Yksi sydän

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Yksi sydän

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Huhti 2012 13:39

Laitetaan nyt vaikka tämmöstä ketjua kun joka kerta kun tänään avaan Raamatun siinä puhutaan "yksisydämisyydestä"...mitähän se nyt tahtoo sanoa...syntyykö tämmösestä keskustelua :think2:

Jer 32:

39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa heidän jälkeensä.
40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.
41 Ja minä iloitsen heistä, siitä että teen heille hyvää; minä istutan heidät tähän maahan uskollisesti, kaikesta sydämestäni ja kaikesta sielustani.

1 tess 2

17 Mutta kun meidät nyt, veljet, on hetkeksi aikaa erotettu teistä, ulkonaisesti, ei sydämeltä, niin on meille tullut yhä suurempi halu päästä näkemään teidän kasvojanne.

Ap.t 4

Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
systeri
 

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Huhti 2012 22:21

Tuli ihan tällainen mieleen. Kun puhutaan Kristus ruumiista, sanotaan että Kristus on pää ja me Hänen jäseniään. Voisiko silti sydän tarkoittaa, myös uskoa Jeesukseen, että Hän on sydämessä ja näin on myös se yksi sydän ja yksi usko.
lonelyrider
 

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Huhti 2012 23:28

Tuosta sydämestä mulle on tullu mieleen sitäkin ,että on uskovien kesken yksi sydän joka sykkii samoille asioille.Varmaan kaikkea sitä mitä alkuseurakunnassa aikoinaan oli.Herran pelkoa,paljon yhteisiä hetkiä seurakunnan kesken, yksimielisyyttä asioiden hoidossa ym ym. Eli samassa hengessä vaeltamista.
systeri
 

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja Janne » 05. Huhti 2012 01:15

pulla kirjoitti:Tuosta sydämestä mulle on tullu mieleen sitäkin ,että on uskovien kesken yksi sydän joka sykkii samoille asioille.Varmaan kaikkea sitä mitä alkuseurakunnassa aikoinaan oli.Herran pelkoa,paljon yhteisiä hetkiä seurakunnan kesken, yksimielisyyttä asioiden hoidossa ym ym. Eli samassa hengessä vaeltamista.


Näin minäkin tuon asian näen.
Ja eihän yhdessä ruumiissa voi ollakkaan kuin yksi sydän.
Tässä hieman laajempi katsaus asiaan.

1. Korinttolaiskirje 12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.

Lisään vielä tämän tähän.... :)

Johannes 17
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja Herman » 05. Huhti 2012 08:32

Hyviä sananpaikkoja! Ja vielä tämä:

Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. (Gal.6:2)
Herman
 

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Huhti 2012 10:24

Hes.36:24 Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.


Apt.2:13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä."
2:14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
2:15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
2:16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
2:17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle
, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
2:18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.


Joh. 38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)


Room.:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Room.13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.


Herran Jeesuksen opetuslapsilla on yksi sydän sillä heillä on uskosta Herraan Jeesukseen Jumalan rakkaus kirjoitettu Pyhässä Hengessä sydämeen.

:hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2012 12:17

Muistin tään toisen hesekielin paikan jossa puhutaan myös yhdestä sydämestä

Hes. 11:19
Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,

Yksi sydän,yksi henki, yksi tie...
systeri
 

Re: Yksi sydän

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Huhti 2012 12:27

Todael kirjoitti rukouksessaan...
Myös että hän saisi Hengen yhteyden viisauden Sinussa Jeesus - näkisi uudestisyntyneet veljet ja sisaret Hengen antamin silmin, ei lihallisin silmin.


Poimin tään myös itselleni...rukoilin tätä "itselleni" mm. mennessäni rukouskokoukseen ja se muistuu heti (uskon että Pyhä henki muistuttaa) jos meinaankaan katsoa jotain sisarta tai veljeä lihallisin silmin.Ei mulla oo lupa väärin arvostella ...kiitos Herralle tästä kylvämästäsi asiasta :)
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa