Tunnetko Jeesuksen ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja todael » 15. Huhti 2012 02:42

Joh. 10:27-29 "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Uskonnolliset lietsovat epäuskoa, joka saa aikaan pelkoa. Pelon käyttäminen on uskonnollista valtaa. Jeesus puhuu syvästä uskollisuudesta niitä kohtaan, jotka seuraavat Jeesusta. He ovat turvassa, EIKÄ KUKAAN VOI RYÖSTÄÄ heitä Isän Jumalan kädestä - ei edes epäuskoiset uskonnolliset ihmiset.

Katso Kristukseen, älä katso itseesi. Erottaako tämä uudestisyntyneen käännynnäisestä ?

Joh. 3:3 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Inhimillisessä viisaudessa vaeltava EI VOI nähdä Jumalan valtakuntaa, eikä Kristuksen valtasuuruutta - hän näkee vaan oman itsensä ja kaikki vastavoimat omassa itsessään. Siksi pelotellaan luopumuksella, eikä rohkaista katsomaan Kristukseen.

2Tim. 1:12 "Siitä syystä minä myös näitä kärsin, enkä sitä häpeä; sillä minä tunnen hänet, johon minä uskon, ja olen varma siitä, että hän on voimallinen siihen päivään asti säilyttämään sen, mikä minulle on uskottu."

Tunnetko SINÄ HÄNET ? Ellet uskosi on oman ymmäryksesi sekä inhimillisen voimasi varassa.....

Eksytysten tunnistaminen on tärkeää -
luopumuksen tunnistaminen on tärkeää -
synnin ja saatanan vallan tunnistaminen on tärkeää -

MUTTA KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON TUNNUSTAA - Jeesus Kristus on Herra, ja on voimallinen säilyttämään elävän uskon minussa, eikä kukaan silloin voi ryöstää minua Hänen Isänsä kädestä.

- todael
todael
 

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Tammi 2016 11:19

Nostan tällaisen aiheen täältä ylös :) Mua on puhutellu viime päivinä sellainen asia että "tunnenko Jumalan/Jeesuksen oikeasti vai tunnenko Hänet vain esim lukemisen tai käytyjen keskustelujen kautta".
Jotkut asiat ovat laittaneet miettimään tätä.On helppo kirjoittaa asioita ihmisille,latoa niitä toisten eteen ja seuraavas hetkes jo huomata että ei itse toiminutkaan ollenkaan niin kuin oli asian esittäny. :think2:
Esim Jumalalle napiseminen ,siitä on helppo kirjoittaa kuinka huonot seuraukset on sillä että napistaan, kitistään tai ollaan epäuskoisia. Toinen asia ,lataa porukan eteen Raamatun paikan jossa varoitetaan harjoittamasta vanhurskautta ihmisten edessä ja seuraavalla minuutilla lankee tuohon ansaan, eli harjoittaa Jumalalle kelpaavuttaan vertaamalla itseään uskosta osattomiin.
Mistä tämä johtuu? Huomaan näitä asioita itsessäni ja myös varsinkin niissä jotka ovat kovia pitämään meteliä Raamatun paikoista tai yleensä muutenkin, varsinkin näillä keskustelupaikoilla.
Facebookis pitäis olla erityisen varovainen koska siellä on suurin osa uskosta osattomia.Jostain luin sosiaalisesta käytöksestä että sitäkin on kahdenlaista ...toinen tapaus ,se huonompi on että käyttäydytään kuin norsut porsliini kaupassa.Onko se sitten uskovan tapaukses hengellinen vai hengetön "sosiaalinen norsu"?
Täytyy pysyä Herraa lähellä sydämmen uskolla ja seurustelemalla hiljaa välillä vain Hänen kanssaan, silloin kuullaan Jeesuksen ääntä paremmin ja toimitaankin toisin.Jeesus auttakoon ja armahtakoon meitä.
Anteeksi tämä sekavahko purkaus....liikkuu liian paljon ajatuksia pääs yhtä aikaa eikä ollenkaan millään pahalla :happy: :hearts:
systeri
 

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja Lily » 03. Tammi 2016 11:29

Hyviä ajatuksia sinulla systeri :thumbup:

Sen lisäksi, että jos ei vietä Herran kanssa aikaa kahdestaan, niin toinen syy tuohon voi olla se, että ei elä uskovien yhteydessä. Jostain kumman syystä sellaiset uskovat jotka pitävät henkilökohtaisen Jumala suhteensa kunnossa ja ovat tiivissä uskovien yhteydessä palvellen muita ja altistaen itsen koeteltevaksi niin heidän elämänsä onkin linjassa paljolti raamatun sanan kanssa, armolahjat toimi ja tuoksuvat hyvältä, eli Kristuksen suloiselta tuoksulta.

