Eutanasia on synti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2017 20:05

*
Niin minäkin mietin kielletyn aineen morfiinin joka lievittää kipuja mutta minulle nousi Raamatun paikka jossa Paavali sanoi kantaneensa arvet ruumiissansa täyttääkseen omassa lihassa Kristuksen ruumiinsa hyväksi mikä Kristuksen ahdistuksista puuttuu [Gal. 6:17, Kol. 1:24].

Ja Paavali päätti sanoen että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin [Room. 8:18]. Sillä me olemme osallisia Jeesuksen kärsimyksistä [1Piet. 4:13] koska samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää, sanoo Raamattu [1Piet. 5:9].

Niin minä ajattelen että kun kuolema lähestyy hirvityksien kipujen kautta niin tällä tavalla tulee täyttää omassa lihassa Kristuksen ruumiin hyväksi mikä Kristuksen ahdistuksista puuttuu niin täytyy kestää hirvityksiä kipuja kunnes kuolema on nielty ja voitto saatu niin nousemme voittajina - Kristuksessa.

Kun alhaisina kohtaa kuolemaa ja siten kuolema on nielty ja voitto saatu niin nousee kirkastettuna - Kristuksessa [1Kor. 15:54]. Heikkouden alaisena ja katoavaisena kohtaa hirvityksiä kipuja ja täytyy kestää ja siten nousee Jumalan voimassa ja katoamattomana [1Kor. 15:53-54].

Niin ymmärrän että meidän tulee kestää hirvityksiä kipuja täyttääksemme omassa lihassa Kristuksen ruumiin hyväksi mikä Hänen ahdistuksista puuttuu mutta morfiini minua pitkään mietitytti onko se sallittavaa Herran silmissään.

Koska tuossa osiossa puhutaan kielletyistä aineista eli huumeista jotka eivät saisi olla uskovien keskuudessa, samoin hamppu jota osittain uskovista pitää sallittuna aineena. Ja se on kans huumausaine, samoin morfiini. Se on sama asia kuin päihdyttävä aine. Kuinka sairas uskova voi käyttää morfiinia ja muuta voimakasta lievitysainetta hirvityksien kipujen keskellä?

Näen että lievitysaine on sama asia kuin huumausaine. No kerran olin sairaalassa ja heräsin leikkauksesta ja siten vähän myöhemmin lääkäri laittoi kipulääkkeen tiputukseen vaikka en vielä tuntenut kipuja ja siten oksensin johtuen kipulääkkeestä. Lääkäri laittoi uudelleen kipulääkkeen tiputukseen ja taas oksensin. Joka yö päivystävä lääkäri tuli laittamaan kipulääkkeen tiputukseen mutta ehdin estää ja sanoin etten halua kipulääkettä.

Se meni kysymään toiselta lääkäriltä mitä tehdä kun kiellän ottamasta kipulääkkeen. Se vastasi että jätetään se väliin. Kiitos Herralle! En tuntenut yhtään kipuja. Luulen että tämän kaiken takana oli itse Jumala joka piti huolen etten tule tuntemaan kipuja. Siitä lähtien en saanut kipulääkkeen yhtään. Ihmeellistä kyllä etten tuntenut mitään kipuja. Varmaan sen takana oli itse Jumala joka piti huolen siitä.

No tuoreesta tapauksesta haluaisin kirjoittaa vielä. Ensin sain profeetallisen sanan jonka mukaan Herra sanoi 'äläkä pelkää sillä Minä olen sinun kanssasi'. Niin siten jouduin hirvitykseen tilanteeseen mitä en ole aiemmin kokea ja se oli niin helvettiä ja sen asian kanssa kamppailin ja koin olevani yksin tämän asian kanssa. Mutta samalla se opetti minua ja se avasi silmiäni näkemään että meidän tulee kestää samat kärsimykset jotka tulevat kohtaamaan tässä maailmassa.

Mutta emme ole yksin sillä Herra on kanssamme loppuun asti kunnes Herra vie tämän asian voittoon niin ahdistus päättyy. Ahdistus otti koville minkä minä sain kokea ja tajusin että tämä on uskovien uskonvaellus ja uskonelämä eikä tämä ole ruusuilla tanssimista.

Lohdullisinta ajatella että Jumalan kirkkaus ei ole verrattavissa näihin kärsimyksiin joita me tulemme kohtaamaan ja tulemme saamaan Jumalan kirkkauden monen ahdingon kautta [Room. 8:18, Apo 14:22]. Vielä on lohdullisinta ajatella että kuolema on nielty ja voitto saatu niin kestämme ajatellen sitä lohdullisinta ajatusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2017 20:44

*
No haluaisin kirjoittaa puhtaasta vahingosta joka johtaa kuolemaan. Olin muutaman kerran lähellä kuolemaa ja minut kiidätettiin teho-osastoon. Mieheni soitti äipälle ja heti hän tuli junalla katsomaan minua ikäänkuin se olisi viimeinen päivä. Minä rukoilin Jumalaa ja pyysin etten kuolisi vaan selviäisin. Niin jäin henkiin mutten ole vielä päässyt eroon kuolemanpelosta.

Ja siten yhtenä iltana olin ihan poikki. Sinnittelin kokoajan päästäkseni sänkyyn. En ollut sinä iltana kipeänä. Olin ihan terve. Yhtäkkiä saatana tuli ja sai aikaan kurkussani kovaa kipua. Se oli saatanan teko. Koska 'vicks' -kurkkupastilli oli aina yöpöydän päällä niin saatana tiesi että olin ihan poikki niin se ovelasti ohjasi minua ottamaan se.

Otin yksi pastilli ja yhtäkkiä nukahdin syvään uneen. Se oli lähellä kurkkuani. En tuntenut mitään. Siten Jumala tuli valtakunnasta esiin ja koitti herättää minua ihan oikeasti ja konkreettisesti. Ihan itse ilmielävä Jumala joka tuli herättämään minua. Minä käännyin toiseen nukkuma-asentoon ja toivoin että Jumala antaisi minua nukkua rauhassa. Jumala ei kuitenkin luovuttanut vaan herätti ja minä taas vaihdoin nukkuma-asennon ja toivoin että Jumala jättäisi minua nukkumaan.

Kuitenkin Jumala jatkoi herättämisen ja minä ajattelin että Jumalalla täytyy olla jotain tärkeä rukoustehtävä minulle. Minä yritin nousta ja se tuntui vastenkohtaiselta nousta ylös ja yritin nousta sinnikkäästi ja siten pääsin istumaan sängyn reunalla niin huomasin että kurkkupastilli oli ihan lähellä kurkkuani ja tajusin että tämän vuoksi Herra tuli esiin armoistuimelta ja tuli tänne makuuhuoneeseeni asti herättämään ja pelastamaan minua.

Niin samalla pääsin eroon kuolemanpelosta. Lopultakin. Aiempina kertoina en vielä päässyt eroon kuolemanpelosta kuin tällä kertaa kun Jumala hyppäsi ulos taivasten armoistuimelta ja tuli makuuhuoneeseeni asti pelastaakseen minua. Mikä vapauttavaa!!! Kiitos Herralle!

Nyt tiedän että minun elämäni on Herran tiedossa ja yksin Hän tietää milloin on aika kuolla eikä tarvitse pelätä kun joutuu sellaiseen tilanteeseen missä näyttää siltä että olisi kohdattava kuolemaa mutta se ei ole se aika kuolla. Aiempina kertoina olin lähellä kuolemaa niin se ei ollut se aika kuolla. Tajusin jälkeenpäin siksi vapauduin kuolemanpelosta. Kiitos Herralle!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja Juha » 28. Maalis 2018 01:17

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron