onko lucifer saatana?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

onko lucifer saatana?

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Maalis 2012 19:48

Jeesus puhui saatanasta, mutta ei ainakaan evankeliumien mukaan puhunut luciferista, ehkä ilmestyskirjan Ilm. 22:16 selittää miksi.

Luciferhan on latinaa ja tarkoittaa valontuojaa, valonkantajaa, ja sillä on tarkoitettu aamutähteä, eli venusta.

Miksi lucifer yhdistetään saatanaan?

sillä ihmetyttää jos lucifer olisi saatana, niin varmaan se olisi kerrottu raamatussa selvästi.
ja ihmetyttää jos lucifer on saatana eikä vain virheellistä opetusta, miksi pietarin kirjeessä sanotaan:
2. Piet. 1:19
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
19 We have also a more sure word of prophecy; whereunto ye do well that ye take heed, as unto a light that shineth in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts:
19 et habemus firmiorem propheticum sermonem cui bene facitis adtendentes quasi lucernae lucenti in caliginoso loco donec dies inlucescat et lucifer oriatur in cordibus vestris

Ilm. 22:16
Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Minä vain
 

Re: onko lucifer saatana?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Maalis 2012 20:22

Minä vain kirjoitti:Jeesus puhui saatanasta, mutta ei ainakaan evankeliumien mukaan puhunut luciferista, ehkä ilmestyskirjan Ilm. 22:16 selittää miksi.

Luciferhan on latinaa ja tarkoittaa valontuojaa, valonkantajaa, ja sillä on tarkoitettu aamutähteä, eli venusta.

Miksi lucifer yhdistetään saatanaan?

sillä ihmetyttää jos lucifer olisi saatana, niin varmaan se olisi kerrottu raamatussa selvästi.
ja ihmetyttää jos lucifer on saatana eikä vain virheellistä opetusta, miksi pietarin kirjeessä sanotaan:
2. Piet. 1:19
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
19 We have also a more sure word of prophecy; whereunto ye do well that ye take heed, as unto a light that shineth in a dark place, until the day dawn, and the day star arise in your hearts:
19 et habemus firmiorem propheticum sermonem cui bene facitis adtendentes quasi lucernae lucenti in caliginoso loco donec dies inlucescat et lucifer oriatur in cordibus vestris

Ilm. 22:16
Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


Raamattu ei opeta Luciferin olevan saatana, mutta henkivallat kyllä pitävät Luciferia saatanana.

http://www.kotipetripaavola.com/kirkaskointahti.html

http://www.kotipetripaavola.com/vapaa ... t.html#14a
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: onko lucifer saatana?

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Maalis 2012 20:42

Eli se että luciferia pidetään saatanana, on valheellista oppia, johon monet uskovat.
Sillä todella useasti tulee vastaan, että lucifer on saatana.
Minä vain
 

Re: onko lucifer saatana?

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Maalis 2012 21:52

Wikipedia:

Lucifer on latinaa ja tarkoittaa kirjaimellisesti "valonkantajaa" (lux = valo; ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, aamunkoin tuoja. Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut Kointähteä eli Venusta. Nimitys kuvaa Venuksen nousua loisteena taivaalle ja lankeamista taivaan rannan taa.

Kristinuskon vaikutuksesta Luciferin ajatellaan nykyään usein olevan yksi Saatanan monista nimistä. Kristillisen perinteen mukaan Lucifer oli ensimmäinen arkkienkeli, kunnes hänestä tuli liian ylpeä ja vallanhaluinen. Taivaallisen sodan jälkeen Jumala karkotti Luciferin, jolloin Luciferista tuli paholainen, langennut enkeli, ja hänen seuraajistaan demoneita. Tällaisen käsityksen muodostumiseen ovat vaikuttaneet mm. Kadotettu paratiisi ja Jumalainen näytelmä.

Sana "Lucifer" esiintyy Vulgatassa, Jesaja 14:12, missä se on käännös kreikasta. Alkuperäisessä hepreankielisessä tekstissä käytetään sanamuotoa הילל בן שחר, joka tarkoittaa "Helel, Shaharin poika". Helel oli babylonialais–kanaanilainen aamutähden jumala ja Shahar aamunkoitteen jumala. Vuoden 1992 kirkkoraamatussa, jossa sana Lucifer ei esiinny kertaakaan, tämä kohta on suomennettu "Kointähti, sarastuksen poika". Vaikka kyseinen raamatunkohta puhuu "taivaalta putoamisesta", se ei viittaa Luciferin Helvettiin karkottamiseen. Se on osa pilkkalaulua Babylonin kuninkaasta, mikä käy ilmi jakeesta Jesaja 14:4.

Lucifer-tuotemerkillä valmistetaan muun muassa olutta (belgialainen Riva-panimo) ja grillejä. Lucifer oli myös H. P. Blavatskyn toimittama teosofinen aikakauslehti.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa