Voittava usko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Voittava usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Helmi 2012 15:58


Mitä tarkoittaa se "voittava usko"?

Voisiko joku selittää tai näyttää Raamatusta paikat mikä viittaa
voittavaan uskoon?

Se juttu jäi miettimään... :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Helmi 2012 16:04

Missä on tuotu esiin "voittava usko", kysyn ihan ensiksi?
lonelyrider
 

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Helmi 2012 16:06

Sana "voittaa" monissa muodoissaan varmasti esiintyy raamatussa, mutta "voittavaa uskoa", en ainakaan löytänyt raamattuhaulla.
lonelyrider
 

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Helmi 2012 16:16

1.Joh.5:4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.
5. Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta (ellei) se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?


:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Helmi 2012 21:17

Eikö Raamatus oo vaikka kuinka monta kohtaa jotka kertoo voittavasta uskosta esim.nämä?

1. Joh. 54: 4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
Ilm. 2:7
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
Ilm. 2:11
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
Ilm. 2:17
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
Ilm. 2:26
Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
Ilm. 3:5
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Ilm. 3:21
Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
systeri
 

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 14. Helmi 2012 21:39

Näköjään löytyy hyviä kohtia, itse otin liian kirjaimellisesti ja etsin hakusanalla "voittava usko", enkä löytänyt yhtään hakukriteerin täyttävää kohtaa

Ajattelin että jos on jokin uusi ilmiö puhua jostain "voittavasta uskosta". Jotain sen suuntaista tuli mulle mieleen. :)
lonelyrider
 

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja systeri » 14. Helmi 2012 21:52

Mä laitoin Raamattu.uskonkirjat.net hakusanaksi voitta* ..sillä tulee kaikki taivutukset ym:t.
systeri
 

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Helmi 2012 23:31


Kiitoksia, loneryrider, Toni ja pulla, tuli paljon kohtia Raamatusta :shock: :shock: :)

lonery, surffaillessani tutustuin hengellisiin kotisivuihin ja sit silmiini otti se sana 'voittava usko'...

Sori ei minulla auennut vielä mitä käytännössä se voittava usko....
Mutta minulle tuli mieleen yksi paikka Raamatusta ja se on Ps.8:2....

Ps.8:2 Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit. (Biblia)

Eikö se liity voittavvaan uskoon? Mitä se tarkoittaa? Ne imeväiset voi olla vertauskuvaltaan kypsempiä uskovia mutta nuoret lapset voi olla vauvakristittyjä hmm....

Näyttää siltä että Jumala käyttää vauvakristittyjä ja antaa niille voittava usko voittaakseen pahan... Ja siitä sanotaan voittavaksi uskoksi? Ymmärränkö oikein?

Meidän suun kautta se voittaa pahan... ja se on se voittava uskko?
En ole ennen kuullut siitä voittavasta uskosta. Mutta nyt tiedän jotain siitä... mielenkiintoista!
No nyt nukkumaan... :pc:

PS. tuli mieleen että menestysteologian uskovat sitä käyttää myös mutta missä siinä raja kulkee että toimii Raamatun mukaan kun sitä voittavaa uskoa käytetään oikein tavalla?
No se on vaikea aihe mietittäväksi. Jos annetaan sen olla vähäksi aikaan kunnes Jumalan Henki antaa viisautta selittämään sitä...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja toni t » 15. Helmi 2012 00:03

vaisuliini kirjoitti:
Kiitoksia, loneryrider, Toni ja pulla, tuli paljon kohtia Raamatusta :shock: :shock: :)

lonery, surffaillessani tutustuin hengellisiin kotisivuihin ja sit silmiini otti se sana 'voittava usko'...

Sori ei minulla auennut vielä mitä käytännössä se voittava usko....
Mutta minulle tuli mieleen yksi paikka Raamatusta ja se on Ps.8:2....

Ps.8:2 Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit. (Biblia)

Eikö se liity voittavvaan uskoon? Mitä se tarkoittaa? Ne imeväiset voi olla vertauskuvaltaan kypsempiä uskovia mutta nuoret lapset voi olla vauvakristittyjä hmm....

Näyttää siltä että Jumala käyttää vauvakristittyjä ja antaa niille voittava usko voittaakseen pahan... Ja siitä sanotaan voittavaksi uskoksi? Ymmärränkö oikein?

Meidän suun kautta se voittaa pahan... ja se on se voittava uskko?
En ole ennen kuullut siitä voittavasta uskosta. Mutta nyt tiedän jotain siitä... mielenkiintoista!
No nyt nukkumaan... :pc:

PS. tuli mieleen että menestysteologian uskovat sitä käyttää myös mutta missä siinä raja kulkee että toimii Raamatun mukaan kun sitä voittavaa uskoa käytetään oikein tavalla?
No se on vaikea aihe mietittäväksi. Jos annetaan sen olla vähäksi aikaan kunnes Jumalan Henki antaa viisautta selittämään sitä...


1.Joh.5:4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.
5. Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta (ellei) se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?


Voittavaa uskoa on uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo. Sillä vain niin pelastutaan. Se voittaa maailman joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika. Sillä Jeesus on voittanut maailman ja Hänen omansa voittavat Hänen kanssaan.

Joh.16:33. Näitä olen minä teille puhunut, että teillä minussa rauha olis. Maailmassa on teillä tuska; mutta olkaat hyvässä turvassa, minä voitin maailman.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Voittava usko

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2012 07:59


toni l kirjoitti:1.Joh.5:4. Sillä kaikki, mitä Jumalasta syntynyt on, se voittaa maailman, ja meidän uskomme on se voitto, joka maailman voitti.
5. Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta (ellei) se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?


Voittavaa uskoa on uskoa Jeesukseen niinkuin Raamattu sanoo. Sillä vain niin pelastutaan. Se voittaa maailman joka uskoo että Jeesus on Jumalan Poika. Sillä Jeesus on voittanut maailman ja Hänen omansa voittavat Hänen kanssaan.

Joh.16:33. Näitä olen minä teille puhunut, että teillä minussa rauha olis. Maailmassa on teillä tuska; mutta olkaat hyvässä turvassa, minä voitin maailman.


Jaa se on siis se voittava usko... nyt ymmärrän joo... Kiitos Toni! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa