Eutanasia on synti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 04. Tammi 2017 20:23

Mä olen joskus kuullut jostain suunnattomasta "euforiapurkauksesta" joka purkautuu hermostoon sekunteja ennen kuolemaa.. Eli jotenkin senkaltainen tila jonka heroinisti saa iskettyään aineen piikillä suoneen.(kestää muutaman sekunnin)..
pehmytpusu777
 

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Tammi 2017 22:40

Olen saatellut todella monia ikääntyneitä ihmisiä kuolemaan.
Useimmiten kuolema sujuu rauhallisesti ja kauniisti siten, että kuoleman prosessi alkaa 1-2 vrk ennen kuin ihminen lopulta viimeisten taistelujen jälkeen irtautuu ruumiistaan. En ole koskaan nähnyt tuollaista viime hetken euforiaa. Yleensä ihminen on jo niin poissa viimeiset hetket, että siinä lähestulkoon pelkkä ruumis vetää ne viimeiset henkäykset ja nykäykset. Monet saavat kuolla ilman kovia kipuja ja ilman kovia kipulääkityksiä, mutta kivut kyllä myös hoidetaan hyvin viime hetkinä jos niitä on.
Minusta on tärkeää, että joku on lähellä, kun ihminen lähtee tästä ajasta. Se on kunnioittavaa elämää kohtaan. Yksin ihminen joutuu rajan yli lähtemään, mutta tuntuu tärkeältä sillä hetkellä pitää kädestä ja olla läsnä. Vaikka kuolema on niin väistämätön osa elämää, niin on se aina surullista.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2017 10:52

*
Olisiko sellaiset uskovat jotka ovat töissä sairaanhoitajina ja lähihoitajina Pyhän Hengen johdatukselle antautuneita jotka voisivat viedä pelastussanomaa kuolemaa tekevälle ihmiselle? En halua yleistää mutta missä on usko Jeesukseen?

Toinen uskova joka on päivähoitajana töissä, kannustaa eutanasiaa. Voi herrasjestas! Kun kannustaa eutanasiaa niin toinen uskova kommentoi ja sanoi että eutanasiaa kannustaneilla ei ole iankaikkista elämää vaikka olisi uskossa Jeesukseen. Minä tutkin sitä Raamatun kohtaa. Kun vihaa veljensä, ei hänellä ole iankaikkista elämää. Mietin päteekö se myös eutanasian kannustaneisiin ihmisiin jotka kannustaa heille kuolemaa eikä ymmärrä että Jumalan säättämä elämä on Herran tiedossa ja se tapahtuu Herran aikataulun mukaan milloin elämä päättyy.

Elämä kuvaa Kristusta, joka on itse elämä. Kun viedään pelastussanomaa niin ihminen tervehtyy ja saa takaisin elämän. Siinä se raamatulinen ja oikea tapa. Jumala säättää elämänsä kun se tuntuu venyvän pitempään niin se tarkoittaa että Herra tahtoo että hän pelastuisi Jeesukselle ja siksi Herra viivyttää sen pitkään hänen takia että pelastuisi. Hänelle pitäisi viedä pelastussanomaa. Mutta eutanasia pilaa Herran suunnitelman.

No minä olen ollut tekemisessä muutaman sairaanhoitajan kanssa niin huomasin että heillä usko Jeesukseen on toisenlainen kuin minulla ja sen takia meille syntyi kiista. Niin huomasin erotuksen. En tiedä muista kuin tuttamiani joiden kanssa minulla on ollut tekemistä.

Uskovien sairaanhoitajien ja lähihoitajien puolesta on tärkeä muistaa rukouksin että he olisivat antautuneita Pyhän Hengen johdatukselle ja usko olisi Sanan mukainen. Epäsäännöllisen työvuoron takia heille löytyisi aikaa Raamatun lukemiseen uskon takia että se vahvistuisi eikä se alkaisi maallistua.

1Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Tammi 2017 20:39



Lainaus HS:n kirjoituksesta:
"Eniten vastauksia tuli kahdelta ryhmältä, vihreiltä ja vasemmistoliitolta, kun vastausten lukumäärä suhteutetaan ryhmän kokoon.
Kummaltakin ryhmältä saatiin kahdeksan vastausta. Ryhmiä yhdisti myös se, että kaikki vastaukset olivat eutanasiaa puoltavia."


Että silleen, vihreiden ja vasemmistoliiton kansanedustajat kannattavat. Ei lienee yllätys - ei ainakaan minulle. Sellainen henki (mieli) siellä vaikuttaa. Surullista.
Jukka
 

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Maalis 2017 12:35

*
Pyydetään esirukousapua. Minua huolettaa tämä asia. :o :wtf: :?

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/vammaisten-edustaja-ei-halua-laillistaa-eutanasiaa
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Maalis 2017 11:48

*
Minulle tuli ajatus että kun jos joku lopettaa toisen elämän niin Jumala tulee ottamaan häneltä elämään kuuluvan yltäkylläisyyden ja hyvinvoinnin ja hyvän elämän pois niin hän joutuu itse kärsimään kans. Jumala panee hänet maksamaan itse.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja mirjam » 18. Maalis 2017 16:52

Kymmenen vuotta sitten olin sairaalassa hoitamassa ihmistä, joka oli ollut jo pitkään huonona. Jo silloin nopeutettiin kuoleman tuloa tarkoituksella vähentämällä nesteytystä. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin myrkky, jolla ihminen tapetaan niin kuin eläin.

Kaiken kaikkiaan pitäisi olla olemassa tietty kunnioitus sekä syntymää että kuolemaa kohtaan. Soini hehkutti ennen vaaleja niistäkin asioista, mutta se oli ennen vaaleja se..

Miksiköhän Kristillinen puolue ei ole ottanut näkyvämmin kantaa aborttia ja eutanasiaa vastaan. Trump ei ole kääntänyt takkiaan vaan on vieläkin abortteja vastaan.
mirjam
 
Viestit: 49
Liittynyt: 14. Heinä 2016 19:59

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2017 12:13

*
No haluaisin nostaa tämän ketjun esille koska törmäsin yhteen hoitajaan joka on itse uskossa Jeesukseen ja tämä hyväksyy eutanasiaa. Voi hyvänen aika! :o :shock: :wtf: :?

Niin minä tutkin sitä Raamatun kohtaa. Kun vihaa veljensä, ei hänellä ole iankaikkista elämää. Mietin päteekö se myös eutanasian kannustaneeseen uskovaan joka kannustaa kuolemaa eikä ymmärrä että elämä on Herran säättämä ja se on Herran tiedossa ja se tapahtuu Herran aikataulun mukaan milloin elämä saa alun ja milloin elämä päättyy.

Kun "elämä" kuvaa Kristusta, joka on itse elämä. Kun julistetaan pelastussanomaa jota kuultuaan ihminen tervehtyy ja saa takaisin elämän eli elämä alkaa saada oikeille raiteilleen. Niin Kristus heijastuu hänessä ja hänellä on yltäkylläisyyttä sen takia että Jeesus on elämä niin sen kautta tämä tuli uskoon ja elämä alkaa loksahtaa oikeille raiteilleen.

Mutta mitä sairauteen ja kipuihin tulee, jos siinä ei näe mitään toivoa että parantuisi täysin terveeksi ja hoito käy kalliiksi niin ehdotetaan eutanasiaa. Tämä ihminen joka on uskossa Jeesukseen, ehdottaa eutanasian, ei peri Jumalan valtakunnan. Koska se mitä ehdottaa, nostaa Herran tahtoaan vastaan sillä Hän tahtoo tämän sairaan ihmisen parantua mitä lääkinnällinen tiedekunta ei pysty tarjoamaan mitään. Uskovilla ei saisi olla mukana kannustamassa eutanasiaa joka nostaa Herran tahtoaan vastaan eikä kannustajilla ole osallisuutta iankaikkisesta elämästä tuossa Jumalan valtakunnassa.

1Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Eutanasia on synti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 24. Elo 2017 18:44

Kun olin pieni poika isäni sairasti monta syöpää, siihen aikaan kivunlievitys ja syöpähoito olivat erittäin karkeita ja alikehittyneitä. Isälläni oli niin kovat tuskat ja kivut , että hän HUUSI JA KARJUI monia viikkoja alakerrassa yöt läpeensä ja me pelkäsimme siskoni kanssa niin että vapisimme ja emme uskaltaneet nukkua. Ajan mittaan rupesin vihaamaan sitä huutoa, ja huutajaa, koska se pelotti minua, sekä valvoitti yöt ja muistutti että isä kituu ja kuolee kohta. Ja kun isä viimein kuoli minä häpesin kun kävin häntä hyvästelemässä, häpesin sitä että tahdoin hänen kuolevan ja tahdoin hänet pois kotoamme sairaalaan, jotta en kuulisi sitä huutoa.

Toinen omakohtainen kokemus on kun pihallamme oli pensaita jotka talveksi leikattiin lyhyiksi, pensaan pää muodosti todella terävän piikin sillä kun puutarhuri saksilla sen leikkasi hän leikkasi sen laiskuuttaan viistoon niin että niistä tuli kuin keihäitä. Leikimme lumisotaa ja väistin palloa niin että kyykistyin, tuolloin tämmöinen "keihäs" osui koko väistämisliikkeen voimalla silmääni ja se kipu oli niin kova että halusin kuolla. Onneksi se osui niin reunaan etten tullut sokeaksi, lopulta kipukin meni ohitse, mutta hetken ajattelin että tämä on liikaa, se kipu oli niin valtava ja silmässä eli pään sisällä tavallaan. Pitäkää muuten aina autoa korjatessanne suojalaseja ette halua öljyä silmäänne tai bensaa, ei siitä enempää voin vain luvata että ette halua.

Kerran leikin poliisia ja juoksin paalua päin niin että kyynärpääni osui pahasti vatsaani niin että jokin sisäelin vaurioitui niin pahasti että en pystynyt hengittämään kuin hyvin hyvin pieniä sisäänvetoja kerrallaan. Sillä tavalla pinnallisesti. Aina välillä jouduin nousemaan ylös taikka kävelemään muutaman askeleen ja silloin huomaamattani vedin liian syvään henkeä jolloin valtavan voimakas kipu lävisti minut ja minulla meni jalat kivusta alta ja lyyhistyin monesti. Näin kului päiviä. Todella pitkiä päiviä.Olin ehkä 8 vuotias. Mietin jo noin nuorena kun se kipu oli aivan mieletön, että jos tämä ei kohta lopu niin tapan itseni ja kävelen auton alle, ja olin myös tosissani. Minut pakotettiin jonnekin asioille ja muistan kun hivuttauduin autotien lähelle ja keräsin uskallusta, mutta äiti aina huomasi ja ihmetteli että mitä touhusin siellä.

Tähän eutanasia-asiaan on helppo ottaa kantaa jos ei ole omakohtaistakokemusta siitä mitä kipu voi olla.

Se voi olla että kaikilla ei riitä usko ja voimat rukoilla ja odotella loputtomalta tuntuvaa aikaa, jotta vastaako Herra vai eikö vastaakkaan. Vai onko nyt rukoiliassa vika ettei olekkaan oikeasti uskossa ja rukous on turhaa jne. Monenlaiset epäilyt varmasti tuollaisessa tilanteessa kohtaa ihmistä.

En kannata eutanasiaa, mutta kannatan vahvasti huumaamista taikka nukuttamista ja koomaan laittamista ihmiselle jolla on kovat kivut. Mitä tahansa sen eteen voi tehdä on tehtävä.

Kuitenkin on hyvä että en juossut pienenä auton alle vaikka minua sattui pahasti mahaan ja halusin kuolla sillä Jumala on antanut minulle elämän jossa olen usein tyytyväinen ja joskus jopa hetkettäin onnellinen. Nyt ei ole paljon mitään kipuja enkä edes muistele tai muista noita kuin hyvin harvoin. Kivusta voi parantua,elämä voi muuttua parempaan. Kiitos siitä Herralle.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa