Uskollisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskollisuus

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Touko 2012 08:15

Unet on useimmiten unia vaan,mutta kerron nyt kuitenkin yhden lyhyen unen jonka näin maanantaita vasten yöllä.Tilasin pari pussillista kangastilkkuja, parilla satasella mutta sain niitä rekkakuormallisen.Ja se ei ollut mikään pieni rekka...hinta oli kuitenkin vain se pari sataa :) Sitten alkoikin se pähkäileminen että mitä niillä tilkuilla teen,siinä tais olla seassa mm. askartelutarvikkeita ym...mietin teenkö hyväntekeväisyyttä vai mitä :)
Seuraavana päivänä mulla oli tosi monta autettavaa ihmistä,ennen iltavuoroon lähtöä ja mietin että opettiko tuo uni taas jotain ja oliko tuo unen tilkkumäärä vertauskuvallista ...nyt koetellaan auttamishaluja ja uskollisuutta Jumalalle :think2:
Ja nousi mieleen Raamatusta paikkoja...joka vähässä on uskollinen laitetaan paljon vartijaksi,että mulla olis niinku piuhat käsissä kunhan vaan osaisin käyttää oikein??

Matt 25

20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

Oon toitottanu sitä alkuseurakunnan aikaista auttamis ja rakastamishalua omille tyttärille ja suht hyvin on täällä kyllä homma toiminutkin suvun keskellä.Tosin he ovat luonteeltaan muutenkin tosi huomaavaisia ...liekö isäänsä tulleita,en muista että itse olisin nuorempana ollut niin kovin avulias :-P Vanhempana kylläkin, halua on mutta pitäis löytyä myös se toteutus joka on Jumalan mielen mukaista :)
Pyyteetöntä ja oikealla sydämen asenteella hoituvaa :)
Ja sitten tuli mieleen että ehkä tämä olis jollekkin toiselle/toisille täällä rohkaisuksi ja vahvistukseksi...mene ja tiedä mutta semmonen tuli mieleen??
Tämmöstä latausta tähän aamuun...siunausta jokaiselle :)
systeri
 

Re: Uskollisuus

ViestiKirjoittaja Mallu » 02. Touko 2012 19:11

Ensimmäisenä tulee tuosta unesta mieleen,että kun tilasit pussillisen tilkkuja,niin saitkin rekallisen,että Jumala tahtoo antaa sulle enemmän, kun olet leiviskäsi hyvin hoitanut.Jumala on nähnyt uskollisuutesi ja sen oikean sydämen asenteen jolla tahdot auttaa.Pitää kyllä omasta kokemuksesta kiittää ja kertoa,että oon nyt itse saanut pyyteetöntä apua viime päivinä kun olen täällä kivun kourissa ollut.Lääkärissä käyttämistä,ilahduttamista kukalla,lasten hoitamista ja huomioimista,sekä sitä jumalan rakkauden ja sanan kylvämistä.Uskon ja toivon tuomista ja siinä samalla huomannut että kaikki tämä on sinulle sydämmen asia.Monesti aattelen että mistä tämä aika kaikkeen hoivaamiseen,mutta kyllä se on varmaan niin,että kun on oikea asenne Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan niin,aikaa ja voimaa löytyy.

Jumala siunatkoon sinua ja järjestäköön niin että voisit toteuttaa Herran palvelusta monella ,monella eri tavalla,niin kuin oot toivonut
Mallu
 

Re: Uskollisuus

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Touko 2012 00:07

En voi retostella leivisköillä :) ..sulle mä voisin Mallu tuoda kukkia vaikka joka toinen päivä,oot rakas ystävä :hugehug:
Mutta on sitä välillä huono omatuntokin, kun kokee riittämättömyyttä tärkeitä asioita kohtaan :?
systeri
 

Re: Uskollisuus

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Touko 2012 11:59

Uskollisuutta koetellaan nyt :-P Mulla alkaa kesäloma ens kuun alus ja junailin itte meidän lomat niin, (kylläkin lastenkin takia) että ollaan miehen kans eri kuukausina lomalla, ettei tartte hommata kaitsijoita ja ettei se mee sitten yhdeksi passaamiseksi koko loma ja saa oikeasti vähän olla lomalla.
Tänään hän sitten tulikin ruokatunnille ja ilmoitti että kesäkuun 11 päivä hän menee olkapää leikkaukseen :shock: Melkein herahti kyyneleet silmiin, mutta en voinut alkaa laittaa hanttiinkaan.Tuumasin vaan että meidän menot on sitten varmaan unohdettava..piti lähteä yksinhuoltajasiskoni sekä äitin ja lasten kans jonnekkin just noihin aikoihin :roll: Pitää rukoilla että tapahtuis Jumalan tahto täs asias...palvelemaanhän meidät on tietenkin kutsuttu eikä huvittelemaan...näin se taitaa olla :)
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa

cron