Täällähän on hyvä ja helppo teoriassa tietää miten eletään yhdessä suhteessa lähimmäisiin, eri asia sitten että toteutuuko se tosi elämässä :think2:
Lily
 

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Tammi 2016 11:37

*
Emmauksen tiellä Jeesuksen opetuslapset eivät tunteneet Jeesuksen eivätkä vielä tunteneet Kirjoituksia. 3 vuoden aikana opetuslapset olivat jokapäivä yhteydessä Jeesuksen kanssa eikä tuntemus vielä avannut heille. Niin Emmauksen tiellä Jeesus vasta avasi Kirjoituksia heille, siinä se Kristuksen sisäinen tuntemus löytyi. Tökkivä ja inhimillinen tuntemus vaihtuu sisäiseen tuntemukseen hmm.... :think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Tammi 2016 11:43

Niin...Raamatun mukaises uskovien yhteydes ja seurakunta elämäs tulee enemmän esiin sitä palvelemista ja se rakentaminen on erilaista.Enemmän sais kyllä armolahjat toimia :think2: ja taas kun kotona istutaan tylsistyneenä ja väsyneenä netti palstoilla uskovien yhteyttä harjoittaen ,niin tulee enemmän avauduttua ei niinkään postiivises mieles ja se taas vaikuttaa koko hengelliseen elämään.
systeri
 

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Tammi 2016 11:54

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä (2.Kor.13:5)?"
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja paa » 03. Tammi 2016 13:52

Mitä se tarkoittaa, että tuntee Jeesuksen?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 03. Tammi 2016 14:39

Voisi kysyä ..onko Hän osa sinun elämää ??Kuuluuko Hän niin kuin olisit perheen jäsen Hänen kanssaan.Onko Hänen olemassa olo vierelläsi yhtä selvää kuin sisään uloshengitys.Pyritkö Hänen seuraan usein kysymyksillä (nöyrällä sydämmellä).
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tunnetko Jeesuksen ?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Helmi 2016 22:43

Aamu-Usva kirjoitti:"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä (2.Kor.13:5)?"


Niin Aamu-Usvan laittama Raamatun paikka toi mieleeni erään kirjoitukseni fb:sta jonka haluaisin tuoda tänne jos sopii. Voisitteko koetella tätä Jumalan Sanalla vajavaisuuteni takia, kiitos!

Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa?

Usko syntyy yksin Sanan kautta. Kun me tulimme uskoon, joko kuullessamme Sanaa tai lukiessamme Raamattua, niin uudestisynnyimme Jumalan voimasta, koska Jumala toimii Sanan välityksellä ja meidän usko perustuu Jumalan voimaan. Jumalan uudestisynnyttävä aikaansaama usko tapahtuu vain ainoastaan Jumalan Sanan välityksellä. Niin sen jälkeen perustamme uskoa vain Raamatun Sanaan - koko sydämestämme.

1Kor. 2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Jos meidän usko perustuu vahvasti saarnaajien tai kirjailijoiden tulkintoihin, niin emme kestä koetusta, koska Jeesus Kristus ei ole meissä eli Hänen Sana ei pysy meissä.

Tarkoitan, että on sellainen uskova joka nostaa toisten tulkinnat esille ja koska hän turvaa toisten tulkintoihin eikä Raamatun Sanaan, niin se paljastuu, että hän perustaa uskonsa vain saarnaajien tai kirjailijoiden tulkintoihin. Missä on Jumalan Sana, joka ei pysy hänessä?

Sana todistaa Kristuksesta ja Sana on itse lihaksitullut Kristus. Kun Ihmisen Poika tulee; löytäneekö Hän uskoa maan päältä. Niin kyse on siitä, pysyykö Kristuksen Sana meissä. Asukoon runsaasti meissä Kristuksen Sana, kehottaa Raamattu.

Meidän tulee perustaa meidän uskoa yksin suoraan Raamatun Sanaan, älkäämme nojautuko toisten saarnaajien tai kirjailijoiden tulkintoihin, vaan yksin Raamatun Sanaan - koko sydämestämme. Niin kestämme paremmin koetusta perustaen uskoamme yksin Raamatun Sanaan.

Joh. 5:38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt. 39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;

Luuk. 18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Sananl. 3:5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa

cron