Antakaa pelastaa itsenne tästä pahanilkisestä sukupolvesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Antakaa pelastaa itsenne tästä pahanilkisestä sukupolvesta

ViestiKirjoittaja toni t » 29. Helmi 2012 18:14

Joh.7: 38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Room.5: 5. Mutta toivo ei anna häpiään tulla, että Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka meille annettu on.

Joh.14: 12. Jeesus: Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, ne työt, joita minä teen, hän on myös tekevä, ja suurempia, kuin ne ovat, on hän tekevä; sillä minä menen Isäni tykö.

Efe. 2:8. Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on:
9. Ei töistä, ettei yksikään kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jesuksessa hyviin töihin, joihin Jumala meidät on jo ennen vaeltamaan valmistanut.

Tiit.2: 11. Sillä Jumalan armo, kaikille ihmisille terveellinen, on ilmestynyt.
12. Joka meidät opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot, ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään,
13. Ja odottamaan autuaallista toivoa, ja suuren Jumalan ja meidän Lunastajamme Jesuksen Kristuksen ilmestystä,
14. Joka itsensä antoi meidän edestämme, että hän meitä kaikesta vääryydestä lunastais ja itsellensä erinomaiseksi kansaksi puhdistais, ahkeraksi hyviin töihin.


Joka uskoo Herraan Jeesukseen niinkuin Raamatu sanoo saa Pyhän Hengen. Pyhän Hengen kautta Jumalan rakkaus vuodatetaan ihmisen sydämeen Jumalan armosta. Jumalan rakkaus vaikuttaa ihmisessä tahtoa ja tekemistä Jumalan tahdon mukaiseen elämään Jumalan armosta. Jumalan rakkaus vaikuttaa ihmisessä mielenmuutoksen parannukseen pahuudesta ja opettaa kaiken jumalattoman menon hylkäämään ja maailmalliset himot ja tässä maailmassa siviästi ja hurskaasti ja jumalisesti elämään.

Jumalan rakkaus Jumalan armosta vaikuttaa ihmisessä sen että ihminen haluaa ahkeroida hyviä tekoja lähimmäisten (sama kuka ihminen) hyväksi. Jumalan rakkaus vaikuttaa uskovassa rakkautta lähimmäisiä kohtaan totuuden mukaan. Jumalan rakkaus muuttaa ihmisen mielenlaadun Herran Jeesuksen mielenlaadun kaltaiseksi ahkeroimaan Herran Jeesuksen tekoja lähimmäisiä kohtaan. Usko ja uskonelämä Kristuksessa on Jumalan teko ihmisessä Jumalan armosta se ei ole ihmisen oma teko vaan Jumalan lahja.

Tämä lahja on ilmainen ja jokaiselle ihmiselle tarjolla. Jokaiselle joka haluaa tästä pahanilkisestä sukupolvesta ja maailmasta pelastua oikeaan rakkauteen Jumalan lapseuteen. Sillä jokainen joka sydämestään Herran Jeesuksen nimeä avuksensa huutaa, pelastuu.

Pelastus Kristuksessa Jumalan armossa vaikuttaa ihmisessä Jumalan rakkautta lähimmäisiä kohtaan ja siksi pelastunut ihminen Kristuksessa ahkeroitsee hyviä tekoja kaikkia ihmisiä kohtaan. Jumalan palvelus on siis lähimmäisiä palvelevaa elämää Kristuksen rakkauden kautta. Jumalan palvelus EI OLE uskonnollisuutta jossa harjoitetaan uskonnollisia rituaaleja (uskontoa) vaan oikea Raamatun opettama Jumalan palvelus on elää ja rakastaa lähimmäisiä Kristuksen rakkauden kautta ja Kristuksen rakkaus on palvelevaa rakkautta totuuden mukaan lähimmäisten hyväksi ja avuksi.

Room.12: 1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.
2. Ja älkäät sovittako teitänne tämän maailman muodon jälkeen, vaan muuttakaat teitänne teidän mielenne uudistuksen kautta, että te koettelisitte, mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis.

Jaak. 1:27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.

Hebr.13:15. Niin uhratkaamme siis aina Jumalalle kiitosuhri hänen kauttansa, se on: niiden huulten hedelmät, jotka hänen nimensä tunnustavat.
16. Mutta älkäät hyvin tekemistä ja jakamista unohtako; sillä senkaltaiset uhrit kelpaavat Jumalalle.


Usko Jeesukseen vaikuttaa ihmisessä että hän antaa itsensä eläväksi uhriksi Jumalalle joka tarkoittaa että uskova ilomielin haluaa uhrata koko elämänsä Jumalan palvelemiseen jolloin tehdään hyviä tekoja ja julistetaan Jumalan ilosanomaa Pelastajasta Herrasta Jeesuksesta lähimmäisille. Jumalan palveleminen on rakkautta totuudessa lähimmäisiä (sama kuka ihminen) kohtaan, "sillä kaikki laki yhdessä sanassa täytetään, nimittäin: rakasta lähimmäistäs niinkuin itsiäs." (Gal.5:14)

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron