaan Hänelle kuuliaiset kaikessa, voimme luottaa siihen, että sydämessämme asuva Pyhä Henki johdattaa meidät kaikkeen totuuteen. Miten mahtava lupaus tämä onkaan! Totuus puolestaan tekee meitä vapaaksi, ja Kristuksen vapaus meissä saa ihmiset kaipaamaan ja kadehtimaan osakseen sitä samaa. Kun elämämme huokuu sen sanoman todellisuutta, mitä huulillamme julistamme, tekee Pyhä Henki tehtävänsä ja todistaa kauttamme maailmalle Kristuksesta. Me saamme olla Hänen todistajiaan ja uskosta ja levosta käsin katsella kuinka suuria ja ihmeellisiä tekoja Pyhä Henki vielä ajassammekin tekee, Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.

Kaikkia siunaten.
Herman
 

Re: Pyhä Henki antaa voiman

ViestiKirjoittaja pekka » 30. Touko 2012 11:41

Jatkoa Hermanin kirjoitukseen:

Sananl. 12:17

Toden puhuja lausuu oikeuden, mutta väärä todistaja petoksen.

Sananl. 14:5

Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

Sananl. 14:25

Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.

Sananl. 19:5

Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se ei pelastu.

Sananl. 19:9

Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se hukkuu.

Sananl. 19:28

Kelvoton todistaja pitää oikeuden pilkkanaan, ja jumalattomien suu nielee vääryyttä.

Sananl. 21:28

Valheellinen todistaja hukkuu, mutta kuunteleva mies saa aina puhua.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Pyhä Henki antaa voiman

ViestiKirjoittaja Herman » 31. Touko 2012 07:45

Tänäkin päivänä, tälläkin hetkellä tuhannet ja sadat ihmiset kulkevat tietään kohti kadotusta, tietämättä pelastuksesta joka heille jo on valmistettu ja täytetty. Jumala ei tahdo että yksikään joutuu kadotukseen, mutta kuka meistä on valmis lähtemään?

Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: "Kenenkä minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme?" Minä sanoin: "Katso, tässä minä olen, lähetä minut" (Jes.6:8)

Kun vastaamme profeetta Jesajan tavoin Herran kutsuun, varustetaan meidät Pyhällä Hengellä ja voimalla. Henkeä ei ole annettu omaksi viihdykkeeksemme tai muutenkaan itseämme varten, vaan siksi että Jumalan rakkaus ja armo ja laupeus saisi meidän kauttamme virrata pimeyden kahleissa istuville.

Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät." Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Joh.20:21-23)

Kenet Jumala saa lähettää? Kuka vastaa: "Katso, tässä minä olen, lähetä minut"?
Herman
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa