Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Helmi 2012 21:54

Ei kyllä edes kiinnosta leffat eikä juuri kirjatkaan.Ainoastaan Raamattu.Enkä oo juuri "järkeillyt" ilmestyskirjaa koska se on niin vaikea,ainoastaan lueskellut sujuvasti silloin tällöin.Näitä kysymyksiä joitä tässä aloituksessa toin oon jonkin verran pähläilly ja kun sanoin sen tuolle veljelle siitä Jumalan laista joka vois pidättää laitonta,niin hän kattoi silmät pyöreänä ja kysyi "miten se nyt se vois olla :shock:
Ajattelin että se on juuri laiton..siis ilman lakia??,joka asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Joskus nää ajatukset vaan tulee ilman mitään yrittämistä ja niitä täytyy sitten koetella Sanasta. Tämmöstä se on ...joo :)
systeri
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Helmi 2012 23:04

Raamattu opettaa että tempaus (ensimmäinen ylösnousemus) on kun Herra Jeesus palaa näkyvästi tämän aikakauden viimeisenä päivänä pasuunan soidessa. Raamattu opettaa että vain Isä tietää tarkan hetken milloin Poika palaa. Raamattu opettaa että Herran Jeesuksen opetuslapset voivat viimeisten päivien tapahtumista nähdä milloin Herran päivä on lähellä ja että Herran päivä ei pääse yllättämään Herran Jeesuksen opetuslapsia sillä he vaeltavat valossa.

Israel on lopun ajan paras kello sillä siitä näemme milloin Herran Jeesuksen tulemus on todella lähellä. Jeesus ei palaa ennenkuin Israelin kansan jäännös on kääntynyt epäuskostaan huutamaan Herraa Jeesusta avuksi. Kun koko Israelin jäännös uskoo Herraan Jeesukseen niin Herramme palaa tekemään lopun antikristuksesta ja hänen joukoistaan ja tempaa omansa itseään pilviin vastaan.

:jew: :GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja Herman » 16. Helmi 2012 23:05

Minun mielestäni laittomuuden lisääntyminen ja laittoman valtaanpääseminen tarkoittaa ihan selkeästi sitä, että Jumalan laki (eli Jumala itse) hyljätään. Mutta en ihmettele että tämä tuntuu monesta oudolta ajatukselta, kun heille on opetettu (tai ovat katsoneet leffoista) että pidättäjä on seurakunta ja se poistetaan tempauksessa :roll:
Herman
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Helmi 2012 23:48

Tällaisessa ajassa elämme kuten lainauksessani Vaasan suomalaisen seurakunnan sivustolta käy ilmi:

"Rockmessu

sunnuntaina 19.2. klo 18 Vaasan kirkossa

Markku Keho laulu, Rokkikoulun bändi Max Bäckmanin johdolla, Rokkikoulun rockkuoro Susanna Weberin johdolla. Liturgina Terhi Nissilä, tekstinlukija Olli Autio. Saarnana näytelmä, josta vastaavat Raimo Kivistö, Riitta Pääjärvi-Myllyaho, Sauli Perälä, Erkki Teppo. Kolehdinkanto, kahvitus. Vaasan - Mustasaaren oppaat. Kolehti Yhteisvastuulle. Messun vastuuhenkilöinä seurakunnasta Katariina Järvinen, Tiia Valkeejärvi ja Terhi Nissilä. Vapaa pääsy."


Soitin kirkkoherranvirastoon, että rock-musiikki ei voi olla hengellistä/kristillistä musiikkia ja tämä eräs työntekijä kyllä lopuksi uskoi minua (sai oikean ja totuudenmukaisen ymmärryksen) kun olimme pitkään keskustelleet asiasta perinpohjin. Ketään pappia en saanut linjoille mutta tiedän sen jo entuudestaan etteivät he enää välitä mistään kritiikistä heidän toimintaansa kohtaan vaikka kuinka perustelisi asioita Jumalan sanalla. Laittomuuden ja luopumuksen henki jyllää nykyään niin vahvasti, että ei juuri kukaan enää tahdo huomata mikä on Raamatullista ja Jumalan tahdon mukaista hengellistä toimintaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja toni t » 17. Helmi 2012 00:07

pekka kirjoitti:Tällaisessa ajassa elämme kuten lainauksessani Vaasan suomalaisen seurakunnan sivustolta käy ilmi:

"Rockmessu

sunnuntaina 19.2. klo 18 Vaasan kirkossa

Markku Keho laulu, Rokkikoulun bändi Max Bäckmanin johdolla, Rokkikoulun rockkuoro Susanna Weberin johdolla. Liturgina Terhi Nissilä, tekstinlukija Olli Autio. Saarnana näytelmä, josta vastaavat Raimo Kivistö, Riitta Pääjärvi-Myllyaho, Sauli Perälä, Erkki Teppo. Kolehdinkanto, kahvitus. Vaasan - Mustasaaren oppaat. Kolehti Yhteisvastuulle. Messun vastuuhenkilöinä seurakunnasta Katariina Järvinen, Tiia Valkeejärvi ja Terhi Nissilä. Vapaa pääsy."


Soitin kirkkoherranvirastoon, että rock-musiikki ei voi olla hengellistä/kristillistä musiikkia ja tämä eräs työntekijä kyllä lopuksi uskoi minua (sai oikean ja totuudenmukaisen ymmärryksen) kun olimme pitkään keskustelleet asiasta perinpohjin. Ketään pappia en saanut linjoille mutta tiedän sen jo entuudestaan etteivät he enää välitä mistään kritiikistä heidän toimintaansa kohtaan vaikka kuinka perustelisi asioita Jumalan sanalla. Laittomuuden ja luopumuksen henki jyllää nykyään niin vahvasti, että ei juuri kukaan enää tahdo huomata mikä on Raamatullista ja Jumalan tahdon mukaista hengellistä toimintaa.


Sinulla on pekka mahtava asenne toimia totuuden puolesta kiitos siitä Herralle. ;gladly: Isän Jumalan runsasta siunausta ja Herran Jeesuksen armoa sinulle veljeni ja kaikille muillekkin foorumilaisille.

:amen4:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja pekka » 18. Helmi 2012 15:50

Jumalan siunausta sinullekin Toni ja läheisillesi ja kaikille foorumilaisille.

Meillä on taistelu pimeyden henkivaltoja vastaan ja meidän sota-aseemme ovat hengelliset ja me taistelemme Herran Jeesuksen nimessä. Amen.

Olen tänään soittanut jo usealle henkilölle jotka voivat vaikuttaa siihen, soitetaanko Vaasan kirkossa jatkossakin rockia vai ei. Olen saanut vastustusta mutta myös samanhenkisiä on ollut jotka ymmärtävät syvän huoleni. Olen soittanut rakkauden hengessä ja kertonut ihmisille, että rukoilen heidän puolestaan, että Jeesus ohjaisi heitä tässä asiassa
näkemään mikä on Jumalan Pyhä tahto.

Herra Jeesus, kosketa kaikkia näitä ihmisiä, että he näkisivät totuuden tässä asiassa. Kiitos Herra Jeesus, amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Helmi 2012 22:23

toni l kirjoitti:
pulla kirjoitti:Ei Jumalan Sana katoa, koska Jumala vie työnsä päätökseen ,mutta antikristus ei sitä enää julista ja ei sitä saa lopun aikana muutenkaan pahemmin siteerata eli kyllä se varmaan kielletään.Maallinen laki ainakin osaltaan tulee kieltämään Totuuden julkituomisen.
Jumalan Sana pysyy loppuun asti niille jotka uskoo ja sitä rakastaa.


Kyllä. Ja koska evankeliumia saarnataan loppuun asti todistukseksi ihmisille todistaa se sen että Jeesuksen opetuslapset ovat loppuun asti sitä saarnaamassa.


Niin tarkoitatko niitä 144000 juutalaista?

Juttelin taas sen miehen kanssa...hän oli myös sitä mieltä että lopunaikana on useita tempauksia mm ennen vaivanaikaa?? Mitäs toni tähän sanot?
systeri
 

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Helmi 2012 13:17

Uskon, että uskovat ihmiset (jotka kuuluvat todelliseen Kristuksen seurakuntaan) ovat mukana antikristuksen ajassa aina viime metreille saakka kunnes tempaus tapahtuu, aivan kuten vaikkapa Tonikin on kirjoittanut perusteluineen ja Raamatunkohtineen.

Uskon myös, että tuo 144000 on symbolinen luku joka tarkoittaa kaikkia maailman uskovia ihmisiä (jotka kuuluvat Kristuksen seurakuntaan) jotka ovat silloin maailmassa kun on antikristuksen valta-aika menossa maan päällä, eli suuren ahdistuksen aika... Kristuksen seurakuntaan kuuluvat niin messiaaniset juutalaiset kuin pakanakristitytkin, ne kaikki Herraan Jeesukseen uskovat jotka eivät ole luopuneet rakkaudesta totuuteen. Jumalan Armosta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Helmi 2012 13:46

pulla kirjoitti:
toni l kirjoitti:
pulla kirjoitti:Ei Jumalan Sana katoa, koska Jumala vie työnsä päätökseen ,mutta antikristus ei sitä enää julista ja ei sitä saa lopun aikana muutenkaan pahemmin siteerata eli kyllä se varmaan kielletään.Maallinen laki ainakin osaltaan tulee kieltämään Totuuden julkituomisen.
Jumalan Sana pysyy loppuun asti niille jotka uskoo ja sitä rakastaa.


Kyllä. Ja koska evankeliumia saarnataan loppuun asti todistukseksi ihmisille todistaa se sen että Jeesuksen opetuslapset ovat loppuun asti sitä saarnaamassa.


Niin tarkoitatko niitä 144000 juutalaista?

Juttelin taas sen miehen kanssa...hän oli myös sitä mieltä että lopunaikana on useita tempauksia mm ennen vaivanaikaa?? Mitäs toni tähän sanot?


En tarkoita 144000 juutalaista vaan sitä että minusta Raamattu opettaa selvästi että Kristuksen omien tempaus johon kuuluu koko seurakunta eli morsian tapahtuu vasta tämän aikakauden viimeisenä päivänä.


Joh. 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.


1.Tess. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.


Kristuksessa kuolleiden ylösnousemus (elämän ylösnousemus) ja tempaus on sama tapahtuma joka tapahtuu Jeesuksen tulemuksessa. Silloin Kristuksessa nukkuneet kuulevat Hänen äänensä ja nousevat haudoistaan Karitsan häihin.

Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


Jeesus sanoo että Hän herättää omansa viimeisenä päivänä. Eli tapahtuma milloin Kristuksessa nukkuneet kuulevat Hänen äänensä ja tulevat haudoistaan esiin elämän ylösnousemukseen joka on tempaus tapahtuu tämän aikakauden viimeisenä päivänä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vihan aikana tai sitä ennen vai jälkeen?

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Helmi 2012 16:20

Niin uskoinkin sun ajatelleen,varmistin vaan kun tää eilinen veljemme oli sitä mieltä että ne on ne 144 000 jotka saarnaavat täällä kun morsius seurakunta on temmattu ennen vaivan aikaa.
Mutta hän puhui myös monesta tempauksesta ja kun kysyin että mistä se löytyy Raamatusta että olis monta tempausta ,niin ei oikein osannut selventää siinä hetkessä.
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron