Torinon käärinliina ja Jumalan kuva

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja toni t » 06. Touko 2012 21:17

vaisuliini kirjoitti:Hei minä en löytänyt Raamatusta kohdan missä lukee että Jumala on oikeudenmukainen... En myös löytänyt kohdan Raamatusta missä lukee että Jumala ei salli itseänsä pilkata. Muistaakseni Raamattu kai puhuu Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja tarkkaavaisuudesta :?:

Jumalan oikeudenmukaisuus ja selkeä kuvankielto on tämän käärinliinan kanssa ristiriidassa. Kannattaisi huomioida myös Jumalan oikeudenmukaisuutta.
Tarkoitan että Jumala ei koskaan erehdy asioissa eikä edes kuvankiellossa.


Amen . Näin se on miten sisar vaisuliini kirjoitti.

Psalmit.9:8 Mutta Herra hallitsee iankaikkisesti; hän on pystyttänyt istuimensa tuomitaksensa.
9:9 Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.

Gal.6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Touko 2012 22:20

toni l kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Hei minä en löytänyt Raamatusta kohdan missä lukee että Jumala on oikeudenmukainen... En myös löytänyt kohdan Raamatusta missä lukee että Jumala ei salli itseänsä pilkata. Muistaakseni Raamattu kai puhuu Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja tarkkaavaisuudesta :?:

Jumalan oikeudenmukaisuus ja selkeä kuvankielto on tämän käärinliinan kanssa ristiriidassa. Kannattaisi huomioida myös Jumalan oikeudenmukaisuutta.
Tarkoitan että Jumala ei koskaan erehdy asioissa eikä edes kuvankiellossa.


Amen . Näin se on miten sisar vaisuliini kirjoitti.

Psalmit.9:8 Mutta Herra hallitsee iankaikkisesti; hän on pystyttänyt istuimensa tuomitaksensa.
9:9 Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan.

Gal.6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


Just joo. Tuo Psalmi on hyvä kohta "Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan" eli oikeudenmukaisesti Jumala toimii ja myös kuvankiellon kanssa. :thumb:
Jumalan siunausta Tonille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Touko 2012 22:33

Harmi kun en kerennyt kuulemaan tuota lähetystä, mutta mielessä oli silti, muistin vaan ajan väärin. Kone ei ole toiminut, eikä toimi muuten vieläkään, sellainen kone siis josta viitsisi enempiä kirjootella... mutta kirjoottelen silti nyt tällaisella "varasuunnitelmalla" :D kun piti päästä katsomaan palstaa... joten kirjoituksia ei ole luvassa enempiä vähään aikaan.

Siunausta jokaiselle palstalaiselle ja Jumalan Hengen armoitusta päiviinne, kirkastukoon Kristus teidän kauttanne. Palaillaan ja oli mukava kuulla että hyvin oli mennyt radio-ohjelma. :)
lonelyrider
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja systeri » 07. Touko 2012 16:13

Kuuntelin aamulla deistä raamattutuntia ja siellä luettiin pätkä psalmia ...tuli vaan mieleen tämä oikeudenmukaisuus asia täältä sitä kuunnellessani.

psalmi 18
19 (18:20) Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun.
20 (18:21) Herra tekee minulle minun vanhurskauteni mukaan, minun kätteni puhtauden mukaan hän minulle maksaa.
21 (18:22) Sillä minä olen noudattanut Herran teitä enkä ole luopunut pois Jumalastani, jumalattomuuteen.
22 (18:23) Kaikki hänen oikeutensa ovat minun silmieni edessä, enkä minä hänen käskyjänsä syrjään sysää.
23 (18:24) Minä olen vilpitön häntä kohtaan ja varon itseni pahoista teoista.
24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä.
25 (18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

27 (18:28) Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.
28 (18:29) Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni.
29 (18:30) Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan; Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin.
30 (18:31) Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
31 (18:32) Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme-
32 (18:33) se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
33 (18:34) tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
34 (18:35) joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!
35 (18:36) Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi.
36 (18:37) Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
systeri
 

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Kesä 2012 13:32

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Heinä 2012 11:52

Moni uskoo tähän valheeseen Suomessakin:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... in/1878892
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sain kutsun Radio Dein ohjelmaan

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Maalis 2016 20:49

Dosentti Juha Hiltunen oli Ylen Aamu-TV:ssa haastateltavana 2.3.2016 "Jeesuksen käärinliinoista". Ylen areenassa Hiltusen haastattelu oli nimetty Jeesuksen käärinliinojen mysteeriksi. Katsoessani ohjelman mieleeni nousi monia asioita Raamatun sanasta, jotka todistavat ettei Torinon käärinliina ole aito Jeesuksen hautaukseen käytetty käärinliina.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/jeesuks ... teeri.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Torinon käärinliina ja Jumalan kuva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Huhti 2017 08:32

Roope Lipasti uutisoi hauskasti: "Finlayson lanseerasi Jeesus-lakanan. Se on muuten ihan tavallinen lakana, paitsi että kun menee pääsiäisenä vällyihin, niin aamulla on kadonnut." :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Torinon käärinliina ja Jumalan kuva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Huhti 2017 07:48

Turun Sanomissa oli tänään juttu tästä maailman tytkituimmasta pyhäinjäännöksestä. Siinä joku turkulainen antropologi ja historiantutkija Juha Hiltunen vakuuttelee, että käärinliina todella kuului Jeesukselle. Hän on kirjoittanut siitä kirjan "Valokuva Jeesuksesta". Kyllä joku voi näköjään tällaisestakin innostua. Todellisuudessa on aivan sama oliko joku likainen vahna riepu Jeesuksen vai jonkun muun. Jeesuksen maalliset tavarat ovat ihan samaa materiaa kuin meidän muidenkin maalliset kamat. Taivaallista ja hengellistä hyvää voimme Häneltä saada vain hengessä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Torinon käärinliina ja Jumalan kuva

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Huhti 2017 23:36

Aamu-Usva kirjoitti:Turun Sanomissa oli tänään juttu tästä maailman tytkituimmasta pyhäinjäännöksestä. Siinä joku turkulainen antropologi ja historiantutkija Juha Hiltunen vakuuttelee, että käärinliina todella kuului Jeesukselle. Hän on kirjoittanut siitä kirjan "Valokuva Jeesuksesta". Kyllä joku voi näköjään tällaisestakin innostua. Todellisuudessa on aivan sama oliko joku likainen vahna riepu Jeesuksen vai jonkun muun. Jeesuksen maalliset tavarat ovat ihan samaa materiaa kuin meidän muidenkin maalliset kamat. Taivaallista ja hengellistä hyvää voimme Häneltä saada vain hengessä.


Juu, kyllä Jeesuksessa moni asia meitä syntipoloja kiinnostaa ja kiehtoo. Monenlaiset ovat myös petollisen sydämemme motivaatiot etsiessämme Häntä. Kaipa me ihmiset kaipaamme jotain uutta ja ihmeellistä arjen harmauteen, kuten juutalaiset muinoin: "Tee jokin ihme, niin me uskomme!" Toisia kiinnostaa menestys, eräitä terveys ja kolmansia Jeesuksen ihmeelliset opetukset. Onpa joukossa muutamia, jotka haluavat saada syntinsä anteeksi, jos ei nyt varsinaisesti taivaan periäkseen niin ainakin häpeältä ja nöyryytykseltä välttyäkseen.

Olen kuullut useamman hurskaan suusta ylistävää puhetta Jeesuksen opetuksista ja viisauksista. Niin on heidän mielensä pimentynyt, että ainakin äkkiseltään näyttäisi siltä, että he uskovat voivansa noudattaa noita Jeesuksen opetuksia. Totuus kuitenkin on, ettemme ulotu niihin varpaisillemmekaan kurottautuen, yhtä vähän kuin voi musta mies muuttaa ihonväriään tai pantteri päästä pilkuistaan (Jer. 13:23).

Olen varsinkin viime aikoina huomannut, että siirtäessäni keskustelua ihmeistä, siunauksista, Jumalan voimasta, armolahjoista, menestyksestä yms Jeesuksen pääopetuksiin niin keskustelu tyrehtyy varsin nopeasti (ne Jeesuksen opetukset ovat: "Seuraa Minua" ja "Ota joka päivä ristisi"). Ne eivät ole mieluisia. Tämä on juuri tässä mielessä erilainen sukupolvi kuin kaikki edelliset sukupolvet, sillä läpi vuosisatojen saaton Jeesukseen uskoneet ovat pitäneet itsestään selvänä, että heidän kääntymyksensä seurauksena tulee ahdistuksia ja vainoja. Ei niitä kukaan rakasta eikä halua, mutta tiedettiin maailman taholta odottaa. Nyt odotetaan Jumalalta palkintoja ja siunauksia vastineeksi kääntymykseemme, ei jokaisen lapsen terveeseen kasvuun tarvitsemaa kasvatusta ja kuritusta. Mutta kuten sanottu: tämä on meidän aikamme ainutlaatuinen ilmiö.

Mitä noihin Torinon käärinliinoihin tulee niin ei niiden kautta kukaan pelastu. Usko ei voi -oman olemuksensa ja luonteensa tähden- syntyä Torinon käärinliinoista opetusta kuulemalla. Taitaa peräti olla yksi Vatikaanin valheista? No, olivat mitä olivat niin usko tulee Jumalan evankeliumin saarnan synnyttämänä. Me emme voi pelastua vuorisaarnan opetuksia kuuntelemalla tai yrittämällä niitä noudattaa. Vuorisaarnahan on kuvausta Jeesuksen elämästä ja mielenlaadusta ja vie jokaisen ennemmin tai myöhemmin epätoivoon. "Kukaan teistä ei lakia täytä" (Joh. 7:19). Vähin vaatimus on tämä: "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on" (Joh.5:48). Näin se menee, jos palkkaa ruvetaan maksamaan velvollisuudesta eikä armosta (Rm. 4:4). Monilla ihmisillä tuntuu olevan sellainen olettamus, ettei Jeesus puheillaan aina tarkoittanut mitä sanoi. Kyllä Jeesus tarkoitti tarkasti sitä mitä sanoi. Hän ei liioitellut eikä jättänyt totuutta sanomatta.

PS. Luin tänään jostain, että pääsiäinen on kirkkovuoden ainoa surujuhla. Minun mielestä asia ei noin ole. Jeesuksen risti Golgatalla on "pääsinpäivämme varma vakuus". Suokoon hyvä Jumala meille sen armon, että taivastoivomme lepäisi Jeesuksen Kristuksen ristintyössä. "Sille, joka työtä tekee, ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta. Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi" (Bibliasta Room. 4:4-5)
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron