Viisas sydän <3

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Puolesta » 29. Touko 2012 17:24

Kirjoitan nyt raamatun lukemisesta yleensä. Vaikeuksia raamatun luvussa saattaa olla monestakin eri syystä. Yleinen syy on se, että lukiessa tuntee itsensä syylliseksi. Toinen syy on ristiriitaisuus, joka syntyy, kun ei ymmärrä sanaa. Kolmas syy on se, että lukee raamattua, koska täytyy sitä lukea.

Tukahduttavaan syyllisyyteen löytyy lääke, joka on Jumalan armo. Sen käsitäminen ja ymmärtäminen. Tähän tarvitaan vierellä kulkijoita ja oikeita hengen oivalluksia. Ristiriitaisuuksien selvittämiseen tarvitaan myös yhteyttä sisariin ja veljiin sekä kestäväisyyttä lukiessa. Tuohon, että tunnemme, että meidän täytyy lukea ollaksemme Jumalan edessä hyväksyttyjä voin sanoa, että meidän ei täydy mitään. Tulkaa tänne levähtämään hieman sanoo Jeesus. Me voimme mennä sanan luokse lepäämään, mutta voimme olla myös menemättä. Jeesus kutsuu meitä lepäämään kaikesta työstä.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Touko 2012 09:47

Useimmiten varmaan syynä on se että Sana ei avaudu..ittellä ainakin oli niin, että vaikka olin jo antanut elämäni Jeesukselle niin en jaksanut lukea koska se ei vaan jotenkin avautunut.Ja siksi alkas uskonelämä hiipua kunnes sain Herran armosta uudistua.
Parhaimman vaiheen koin just foorumilla kun tutkittiin (ja hutkittiin :) ) uskon että siihen yhtyi Pyhä henki kun oli halu oppia ja oli sitä vuorovaikutusta niinkuin sitä kuuluis olla ihan täällä live elämässäkin.Se ei ollut mitään pakkopullaa vaan lapsenomaista innostusta ainakin mun kohdalla.Ei Raamattu turhaan kehoita uskovien yhteyteen rakentumaan yhteisestä Sanasta.Yksin on työläs rakentaa :)
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Puolesta » 30. Touko 2012 11:31

Juu sana on kokonaisuus, jossa vanhatestamentti on tulevan varjo. Vanha siis täydentää uutta testamenttia. Itse asiassa se jopa selkeentää sen aivan käsittämättömän selkeäksi.

Israelin kansan vaellukset voi mm. kääntää nykyaikaan. Siellä on täsmälleen samat asiat nähtävillä, kuin nykyajassa. Viimeaikoina Jumala on alkanut tätä minulle avata enenevässä määrin. On oikein into päällä. Haluan tietää enemmän, mitä kaikkee sieltä löytyykään. Siellä on siis rinnakkaispaikat uudentestamentin opetuksiin nähden useissa eri asioissa. Tietenkin Jumalan täytyy ne avata. Vanhassa testamentissa selvitetään siis myös tulevaisuus.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Puolesta » 30. Touko 2012 11:38

Koetappa lukea sillä tavalla, että et lue sitä järjestyksessä, vaan otat yhden sanan alueen, jota lähdet tutkimaan. Lähdet ikäänkuin olisit aivan tietämätön kyseisesta aiheesta ja sitten tutkit mitä raamattu aiheesta sanoo. Lataa netistä ohjelma e-Sword, jolla voi hakea vaikka tietyllä sanalla kaikki kohdat raamatusta, missä tuo sana mainitaan. Diginovum myös kätevä ohjelma, mutta maksullinen. Etsit ikäänkuin polkua eteenpäin. Voit myös täällä kysyä, mistä löydän seuraavan paikan, joka kyseistä tutkittavaa asiaa selittää. Tämä on hedelmällinen tapa lukea raamattua.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Puolesta » 30. Touko 2012 11:40

Muista, että olet ainutlaatuisen tärkeä. Olet toisille ihmisille ja seurakunnalle korvaamaton.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Herman » 30. Touko 2012 22:35

Kunpa sitä voisi vaeltaa viisaalla sydämellä ja mielellä. Kaikista viisainta on luovuttaa elämänsä kokonaan Herralle eikä odottaa elämältä mitään muuta, kuin että Hänen suunnitelma toteutuisi elämässä. Silloin voidaan olla täydellisesti Hänen käytössään suurimmassa tehtävässä ja ainoassa syyssä, miksi tämä maailma vielä on olemassa: johdattamassa sieluja taivaan valtakuntaan.
Herman
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Syys 2013 08:16

Löysin tämmösen vanhan aiheen ja mulla on näköjään jääny nuo Puolestan viimeiset rivit lukematta..mutta ehkä ne pitikin tulla just tähän hetkeen vasta :)
Aloin nimittäin ettiä juttua aiheesta "taidollisuus" koska uskon Jumalan puhuneen mulle eilen siitä ja törmäsin tähän ketjuun jonka oon näköjään itte aloittanu.
En oo ihan vielä perillä mitä Herra halusi sillä mulle väläyttää, mutta jospa se vaikka tarkoittais tuota Raamatun kokonaisvaltaisempaa tutkimista koska kiinnostaa mm. tuo Jesajan kirja.
Ehkä tuo kuivuus mistä oon kärsiny onkin ollu sitä Jumalan antamaa lepoa ja aikaa kuunnella ,eikä vaan säätää ja häslätä koko ajan :) mene ja tiedä :think2:
Eräs uskonvelikin täs joku aika sitten rukoili mun puolesta ja sanoi jotain että mun tulis taipua enemmän siihen Marian osaan eikä häärätä liikaa :oops: ...mulla typerä ajatus siihen heti, että ettet vaan itte hääräisi kaikenmaailman ekumenioissa :-P olkoot tää nyt vaikka synnintunnustus jos se semmosen puolelle meni :oops: ..mun olis pitäny koetella tuota mulle tullutta kehoitusta eikä alkaa arvostella, koska nappiinhan se napsahti :)
systeri
 

Re: Viisas sydän <3

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Helmi 2018 22:14

Hauska Raamatun kohta viisaudesta: "Viisaalla on silmät päässänsä, tyhmä taas vaeltaa pimeässä." Saarn.2.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa