Sisaresi huhupuheena

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Sisaresi huhupuheena

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Maalis 2012 13:48

"Eikö ollut sisaresi Sodoma huhupuheena sinun suussasi sinun ylpeytesi aikana, ennen kuin sinun oma pahuutesi paljastui (Hes.16:56)..?" Ylpeydessämme helposti juoruilemme toisten asioista. Kun oma taloudellinen tilanne on vakaa, niin on helppo syyttää holtittomuudesta niitä, joilla on vaikeaa. Kun itse on terve, niin helposti syyttää (edes sydämessään) sairaita elämäntavoista, jotka sairastuttavat. Otamme helposti kunniaa itsellemme niistä asioista, jotka elämässämme ovat hyvin. Mutta joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea. Muistetaan antaa kunnia Jumalalle ja pyydetään sydämiimme nöyryyttä ilman, että Jumalan tarvitsee nöyryyttää meidät pohjamutien kautta. Joskus sekin on kuitenkin tarpeen. "Ennenkuin minut nöyryytettiin, minä eksyin, mutta nyt minä noudatan sinun sanaasi (Ps.119:67)." Pitää myös muistaa, että kun meitä tuomitaan, on se meille Herran kuritusta, ettei meitä tuomittaisi maailman kanssa kadotukseen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron