Raamatun mukaan maailma on pyöreä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raamatun mukaan maailma on pyöreä

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Huhti 2012 15:14

Luuk.17:34. Minä sanon teille: sinä yönä ovat kaksi yhdellä vuoteella, yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.
35. Kaksi ynnä jauhavat: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.
36. Kaksi ovat kedolla: yksi otetaan ylös, ja toinen jätetään.


Jeesus puhuu tässä tulemuksestaan jonka yhteydessä tapahtuu Hänen omiensa ylöstempaus. Tempaus tapahtuu koko maailmassa samaan aikaan ja toisella puolella on yö jolloin kaksi nukkuu ja toisella puolella päivä jolloin tehdään töitä. Tämä kohta todistaa sen että tällainen on mahdollista vain jos maailma on pyöreä. Jeesus todisti maailman olevan pyöreä ja Hän sen parhaiten tietää koska on Isänsä kanssa koko maailman luonut.

1.Tess.4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

1.Kor.15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.


Nämä kohdat todistavat että tempaus tapahtuu kaikille Kristuksen omille samaan aikaan ja on tapahtuma joka tapahtuu hetkessä "silmänräpäyksessä". Nämä kohdat kumoavat joidenkin ateistien vastaväitteet siitä että Lukkaan 17 luvun kohta puhuisi eri hetkistä. Luuk 17 puhuu tempauksesta joka tapahtuu samaan aikaan kaikille Kristuksen omille ja muuttuminen tapahtuu silmänräpäyksessä ei pitkänä aikana esim,vuorokaudessa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron