Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesusta

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Touko 2012 18:11

Job. 1:6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
1:7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta."

Apt. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Matt. 8:28 Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
8:29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"


Raamattu kertoo että saatana tuntee Jumalan. saatana on ollut Herran edessä taivaassa ja tuntee Herran. saatana tietää siis kuka istuu Herran valtaistuimella. Pahat henget eli riivaajatkin (Jumalan pojat) tuntevat Herran sillä ovat olleet Herran edessä.

Riivaajat tunnistivat Jeesuksen Jumalan Pojaksi kun Jeesus tuli heitä vastaan. Riivaajat (Jumalan pojat=langenneet enkelit) olivat olleet aikaisemmin Herran edessä taivaassa ja he tiesivät kuka Jumalan valtaistuimella istuu. Riivaajat tiesivät että Herran valtaistuimella istuu Isä ja Poika sillä he olivat olleet Herran edessä. Ihmiset eivät tunnistaneet Jeesusta Luojakseensa mutta riivaajat tunnistivat Jeesuksen Jumalan Pojaksi koska tunsivat Herran. Tämä kohta kertoo myös sen että Jumalan Poika on Herra joka istuu taivaassa Herran valtaistuimella.

Matt. 4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
4:2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
4:3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."


perkele eli saatana kyllä tiesi että Jeesus on Jumalan Poika mutta hän halusikin kiusata Jeesusta. saatana todistaa tässä myös sen että Jumalan Poika on Herra taivaan ja maan Luoja. Sillä saatana sanoo Jeesukselle "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."

saatana siis tiesi sen että Jumalan Poika on Herra joka on Luoja ja tässä saatana kiusasi Jeesusta ja koitti houkutella Häntä luomaan kivistä leipää. saatana sanoi Jeesukselle että jos olet Jumalan Poika niin käske kivien muuttua leiviksi sillä saatana tiesi että Jumalan Poika on Luoja eli Herra sillä hän on ollut Herran edessä ja tietää että Isä ja Poika istuvat Herran valtaistuimella. Ihmiselle saatanan sanat muuta kivet leiviksi ei ole mikään kiusaus sillä ihmisille se on mahdotonta mutta ei Luojalle ja siksi saatana sanoi niin Jeesukselle jolla oli nälkä. saatana tiesi että Jeesus on Luoja Herra joka on taivaat ja maan luonut Isänsä kanssa.

Eli riivaajat ja saatana jotka ovat olleet kolmannessa taivaassa Herran edessä tietävät kuka Herra on. Riivaajat ja saatana tietävät että Jumalan Poika on Herra meidän Luojamme. He myös todistavat Jumalan sanan opetuksen kautta että Jeesus on Jumalan Poika joka on Herra.

Riivaajat ja saatana eivät itse kirkasta eikä heillä ole tarkoitus kirkastaa Herraa Jeesusta sillä he ovat valehtelijoita mutta Jumalan sana kirkastaa sitä kohdilla joissa he ovat mukana.

1.Kor. 47. Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

1.Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.


Valehtelija on se joka kieltää Jeesuksen olevan Kristus. saatanan ja hänen joukkonsa tehtävä on kieltää Jeesuksen olevan Kristus lihaan tullut Herra taivaasta. Riivaajien ja saatanan tarkoitus ei ollut kirkastaa Jeesuksen Herruutta aijemmissa lainaamissani Raamatun kohdissa mutta Jumalan sanan opetus kirkastaa sen kohdilla joissa riivaajat ja saatanakin ovat mukana. Jumala on kaikkivaltias ja näin Hän saa myöskin oman sanansa kautta saatanankin joka Jeesuksen Herruuden haluaa kieltää sitä kirkastamaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Touko 2012 19:12

Tuli mieleen tämä
Fil1:
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

Mitä muuten tarkoitetaan näön vuoksi?
systeri
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 19:13

2Piet. 3:14-18
"Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään."
-----------------------------------------------------------

Tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon apostoli Paavalin kirjoituksia, kuin muitakin Raamatun kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Tätä apostoli Pietari kutsuu "rietasten eksymykseksi", ja kehoittaa meitä pitäytymään Kristuksessa, kasvamaan Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Jumalan Sanaa kohtaan hyökätään, ja se kumotaan - totuutta pidetään vääryden vallassa (vääristellään ihmisen mielenmukaiseksi). Nämä opettavat korvasyyhyyn, ihmismielen mukaisesti - ja tässä opetuksessa vaikuttaa saatana, vaikka heidän kädessään onkin Raamattu, ja vetoavat siihen.

Tietämätön [ἀμαθεῖς] = ihminen joka esittää tietävänsä asian, vaikka hänellä ei ole totuuden mukaisia perusteita väitöksilleen
Vakaantumaton [ἀστήρικτοι] = ihminen joka hojuu/vaihtelee kantaansa muiden ihmisten antamien mielipiteiden ja ajatuksisen välillä

Rietasten eksymyksen
[ἀθέσμων πλάνῃ] = periaateeton, laiton [lain hylkäävä] eksytys. Samaa sanaa apostoli Pietari käyttää Sodomasta ja Gomorrasta (2Piet.2:7 "rietasten vaellus") Kyseessä on seksuaalinen irstaus sekä yleismoraalinen välinpitämättömyys, joka ajoi Sodoman ja Gomorran Jumalan tuomion alle.

Ihminen joka opettaa Jumalan Sanaa, jos hän itse ei elä pyhityksessä, kilvoittele Jumalan Sanan opetuksen valossa omassa elämässään - sellainen opetus on otettettava erittäin varovasti vastaan. Ihminen voi opettaa tietopohjaisesti, mutta hänen sydämensä silti elää synnissä ja saastassa.

2Kor. 11:13-15
"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."

1Joh. 3:7 "Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas."

Ilm. 2:20 "Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua."

Iisebel opetti postmodernistista sekä suvaitsevaista moralismia, jossa jokainen eli oman "totuutensa" mukaisesti elämäänsä. Tätä nyky-yhteiskunta myös painottaa - suvaitsevaisuutta sekä laittomuutta (synnissä elämistä) , KUNHAN se ei loukkaa muita ihmisiä. Nyky-yhteiskunta lähestyy Sodoman ja Gomorran riettautta (periaateton/ laittomuuteen perustuva vapaa ihmiselämä).

Babylonian saasta : epäjumalanpalvelus, kasvava irstaus (homoseksualismi, lesbous), uskonnollinen synkretismi (kaikki uskonnot ovat yhtä), laittomuuteen perustuva suvaitsevaisuus vyöryvät lopun ajassa niin seurakunnan kuin maailman ylitse. Monet eksyvät pois Kristuksesta, uudenlaisen uskonnollisuuden pariin - jota hallitsee suvaitsevaisuus sekä väärä rauha (ihminen saa elää synnissä).

- todael
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 05. Touko 2012 19:20, muokattu yhteensä 1 kerran
todael
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 19:18

pulla kirjoitti:Tuli mieleen tämä
Fil1:
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

Mitä muuten tarkoitetaan näön vuoksi?


Kreikassa Fil.1:18 "näön vuoksi" on [προφάσει] joka tarkoittaa jonkin verukkeen tai tekosyyn perusteella suoritettua evankeliumin julistamista. Tässä Paavali tarkoittaa "valhe-apostoleja" jotka julistavat evankeliumia rahan sekä materialistisen hyvän tähden, eivät Jumalan tahdon mukaisesti rakkaudesta syntisiin.

Tällainen julistaja joutuu Jumalan tuomion eteen, käyttäessään evankeliumia oman etunsa hyväksi.

2Piet. 2:1-3 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku."

- todael
todael
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Touko 2012 19:31

todael kirjoitti:
pulla kirjoitti:Tuli mieleen tämä
Fil1:
18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

Mitä muuten tarkoitetaan näön vuoksi?


Kreikassa Fil.1:18 "näön vuoksi" on [προφάσει] joka tarkoittaa jonkin verukkeen tai tekosyyn perusteella suoritettua evankeliumin julistamista. Tässä Paavali tarkoittaa "valhe-apostoleja" jotka julistavat evankeliumia rahan sekä materialistisen hyvän tähden, eivät Jumalan tahdon mukaisesti rakkaudesta syntisiin.

Tällainen julistaja joutuu Jumalan tuomion eteen, käyttäessään evankeliumia oman etunsa hyväksi.

2Piet. 2:1-3 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku."

- todael


ja tästä taas tuli mieleen tämä..liittyiskö tuohon.Siinäkin nainen puhuu pelastuksen tien opetuksesta, mutta motiivina raha isännilleen?? Vaarallista :think2:

Ap 16
16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.
systeri
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Touko 2012 19:56

Aloitukseni tarkoitus oli tuoda esille kohtia joissa paholainen joukkoineen tahtomattaan kirkastaa Jeesuksen Jumaluutta Jumalan sanan opetuksen kautta. paholainen ei itse tietoisesti koskaan kirkasta Jeesusta sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Jumalan sana kirkastaa Herran Jeesuksen ei saatana. Jumalan sanan opetus kirkastaa Jeesuksen Herruuden kohdassa jossa saatana kiusaa Jeesusta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 19:58

Kiitos Pulla !! Aivan suunnattoman tärkeä kohta (Apt.16:16-18), jota tarvitsen kirjoituksessani. Kiitos Herralle !!!

Herran Jeesuksen siunaus sinulle sisareni Herrassa !!!

- todael :pc:
todael
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 20:00

toni l kirjoitti:Aloitukseni tarkoitus oli tuoda esille kohtia joissa paholainen joukkoineen tahtomattaan kirkastaa Jeesuksen Jumaluutta Jumalan sanan opetuksen kautta. paholainen ei itse tietoisesti koskaan kirkasta Jeesusta sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Jumalan sana kirkastaa Herran Jeesuksen ei saatana. Jumalan sanan opetus kirkastaa Jeesuksen Herruuden kohdassa jossa saatana kiusaa Jeesusta.


Kyllä Toni, ymmärsin aloituksesi, joka on erittäin tärkeä huomio. Se kohdistui juuri siihen mistä olin kirjoittamassa "riettauden eksymyksestä". Kiitos Herralle !!

Jeesus on Herra !!

- todael
todael
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 20:09

Apt.16:16 UT:n kreikassa [πνεῦμα πύθωνα] tarkoittaa kirjaimellisesti "käärmeen henkeä". Python oli kreikkalaisessa mytologiassa massiivinen käärme, joka vartioi oraakkelin pyhäkköä. Tämä henkivalta oli naisessa, joka ennusti rahatuloja saaden, ja joka tekeytyi "valkeuden enkeliksi" Paavalin edessä.

Python kreikkalaisessa mytologiassa (Wikipedia) >> http://en.wikipedia.org/wiki/Python_%28mythology%29
todael
 

Re: Jumalan sana saa paholaisenkin kirkastamaan Herraa Jeesu

ViestiKirjoittaja todael » 05. Touko 2012 20:45

2Piet.3:16 sanat "Vääntävät kieroon" [ στρεβλοῦσιν ] sisältää kaksi merkitystä:

(1) Tuottaa toiselle sisäistä sekä ulkonaista kipua, tuskaa ja kidutusta.
(2) Vääristellä (laittaa solmuun, sotkea) totuuden mukaisia sanoja valheellisiksi.


Tämä selvästi osoittaa, että totuutta valheen verhona käyttävät saavat opetuksellaan aikaan vain sisäistä kipua, tuskaa ja murhetta. Vääristelty Jumalan Sana johtaa ihmisen sisäiseen tuskaan, jossa ihminen menettää Jumalan rauhan Kristuksessa, ja joutuu ihmisten antamien mielipiteiden sekä opetusten heiteltäväksi. Raamatun selkeä opetus Kristuksesta antaa rauhan, sisäisen levon sekä luottamuksen Jumalaan. Tätä ei saa aikaan ihmisen toimesta kieroon (tarkoituksellisesti) johdettu valheen opetus.

Joh. 8:44 "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän (saatana) on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

Joh. 10:7-11 "Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet. Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä."
todael
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa