Ensimmäisiä tekoja

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Maalis 2012 15:01

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 2416754719

Oon jo aiemmin ja taas tänään miettiny tuota ilm 2 lukua jossa puhutaan Efeson seurakunnalle siitä että jostain on langettu ja täytyis tehdä parannus ja tehdä niitä ensimmäisiä tekoja..eli siis mitä??
Mitä tää pitää sisällään,on hyljätty ensimmäinen rakkaus.Mitä kaikkea se käsittää..Koska itsellä on tällä hetkellä "sata" asiaa täällä arjen keskellä ja vähän aikaa, niin toivon että saisin
keskustelua aikaiseksi teidän kanssanne asiasta joka kiinnostaa.
Joskus kuvittelin että tää olis yksilöuskoville tarkoitettu kehoitus, kunnes tajusin että siinähän puhutaan seurakunnalle.

Ja sitten oon miettiny että mitä tää vois tarkoittaa tämän päivän seurakunnille.Mikä on pielessä..tiedän että paljonkin ,mutta ihan mustaa valkoiselle vois laittaa.
Mm uhraaminen seurakunnassa puhuttaa.Jumala on ehkä puhunut siitä jotain mulle..mutta mistä nousee ajatus että se liittyis myös jotenkin tähän ilm kirjan kohtaan.

Ajatuksia kiitos!
systeri
 

Re: Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Maalis 2012 15:22

Muutama paikka löytyi harrastamisesta... koska tuli mieleen myös kehoitus raamatusta joka kehoittaa harrastamaan sen kaupungin menestystä jossa ollaan ja tää täytyy liittyä myös seurakunnan toimintaan, tjk

Jes. 1:17
Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
Jer. 29:7
Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
Room. 12:13
Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
1. Kor. 14:39
Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
systeri
 

Re: Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Maalis 2012 15:26

Tämäkin pomppas mieleen :)

Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
systeri
 

Re: Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja Herman » 22. Maalis 2012 22:46

Ajatuksia kiitos!


Mulla tulee mieleen ensimmäisestä rakkaudesta, että uskonelämästä on tullut suorittamista. Ettei enää eletä ja tehdä asioita Herralle, vain Häntä miellyttääkseen, vaan että asioiden tekemisestä itsestään on tullut tärkeämpää. Tämä on vaarana kaikilla uskovilla kun mittariin kertyy vuosia uskonelämässä. Siksi on armoa ja hyvä asia, että Herra välillä vie pimeisiin laaksoihin, koska silloin sitä tulee taas pieneksi ja heikoksi ja usein voi vain huutaa Häntä avuksi, ja kun saa aina uudestaan nähdä kuinka Hän astuu alas pelastamaan ja kantamaan meidät yli vaikeuksien, niin siitä se ensirakkaus aina syttyy ja pysyy palavana.
Herman
 

Re: Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Maalis 2012 09:35

Ilm 2:
1 ¶ "Efeson seurakunnan enkelille kirjoita: ‘Näin sanoo hän, joka pitää niitä seitsemää tähteä oikeassa kädessään, hän, joka käyskelee niiden seitsemän kultaisen lampunjalan keskellä:
2 Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi;
3 ja sinulla on kärsivällisyyttä, ja paljon sinä olet saanut kantaa minun nimeni tähden, etkä ole uupunut.
4 Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.
6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.’


Ensimmäisen rakkauden hylkääminen ja ensimmäisten tekojen tekeminen tarkoittaa uskovan rakkautta ensin Jumalaan ja sitä kautta lähimmäisiin.

Rakkaus Jumalaan ja sitä kautta myös lähimmäisiin oli unohdettu ja se tietenkin tarkoittaa sitä, että tekojen vaikutin ja motivaatio oli sielullinen ja lihallinen. Jumala kehotti seurakuntaa parannukseen, eli uudistamaan rakkaus Jumalaa kohtaan ja sitä kautta myös lähimmäisiin.

Kehotus tuli seurakunnalle, mutta myös seurakunnan jäsenille.

Tämä on hyvä ja tärkeä aihe.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ensimmäisiä tekoja

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Maalis 2012 10:50

Joo,niin sitä minäkin tässä hain että mitä se ensirakkaus vaikuttaa.Ja näkyykö se tekoina seurakunnassa? Vai vaan suorituksena.
Meneekö esim.ne rahat sinne uhrikoppaan ja käytetäänkö siten kuin Jumala haluaa, vai jääkö ne "ihmisen käteen" ja ne käytetään siten kuin on pakko,esim palkkoihin ja kiinteistökustannuksiin??
Meneehän sitä tietenkin myös esim.lähetykselle ym, mutta varmaan vähemmän paikallisten köyhien avustamiseen.
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa