Saako nainen opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Elo 2014 11:53

Ihan sama mitä mies tai nainen kotona tekee, kunhan työt jaetaan tasapuolisesti niin ettei kukaan jää laakereilleen lepäämään. Sellainen on miehiltä halveksittavaa jos laittaa ns. heikomman astian tekemään enemmän töitä kotona. Miehen tulisi olla se, joka raataa vaimonsa eteen niin kuin Kristuskin antoi itsensä alttiiksi seurakunnan edestä. Mutta tietenkin normaali vaimo haluaa myös tehdä töitä aamusta iltaan :D Kun kumpikin ahkeroi koko ajan, niin se on kaikille paras. Jos omassa kodissa ei riitä tekemistä, niin jonkun toisen puolesta voi kyllä tehdä. Ihminen on onnellinen, jos asettuu itsensä ulkopuolelle tekemään asioita toisia varten. Onnettomia ovat ne, jotka tekevät töitä tms. vain itseään varten :(
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 00:12

*
Minä äsken hihittelin koska tajusin itse mitä Jumala "avulla" tarkoittaa. Jumala antoi Aatamille Eevan "avuksi" niin se pitää paikkansa myös omassa miehessäni koska joka kerta kun mieheni tuli suihkusta ja kysyi minulta missä t-paita on. Ei itse viitsi mennä vaatekomeroon eikä viitsi siinä vaatekomerossa seisoa katsellen rauhassa t-paitoja minkä haluaa valita itse vaan mieluummin tulee kysymään minulta missä t-paita on heh.. Tällainenkö apu Jumala on asettanut meissä naisissa? :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 07:56

Aamu-Usva kirjoitti:Ihan sama mitä mies tai nainen kotona tekee, kunhan työt jaetaan tasapuolisesti niin ettei kukaan jää laakereilleen lepäämään. Sellainen on miehiltä halveksittavaa jos laittaa ns. heikomman astian tekemään enemmän töitä kotona. Miehen tulisi olla se, joka raataa vaimonsa eteen niin kuin Kristuskin antoi itsensä alttiiksi seurakunnan edestä. Mutta tietenkin normaali vaimo haluaa myös tehdä töitä aamusta iltaan :D Kun kumpikin ahkeroi koko ajan, niin se on kaikille paras. Jos omassa kodissa ei riitä tekemistä, niin jonkun toisen puolesta voi kyllä tehdä. Ihminen on onnellinen, jos asettuu itsensä ulkopuolelle tekemään asioita toisia varten. Onnettomia ovat ne, jotka tekevät töitä tms. vain itseään varten :(


AAMEN!

Juurikin näin ja jokainen pariskunta sopikoon keskenään, mitä kumpikin haluaa ja kykenee tekemään.

Meillä on aina riittänyt työtä kummallekin siinä määrin, ettei ole tarvinnut riidellä, kumpi tekee ja ja mitä tekee ja jos toinen on saanut valmiiksi "oman hommansa" ennemmin kuin toinen, silloin on menty auttamaan toinen toistaan sen mukaan, mihin on kyetty, että on myöskin yhdessä päästy heittämään vapaalle.

Joskus lasten ollessa pieniä on saatettu heittää huumorilla läppää siitä, kummankos vuoro se nyt onkaan nousta ja mennä pyyyyyhkimäääääääään, mutta aina on ilman riitaa sekin kyetty päättämään. :D
Siivetön
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Elo 2014 08:01

vaisuliini kirjoitti:*
Minä äsken hihittelin koska tajusin itse mitä Jumala "avulla" tarkoittaa. Jumala antoi Aatamille Eevan "avuksi" niin se pitää paikkansa myös omassa miehessäni koska joka kerta kun mieheni tuli suihkusta ja kysyi minulta missä t-paita on. Ei itse viitsi mennä vaatekomeroon eikä viitsi siinä vaatekomerossa seisoa katsellen rauhassa t-paitoja minkä haluaa valita itse vaan mieluummin tulee kysymään minulta missä t-paita on heh.. Tällainenkö apu Jumala on asettanut meissä naisissa? :D



Tää on se miesten taktiikka passuuttaa itseään. :D :D :D

Tuskin tuon on Jumala asettanut, mutta tokihan sitä rakkauvesta sitä puolisotansa kohtaan ne sukat menee sieltä sukkalaatikosta kaivamaan, missä ne on olleet kaikki ne 40 viimeistä vuotta. :D

Minä taas vuorostani saatan viikonloppuisin huikata tosi kurjalla ja unisella äänellä, et: "Saiskos kahvia?" ja niinhän se alkaa keitin porista sen saman tein, joten vuoroin passuuksissa.
Siivetön
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 05. Elo 2014 17:21

..ja mitähän se apu;lainen voisi merkitä :angel:

apulainen wiki;

henkilö, joka auttaa työssä tai tehtävässä, avustaja

Eli jos me vaimot on tarkoitettu miesten avuksi, niin silloinhan mies on se joka tekee pääasiat, esim. toimii kokkina, leipurina jne. :shock:
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2014 17:29

*
Heh joo. :D Se sana 'vaimoke' on sama asia kuin apulainen? :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 06. Elo 2014 10:57

No mutta ollaanhan me toki miestemme apulaisia ja hupulaisia ja eiväthän he mitenkään pärjää ja tule toimeen ilman meitä. :D

Ja joku vielä väittää, että tuo on naisen alistamista?! Ei jummarra eikä käsitä.

Sillä täytyyhän päällä olla kaula, joka sitä päätää kääntää, eikö vain? :thumbup:

Isäntä on siis pää, mutta mie olen se kaula, joka sitä päätä kääntää!
Siivetön
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 05. Loka 2014 13:00

kaikki on turhuutta
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Loka 2014 13:51

Siivetön kirjoitti:No mutta ollaanhan me toki miestemme apulaisia ja hupulaisia ja eiväthän he mitenkään pärjää ja tule toimeen ilman meitä. :D

Ja joku vielä väittää, että tuo on naisen alistamista?! Ei jummarra eikä käsitä.

Sillä täytyyhän päällä olla kaula, joka sitä päätää kääntää, eikö vain? :thumbup:

Isäntä on siis pää, mutta mie olen se kaula, joka sitä päätä kääntää!


Joskus sitä voi joutua olemaan miehelle myös aivot joka sitä päätä kääntää,ainakin arkipäiväisis asiois :thumbup:
systeri
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja paa » 05. Loka 2014 14:08

Minä kaivelin vanhimman Raamatun tuolta hyllystä esille ja siitä ei vuosilukua löydy,
mutta edellisen omistajan muistiinpanot on tehty 40-luvulla. En ole ihan varma onko tämä King James,
mutta alkulehdillä lukee näin: Containing the Old and New Testaments Translated out of
the Original Tongues and with the former Translations diligently compared and revised,
by His Majesty's special command.

Ja: to the most high and mighty Prince James, by the grace of God, king of Great Britain, France and Ireland,
defender of the faith etc., the translators of the Bible wish grace, mercy and peace, through Jesus Christ our Lord.

Ja sitten asiaan.
Room16:27 kuuluu tässä versiossa näin: To God only wise, be glory through Jesus Christ for ever. Amen.

Eli ei mainita tässäkään jakeessa Foibea.
Paitsi sitten on sivun alalaidassa pienellä printillä: Written to the Romans from Corinthus, and sent by Phebe servant of
the church at Cenchrea.

Sent by kursivoituna kirjassa, ei minun toimestani.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron