Luterilaisessa toiminnassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja JoKi » 12. Touko 2012 13:14

pulla kirjoitti:
JoKi kirjoitti:Ymmärrän Pulla luultavasti mitä tarkoitat, oletan saavani enemmän puhetta aikaan sillä, että en menisi.
Tämä siis jos oletetaan että ainut syy mennä näihin juhliin olisi saada kertoa että se on mielestäni väärin.


Onko se rakkautta jos et osallistu sukusi juhliin...menetät samalla siinä monta hyvää keskustelu,todistuspaikkaa :)Jos jäät pois sua saatetaan pitää ylpeänä??


En usko että minua pidettäisiin ylpeänä, jos kertoisin miksi en osallistuisi. En väitä nyt että olisi väärin osallistua, jos sen tosiaan tekee siitä syystä, että haluaa kertoa siellä esimerkiksi lapsikasteesta ja Raamatusta.

Mutta jos sen tekee vaan siitä syystä että haluaa pitää välit sukulaisiinsa niin onko se silloin rakkautta Jumalaa kohtaan mielestäsi ?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Touko 2012 13:27

pekka kirjoitti: asia pitää osata tuoda "hienovaraisesti"/oikealla tavalla esille ja jos pappi kuitenkin suutahtaa niin lopettaa koko keskustelu siitä asiasta siihen ja jatkaa muilla aiheilla. Voi ottaa tuon tilaisuuden ihan vain lapsen nimenantojuhlana.


Minä olin mukana siellä luterilaisessa seurakunnassa mutta tunsin selvästi Pyhän Hengen läsnäolon niin olin hämilläni ja mietin johtuuko kutsumuspapista vai... Pyysin varjelua jos on väärä henki mutta kuiteski Pyhä Henki oli kokoajan läsnä ja sit katsoin ihmisiä jotka oli mukana siellä ja huomasin että he oikeasti uskoo Jumalaan mutta sokeasti... Se selitti miksi Pyhä Henki oli mukana heidän uskon aitouden takia.

Siihen tarvitaisiin mukavantuntuista keskustelutaitoa ja oikeat lempeät sanat jotka kääntää katseet Jeesukseen ihmisistä ylöspäin ja terveeseen oppiin joka on Raamatusta. Luterilaiset uskovat joilla on usko Jumalaan, herkästi loukkaantuvat. En sitä halua tehdä enää. Mietin pää kuumasti miten hienovarainen keskustelu voisi johtaa katseet ylöspäin mutta oikeat lempeät sanat ei kans tahdo löytyä...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Touko 2012 13:31

Ei siitä niin kauaa aikaa ole kun minulta jäi yhdet vauvakastejuhlat väliin ja ei sitä kait oikein kukaan edes huomannutkaan. Samanlaisia ystäviä ollaan kuin ennenkin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Touko 2012 13:46

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti: asia pitää osata tuoda "hienovaraisesti"/oikealla tavalla esille ja jos pappi kuitenkin suutahtaa niin lopettaa koko keskustelu siitä asiasta siihen ja jatkaa muilla aiheilla. Voi ottaa tuon tilaisuuden ihan vain lapsen nimenantojuhlana.


Minä olin mukana siellä luterilaisessa seurakunnassa mutta tunsin selvästi Pyhän Hengen läsnäolon niin olin hämilläni ja mietin johtuuko kutsumuspapista vai... Pyysin varjelua jos on väärä henki mutta kuiteski Pyhä Henki oli kokoajan läsnä ja sit katsoin ihmisiä jotka oli mukana siellä ja huomasin että he oikeasti uskoo Jumalaan mutta sokeasti... Se selitti miksi Pyhä Henki oli mukana heidän uskon aitouden takia.

Siihen tarvitaisiin mukavantuntuista keskustelutaitoa ja oikeat lempeät sanat jotka kääntää katseet Jeesukseen ihmisistä ylöspäin ja terveeseen oppiin joka on Raamatusta. Luterilaiset uskovat joilla on usko Jumalaan, herkästi loukkaantuvat. En sitä halua tehdä enää. Mietin pää kuumasti miten hienovarainen keskustelu voisi johtaa katseet ylöspäin mutta oikeat lempeät sanat ei kans tahdo löytyä...


Siellä kaikki pyörii niin tuon vauvan ympärillä, että voi olla vaikeuksia avata hienotunteista keskustelua juhlan epäraamatullisuudesta. Kaikki ovat niin keskittyneitä tuohon vauvaan joka on juhlan keskipiste. Jeesus kyllä antaa oikeat sanat mitkä on tuossa juhlassa tarkoitus sanoa tai olla sanomatta... Tai jättää juhla väliin jos tuntuu siltä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 12. Touko 2012 15:16

Viimesyksynä oli pienen vauvan ristiäiset meillä kotona. Sisko on evoluutioon uskova mutta järjesti lutkukirkojn ristiäiset. Sisko tietää mun uskosta ja tuli ohjeet.."Pappi pitää sitten ne saarnat etkäs sä saarnaa siellä" mutta olin mä siellä mukana ja vauva keskipisteenä.. Mä en saarnanut sielä mitään mutta olin paikalla..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 12. Touko 2012 16:30

JoKi kirjoitti:En koe että tässä olisi kyse siitä, että en haluaisi olla tekemisissä Luterilaisten kanssa, vaan että en halua osallistua toimintaan jota he harjoittavat ja johon mielestäni ei löydy Raamatusta perusteita.

Jos otetaan esimerkkinä tuo lapsikastejuhla. Jos osallistuisit sellaiseen, niin juhlisitko todella muiden mukana lapsikastetta vai olisitko vain muiden seurassa ja tekisit muille selväksi että mielestäsi lapsikaste on väärin ?


Täälläpä onkin ollut aktiivista .... :)

Jos siis menisin perheen kastejuhlaan, en tiedä menisinkö kenenkään muun sukulaisen tai tuttavan, niin en ajattelisi että tässä nyt on epäraamatullinen toimitus. Vaan menisin sinne "muina miehinä" kuten vaikka kahvikutsuille. Siksi sanoin kysymyksiäsi epäoleellisiksi. Enhän kysy kahvikutsuillakaan "onko tämä Raamatullista vai ei".

Eli siis todellinen asenteeni lienee että menen sinne pelkästään niiden ihmisten takia en juhlan takia.

Ei-uskoville kaste "juhla" on muutenkin vain nimen anto tilaisuus ......

--- en tekisi "selväksi" että lapsikaste on "väärin" koska mun läheiset eivät pidä sitä minään muuna kuin nimen-antona.

Toki en tiedä miten suhtautuisin jos tietäisin heidän oikeasti olevan uskossa ja silti kastaisivat lapsen ?

....... en nyt muuta varsinaisesti osaa tähän sanoa :(
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 12. Touko 2012 16:48

vaisuliini kirjoitti:
pekka kirjoitti: asia pitää osata tuoda "hienovaraisesti"/oikealla tavalla esille ja jos pappi kuitenkin suutahtaa niin lopettaa koko keskustelu siitä asiasta siihen ja jatkaa muilla aiheilla. Voi ottaa tuon tilaisuuden ihan vain lapsen nimenantojuhlana.


Minä olin mukana siellä luterilaisessa seurakunnassa mutta tunsin selvästi Pyhän Hengen läsnäolon niin olin hämilläni ja mietin johtuuko kutsumuspapista vai... Pyysin varjelua jos on väärä henki mutta kuiteski Pyhä Henki oli kokoajan läsnä ja sit katsoin ihmisiä jotka oli mukana siellä ja huomasin että he oikeasti uskoo Jumalaan mutta sokeasti... Se selitti miksi Pyhä Henki oli mukana heidän uskon aitouden takia.

Siihen tarvitaisiin mukavantuntuista keskustelutaitoa ja oikeat lempeät sanat jotka kääntää katseet Jeesukseen ihmisistä ylöspäin ja terveeseen oppiin joka on Raamatusta. Luterilaiset uskovat joilla on usko Jumalaan, herkästi loukkaantuvat. En sitä halua tehdä enää. Mietin pää kuumasti miten hienovarainen keskustelu voisi johtaa katseet ylöspäin mutta oikeat lempeät sanat ei kans tahdo löytyä...


Tämmöinen on saanut minutkin hämilleni mutta sitten olen ymmärtänyt että Jumala rakastaa syntisiä ja kirkossa kuitenkin julistetut sanat ovat oikein. Eli näin kävi esim rippijuhlassa ja hautajaisissa, pappi puhuu ihan Raamatun kirjoituksen mukaisen evankeliumin vaikka se ratkaisun teko jääkin syrjään, saavat ihmiset silti tuossa tilanteessa kuulla totuuden pelastuksesta.
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja JoKi » 12. Touko 2012 16:57

Oletan ymmärtäväni mitä tarkoitat. Itse en vain pidä lapsikastetilaisuutta normaaliin kahvitilaisuuteen verrattavana jos siellä kastetaan vauva.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 12. Touko 2012 17:11

ok :D

sitten sun vaan pitää kysyä Herralta mitä tehdä :)
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: Luterilaisessa toiminnassa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 12. Touko 2012 20:36

Erottautuminen ihmisistä ei ole mielestäni hyvä juttu. Uskovat helposti erottautuvat omiksi lokeroikseen ja tekevät asioista turhan mutkikkailta, tosiasiassa he menevät kauemmas sieltä missä Jumala tahtoisi meidän olevan, valona ja suolana toisille ihmisille. Jumala tahtoo että olemme ihmisten keskellä sillä tavoin avoimin mielin, ettemme turhaa pähkäile että voimmeko olla jossakin, kun siellä on väärät toimitukset jne. Omaa kantaa asioihin ei tule pimittää, mutta rukouksessa tulee kysyä siinäkin, onko milloin tilanne sopiva ja miten tulee yleensäkin toimia.

Ihmisten puolesta voi rukoilla ja heitä siunata ja sillä voi olla mahtavat vaikutukset jo sinällään, jos ei muuta tee, niin sen voi tehdä toisen ihmisen puolesta.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron