Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja todael » 13. Helmi 2012 22:35

Luuk. 9:24 ” Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.”

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen ristin voiman. Hän on saanut Jumalan Hengen voimassa suurimman siunauksen minkä ihminen voi saada – hän näkee katoavaisuuden arvottomuuden, ja kääntää katseensa katoamattomuuteen. Hän tavoittelee taivaallisia aarteita, ja tämän rinnalla lukee arvottomaksi kaiken sen, mikä on katoavaisuuden alaista.

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen veren voiman. Hän näkee itsensä täysin mahdottomana ja totaalisen syntisenä itsessään (kadotuskelpoisena), ja siksi – juuri siksi – hän yksin turvautuu Jumalan Karitsan vereen ja lepää sen varassa. Hän näkee Jumalan Karitsan kirkkauden ja lukee kaiken sen rinnalla arvottomaksi, ja on jopa valmis luopumaan kaikesta tämän Jumalan kirkkauden edessä.

Mitä minä tarvitsen tänään ? Suuria ja juhlavia saarnoja ihmisen hyvyydestä vaiko korkealentoisia teologisia luentoja muinaiseen arkeologiaan perustuen? Monimutkaisia kieliopillisia hepreankielen kiemuroita, jotka saavat minut kokemaan itseni tyhmäksi? Sielullista värivalojen loistetta ja tunnepohjaista kristillisyyttä joka jättää silti sisimpäni hyvin tyhjäksi ja nälkäiseksi?

Ei. Minä tarvitsen Jumalan Pyhän Hengen antaman viisauden ja ilmestyksen hengen, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Silloin minä näen katoamattomuuden arvon ja Jumalan Karitsan valtasuuruuden Jumalan oikealla puolella – silloin minä seuraan Karitsaa minne ikinä Hän meneekin.Minä tarvitsen vahvan näyn Jeesuksen ristin ja ylösnousemuksen todellisuudesta - vain silloin, Hänen edessään VOIN kieltää itseni - maallisen turhuuden joka sitoo lihaani - ja tulla Jumalan kirkkauden valtaamaksi.

Herra Jeesus, anna minun tuntea sinut !!
http://uloskutsuttu.blogspot.com/2012/02/joka-kadottaa-elamansa-kristuksen.html

Miten sinä elät Kristuksen arvovallan elämässäsi ? Mitä sinulle merkitsee Kristuksen risti ja sen kautta itsesi kieltäminen ? Missä asioissa sinä olet liiallisesti kiinni tai koet että sinä kilvoittelet itseäsi niistä vapaaksi Kristuksen kirkkauden avulla ?

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja PetriFB » 13. Helmi 2012 22:57

todael kirjoitti:Luuk. 9:24 ” Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.”

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen ristin voiman. Hän on saanut Jumalan Hengen voimassa suurimman siunauksen minkä ihminen voi saada – hän näkee katoavaisuuden arvottomuuden, ja kääntää katseensa katoamattomuuteen. Hän tavoittelee taivaallisia aarteita, ja tämän rinnalla lukee arvottomaksi kaiken sen, mikä on katoavaisuuden alaista.

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen veren voiman. Hän näkee itsensä täysin mahdottomana ja totaalisen syntisenä itsessään (kadotuskelpoisena), ja siksi – juuri siksi – hän yksin turvautuu Jumalan Karitsan vereen ja lepää sen varassa. Hän näkee Jumalan Karitsan kirkkauden ja lukee kaiken sen rinnalla arvottomaksi, ja on jopa valmis luopumaan kaikesta tämän Jumalan kirkkauden edessä.

Mitä minä tarvitsen tänään ? Suuria ja juhlavia saarnoja ihmisen hyvyydestä vaiko korkealentoisia teologisia luentoja muinaiseen arkeologiaan perustuen? Monimutkaisia kieliopillisia hepreankielen kiemuroita, jotka saavat minut kokemaan itseni tyhmäksi? Sielullista värivalojen loistetta ja tunnepohjaista kristillisyyttä joka jättää silti sisimpäni hyvin tyhjäksi ja nälkäiseksi?

Ei. Minä tarvitsen Jumalan Pyhän Hengen antaman viisauden ja ilmestyksen hengen, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Silloin minä näen katoamattomuuden arvon ja Jumalan Karitsan valtasuuruuden Jumalan oikealla puolella – silloin minä seuraan Karitsaa minne ikinä Hän meneekin.Minä tarvitsen vahvan näyn Jeesuksen ristin ja ylösnousemuksen todellisuudesta - vain silloin, Hänen edessään VOIN kieltää itseni - maallisen turhuuden joka sitoo lihaani - ja tulla Jumalan kirkkauden valtaamaksi.

Herra Jeesus, anna minun tuntea sinut !!
http://uloskutsuttu.blogspot.com/2012/02/joka-kadottaa-elamansa-kristuksen.html

Miten sinä elät Kristuksen arvovallan elämässäsi ? Mitä sinulle merkitsee Kristuksen risti ja sen kautta itsesi kieltäminen ? Missä asioissa sinä olet liiallisesti kiinni tai koet että sinä kilvoittelet itseäsi niistä vapaaksi Kristuksen kirkkauden avulla ?

- todael


Amen todella hyvä kirjoitus, joka kannattaa lukea ja tallettaa uskossa sydämeen.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja Puolesta » 19. Helmi 2012 17:19

Aamen!
Puolesta
 
Viestit: 108
Liittynyt: 22. Tammi 2011 16:58

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Helmi 2012 19:25

"Mitä minä tarvitsen tänään ? Suuria ja juhlavia saarnoja ihmisen hyvyydestä vaiko korkealentoisia teologisia luentoja muinaiseen arkeologiaan perustuen? Monimutkaisia kieliopillisia hepreankielen kiemuroita, jotka saavat minut kokemaan itseni tyhmäksi? Sielullista värivalojen loistetta ja tunnepohjaista kristillisyyttä joka jättää silti sisimpäni hyvin tyhjäksi ja nälkäiseksi?

Ei. Minä tarvitsen Jumalan Pyhän Hengen antaman viisauden ja ilmestyksen hengen, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa."

:amen4:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Helmi 2012 09:02

Aamu-Usva kirjoitti:"Mitä minä tarvitsen tänään ? Suuria ja juhlavia saarnoja ihmisen hyvyydestä vaiko korkealentoisia teologisia luentoja muinaiseen arkeologiaan perustuen? Monimutkaisia kieliopillisia hepreankielen kiemuroita, jotka saavat minut kokemaan itseni tyhmäksi? Sielullista värivalojen loistetta ja tunnepohjaista kristillisyyttä joka jättää silti sisimpäni hyvin tyhjäksi ja nälkäiseksi?

Ei. Minä tarvitsen Jumalan Pyhän Hengen antaman viisauden ja ilmestyksen hengen, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa."


:amen4: Aamu-Usva, tätä ilmestystä tarvitsemme Jumalan Pojan yhä syveneväksi tuntemiseksi joka päivä...

Ef.1:15 "Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
1:16 en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
1:17 anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
1:18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään."

Ote Paavalin rukouksesta, johon voimme yhtyä,

Siunausta, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Helmi 2012 09:04

todael kirjoitti:Luuk. 9:24 ” Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.”

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen ristin voiman. Hän on saanut Jumalan Hengen voimassa suurimman siunauksen minkä ihminen voi saada – hän näkee katoavaisuuden arvottomuuden, ja kääntää katseensa katoamattomuuteen. Hän tavoittelee taivaallisia aarteita, ja tämän rinnalla lukee arvottomaksi kaiken sen, mikä on katoavaisuuden alaista.

Hän joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden tuntee yksistään Kristuksen veren voiman. Hän näkee itsensä täysin mahdottomana ja totaalisen syntisenä itsessään (kadotuskelpoisena), ja siksi – juuri siksi – hän yksin turvautuu Jumalan Karitsan vereen ja lepää sen varassa. Hän näkee Jumalan Karitsan kirkkauden ja lukee kaiken sen rinnalla arvottomaksi, ja on jopa valmis luopumaan kaikesta tämän Jumalan kirkkauden edessä.

Mitä minä tarvitsen tänään ? Suuria ja juhlavia saarnoja ihmisen hyvyydestä vaiko korkealentoisia teologisia luentoja muinaiseen arkeologiaan perustuen? Monimutkaisia kieliopillisia hepreankielen kiemuroita, jotka saavat minut kokemaan itseni tyhmäksi? Sielullista värivalojen loistetta ja tunnepohjaista kristillisyyttä joka jättää silti sisimpäni hyvin tyhjäksi ja nälkäiseksi?

Ei. Minä tarvitsen Jumalan Pyhän Hengen antaman viisauden ja ilmestyksen hengen, Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa. Silloin minä näen katoamattomuuden arvon ja Jumalan Karitsan valtasuuruuden Jumalan oikealla puolella – silloin minä seuraan Karitsaa minne ikinä Hän meneekin.Minä tarvitsen vahvan näyn Jeesuksen ristin ja ylösnousemuksen todellisuudesta - vain silloin, Hänen edessään VOIN kieltää itseni - maallisen turhuuden joka sitoo lihaani - ja tulla Jumalan kirkkauden valtaamaksi.

Herra Jeesus, anna minun tuntea sinut !!
http://uloskutsuttu.blogspot.com/2012/02/joka-kadottaa-elamansa-kristuksen.html

Miten sinä elät Kristuksen arvovallan elämässäsi ? Mitä sinulle merkitsee Kristuksen risti ja sen kautta itsesi kieltäminen ? Missä asioissa sinä olet liiallisesti kiinni tai koet että sinä kilvoittelet itseäsi niistä vapaaksi Kristuksen kirkkauden avulla ?

- todael


:amen4: Kiitos Herralle tästä kirjoituksesta :happy:

Siunausta :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Joka kadottaa elämänsä Kristuksen tähden

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Maalis 2012 12:49

Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkein pyhimpään. Jeesus on elävä tie Isän Jumalan luo. Hebr.10:19-20. Niinkuin Jeesus itse sanoi: "Minä olen tie (Joh.14:6)." Hän on elävä ja voimallinen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa

cron