Abortti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Maalis 2012 11:50

Onnea J-P:lle perheen lisäyksen johdosta! Miten muistelen että jossain täällä olet tuonut esille, että perheenlisäys olisi ollut toivottu jo pidemmän aikaa. Herra on hyvä ja on nähnyt parhaaksi antaa teille lapsia, Hän ei taida katsoa niinkään ikää, niinkuin ihmiset miettivät helposti sitä onko liian vanha, Hän tietää milloin on oikea aika millekin asialle ja kun on jättänyt asian Herran haltuun, niin tilastot ei siinä vaiheessa kerro mitään.
lonelyrider
 

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 29. Maalis 2012 15:37

lonelyrider kirjoitti:Onnea J-P:lle perheen lisäyksen johdosta! Miten muistelen että jossain täällä olet tuonut esille, että perheenlisäys olisi ollut toivottu jo pidemmän aikaa. Herra on hyvä ja on nähnyt parhaaksi antaa teille lapsia, Hän ei taida katsoa niinkään ikää, niinkuin ihmiset miettivät helposti sitä onko liian vanha, Hän tietää milloin on oikea aika millekin asialle ja kun on jättänyt asian Herran haltuun, niin tilastot ei siinä vaiheessa kerro mitään.


Kiitos lonelyrider :)

Voi olla, että olen tuonutkin esille, että perheemme voi kasvaa. En muista sitä, mutta hyvä näin ja kiitos Herralle. Näin pikaisesti laskettuna meillä oli siis mahdollisuus vaimoni osalta tulla raskaaksi 3 tuhannesta. Niistäkin siis suurin osa päätyy luonnolliseen keskenmenoon. Kaikkien tarpeellisten tutkimuksien mukaan neuvolan ja sairaalan osalta sieltä näyttäisi tulevan tyttö ja terve sellainen. Tässäpä esirukousaihetta, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Raskaus on ollut tiedossa jo marraskuussa, mutta en ole siitä enempiä kenellekään kertonut, eikä sitä oikein vieläkään näe, kun vaimoni on hoikka ja ruumiinrakenteeltaan sellainen, ettei masu kovin suureksi loppuraskaudessakaan tule. Herra siunaa tässäkin asiassa ja tapahtukoon Hänen Tahtonsa. Emme ole ehkäisseet mitenkään ja äiti, vaimoni on erittäin hyväkuntoinen muutoinkin synnytykseen, vaikka ikää onkin se 45 v.
Onhan raskauden ehkäisy toki jokaiselle omakohtainen asia ja tehköön niin, kuka sen oikeaksi ja Herran tahdoksi näkee. Lääketieteeseen jonkin verran perehtyneenä en voi suositella kaikkia ehkäisykeinoja, sillä jotkut niistä tappavat jo alkuunsa hedelmöittyneen munasolun. Petrillä taisikin olla jotain linkissään ehkäisykeinoista ja hormoonipitoiset ehkäisyt ovatkin usein naisen terveydelle pahaksi ja niistä koituu kaikenlaista haittaa, jota en nyt tässä yhteydessä ala perustelemaan enempää. Mutta jos joku haluaa enemmän informaatiota, niin voin kyllä antaa, miksi eräät ehkäisykeinot ovat myös syntyneen raskauden alun, ihmiselämän tappamista.

Siunausta ja Rauhaa Herrassa lonelyrider ja muillekin tässä ketjussa oleville :hearts: :hugehug:

JP :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 29. Maalis 2012 15:55

PetriFB kirjoitti:Abortti on puheenaihe, joka nostattaa ihmisten sydämissä monenlaisia tuntemuksia, jotkut ovat sen puolella ja jotkut sitä vastaan. Abortti on eettisesti väärin, sillä abortointi on ihmiselämän surmaamista. Jumalan sanan (Raamattu) sekä tervehenkisen etiikan valossa on selvää, että abortti ei ole oikein.

Tällä sivulla on aitoja kuvia abortoiduista ihmistaimista. Kuvat voivat järkyttää, joten muista että olet sivulla omalla vastuullasi.

Kirjoitus löytyy sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/abortti.html


Kiitos Petri,

raittiista ja hyvästä kirjoituksesta koskien aborttia. Kunnia kuuluu Herralle ja olen jakanut linkkiä muilla foorumilla kirjoitukseesi. Kysehän on todella murhaamisesta, kun ihmistaimi on saatu alulle. Nuoruuteni ku katson taaksepäin, niin olen syyllistynyt murhaamiseen, mutta en ole ollut päätökseen vaikuttava osapuoli. Herra on antannut anteeksi ja nuorena olin kovin rikkinäinen, mikä johti moniin tekoihin, jotka eivät olleet Herralle mieleen. Herralle kunnia, Hän on kuitenkin matkan varrella ollut uskollinen ja uskossa eheyttänyt ja paikannut sitä, mikä on ollut rikkinäistä niin, että tiedän yhä enemmän, mikä on Jumalan Tahto ja äärimmäisen pitkämielinen ja suuri Armossaan Hän on minua kohtaan ollut. Olen joskus kirjoittanut, että Herra on tehnyt minun kanssani lujat "Davidin liitot, Armot".

Jes.55:1" Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.
55:2 Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä.
55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
55:4 Katso, hänet minä asetin kansoille todistajaksi, kansojen ruhtinaaksi ja käskijäksi.
55:5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
55:6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
55:7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
55:8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
55:9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
55:10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
55:11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
55:12 Sillä iloiten te lähdette, ja rauhassa teitä saatetaan; vuoret ja kukkulat puhkeavat riemuun teidän edessänne, ja kaikki kedon puut paukuttavat käsiänsä.
55:13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä."

Siunausta ja Rauhaa Herrassa rakas veljeni ja myös koskien muitakin selittelemättä sen enempiä yllä olevaa Jumalan Sanaa. :hugehug: :hearts:

JP
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Maalis 2012 15:56

Tuota en olekaan tiennyt että hormonaaliset ehkäisykeinot voivat tuhota jo olemassa olevan alkion. :( En kyllä itsekään suosittele hormonaalisia ehkäisykeinoja kellekään, näin naisen näkökulmasta voi sanoa että niistä on haittaa elimistölle eli myöskään sen takia niitä ei pitäisi syödä, ihmisen elimistö menee aivan sekaisin kemiallisista hormooneista. Henkilökohtaisesti sain mm. joskus nuorempana polykystisiin munasarjoihin hoitokeinona jotain kaksivaiheista hormonaalista valmistetta, jota siis käytetään ehkäisymuotona myös. Toivottavasti eivät ole olleet sitten mitään sellaista valmistetta josta olisi voinut olla jo alkiolle haittaa, kuitenkin olen ymmärtänyt ettei niissä ainakaan raskauden pitäisi edes alkaa.
lonelyrider
 

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja JoKi » 29. Maalis 2012 21:14

Myös näiden jälkiehkäisypilleri nimikkeellä kulkevien tablettien toiminta taitaa perustua muistaakseni siihen, että munasolu ei joko irtoa, siittiö ei sitä läpäise taikka munasolu ei kiinnittäydy kohtuun.

Muistaakseni jokin ehkäisypillerin toiminta taitaa perustua siihen että munasolu ei irtoa, siittiö ei läpäise sitä taikka munasolu ei kiinnity kohtuun.

Jos tuo kohtuun kiinnityminen pitää paikkansa, niin saattaa olla että munasolu on hedelmöitynyt, mutta ei kiinnity.

Itse olen sitä mieltä, että hedelmöitymisen jälkeen on tullut ihminen.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja todael » 03. Huhti 2012 18:39

Suosittelen aiheeseen liityen, englanninkielen taitoisten perehtyvän Dr. David Mentonin opetukseen ihmisen kehittymisestä munasolun hedelmöitymisestä aina lapsen syntymään asti. Opetus on hyvin perusteellinen, ja sisältää paljon lääketieteellistä terminologiaa. Itselleni nousi hienosti esille tuotu lääketieteellinen todistus siitä, että hedelmöityneen munasolun myöhempi kehitysvaihe - johtaen lapsen kehitymiseen - ei MISSÄÄN VAIHEESSA yhdistä äidin ja syntyvän lapsen verta keskenään,

Tässä linkki videoon >>>> http://www.youtube.com/watch?v=_Kt3Kk8m ... re=related

- todael :pc:
todael
 

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Marras 2014 19:56

Lääkärin eettiset ohjeet ovat aborttia vastaan - http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuo ... ia-vastaan
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2017 19:24

Poiminta tämän päivän Pohjalaisesta:

"Lukijoilta: Milloin Suomi luopuu kuolemantuomioista?"

https://www.pohjalainen.fi/mielipide/yl ... -1.2234872

"Suomessa usein kauhistellaan maita, joissa on kuolemanrangaistus. Jopa silloin, kun on kyseessä moninkertainen murhamies. Mutta kuinka on?

Kun luin Hanna Palovuoren kolumnia (28.2.), mieleeni tuli, että Suomessa langetetaan kuolemantuomio yli 10 000 lapselle vuosittain.

Heidän rikoksensa on, että he ovat syntyneet vahingossa tai ettei heitä juuri nyt haluta tähän maailmaan hankaloittamaan elämää, työelämää ja kivaa vapaa-ajan viettoa.

Tosin Palovuoren mukaan sikiö on ”vallannut” äidin kohdun. Röyhkeä sikiö, siis hän ansaitsee rangaistuksen.

Vain harvoissa tapauksissa on kyseessä tapaus, jossa äidin henki on vaarassa. Tällöinkin olisi kyseessä itsepuolustukseksi tehty tappo.

Ymmärtääkseni nykyään saa rangaistuksen vaikka itsepuolustuksen yhteydessä sattuu surmaamaan hyökkääjän. Näin kannamme satoa holtittomasta sukupuolimoraalista. Syynä on myös perhearvojen alasajo.

Joku voi väittää, ettei sikiö ole ihminen. Kuitenkaan ei voida sanoa, milloin ihminen alkaa olla ihminen, koska jo hedelmöittyneessä munasolussa on valmiiksi ohjelmoitu ihminen ja on vain ajan kysymys, milloin siitä tulee sylivauva.

Rooman valtakunnassa isä mietti viikon verran, saako äsken synnytetty lapsi elää. Isä ei välttämättä tappanut lasta, vaan jätti hänet heitteille, useimmiten kuolemaan.

Asiat muuttuivat, kun kristinusko sai jalansijaa ja juuri kristityt ottivat hoiviinsa näitä hylättyjä lapsia, kuten myös muitakin, kuten vanhuksia.

Nyt jälkikristillinen aika tappaa jopa elinkelpoisia lapsia kohtuun ja kohta ilmeisesti vanhuksia eutanasian varjolla.

Katsotaan, että naisella on oikeus omaan ruumiiseensa, mutta sikiö ei ole osa äidin ruumista vaan yksilö, joka vain väliaikaisesti saa tarpeensa täytetyksi äidin ruumiin kautta. Näinhän on myös imetysvaiheessa.

On ihmeellistä, että Euroopassa vain Ruotsissa ja Suomessa ei hoitohenkilökunnalla ole oikeutta omantunnon syistä kieltäytyä abortin teosta.

Palovuori tuo kyllä kirjoituksensa lopussa ajattelemisen aihetta aborttia suunnittelevalle. Ja useat abortin tehneet elämänsä jossain vaiheessa ovat sen asian edessä, että ovat riistäneet elämän ihmiseltä ja miettivät, mikähän tästä ihmisestä olisi tullut.

Seurauksena voi olla syvää masennusta, syyllisyyttä, mikä on terveen omantunnon merkki.

On muistettava, että äiti ei ole yksin syyllinen aborttiin, vaan joskus vielä enemmän ympäristö ja kenties sikiön isä.

Tämä on meidän kaikkien yhteistä syyllisyyttä, että olemme tehneet abortin mahdolliseksi, niin helpoksi kuin jonkin syylän poistamisen.

Kauniilla ja pyöreillä sanoilla emme saa tätä rumaa tekoa mitenkään luonnolliseksi.

Ainoa mahdollisuutemme on katua koko kansana sydämemme kovuutta. Jeesuksen tähden saamme pahimmatkin syntimme anteeksi.

Kun saamme uskoa ja kokea anteeksiantamuksen, meillä on enemmän voimaa välttää pahojen tekojemme tekemistä.

REKO KAURANEN

Vaasa"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Touko 2020 16:35

Maalliset humanistit sanovat, että humanismi on sen tulosta, kun yhteiskunta on vapautunut kristinuskon kahleista sosiaaliseen oikeudenmukaisuuteen. He pitävät humanismia osoituksena ihmisen "kehityksestä". Totuus ei kuitenkaan vastaa humanistien puheita. Maallinen humanismi tuottaa sitä hedelmää, jota pakanalliset antiikin kulttuurit tuottivat - räikeimpänä esimerkkinä viattomien lasten ihmisoikeuksien halveksiminen, joka ilmenee aborttien muodossa. Abortilla tarkoitetaan raskaudenkeskeytystä.

Videolla analysoin sitä kuinka maallisen humanismin edustajat ratsastaa sulopuheilla ihmisoikeuksista sekä ihmisarvosta, ja kuinka he kuitenkin käytännössä vastustavat niiden lukemista tasapuolisesti kaikille ihmisille. Maallisten humanistien puheet ja teot ovat ristiriidassa keskenään ja se osoittaa humanismin perustuvan harhapäättelyyn. Abortti on tästä selvin esimerkki. Esitän myös, kuinka kristinusko on ainoa toimiva vastavoima humanismin raakuuksille.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Abortti

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Heinä 2020 18:08

Moderni luonnontiede on paljastanut viimeisten vuosien aikana asioita ihmisen perimästä ja alkuperästä, joista aikaisemmin on ollut hyvin virheellinen näkemys. Näyttää siltä, että ihmisen perimä ei ole 97-98% roska-DNA:ta, niin kuin evolutionistit ovat uskotelleet, vaan se on 80-100% toiminnallista. Tällä on todella suuri vaikutus abortti -kysymykseen, josta kerron enemmän videolla. Tieteellinen todistusaineisto kumoaa sen virheellisen käsityksen, että abortissa poistettaisiin vain joku merkityksetön solumöykky.

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron