Yhteys Jeesukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Yhteys Jeesukseen

ViestiKirjoittaja Herman » 06. Huhti 2012 22:09

Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. (Ilm.3:20)

Ylläolevissa jakeissa Jeesus ilmaisee uskonelämän korkeimman ja lopullisen päämäärän. Oikeastaan ainoan asian, jolla lopulta on merkitystä. "Käyn hänen tykönsä - aterioitsen hänen kanssaan - ja hän minun kanssani".

Mitä varten Jeesus tuli alas taivaasta, kantoi monet kärsimykset ja lopulta kuoli ristillä? Antaakseenko meille hyvän elämän? Toisinaan kuulee julistettavan sellaista ilosanomaa, mutta se ei ole Raamatun ilosanoma. Todellisuudessa Jeesus teki sen lunastaakseen ja saattaakseen meidän Hänen yhteyteensä.

Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. (1.Kor.15:19)

Tahtoisin - ja uskon Jumalan tahtovan vielä enemmän - pysäyttää länsimaisen seurakunnan tämän jakeen eteen ja antaa Jumalan Hengen läpivalaista sydämiä sen kautta. Kuinka moni meistä läpäisee tämän testin? Kenen sydän ei ole kiinnittynyt mihinkään muuhun enempää kuin Kristukseen? Se saattaa tuntua meistä utopistiselta olotilalta saavuttaa, mutta herätys! Sen pitäisi nimittäin olla uskovalle normaalitila. Se on evankeliumin vastaanottamisen vaikutus, kun aito sanoma otetaan aidosti vastaan "hyvään maaperään" eli sydämeen joka ei luota itseensä, vaan turvaa Jumalan armoon ja vanhurskauteen.

Kiitäkäämme ja iloitkaamme Jeesuksesta! Hän on Jumalan lahja. Emme tarvitse mitään muuta kuin Kristus-yhteyden. Niin usein horjumme olosuhteista ja vastoinkäymisistä, murehdimme puutteita tai haaveilemme asioista joita haluaisimme saada. Mutta Raamattu sanoo, että kun Herra on meidän paimenemme, ei meiltä mitään puutu. Voimme uskoa tähän, ja julistaa omalle sydämellemme sekä henkivalloille tehden kaikkien lihallisten nurinoiden ja demonisten syytösten voimat tyhjäksi, että kun meillä on yhteys Kristukseen, on meillä kaikki mitä tarvitsemme. Ja silloin Jumalan yli ymmärryksen käyvä rauha valtaa sydämemme ja mielemme, niin että tuosta sanasta tulee todellisuutta. Silmämme avautuvat näkemään se valtava rikkaus ja kirkkaus, joka meillä on Kristus-yhteyden kautta.

Jos Jeesuksen yhteyden kautta meille annetaan inhimillisesti tai maallisesti nähden hyviä asioita, ovat ne kiitoksella vastaanotettavia. Mutta jos emme osaa ottaa Häneltä kiitoksella vastaan sitä, mikä ei vaikuta tai tunnu hyvältä, on sydämen arvojärjestys pielessä. Silloin tulee antaa Hengen tutkia sydäntämme ja tehdä siellä työtänsä, niin ettemme jää kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammaksi. Paavali oli käynyt lävitse tämän puhdistuksen, ja todisti pitävänsä roskana kaikkea Kristuksen tähden menettämäänsä. Asiat joita hän ennen arvosti suuresti ja joihin hän käytti koko elämänsä, muuttuivat roskaksi. Tämä on jotain mitä vain Jumala voi tehdä. Mutta Hän voi - ja tahtoo - tehdä sen meidän jokaisen kohdalla!

Luovuttakaamme siis Jumalalle kaikki mitä pidämme rakkaana. Pyrkikäämme tuntemaan Herra, ja pitämään Hänen tuntemistaan ja yhteyttä Häneen ainoana arvokkaana asiana. Tämä kuulostaa radikaalilta, mutta pysähdy hetkeksi miettimään hintaa joka tämän toteuttamiseksi maksettiin. Jeesus KUOLI sen vuoksi, antoi henkensä, antoi KAIKKENSA! Se on radikaaleinta mitä voi olla, eikä mikään uhrauksemme ole millään lailla siihen verrattavissa. Ja Hän teki sen ainoastaan saadakseen yhteyden meihin. Ajatelkaa kuinka paljon Jumala kaipaa tuota yhteyttä... En voi itkemättä sitä edes ajatella.

Jeesus, kiitos verestäsi. Kiitos yhteydestä kanssasi johon olet aukaissut minullekin tien. Kiitos että tahdot olla aina kanssani, puhua minulle, kuulla minua, rakastaa minua, sytyttää sydämeni rakastamaan Sinua. Herra armahda ja auta, etten ikinä sulkisi sinua oven ulkopuolelle. Etten pitäsi mitään Sinua rakkaampana. Ettei sydämeni kääntyisi pois Sinua seuraamasta. Kiitos siitä armosta, että saan luopua kaikesta Sinun tähtesi, että voittaisin omakseni Sinut ja saisin tuntea Sinut läheisimpänä ystävänä. Tätä samaa rukoilen myös kaikille rakkaillesi, veljilleni ja sisarilleni sekä vielä uskosta osattomille ihmisille jotka tätä lukevat. Jeesuksen nimessä ja veressä, aamen.
Herman
 

Re: Yhteys Jeesukseen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Huhti 2012 22:26

Todella puhutteleva kirjoitus, josta sai ammentaa paljon :)
lonelyrider
 

Re: Yhteys Jeesukseen

ViestiKirjoittaja Janne » 07. Huhti 2012 00:18

Tosi hyvä kirjoitus Hermannilta ja ei voi muuta kuin yhtyä kirjoitettuun! + kirjoittaa pari tämän hetken ajatusta.

Todella monia tämän päivän uskovia sitoo maalliset asiat ja jokaisen kannattaakin miettiä sellaista asiaa esim. että, mistä aineellisesta et haluaisi luopua tai et olisi valmis luopumaan vaikka tällä samalla sekunnilla?
Jos löydät jotain sellaista itseltäsi niin hankkiudu siitä mahdollisimman nopeasti eroon.
Sillä kaikki mistä et ole valmis luopumaan heti, toimii aseena saatanalle sinun ja Jeesuksen välistä suhdetta vastaan.
Näin se vaan on, vaikka voi kuulostaakkin äkkiä hiukan rajulta.

Markus 10
17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"

Tässä on loistava esimerkki siitä että jos ei ole valmis luopumaan samalla sekunnilla aivan kaikesta, niin nämä maalliset siteet voivat olla esteenä Jumalan seuraamisessa.
Tarina ei kerro sitä miten tämän nuorukaisen sitten loppujen lopuksi kävi, mutta sen saamme ehkä tietää sitten joskus.

Mutta kuitenkin, pointti on se että me emme saa olla sidottu kuin ja ainoastaan Jeesukseen Kristukseen ja Hänessä meillä pitää oleman kaikki turva.

Siunatuin terveisin
Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron