Moderni "media-evankeliumi" on eksytyksen henki

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Moderni "media-evankeliumi" on eksytyksen henki

ViestiKirjoittaja todael » 30. Huhti 2012 17:28

Jumalan seurakunnan eräs olennaisin tekijä on Jeesuksen itsensä antama tunnustus :

Joh. 18:36 "Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä"."

Jeesus todisti opetuslapsille ylösnousemuksensa jälkeen, että Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Kristuksen vallan ja voiman ilmeneminen seurakunnan välityksellä toimii ILMAN suhdetta valtioon. Valtionkirkko järjestelmä on muodostunut uskonnolliseksi "portto"-järjestelmäksi, josta sanotaan Ilmestyskirjassa, että se harjoittaa haureutta maan kuningasten kanssa. Portto elää siis suhteesta maallisiin hallitsijoihin.

Jumalan seurakunta on tullut heikoksi, koska se on tullut riippuvaiseksi politiikasta, väärästä yhteiskunnallisuudesta sekä markkinavoimista. Näen, että Kristuksen morsiamen puhdistautuminen on ensin Jumalan seurakunnan erottautumista vääriin maallisiin instansseihin perustumisesta. Eräät kutsuvat nykyajan evankeliumia "sosiaaliseksi media-evankeliumiksi". Yhteiskunnan paranteleminen (emme saa Jumalan valtakuntaa maan päälle poliittisin keinoin) sekä väärät sosiaaliset tekijät ovat ylittäneet todellisen Kristuksen rakkauden, jossa Jumalan seurakunnan todistus on SIITÄ valtakunnasta, joka ei ole tästä maailmasta. Jumalan evankeliumi ei ole "mainos" - värikäs ja trendikäs - vaan se on Jumalan Hengen sanoilla annettu todistus Kristuksen kuninkuudesta.

Jeesus ei tarvitse tämän maailman voimia seurakuntansa avuksi, sillä HÄN ITSE on kaiken sen yläpuolella, ja suorittaa kuninkuuttaan erotettuna tämän maailman hallinnollisista instansseista. Jumalan seurakunnan toimintaperiaatteet ovat hengellisiä, ja niitä tulee johtaa Kristuksen kuninkuus, Jeesuksen valta ja voima yli kaikkien poliittisten sekä uskonnollisten instassien.

Mark. 14:4-7 "Niin oli muutamia, jotka närkästyivät ja sanoivat keskenään: "Mitä varten tämä voiteen haaskaus? Olisihan voinut myydä tämän voiteen enempään kuin kolmeensataan denariin ja antaa ne köyhille." Ja he toruivat häntä. Mutta Jeesus sanoi: "Antakaa hänen olla. Miksi pahoitatte hänen mieltään? Hän teki hyvän työn minulle. Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina."


Kristuksen sanoma ei mukaudu maallisten rakenteiden sisälle - käyttämällä niitä apu keinoina helpottaakseen ihmisten saavuttamista. Tämä juuri siksi, koska Kristuksen kuninkuus on ristiriidassa maailmassa hallitsevien voimien (jopa siinä käytettävien termien) kanssa. Jumalan seurakunnan tulisi julistaa Kristusta Pyhän Hengen opettamilla sanoilla (julistaa Raamatun sanoja, ei maailmasta omaksuttuja sovellutuksia), eikä yrittää sovittaa evankeliumia maailman korvielle sopivaksi. Maailma kuulee omiansa, samoin kuin Pyhässä Hengessä julistettua Jumalan Sanaa kuulee VAIN maailmasta Kristuksen kautta erotettu ihminen. Tämän Johannes kirjeessään painottaa sanoen : "siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."

Eksytyksen henki käyttää maallisia keinoja - politiikkaa, sosiaalista myötätuntoa jne., saadakseen maailman sillä tavalla itseään kuulemaan. Se luopuu selvästä Jumalan Sanasta, maallistaakseen (johtaakseen) Jumalan seurakunnan pois Kristuksen kuninkuuden voimasta. Tällainen "sekottuneisuus" (Jumalan Sanasta luopuminen) ei ole Kristuksen kuninkuutta Jumalan seurakunnassa, vaan se on maallisiin instansseihin sotkeutunut eksytyksen henki, joka pyrkii tarkoituksellisesti kadottaamaan Kristuksen kuninkuuden vallan Jumalan seurakunnasta, tehdäkseen sen heikoksi sekä eksytyksille alttiiksi. Jumalan Sanan asettamat merkitykset evankeliumille (Jumala ei turhaan asettanut määrättyjä sanoja Raamattuun) eivät ole siis merkityksettömiä - varsinkin kun katsomme Kristuksen kuninkuuden merkitystä Jumalan seurakunnassa, eikä niitä voida muuttaa ihmisen oman mielen mukaiseksi muka nykyaikaistetummaksi ja helpommin ymmärrettäväksi.

1Joh. 4:4-6 "Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen."


Paavali ei julistanut ihmisviisauden opettamilla sanoilla .Hän ei puhunut tiedettä, filosofiaa, politiikkaa eikä helposti ymmärrettävää media-kieltä. Paavali julisti ristiinnaulittua Kristusta Hengen opettamilla sanoilla, ettei häntä kuulevat perustaisi uskoaan ihmisviisauteen (oman älyllisyytensä varaan) vaan Jumalan voimaan.

Miten seurakunta todistaa tänäpäivänä Kristuksesta ? Maailman edellyttämällä ja vaatimalla tavallako ? Vaiko Kristuksen kuninkuuden vallassa ja voimassa, joka EI OLE tästä maailmasta ?
todael
 

Re: Moderni "media-evankeliumi" on eksytyksen henki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 02. Touko 2012 12:01

Kun tätä näkee kaikkialla ja monen muotoisena niin kuinka säilytät toivon siitä että vielä on uskovia jotka etsivät totuutta elävässä Jeesuksessa?

Kuinka olla huolestumatta liikaa kun foorumeilla joutuu huomaamaan, että on todella harvassa ne, jotka haluavat pysyä Sanassa ja tuntea Jeesusta oikeasti eikä luottaa kaikenlaisiin "oppeihin" , "ajatusmalleihin" , "käärinliinoihin" :(

Mua masentaa tämä niin että huomaan eristäytyväni uskovista kun en jaksa tulla loputtomasti tyrmätyksi "Jeesuksen puolesta puhujana"..... :(

Kuinka vakavaa se on, että uskovatkin vastustavat Jumalan Sanaa ? Sen vakavuudesta ei puhuta (ei ehkä uskalleta) ja itseäkin välillä pelottaa edes ajatella seurauksia ....... on helpompi olla ajattelematta. Onko oikein unohtaa koko juttu ?
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54

Re: Moderni "media-evankeliumi" on eksytyksen henki

ViestiKirjoittaja todael » 02. Touko 2012 15:04

Hebr. 12:1-3 "Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne."

Tiedän tunteen. Suru, yksinäisyys ja jatkuva murhe Jumalan seurakunnan tilasta. Pyhä Henki nostaa katseemme Jeesukseen, siksi tahdon omalta kohdaltani rohkaista sinua tukeutumaan yhä vahvemmin Kristuksen tuntemiseen, ja muistaa että Hän kulkee rinnallasi sen vastustuksen jonka eteen tulet vielä joutumaan. Hän antaa sanat sinulle ja vahvistaa sinua - et ole yksin.

Siunausta sinulle. Jeesus on Herra.

- todael
todael
 

Re: Moderni "media-evankeliumi" on eksytyksen henki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 02. Touko 2012 15:50

Kiitos Todael !

Olin jo varautunut ettei kukaan viitsi minulle edes vastata.
Tämä oli enemmän kuin osasin edes kuvitella, kiitos todella rohkaisusta.

Tämä lohdutti suuresti ♥
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki
 
Viestit: 89
Liittynyt: 01. Touko 2012 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa