Uskovien yhteys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Puolesta » 21. Kesä 2012 00:28

Ylpeä käyttäytyminen kyllä sulkee usein hengen yhteyden. Ylpeydestä parantuminen monesti lähtee siitä, että epäonnistumisen jälkeen saa toiselta rakkautta osakseen. Ylpeitä tekoja seuraa usein lankeemus. Ylpeilevä uskova, joka ei ole paatunut on vielä savenvalajan pöydällä muokattavana. Toivon, että kukaan ei synnit pettämämä paaduttaisi sydäntänsä siten, että hänelle ei enää lankeemuksen nöyryytys auta. Armahtakoon Jumala meitä kaikesta ylpeilystä ja opettakoon Hän meitä nöyryyteen. Hän on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon.
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Herman » 28. Kesä 2012 18:26

...harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä (2.Tim.2:22)
Herman
 

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Mustikka » 24. Loka 2014 20:32

Puolesta kirjoitti:Yleensä ei kovin hyvää yhteyttä synny ja se on valitettavaa. Mielestäni se uloslähtö on silti tehtävä. Moni asia alkaa silloin raamatusta aueta aivan eri tavalla. Tunnen uskovia, jotka ovat tehneet radikaaleja valintoja elämässään. He ovat kääntäneet uuden lehden omassa elämässänsä. He ovat palavia soihtuja tämän pimeän ajan keskellä. Heitä vainoitaan ja heistä puhutaan takanapäin kaikkea pahaa. Sellaisessa tilanteessa olemisessa ei jaksa ilman Jumalan voimaa. Jumalasta tulee silloin tärkeä. Kaikista rakastavammat ja isällisimmät uskovat, joita minä ole tavannut ovat olleet uloskutsuttuja. Se, että ihminen on uskon varassa, johtaa luottamiseen ja lepäämiseen Herrassa. Armo tulee suureksi, kun ihmisen inhimilliset voimat on riisuttu. Nyt on sellainen etsimistyö käynnissä, jossa etsitään niitä ensimmäisiä uranuurtajia lähtemään rakentamaan Jumalan seurakuntaa. Kuka haluaa olla siinä mukana?

Tässäkin kirjoituksessa hieman on tätä lahkolaisuutta. Kyllähän Jumalan seurakuntaa rakennetaan myös kirkkokuntien sisällä.


sydämessäni koen yhteyttä tällaiseen ajatteluun mutta en vain osaa ajatella mitä kaikkea se "ulos lähteminen" käytännössä on ?
mistä kaikesta pitää olla "ulkona". sitten toisaalta ulkonahan ollaan jos ei koskaan olla edes sisään päästy.... :(

eli sama ogelma on voimassa edelleen kuin tuossa aikaisemmassa kiukuttelussa ;)

mitään ei siis ole muuttunut 2 vuoteen vaikka jo unohdin täälläkin asiasta valittaneeni :oops:
Mustikka
 

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 24. Loka 2014 21:59

Pitää olla niin ulkona, että on aivan totaalisen pihalla ;)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Mustikka » 25. Loka 2014 12:28

Aamu-Usva kirjoitti:Pitää olla niin ulkona, että on aivan totaalisen pihalla ;)


olen samaa mieltä :D

mulla on käynnissä itsekeskeisyyden opettelu :roll: kun huomasin että kaikille on kovin luontevaa
ajatella koko ajan asioita ja tekemisiä siten että mitä itse haluavat niin rupesin ajattelemaan
että siitä voisi löytää elämän katsomuksen ja hieman tarkoitustakin :hugehug:

eli unohdan tai pyrin erittäin kovasti unohtamaan maailman tilan ja keskitys ajattelemaan "mitä itse haluaisin tänään
tehdä" minne mennä jne ..... keskittyä omaan pieneen maailmaan :sleep: eikä kaiken maailman mullistuksiin ja pahuuksiin
"tuolla ulkona".

"niille" on kuitenkin ihan sama olenko mä edes olemassa joten mä voin myös unohtaa "heidät" :) näin olen paljon onnellisempi
ja on vähemmän ahdistusta maailman tilasta joka ei kuitenkaan muutu vaan odottaa vain tuhoutumistaan .....

Jos miettii liikaa elämän realitetteeja niin joutuu vain toteamaan ettei tämä yhteiskunta anna mitään mahdollisuuksia ihmisen elää tai olla olemassa. Kun eduskuntakin luo lakeja jotka edes auttavat ettei kukaan palkkaa 50 vuotiasta akateemista työtöntä "enää koskaan" niin voin kääntää vain katseeni muualle ja odottaa tuhat vuotista valtakuntaa jossa Kaikkivaltias antaa
olemassa olo oikeuden kaikille eläville :unity:

eli :D

olen täysin pihalla ja odotan maailmaan uutta valtakuntaa
Mustikka
 

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Mustikka » 25. Loka 2014 12:49

se on kyllä ikävä havaita että jos en olisi katkera tästä tilanteesta enhän edes kirjoittaisi yllä olevan kaltaisia kirjoituksia :oops:

minä en vain keksi asennetta jolla pystyisin hyväksymään sen perustavaa laatua olevan vääryyden
että tämä maailma ei anna joillekin ihmisille minkäänlaista oikeutta olla olemassa :thumbdown:

siitä ovat esimerkkinä muutkin ihmisparat : abortoidut lapset, kodeistaan karkoitetut pakolaiset, orvot lapsiorjat,
leipäjonoissa seisovat kantasuomalaiset, asunnottomat pankkivelalliset, eristysselleihin suljetut ihmisraadot ........

minä olen sentään onnellinen enkä kuulu fyysisesti mihinkään noista ihmisryhmistä, mutta sieluni on kasvanut
sellaisessa sosiaalisessa suomalaisessa asetelmassa, jossa vain kyseisiin ihmisryhmiin osaan samaistua :(

p.s. tämä ei ollut vain asiallisia tekstikirjaimia asetettuna peräkkäin mielenkiintoisiksi adjektiiveiksi vaan oikeaa tekstiä oikeista
ihmisistä tuskassa ikuisesti ja joka päivä !!!
Mustikka
 

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Maalis 2016 14:22

Luin juuri mielenkiintoisen ajatuksen: "Ihmisten pinnallinen suvaitsevaisuus muita ihmisiä kohtaan johtuu yhteisöllisyyden vähenemisestä. Yhteisöllisyyttä ei voi olla olemassa ilman jakoa meihin ja muihin. Yhteisöt tuottavat asenteiden polarisaatiota. Mitä vähemmän ihmisryhmät ovat tekemisissä toistensa kanssa, sitä todennäköisemmin asenteet ja käsitykset entisestään vahvistuvat ja lukkiutuvat. Riippumattomat ihmiset voivat vahingoittaa toisiaan, mutta vahva autonomian ja oman arvon tunne vaikeuttavat liittymistä yhteiseen taisteluun jonkin ideologian ja uskon puolesta. Arvojen ja asenteiden suuri hajanaisuus on siten siunaus ihmiskunnalle, joskin taakka ihmisille itselleen." (Ojanen M. 2011. Uudistava usko)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Jukka » 05. Maalis 2016 18:03

Puolesta kirjoitti:Tilanteemme seurakuntana on vaikea, koska meillä ei ole tunnustettuja apostoleita eikä apostolien asettamia vanhimpia. Rukoillaan Jumalalta näitä apostoleita Suomeen.


No jopas nyt oli merkillinen rukouspyyntö! :think2: Eikös niitä uusapostoleja, jotka jakavat Raamatun veroista uutta ilmestystietoa ja kiertävät maailmalla eksyen ja eksyttäen, ole jo kyllin? Aikoinaan opetuslapset kysyivät Jeesukselta mitkä on Hänen paluunsa ja maailmanlopun merkit ((Matt. 24:1ss). Aivan ensimmäiseksi Jeesus varoitti omiaan eksymästä ja kertoi, että aikojen lopussa tulee monia vääriä voideltuja ja vääriä profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen jos mahdollista, valitutkin. "Katso, Minä olen sen teille edeltä sanonut" (Matt. 24:25).
Jukka
 

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 06. Maalis 2016 17:21

jukka1954 kirjoitti:
Puolesta kirjoitti:Tilanteemme seurakuntana on vaikea, koska meillä ei ole tunnustettuja apostoleita eikä apostolien asettamia vanhimpia. Rukoillaan Jumalalta näitä apostoleita Suomeen.


No jopas nyt oli merkillinen rukouspyyntö! :think2: Eikös niitä uusapostoleja, jotka jakavat Raamatun veroista uutta ilmestystietoa ja kiertävät maailmalla eksyen ja eksyttäen, ole jo kyllin? Aikoinaan opetuslapset kysyivät Jeesukselta mitkä on Hänen paluunsa ja maailmanlopun merkit ((Matt. 24:1ss). Aivan ensimmäiseksi Jeesus varoitti omiaan eksymästä ja kertoi, että aikojen lopussa tulee monia vääriä voideltuja ja vääriä profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen jos mahdollista, valitutkin. "Katso, Minä olen sen teille edeltä sanonut" (Matt. 24:25).


Tarkoittaako väärän rahan olemassaolo, että oikeaa ei ole olemassa? Eikö se pikemminkin nimenomaan todista, että oikeaa on olemassa... :idea:
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Maaret » 09. Maalis 2021 08:43

Onkohan tilanne 9 vuodessa kovin paljon parantunut vai onko Jumala hajottanut koko seurakunnat sen takia että ne hylkäsivät hänen pienet lampaansa?

Saavat nyt kaikki kokea sitä mihin pakottivat pilkatut halveksitut köyhät kurjat.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron