Viisas sydän <3

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2012 08:57

Kun ikää karttuu niin sitä alkaa ajatella syvällisemmin kaikennäköisiä asioita mm.tulevaisuutta,esim.sitä kun lapsenlapsille alkaa tulla ymmärrystä..minkälaisia mummoja ja paappoja me ollaan,ollaanko hedelmällisiä puita vai aavekaupunkeja :)
Minkälaisia muistoja teillä on omista isovanhemmistanne.Mä tiedän sen että mun äidin äiti oli uskova joka kävi evankelioimassa naapurustossa,kuoli ennenkö synnyin.
Toinen mummo kantoi huolta poikansa eli meidän perheestä ja rukoili iltaisin ääneen lottovoittoa.Ei ollut tunnustava uskova mutta rukoili kuitenkin ja uskon että rukouksensa oli ihan vilpitön..no ei tullut lottovoittoa,tuli isälle ja äidille avioero jonka jälkeen elämän laatumme kylläkin parantui ,mutta eletty elämä on tehnyt äidistä vähän kuin aavekaupungin..on kyllä lämmin ihminen mutta se hengellisyys mitä nuorempana kaipas on jäänyt jostain syystä vaikka uskon ratkaisuakin on jossain vaiheessa tehnyt :cry: Kertoi viikonloppuna että kyllä hän kädet ristissä täällä paljon on,mietti että kumpa tulisikin luettua enemmän Raamattua.Tänään päätin hakea mp 3 soittimen ja ladata siihen Raamatun jos vaikka innostuis kuuntelemaan :)

”Opeta meille, miten lyhyt on aikamme, että saisimme viisaan sydämen.”
Ps. 90:12

”Vanhuutemme määräytyy sen mukaan, miten olemme eläneet. Meistä voi tulla aavekaupunkeja tai sitten hedelmällisiä puita, joilla on merkitystä senkin jälkeen, kun ne eivät jaksa enää pysyä pystyssä."
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2012 09:18

Sananpaikka tulikin näköjään toisesta käännöksestä jota en käytä..piti oikein tarkistaa että noinko se oli :) No ei se nyt asiaa tällä kertaa taida kummemmaksi muuttaa :)

Ps 90:12 Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen.
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Touko 2012 12:49

Dan. 7:4

Ensimmäinen oli kuin leijona, mutta sillä oli kotkan siivet. Minun sitä katsellessani reväistiin siltä siivet, ja se nostettiin maasta pystyyn ja asetettiin kahdelle jalalle niinkuin ihminen, ja sille annettiin ihmisen sydän.

Hoos. 14:9

(14:10) Kuka on viisas ja ymmärtää nämä? Kuka taitava ja käsittää nämä? Sillä Herran tiet ovat suorat: vanhurskaat niillä vaeltavat, mutta luopiot niillä kompastuvat.

Matt. 13:15

Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

Ap. t. 4:32

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Ap. t. 28:27

Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

1. Kor. 3:18

Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

Hepr. 3:12

Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,

Hepr. 10:22

niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

Hepr. 13:9

Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

Jaak. 3:13

Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

2. Piet. 2:14

heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Touko 2012 13:25

En tiedä pystymmekö itse arvioimaan tilaamme kovinkaan realistisesti. Tietenkin voimme katsoa taaksepäin ja nähdä muutoksen mikä meissä on tapahtunut. Mutta jos pysymme Kristuksessa, Hän muuttaa meitä, ja siihenhän me uskomme ja toivomme laitamme.

Tämä päivä ratkaisee, on turhaa liikaa laittaa painolastia tulevaan, koska emme pysty sitä ennakoimaan, siksi on merkitystä sillä mitä me nyt olemme ja mihin toivomme laitamme.


Ja viisaudesta en tiedä, mikä on ihmisen viisaus? Ja miten arvioimme viisautta? Tietenkin on sitä näkökykyä kun on nähnyt elämää ja tietää elämästä jotain, mutta ei se iän summa välttämättä ole... ja ehkä "tyhmillekin" voidaan sitä viisautta antaa, kun se on Kristuksesta.
lonelyrider
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Touko 2012 14:17

Unelmia saa olla...mulla ainakin on :) Mutta se siitä vissiin sitten....
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Touko 2012 17:18

pulla kirjoitti:Unelmia saa olla...mulla ainakin on :) Mutta se siitä vissiin sitten....



Mitä se siitä vissiin sitten ;) en mie ainakaan millään pahalla mitään, kunhan laitoin jotain ajatuksia mitä mieleeni tuli, saa unelmia olla ja tulee ollakin, kyllä Jumala varmasti ymmärtää myös unelmia.
lonelyrider
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2012 07:48

Lonelyrider: kyllä Jumala varmasti ymmärtää myös unelmia.


Eikö se jos rukoilee "Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen." oo unelmoimista,En tiedä tyhmyydestä ja viisaudesta mutta ainakin Raamatussa kehoitetaan keräämään aarteita taivaisiin,että rikkaus olisi Jumalan tykönä.Sieltähän se Jumalan mielen mukainen viisaus ja taidollisuus lähtee.Ihminen voi olla muilla alueilla tyhmäkin ...esim matikassa tai politiikassa, mutta se ei vaikuta siihen ettei voisi olla hedelmällinen puu :)
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2012 08:00

Enkä koe unelmaa myöskään painolastina.Nuo alun ajatukset vaan puhutteli ja sopi siihen mitä oon itsekkin miettiny,löysin ne eräästä blogista.
Eilen mieleeni tuli työpaikalla se kun todael kirjoitti siitä kun ihminen on masentunut,viekää Jeesuksen luo.Mutta se ei oo aina niin helppoa.Äitini on masentunut ja se on surullista.Koitetaan siskon kans aina välillä puhua Jeesuksesta ja oon monesti rukoillut että äiti löytäis elävän uskon Jeesukseen ja ilon elämään sitä kautta mutta hän on jotenkin lukossa.On elänyt tosi raskaan elämän.
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2012 08:19

Miksi mä nyt vedän tätä äidin asiaa tähän,ehkä siksi kun se on hätkähdyttänyt jälleen.Masentunut ihminen joka on muuten lämmin hellä ja sydämmellinen muuttuu masennuksen myötä kuin "aavetaloksi" ja masentuneita on tosi paljon.Äitistä pilkahtaa ilo ja kiitollisuus silloin kun häntä käydään auttamas.Huomasin imuroidessani että hän makasi sohvalla ja ikäänkuin hymyili,mutta yksin ollessaan on tosi maassa <3 Jumalan mielen mukaista palvelusta on se kun käydään hoitamassa leskiä tai orpoja tms.Nyt tuntuu vaan siltä että on se rekkakuormallinen tehtävää :) Haluaisin pestä omat ikkunat ennen ens viikolla alkavaa kesälomaa..menenkin heti ettimään avaimia ja tappelemaan ikkunoiden kanssa jotka eivät aina halua avautua mulle :dance:
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Touko 2012 15:43

Kunpa osaisi sanoa jotain lohduttavaa sinulle, pulla.

Varmasti meillä jokaisella on niitä joita viedään jatkuvasti Herran eteen rukouksissa. Sinä olet läsnä äidillesi, se on paljon jo sekin. Joskus rukousvastauksiin voi mennä vuosia, silti vastaus tulee viipymättä. Luotetaan siihen, jookos :)
lonelyrider
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron