Jooga

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2016 13:29

*
Minua jäi vielä askarruttamaan miksi Jumala ei varjele omia henkivalloilta kun uskovat eivät osaa erottaa ja tällä tavalla tietämättään avaavat tien henkivaltoihin niin Pyhä Henki lähtee ovesta ulos ja sisään tulee väärä henki. Aika ristiriitaista Jumalalta!

Jumala on suurempi joka asuu meissä, kuin se joka on maailmasta, sanoo Raamattu. Eikö se tarkoita että olemme Jumalan suojassa - pois henkivalloilta? Aika ristiriitaista Jumalalta!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 15. Marras 2016 14:07

vaisuliini kirjoitti:
Siksi haluaisin vain varmaa vastausta Raamatun pohjalta onko venyttely-rentoutuskurssi, fysioterapia ja hengitystie eivät avaa tien henkivaltoihin - pysymällä terveessä opissa.


En voi antaa varmaa vastausta koska en itsekkään ole tästä varma.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2016 15:13

*
Ei se mitään. Käyn edelleen sitä kurssia koska Jumala joka asuu meissä on suurempi kuin se joka on maailmasta eli olemme Jumalan suojassa. Ja lisäksi rukoilen Jumalalta terveessä opissa pysymistä. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Iustus » 15. Marras 2016 19:23

Kyllä kristitty tietenkin voi osallistua venyttely- ja rentoutuskurssille, tehdä hengitysharjoituksia ja muutenkin pitää itsestään ja omasta kehostaan huolta.
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2016 22:43

*
Olen samaa mieltä. Venyttely-rentoutuskurssi ei ole uskonto kuin se jooga joka on uskonto joka avaa tien henkivaltoihin.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 17. Marras 2016 23:15

Eikait se väärin ole punnertaa Spaghaattia.. :thumb: :lol: :lol: :lol:
pehmytpusu777
 

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Marras 2016 23:27

*
:D :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2018 21:34

*
Oli kamala katsoa, miten jotkut uskovat kertoivat ruumiista irroutumisesta ja ihmeellisestä rauhasta ja ylitsevuotavaisesta rakkaudesta ja ilosta. Sydän oli täynnä ihmeellistä rauhaa, ylitsevuotavaista rakkautta ja iloa. Minä vierastin sitä juttua seuraten heidän keskustelua ja vielä uskovien keskustelussa. Hämmästyin, että heitä on enemmän... Kehotin koettelemaan kaikkea Sanalla ja siten asia paljastui, että he eivät ollenkaan lue Raamattua eivätkä he tarvitse Raamattua. Kysyin, onko Kristus Herra? Siihen he eivät vastanneet. Heidän vuoksi minä katsoin hyväksi evankelioida heille ja kehotin ottamaan vastaan Jumalan armoa, ettei se jäisi hukkaan. Ei kukaan ottanut Jeesuksen Herraksi ja Vapahtajaksi.

Siten yksi sanoi naamaa päin, että uskoo Jeesukseen, mutta on itse onnellinen ilman Jeesusta ja Raamattua. Oli hirveä seurata heidän kommentteja. Uneni osoittautui oikeaksi, että unen mukaan reiästä tuli tulvaten hiiriä huoneeseen täyteen ja nyt ryhmässä on noita ihmisiä, joilla on kokemusta ruumiista irrottautumisesta. :shock: :?

Heidän vuoksi mainitsin Raamatun lukemisen tärkeyden ja Sanan merkityksen.

Minä en ole niitä kokemus keskeisiä ihmisiä, ja hylkäsin aiemman kokemuksen, jolle en ole vielä löytänyt Raamatusta kohtaa tueksi. Paavali puhui kyllä siitä taivaissa käynnistä, mutta en tiedä onko meillä vastaavaa kokemusta, mutta pidän huolen, että olen enemmän 'Sana' keskeinen uskova. Teininä se tapahtui, kun olin käynyt taivaassa mutta en ole irrottautunut ruumiista. Sitä on vaikea selittää.

No kerron nyt siinä tapauksessa, mutta älä usko tähän juttuun. Älä sinä ole kokemushakuinen ihminen. En usko, että tämä kokemus olisi Jumalasta.

Teininä olin ystävän luona viikonlopuksi, niin makasin vatsallani ja luin sarjakuvalehteä. Siten niska alkoi väsyä ja pidin hetkeksi tauon kumartuessani pää alas ja siten käännyin seinään päin, mutta huomasin, että seinä oli poissa. Pelkästään valkoista, kuin olisin taivaassa. Minä katsoin ylöspäin ja huomasin, että katto oli myös poissa. Pelkästään taivas oli edelläni.

Minä katsoin taivasta ja huomasin, että kohtasin kohti taivasta, mutta ruumiini ei ollut matkalla kohti taivasta. En osaa selittää, miten mahdollista se on. Silti minä kohtasin taivasta, ikäänkuin olisin matkalla kohti taivasta. Mutta matka tuntui jatkuvan tai siellä taivaassa olisi monta kerrosta, siitä en osaa sanoa. Pilvet olivat ihan kuin monta kierrosta, niin kasvojani oli kohtaamassa pilveä ja menin niistä läpi ja tunsin, niinkuin pilvet olisivat koskettanut kasvojani kevyesti.

Mutta niska alkoi väsyä, niin pidin tauon ja siten huomasin, että seinä ja katto palasivat. Siten myöhemmin ystäväni, joka oli teininä, näki samoin, vaikkei ollut uskossa. Mutta hän pelästyi ja piteli käsillään silmiään eikä halunnut katsoa siitä taivasta. Ensin minulle tapahtui ja siten hänelle tuli vuoro tapahtua samoin. Minä en ole harrastanut joogaa mitään. En usko, että olisin sotkeutunut esimerkiksi new ageen.

Sen kokemuksen minä hylkäsin jo ja pidin huolen, etten ole kokemuskeskeinen vaan Jumalan Sana keskeinen uskova. Nyt nousi ruumiista irrottautumisen juttu tuossa ryhmässä... :? Mutta olen hämilläni, ettei he sotkeutunut joogaan ja silti saivat ruumiista irrottautumisen kokemuksen. Miten mahdollista?

Teininä minulla aistit eivät ole vielä harjaantunut erottamaan oikean väärästä, enkä ole paljoa lukenut Raamattua. Kai siitä se johtui niin sain eksytyksen hengen joka vei minut taivaaseen. En tiedä. Sama asia pätee heihin, jotka eivät ymmärrä Sanan merkitystä, niin he saivat eksytyksen hengen, joka vei heidät taivaaseen. Raamatun lukeminen pitää erossa eksytyksen hengestä. Siinä se syy.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Helmi 2018 23:44

Mielenkiintoisia keskusteluja joogasta ja ruumiista irrottautumisesta sekä muusta. Mielestäni tämä kaikki on juuri sitä suurta eksytystä josta Raamattu varoittaa sanassaan. Ehkä tämä Raamatunpaika sopisi myös tähän asiaan?

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen. (1.Joh.4:1-6).
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Jooga

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Helmi 2018 11:12

*
Niin, Juhani. Olen samaa mieltä, että se on eksytystä. Muuten... ennen nukkumaan menoa tarkistin ja huomasin, että yksi lisää uskova todisti samasta ruumiista irrottautumisesta. Taas?!? :shock: :? Mutta aamulla tarkistin ja huomasin, että muutama uskova valittiin ylläpitäjäksi. Ja tarkistin,onko se postaus vielä siellä mutta siitä ei ole enää. Siis se postaus on poistettu. :clap: :thumbup:

Kiitos Herralle! Nyt raamatullinen kuri tuli takaisin uusien ylläpitäjien kautta. :thumbup: Juhani, minä huomasin yhtä ainoaa erotusta. He puhuivat, miten he irtautuivat omasta ruumiista ja leijuivat. Minä seurasin heidän kommentteja. He puhuivat, miten he irtautuivat omasta ruumiista. Mutta minä en ole irtautunut omasta ruumiista, vaikka olen jo hylännyt sen kokemuksen ajat sitten. Koska en ole löytänyt todistuksen Raamatusta, että se olisi Jumalasta.

2Kor. 12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

3 Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -

4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

Paavalikin on käynyt taivaassa. Siis hänet temmattiin taivaaseen. Minä epäilen, että jotkut uskovat, joilla on kokemusta ruumiista irrottautumisesta, saattoivat ymmärtää Paavalin kokemusta väärin luullen, että ruumiista irrottautuminen olisi Jumalasta. Se pieni tärkeä huomio varmaan jää huomaamatta, että Paavali ei ole irtautunut omasta ruumiista. :?

Kysyn, onko se, mitä Paavalille tapahtui, tarkoitettu ainoastaan Paavalia? Paavalin kokemus mietityttää, eikö se tarkoita, että muille uskoville voi tapahtua samoin, mitä Paavalille tapahtui? Vaikea kysymys! :) Esimerkiksi teininä olin kans käynyt taivaassa irtautumatta omasta ruumiistani. Se välillä mietitytti minua...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa