pulla kirjoitti:Ja mikä pidättää laitonta..
Onkohan tästä olemassa keskustelua ,mutta juteltiin äsken erään veljen kans siitä että temmataanko uskovat ennen vai jälkeen vihan ajan vai esim.puolessa välissä?Miten on avautunut?
Ilm 16 mukaan vois ajatella että kesken vihan ajan, koska siellä vihan maljojen vuodatuksen välissä on jae
15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
Juteltiin myös siitä että mikä vielä pidättää ennenkö ilmestyy tuo laiton 2 tess 2..oltiin molemmat sitä mieltä että seurakunta, mutta oon ajatellu että voiko se olla myös 10 käskyn eli Jumalan lain "eliminoiminen" .Tätä teoriaa hän ei ymmärtänyt ollenkaan,ymmärrättekö te
Tutkikaa ja koetelkaa mitä kirjoitan.
Uskon että ensin tulee antikristus ja vasta tämän armotalouskauden aivan loppuhetkissä tapahtuu tempaus.
Kun lopun aikana suuri luopumus saavuttaa huippunsa niin pidättäjä otetaan silloin pois ja laiton ilmestyy. Seurakunta on siis se pidättäjä, mutta seurakunnan suuri luopumus poistaa pidättäjän eikä uskovien ylöstempaus, sillä tempaus tapahtuu armotalouskauden aivan viime metreillä, eli loppuhetkissä. Tessalonikalaiskirjeessä lukee: jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää. Siinä lukee tieltä poistetuksi. Miltä tieltä poistetaan? Kun suuren luopumuksen tähden monet uskovat lankeavat pois Jeesus tieltä, niin silloin tuo suuri uskovien luopumus poistaa pidättäjän, jonka jälkeen laiton ilmestyy.
2 Tess 2:7 jakeessa sanotaan, että laittomuuden salaisuus vaikutti jo ja tieltä poistetaan se mikä nyt pidättää. Jay. P. Green's Literal Translation kääntää jakeen oikein:
2 Th 2:7 for the mystery of lawlessness already is working, only he is holding back now, until it comes out of the midst.
Jakeessa on alkutekstissä sana mesos, joka tarkoittaa keskellä, joukossa. Eli kun suuren luopumuksen tähden luopuneet uskovat otetaan pois seurakunnan keskeltä (Jumala erottaa heidät luopumuksen tähden Kristus-ruumiista ja pelastuksesta), niin silloin pidättäjä poistuu ja laiton ilmestyy. 2 Tess 2 tuo sen selkeästi esille, että laiton ei voi tulla ennen kuin uskovien keskuudessa tapahtuu suuri luopumus.
Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton,
Edellä on avain tähän asiaan. Minkä jälkeen laiton ilmestyy ja mikä pidättää laittoman tuloa?
Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.
Luopumuksen jälkeen laiton ilmestyy eli vanhurskaus seurakunnassa estää laittoman tuloa, mutta uskovien suuren luopumuksen tähden pidättäjä poistuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy.