Saako nainen opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 25. Heinä 2017 22:43

Jukan mainitseman kirjan olen melko tarkkaan aikoinaan tankannut, mutta en sen perusteella kuitenkaan ihan kaikkea vielä avioliitosta tiedä :D
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 25. Heinä 2017 23:04

jukka1954 kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
Sillä täytyyhän päällä olla kaula, joka sitä päätää kääntää, eikö vain? :thumbup:

Isäntä on siis pää, mutta mie olen se kaula, joka sitä päätä kääntää!


Hyvänen aika, eihän se nyt noin mene. Kyllähän se kaulakin kääntää päätä pään antamien määräysten mukaan. Tarkistin oppikirjasta ja juu, pää käskyttää kaulaa eikä toisinpäin [Ihminen. Fysiologia ja anatomia, Sanoma Pro 2014]. Tämä kirja sisältää perustiedot elimistön rakenteesta, fysiologisista toimintaperiaatteista ja elinten toiminnasta tiiviisti toisiinsa liittyvien tekstien ja runsaan kuvituksen avulla.

Kirjan hinta on rapiat päälle 180 euroa, mutta riittävät tiedot saamme myös vallan ilmaiseksi täältä
> http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 1007920311


Sitten kun se pää teetättää liian kovia hommia, että pittää kääntyä tuonne ja sinne ja käskyttää likaa, niin aijai jai, kun mennöö
niskat jummii. Ei siinä kaula eikä pää sen mukana liiku mihkää ennää. Sitte joutuu huilimaa, laittaa salvaa ja syömää
pillereitä, että paranee. :lol:
Ei saa olla itellee liian kova, ettei niksaha paheminki, joutuu sit mennä jopa nikaman niksauttajalle ja lihaste vatvojille ja joskus
ei ennää pia paranekkaa.
Tirlittan
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Heinä 2017 23:12

Aamu-Usva kirjoitti:Jukan mainitseman kirjan olen melko tarkkaan aikoinaan tankannut, mutta en sen perusteella kuitenkaan ihan kaikkea vielä avioliitosta tiedä :D


:lol:
Jukka
 

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Heinä 2017 10:48

*
:)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Marras 2017 13:45

*
Minä tänään pohdin syvästi asiaa nojautumatta omaan ymmärrykseen ja
etsien Herran tahtoaan Raamatun äärellä. Saako nainen johtaa seurakuntaa?
Niin pohdittuani tulin siihen tulokseen. Siitä nyt kirjoitan.

Mies on vaimon pää.

Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Koska siihen liittyy rakkaus ja huolenpito, niin seurakuntana meidän tulee antautua
Kristukselle, niin Jeesus rakastaa meitä ja pitää hyvää huolta meistä ollessamme
Hänen seurakunta. Sillä Jumala on rakkaus. Se tulee suoraan seurakuntaan.
Tiedät itse, että seurakunnan pää on itse Jeesus. :)

Niin sama asia pätee siihen, että mies on vaimon pää. Rakkaus ja huolenpito tulee siihen
avioliittoon, jossa naisen osa vaimona on antautua miehelle, niin mies rakastaa
vaimoa ja pitää vaimosta hyvää huolta, niinkuin Jeesus seurakuntaa rakastaa ja
pitää siitä hyvää huolta. Siinä on suuri salaisuus.

Rakkauden kohteena on pyyteetön ja epäitsekäs. Rakkaus voittaa kaiken.
Rakkauden vastakohde on valerakkaus. Valerakkaus "ottaa" itselleen
esim. vallan johtaa seurakuntaa. Valerakkaus "ottaa" itselleen
kaitsijan viran, joka kuuluu miehille.

Raamattu sanoo: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa [ Apo 20:35 ].

Mitä seurakunnan johtamiseen tulee; miten Jumalan rakkaus ja huolenpito
pääsee seurakuntaan jos nainen ottaa itselleen kaitsijan viran, koska
Jumala on miehen pää seurakunnassa - Raamatun mukaan.

Jumala on miespuolisen kaitsijan pää, niin ymmärtäväinen nainen on seurakunnassa
rakastettu ja huolen pidetty, sillä Jumalan rakkaus ja hyvä huolenpito
tulevat suoraan seurakuntaan. Siinä on suuri salaisuus [ Ef. 5:32 ].

Nainen, joka johtaa seurakuntaa, estää Jumalan toimimasta seurakunnassa.
Nainen estää että seurakunta tulisi olla rakastettu ja huolen pidetty, sillä
kaitsijan virka kuuluu vain miehille. Siinä se oikea ja terve järjestys, jonka
kautta rakkaus ja huolenpito toimii ja siinä on suuri salaisuus [ Ef. 5:32 ].
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Saako nainen opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Marras 2017 13:02

*
Näen siinä Jumalan suurta viisautta kuinka Hän on viisaasti asettanut kaitsijan virat miehille niin se suuri salaisuus toteutuu. Jumalan rakkaus ja huolenpito pääsee toimimaan miespuolisten kaitsijoiden kautta niin seurakunta Kristuksessa on rakastettu ja huolenpidetty. Naisten jotka ovat kaitsijan viroissa, tulisi luopua niistä ja antaa ne miehille niin seurakunta ei enää eläisi valerakkaudessa.

Jumala ei ole epäjärjestyksen Herra vaan järjestyksen Herra niin hyvä ja terve järjestys toteutuu Jumalan viisaasti asetuksen kautta seurakunnassa. Rakkaus ja huolenpito tulee todeksi käytännössä seurakunnan keskuudessa. Kaitsijat jotka ovat miehiä johtavat seurakuntaa epäitsekkäästi mutta naiset jotka ottivat vallan itselleen johtaa seurakuntaa, ovat itsekkäitä, koska ne eivät nöyrry Sanan eteen mitä siinä sanotaan kaitsijan virasta.

Näen että naiset jotka ovat seurakunnan johdolla, ovat itsekkäitä ja elävät valerakkaudessa. Koska ne eivät rakasta Herran asetusta kaitsijan virasta.

Jos halutaan olla rakastettu ja huolenpidetty, on annettava virka miehille niin Jumalan rakkaus ja huolenpito tulee todeksi käytännössä seurakunnan keskuudessa. Raamattu puhuu suuresta salaisuudesta ja ennen sitä jaetta mies ja nainen tulee yhdeksi lihaksi ja suuren salaisuuden jälkeinen jae puhuu aviollisesta kunnioituksesta ja rakkaudesta. Sama asia pätee seurakuntaan jossa kunnioitus ja rakkaus Jumalan asetuksen mukaan tulee käytäntöön.

Raamatullisen alamaisuuden mukaan vaimo on rakastettu kotonaan, sama asia pätee siihen että seurakunnassa nainen on rakastettu Jumalan asetuksen mukaan joka on oikea järjestys jonka kautta Jumalan rakkaus ja huolenpito toteutuu.

Ps. 119:159 Huomaa, että minä rakastan sinun asetuksiasi. Herra, virvoita minua armosi jälkeen. :bible: :hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa

cron