Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Helmi 2012 21:03

Ja mikä pidättää laitonta..

Onkohan tästä olemassa keskustelua ,mutta juteltiin äsken erään veljen kans siitä että temmataanko uskovat ennen vai jälkeen vihan ajan vai esim.puolessa välissä?Miten on avautunut?

Ilm 16 mukaan vois ajatella että kesken vihan ajan, koska siellä vihan maljojen vuodatuksen välissä on jae

15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

Juteltiin myös siitä että mikä vielä pidättää ennenkö ilmestyy tuo laiton 2 tess 2..oltiin molemmat sitä mieltä että seurakunta, mutta oon ajatellu että voiko se olla myös 10 käskyn eli Jumalan lain "eliminoiminen" .Tätä teoriaa hän ei ymmärtänyt ollenkaan,ymmärrättekö te :)
systeri
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Helmi 2012 14:35

pulla kirjoitti:Ja mikä pidättää laitonta..

Onkohan tästä olemassa keskustelua ,mutta juteltiin äsken erään veljen kans siitä että temmataanko uskovat ennen vai jälkeen vihan ajan vai esim.puolessa välissä?Miten on avautunut?

Ilm 16 mukaan vois ajatella että kesken vihan ajan, koska siellä vihan maljojen vuodatuksen välissä on jae

15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

Juteltiin myös siitä että mikä vielä pidättää ennenkö ilmestyy tuo laiton 2 tess 2..oltiin molemmat sitä mieltä että seurakunta, mutta oon ajatellu että voiko se olla myös 10 käskyn eli Jumalan lain "eliminoiminen" .Tätä teoriaa hän ei ymmärtänyt ollenkaan,ymmärrättekö te :)


Tutkikaa ja koetelkaa mitä kirjoitan.

Uskon että ensin tulee antikristus ja vasta tämän armotalouskauden aivan loppuhetkissä tapahtuu tempaus.

Kun lopun aikana suuri luopumus saavuttaa huippunsa niin pidättäjä otetaan silloin pois ja laiton ilmestyy. Seurakunta on siis se pidättäjä, mutta seurakunnan suuri luopumus poistaa pidättäjän eikä uskovien ylöstempaus, sillä tempaus tapahtuu armotalouskauden aivan viime metreillä, eli loppuhetkissä. Tessalonikalaiskirjeessä lukee: jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää. Siinä lukee tieltä poistetuksi. Miltä tieltä poistetaan? Kun suuren luopumuksen tähden monet uskovat lankeavat pois Jeesus tieltä, niin silloin tuo suuri uskovien luopumus poistaa pidättäjän, jonka jälkeen laiton ilmestyy.

2 Tess 2:7 jakeessa sanotaan, että laittomuuden salaisuus vaikutti jo ja tieltä poistetaan se mikä nyt pidättää. Jay. P. Green's Literal Translation kääntää jakeen oikein:

2 Th 2:7 for the mystery of lawlessness already is working, only he is holding back now, until it comes out of the midst.

Jakeessa on alkutekstissä sana mesos, joka tarkoittaa keskellä, joukossa. Eli kun suuren luopumuksen tähden luopuneet uskovat otetaan pois seurakunnan keskeltä (Jumala erottaa heidät luopumuksen tähden Kristus-ruumiista ja pelastuksesta), niin silloin pidättäjä poistuu ja laiton ilmestyy. 2 Tess 2 tuo sen selkeästi esille, että laiton ei voi tulla ennen kuin uskovien keskuudessa tapahtuu suuri luopumus.


Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton,

Edellä on avain tähän asiaan. Minkä jälkeen laiton ilmestyy ja mikä pidättää laittoman tuloa?

Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.

Luopumuksen jälkeen laiton ilmestyy eli vanhurskaus seurakunnassa estää laittoman tuloa, mutta uskovien suuren luopumuksen tähden pidättäjä poistuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja Herman » 15. Helmi 2012 15:03

Olen aika paljon tutkiskellut tätä aihetta ja kysymystä viime aikoina, ja olen kallistunut samankaltaiseen näkemykseen kuin mitä Petri tuossa esittää.

Mutta olen myös tullut siihen tulokseen, ettei täysin aukotonta ja yksiselitteistä teoriaa aiheesta voi löytää. Raamatusta löytyy ikäänkuin vihjailuja kummastakin. Uskon tämän johtuvan siitä ja tarkoittavan sitä, ettei meidän ole tarkoitus tietää tulevia niin kovin tarkasti ennenkuin ne tapahtuvat. Kaikki ennustelu yms kun vetoaa aika paljon ihmisen lihalliseen luontoon.

Eli meidän täytyy olla valmiita sekä siihen, että Jeesus tulee hetkenä minä hyvänsä tempaamaan meidät taivaaseen, mutta toisaalta täytyy olla valmiita myös olemaan täällä koko antikristuksen ja vihan ajan.

Olen kuitenkin hieman huolissani niistä, jotka uskovat tempaamiseen ennen vihan aikaa, sillä he eivät usko antikristuksen ja pedon ja muiden tällaisten asioiden koskevan heitä itseään ollenkaan, ja siksi he eivät välttämättä välitä perehtyä niihin kohtiin Raamatusta, eivätkä varaudu siihen mahdollisuuteen, että ehkä joutuvat olemaan täällä silloin itsekin. Siksi mielestäni ei kannata "lyödä lukkoon" näkemystä ainakaan siihen suuntaan, että tempaus tulee ennen vihanaikaa. Mutta tästä(kään) kysymyksestä ei kannata eikä tule tehdä uskovia erottavaa asiaa, niinkuin liian helposti käy.

Siunausta kaikille!
Herman
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Helmi 2012 15:41

Herman kirjoitti:Olen aika paljon tutkiskellut tätä aihetta ja kysymystä viime aikoina, ja olen kallistunut samankaltaiseen näkemykseen kuin mitä Petri tuossa esittää.

Mutta olen myös tullut siihen tulokseen, ettei täysin aukotonta ja yksiselitteistä teoriaa aiheesta voi löytää. Raamatusta löytyy ikäänkuin vihjailuja kummastakin. Uskon tämän johtuvan siitä ja tarkoittavan sitä, ettei meidän ole tarkoitus tietää tulevia niin kovin tarkasti ennenkuin ne tapahtuvat. Kaikki ennustelu yms kun vetoaa aika paljon ihmisen lihalliseen luontoon.

Eli meidän täytyy olla valmiita sekä siihen, että Jeesus tulee hetkenä minä hyvänsä tempaamaan meidät taivaaseen, mutta toisaalta täytyy olla valmiita myös olemaan täällä koko antikristuksen ja vihan ajan.

Olen kuitenkin hieman huolissani niistä, jotka uskovat tempaamiseen ennen vihan aikaa, sillä he eivät usko antikristuksen ja pedon ja muiden tällaisten asioiden koskevan heitä itseään ollenkaan, ja siksi he eivät välttämättä välitä perehtyä niihin kohtiin Raamatusta, eivätkä varaudu siihen mahdollisuuteen, että ehkä joutuvat olemaan täällä silloin itsekin. Siksi mielestäni ei kannata "lyödä lukkoon" näkemystä ainakaan siihen suuntaan, että tempaus tulee ennen vihanaikaa. Mutta tästä(kään) kysymyksestä ei kannata eikä tule tehdä uskovia erottavaa asiaa, niinkuin liian helposti käy.

Siunausta kaikille!


Olen lähes samaa mieltä kuin Herman. Kun joku alkaa haastaamaan minulle tästä aiheesta riitaa, niin sanon sellaiselle usein: Jos olet uskossa Herraan Jeesukseen ja Hänelle kuuliainen, niin olet mukana tempauksessa, jos se tapahtuu sinun aikanasi riippumatta siitä oletko uskonut väärin tai oikein tempausta koskevan opetuksen. Opillisesti voimme erehtyä, mutta silti Jumalan armosta pääsemme perille, kun Hänessä pysymme. Opillisilla asioilla tarkoitin sellaisia asioita, jotka eivät vääristä Raamatun opettamaa pelastusta.

Kuitenkin hyvä olisi tässäkin asiassa uskoa kuten Raamattu opettaa. Olen alkanut jo valmistautua tulevassa olevaan suureen vainoon, siten että rukoilen Jumalalta rakkautta kaikki vainoojia kohtaan, jotka meitä pian alkavat vainota. Rakkauden kautta vaikuttavan (rakkaus Jumalaan, totuuteen sekä kaikkiin ihmisiin) uskon kautta voimme ainoastaan selvitä edessä olevasta vainosta.

Otan esimerkin. Homoseksuaalisuus lyö läpi täysin laittomuuden aikana ja kaikenlainen muu synti ja jumalattomuus ja he kaikki käyvät armotta meidän kimppuumme. Emme hyväksy homoutta emmekä muutakaan synnin laittomuutta, mutta meidän tulee rakastaa heitä lähimmäisenrakkaudella, muuten emme kestä, vaan lihallisuus ja synti voittaa meidät.

Tämän asian eteen olen joutunut viime päivinä. Eli, valmistaudu Jumalan rakkauden kautta kohtaamaan laittommuden vallassa olevat ihmiset. Rakasta heitä, mutta kerro heille myös Jumalan sanan totuus.

Pyhä Henki näytti minulle, että minun asenteissani on paljon parantamisen varaa, että voin kestää tulevan vainon. Onneksi Hän auttaa, opettaa, ohjaa ja vahvistaa, että voimme kestää.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2012 16:12

No ei oo tarkoitus haastaa riitaa tästä,mutta jostain vain yks päivä tuli mieleen että miksei se voisi olla Jumalan Sana ja käskyt joka poistetaan että laiton voi tulla ja silloin kansa lymyilee kammioissaan ja rukoilee,Jes 26.
Itsekukin joutuu tässä tutkiskella itseään ja pyytää rakkautta,ei oo helppoa silläkään joka vieläkin kaikkien näitten vuosien jälkeen joutuu opetella asioita :roll:
systeri
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2012 16:25

Tarkoitin tietenkin itseäni..ihan kuin menis välillä takapakkia ja se ei oo kivaa..halu on eteenpäin :)
systeri
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Helmi 2012 16:33

pulla kirjoitti:No ei oo tarkoitus haastaa riitaa tästä,mutta jostain vain yks päivä tuli mieleen että miksei se voisi olla Jumalan Sana ja käskyt joka poistetaan että laiton voi tulla ja silloin kansa lymyilee kammioissaan ja rukoilee,Jes 26.
Itsekukin joutuu tässä tutkiskella itseään ja pyytää rakkautta,ei oo helppoa silläkään joka vieläkin kaikkien näitten vuosien jälkeen joutuu opetella asioita :roll:


Mielestäni 2 Tess 2 antoi selkeän vihjeen laittomuuden ja uskovien luopumuksen kautta, joten siksi uskon kuten toin esille.

Mutta toki jokainen saa uskoa siten kuinka oikeaksi kokee tässäkin kohtaa ja Jumala varmasti meitä jokaista ohjaa oikeaan suuntaan.

Jumalan siunausta sisarelle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 15. Helmi 2012 16:39

pulla kirjoitti:Tarkoitin tietenkin itseäni..ihan kuin menis välillä takapakkia ja se ei oo kivaa..halu on eteenpäin :)


Minä ainakin luen itseni samaan joukkoon kanssasi, sillä vieläkin yli 20 vuoden uskossa olemisen jälkeen saan Jumalan armosta opetella uusia asioita.

Ei meidän tarvitse sitä häpeillä, että olemme kaikki oppilaan paikalla, koska se on tässä maailmassa loppuun saakka ihana osamme. Joten sisar olemme samassa armon veneessä oppimassa koko ajan uutta, siitä kiitos Herralle. Jumalan siunausta sisarelle.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2012 16:46

pulla kirjoitti:No ei oo tarkoitus haastaa riitaa tästä,mutta jostain vain yks päivä tuli mieleen että miksei se voisi olla Jumalan Sana ja käskyt joka poistetaan että laiton voi tulla ja silloin kansa lymyilee kammioissaan ja rukoilee,Jes 26.
Itsekukin joutuu tässä tutkiskella itseään ja pyytää rakkautta,ei oo helppoa silläkään joka vieläkin kaikkien näitten vuosien jälkeen joutuu opetella asioita :roll:


Matt.24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Matt.24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 15. Helmi 2012 17:26

Ei Jumalan Sana katoa, koska Jumala vie työnsä päätökseen ,mutta antikristus ei sitä enää julista ja ei sitä saa lopun aikana muutenkaan pahemmin siteerata eli kyllä se varmaan kielletään.Maallinen laki ainakin osaltaan tulee kieltämään Totuuden julkituomisen.
Jumalan Sana pysyy loppuun asti niille jotka uskoo ja sitä rakastaa.
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron