Miten valmistautua lopun aikoihin?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Maaret » 26. Joulu 2020 11:16

Kun olen lukenut Ilmestyskirjaa niin yhä enemmän tulee se vaikutelma että kaikki uskovat tulee kuolemaan. Ja että tempaus tapahtuu vasta kun kaikki ovat kuolleet. :shock:

Jos se on oikea tulkinta niin todella täytyy olla valmis uhrautumaan, jotta saa tämän ajan jälkeen kohdata Jeesuksen eikä joudu pimeään paikkaan.

Kun Jeesus rukoili opetuslasten puolesta Jumalaa "varjele heidät pahasta" niin he silti kuolivat marttyyrikuoleman. Jäikö Jeesuksen rukous ilman vastausta vai tarkoittiko "pahasta varjelu" jotain muuta kuin kuoleman välttämistä, murhatuksi tulemisen välttämistä? Ehkä se tarkoittikin eksymisen välttämistä?

Tuohon valmistautuminen tapahtuu hitaasti, pienissä arjen valinnoissa Jumala ikään kuin kasvattaa luottamaan Häneen ja turvautumaan Häneen.
Jos kaikissa arjen tilanteissa valitsee luottaa ja turvata ihmisiin niin sen tekee sitten myös siinä viimeisessä valinnassa.

Ei voi kuin rukoilla että osaa aina valita oikein.

Meille nämä lännen sivistyksen saarnaajat selittää ettei se voi noin mennä, että me ylhäiset ihanat rikkaat suvaitsevaiset joutuisimme vainotuiksi ja tapetuiksi. Se on sitä keski-aikaista sivistymättömyyttä. Mutta näin opettaessaan he pitävät tämän ajan vainottuja kiinalaisia afrikkalaisia lähi-itäläisiä uskovia halveksittuina toisen luokan kansalaisina, joille sopii kyllä tulla vainotuiksi mutta "eihän niin voi käydä meille jotka olemme parempia sivistyksen parissa kasvaneita".

Eli monen opettajan opetus perustuu ehkä oikeasti vain luottamukseen sivistykseen ja länsimaalaisuuteen eikä Raamatun Sanaan. Siksi heidän "luottamus" aborttien hyvyyteenkin on vain pahuuden laittomuuteen rakastumista.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2020 14:27

*
Riippuu varjelemisesta, mitä Herra Jeesus tarkoittaa. Hän katsoo sitä sanaa eri tavalla kuin me. Hän varmaan tarkoittaa sitä, mitä Hän tarkoittaa.

Katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti, Matt. 28:20 (b).
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Maaret » 05. Maalis 2021 11:06

Eli ei tarvitsekaan ymmärtää mitä Jeesus tarkoitti.... miksiköhän se sitten meille kirjoitettiin?

No, minuun teki suuren vaikutuksen tällä viikolla dokumentti ISIS-terroristien teloittamasta toimittajasta. Sitä katsellessa miettii miehen arvovalintoja , miksi hän teki niin kuin teki? Miksi hän täpärän pelastumisen jälkeenkin palasi sota-alueelle?
Jossain kohtaa kerrottiin, että hän rukoili Jeesusta ja oli erikoisen rauhallinen kaikissa vaaratilanteissa ja vankeudessa, lohdutti muita vankeja, jakoi omastaan. Se kuvasi ihan Jeesuksen elämää.

Mutta miksi hän palasi sinne vaaraan? Oliko hän adrenaliiniaddikti vai johtuiko se rakkaudesta? Halusiko hän edes jotenkin olla niiden apuna, joiden taloja pommitetaan taivaalta? Hän ei ehkä enää löytänyt elämän sisältöä kotimaansa mukavuuksista vaan halusi palata sinne missä koki elämälle sisältöä ja arvoa.

Paavalikin tiesi tulevansa vangituksi kun palaa Jerusalemiin mutta palasi silti. Nämä miehet siis valitsivat itse kohtalonsa.
Täysin erilaisen elämän kuin meidän arki mutta silti elivät Jeesukselle täysillä. Eivät miettineet jakeiden oikeaa oppia. Tuo teloitettu ei ehkä edes tiennyt mitä on "oikea kristillisyys" mutta hän turvasi Jeesukseen ja tuli marttyyriksi.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Roksi » 15. Maalis 2021 22:28

Olen näinä päivinä saanut kokea, mitä on kun omat sukulaiset pitävät sitä, mihin uskon, huuhaana. Ja ovat itse uskossa. Kun ei pystytä enää keskustelemaan, kun ei kannata alkaa riidellä turhaan. Kummatkaan ei anna periksi. Siinä turhautuu ja tuntee tuskaa siitä, että ei kai he nyt jää pelastumatta lopulta. Ottavat vielä pedon merkin, kun eivät usko siihen edes. Tämä teksti on varmasti sekavaa luettavaa, ajatukseni pyörivät ympyrää ja olen ymmälläni, miten tämä näin meni. Haluan että kaikki sukulaiseni pelastuvat.
Roksi
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28. Helmi 2021 18:06

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Juhani » 15. Maalis 2021 23:15

Luulen, että ymmärrän hyvin sinua. Olen itse ainoa perheeni ja sukuni uskova. Me voimme todistaa uskostamme, mutta emme voi pelastaa ihmisiä, vaan sen voi tehdä ainoastaan Herra Jeesus. Ole ystävällinen ja rakastava kaikkia kohtaan, sekä vetäydy epärakentavista väittelyistä ja kiistelyistä. Herralla on oma aikataulu kaikkeen. Rukoile kaikille omaisille ja ystävillesi sitkeästi pelastusta ja varjelusta, sekä sitä että he osaisivat valita oikein koetuksen hetkellä. Herra tekee heissä työtään, vaikka emme sitä aina huomaisikaan.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Maaret » 16. Maalis 2021 16:08

Roksi kirjoitti:Olen näinä päivinä saanut kokea, mitä on kun omat sukulaiset pitävät sitä, mihin uskon, huuhaana. Ja ovat itse uskossa. Kun ei pystytä enää keskustelemaan, kun ei kannata alkaa riidellä turhaan. Kummatkaan ei anna periksi. Siinä turhautuu ja tuntee tuskaa siitä, että ei kai he nyt jää pelastumatta lopulta. Ottavat vielä pedon merkin, kun eivät usko siihen edes. Tämä teksti on varmasti sekavaa luettavaa, ajatukseni pyörivät ympyrää ja olen ymmälläni, miten tämä näin meni. Haluan että kaikki sukulaiseni pelastuvat.


Niinpä, siitä se tosi ahdistus tuleekin kun tajuaa miten vakavaksi kaikki on mennyt. Ei ole enää pientä mielipide eroa virsien laadusta vaan jostain vakavammasta.

Mutta sitten löysin Jeesuksen sanat
"Tulta Minä olen tullut heittämään ... olen tullut nostamaan pojan RIITAAN isäänsä vastaan...."
Eli tuosta saa oikeasti sen käsityksen että tuo tuli on riita.

Muistatteko kun vielä pari vuotta sitten oli seurakunnissa muotia huutaa "tulta!" "Fire!"
Ehkä se olikin enne näistä riidoista, jotka nyt on levinnyt kaikkialle?

Älkäämme antako periksi. Juuri tämä voi olla sitä "ristin ottamista" "teloitettavaksi" joutumista.

Jopa psalmeista löytyy neuvo "älä luota ystävään älä uskottuun".
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Roksi » 16. Maalis 2021 19:52

Niinpä, "talvi yllätti autoilijat" ja riidat yllättivät uskovan... :think2: Riita kyllä herättelee miettimään asiaa tarkemmin, mutta usein alkaa puolustaa omaa kantaansa vain hanakammin. En ollutkaan ajatellut, että se tuli, mitä Jeesus heitti maan päälle, olisi riitaa. Mutta kun nyt ajattelen, niin hyvinkin sopii tähän. Riidan jälkeen saa entistä enemmän taistelutahtoa, riita herättelee.
Roksi
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28. Helmi 2021 18:06

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Maaret » 17. Maalis 2021 04:23

En nyt halua olla mikään harhan opettaja ja oikaisen sen verran että se "tuli" ei ehkä ole itse "riita" vaan johtaa riitaan koska se aina jakaa ihmisiä.
Toisia se puhdistaa ja toisia "tuhoaa" eli polttaa koska eivät tahdo luopua synnistä niin siitä ristiriidasta tulee riita.

Vähän sama mikä taas tässäkin toteutuu maailmassa. Se ei halua luopua pahuudestaan mutta totuuden puhujat paljastaa heidän pahuutensa ja sitten syyttävät totuuden puhujaa pahuudesta kun se tulee ilmi.
Onhan joka paikassa juttua vihapuhujista koska vihapuhujat eivät tykkää terrorista mutta kilttipuhujat suosii ja suvaitsee sitä.
Jotkut jopa rukoilee viisautta terrorin suojelijoille ministereille.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Roksi » 17. Maalis 2021 11:49

Niin se tuli voisi olla niinkuin totuus. Totuutta Hän heittää ja toiset ei kestä totuutta.
Roksi
 
Viestit: 15
Liittynyt: 28. Helmi 2021 18:06

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Maalis 2021 17:27

Antikristuksen on vielä ilmestyttävä ja vaino kaikkialla Kristuksen omilla.
Pimeyden hetkellä tapahtuu vapautus kun ahdistuksen päivien jälkeen Kristuksen merkki näkyy taivaalla.
Siis vaikeat ajat edessä,mutta monena päivänä on sana RAAKUUS noussut mieleen kun nuoret kiduttaa toisiaan ja tappavatkin ja ihmiset vähät välittää.
Ennen olisi Suomi pysähtynyt moiseen yhteenkin tapaukseen ,mutta nyt niitä tulee tuutista jarkuvalla syötöllä.
Ihmiset tulee menettämään järkensä tai mielenterveyden ja kyvyn ymmärtää normaalisti.Sen näin niin selvästi kuin nähdä voi ja se on jo menossa.
Paljon kaaosta ja hälinää ilman viisaita päätöksiä ja varautukaa siihen ,että ette ole veloissa tulevina aikoina ja mielellään pientä omavaraisuutta ja askeettisen tyylistä elämää ,että olette valmiit kun monen suusta kuuluu...rahat ei riitä elämiseen.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron