Miten valmistautua lopun aikoihin?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Loka 2012 22:58

Pahuus voimistuu eli europarlamentaarikko Sampo Terhon tilannekatsaus aitiopaikalta, lainaus:

"Kohti "todellista" talous- ja rahaliittoa

16.10.2012 13:01 Sampo Terho



EU:ssa on valmisteilla erittäin merkittävä selvitystyö nimeltä "Kohti todellista talous- ja rahaliittoa". Sen on laatinut unionin korkein eliitti: Eurooppa-neuvoston puheenjohtaja, komission puheenjohtaja, euroryhmän puheenjohtaja ja EKP:n pääjohtaja.

Myös europarlamentti muodostaa asiaan oman kantansa, josta äänestettiin eilen talousvaliokunnassa ja josta lopullisesti päätetään täysistuntoäänestyksessä. Olin ainoa suomalainen valiokunnan äänestyksessä, joka päättyi 32 puolesta, 8 vastaan ja 1 tyhjää. Minä olin yksi vastaan äänestäneistä.

Ensimmäiseksi raportissa huomio kiinnittyy otsikon sanaan "todellista". Olemmeko tähän saakka siis olleet epätodellisessa talousliitossa tai jonkinlaisessa leikkirahaunionissa? Käytännössä sana "todellinen" on tässä yhteydessä kiertoilmaisu tiiviimmälle, sillä raportti on sisällöltään pääasiassa luettelo uusista ja syvemmistä integraation muodoista. Parlamentin linjauksissa on myös ansiokkaasti lueteltu liittovaltion kannattajien perusperiaatteita, joista tässä joitakin esimerkkejä (käännöstä ei vielä ole):



"it is beyond doubt that the European integration is an irreversible and progressive process;"
"the intergovernmental method has reached its limits and it is not well suited for democratic and efficient decision-making in 21st century; whereas a leap should be made to a truly federal Europe;"
"any doubt about the future of EMU in general, including the irreversibility of membership of the euro area, and the Union's single currency in particular is ungrounded as a strong Union is in the interest of all citizens;
"the time has come for the political leaders of and within the European Union to demonstrate their determination, creativity, courage, resilience and leadership to remove the remaining deficiencies that continue to hamper the proper functioning of EMU;
"over the past years the European Council has sought to find a way out of the crisis and formulated numerous proposals for which in the Treaties not always a clear competence to the Union has been assigned;"

Nämäkin muotoilut ovat valiokunnassa laadittujen kompromissien tuloksia; alkuperäinen esitys oli vielä uskollisempi liittovaltion ylistyslaulu. Tein itsekin raporttiin lukuisia muutosesityksiä, ja yhteensä mepit tekivät niitä yli 900.

Joitakin kohtia me harvat kriitikot onnistuimme muuttamaan maltillisemmiksi ja tasapuolisemmiksi, mutta linjausten henki säilyy silti selvänä: integraatio on pysäyttämätön ja peruuttamaton prosessi, hallitusten väliset päätökset kuuluvat menneisyyteen, euro-järjestelmän epäileminen on perusteetonta jne. Nämä parlamentin kannanotot tulevat virallisiksi vasta täysistunnossa suoritetun äänestyksen jälkeen, mutta en usko niiden enää merkittävästi muuttuvan, kun suuret ryhmät tukivat linjauksia valiokunnassa.

"Todellinen" talous- ja rahaliitto, sekä samalla koko Euroopan unioni ovat nyt siis vasta muodostumassa. Toivottavasti kansalaiset ovat tietoisia tästä kehityksestä, sillä se on Suomen itsenäisyyden aikaisen historian merkittävin tapahtuma, ja monessa mielessä samalla itsenäisyyden ajan loppu. Myös medialla on suuri vastuu seurata kehitystä ja kertoa siitä ymmärrettävästi.

Jos kansalaiset eivät oma-aloitteisesti kiinnitä liittovaltiokehitykseen huomiota, heiltä tuskin tullaan EU:n taholta mitään asiasta kysymään. Valiokuntamme äänestyksessä painotin omilla tarkistuksillani vahvasti sitä, että ennen syvempään yhdentymiseen johtavien päätösten tekoa EU-kansalaisten mielipidettä tulisi kuulla kansanäänestysten kautta. Muuten tekeillä olevalta liittovaltiolta puuttuu edelleen demokraattinen pohja.

Nämä esitykseni haihtuivat kuin savu tuuleen valiokunnan äänestyksessä."

1. Joh. 5:4

sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.

1. Joh. 5:5

Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?

Ilm. 2:11

Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 31. Heinä 2020 09:44

*
vaisuliini 30.7.2020 kirjoitti:*

Minua mietitytti miten ruokaa säilytään kun ei ole sähköä antikristillisenä aikana. Sain eräältä uskovalta ohjeen miten tehdä sellaiseksi ruokasäiliöksi. Se on maakellari. Niin ajattelen kans laittaa tänne myös. Sen rakentamiseen ei kuulemma tarvita rakennuslupaa vaan ns. toimenpidelupa riittää. Mutta se riippuu omasta paikallisesta kunnasta, koska luvan tarve vaihtelee kunnittain. Mietin, pitäisikö selvittää ennen antikristillistä aikaa paikalliselta rakennusviranomaiselta ennen rakentamisen aloittamista?! :think:

No minun mummo kertoi, että hänen suvulla on ollut tapa säilyttää ruokaa kaivon sisäpuolella niin ruoat on hyvin säilynyt. Ajattelen laittaa yhden linkin tänne. Siinä kerrotaan että kellaripaketti on edullinen ja helppo tapa rakentaa.

https://www.suomela.fi/maakellari-kylmasailytysta-ilman-sahkoa/


Vilkaisin Hermanin postauksen, se on totta, mutta jotkut uskovat sanoivat minulle, että pitää ostaa teltta niin mietin miten talvella voi selviytyä teltalla kun ei ole mitään lämpöä ja voi kuolla yöpakkaseen. Minua puhuttaa myös se, miten Jumala piti huolen Mooseksesta ja kansasta jotka lähtivät pois Egyptistä erämaahan. Mutta mietityttää myös se, eikö kannata elättää itseeni sitä samaa toivoa että Herra alkaisi ruokkia niinkuin Mooseksen aikana erämaassa?

Ja taas mietityttää se juttu, että Jouko Pihon mukaan Joosefin varastoima ruoka on opetukseksi meille että pitää varastoida ruokaa myös. Olen niiden kahden jutun välissä kallistuen vuorotellen Mooseksen opetukseen ja taas Joosefin opetukseen niinkuin kallistuva vene kokoajan, siinä voin pahoin. :sick:

Samoin minua mietityttää pari juttua elänkö ja selviydyn Jeesuksen tulemukseen asti tai kohdistan marttyyrikuolemaa ennen Jeesuksen tulemusta. Minulla mielikuvitus alkoi lentää miten pystyn auttamaan lähimmäisiä ja ohjaamaan Jeesuksen luokse ennen marttyyrikuolemani ja siinä keskityin eniten enemmän lähimmäisiin kuin itseeni. Lähimmäiset ovat minun enemmän huolenaiheeni kuin itsestäni selviytyminen juttu.

No palataan vielä maakellarin juttuun. Mietin koko yön, voiko jättää hakematta toimenpidelupa ja rakentaa pieni maakellari. Kysyn eikö oma paikallinen kunta voi sakottaa sitä jos rakennetaan ilman toimenpidelupaa?

:think2:

Haluaisin vielä kertoa pari juttua jos sopii. Kun oli ilta niin menin yksin uimaan ja kelluin siinä katsellen suurta Saimaan järveä. Katselin miten järvi ulottuu rannan kaislikkoon asti ja katselin miten pimeä harmaa varjo valloittaa koko rannan eikä sitä voi katsoa kunnolla ja katselin taivasta miten se "suuruus" puhuttaa minua ja katselin valtavia valkoisia pilviä jotka liikkuu hitaasti niin silloin mieleeni nousi pari sanaa; Jumalan valtakunta ja vanhurskaus. Niin aloin katsella pilviä ajatellen Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta. Siinä koin olevani pieni ja pienuuteni puhutti minua suuren ja valtavan Jumalan edessä ja minua puhutti myös se, että olen luonnon armoilla.

Siten ajattelin, miten ihminen on hauras luonnon armoilla. Ja ajattelin miten hauraalla ihmisellä on Jumala joka on tätä maailmaa suurempi [1Joh. 4:4]. On parempi heittää tien Herran haltuun kun on itse luonnon armoilla.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Mariini » 31. Heinä 2020 11:00

Rauhan moikkahdus. :wave:

Olen myös törmännyt tuommoisiin opetuksiin Joosefista ja ruuan varastoimisesta vuosia sitten.
Siihen kuitenkin liittyy pari juttua. Joosefhan oli faaraon palveluksessa ja varastoi ruokaa
kansalle. Ja Jumala antoi ensin 7 hyvää vuotta, ennenkuin tuli ne 7 nälkävuotta, niin että
Joosef kykeni sitä ruokaa varastoimaan pahan päivän varalle.

Ei kaikilla ole hyviä vuosia nyt, jotta voisi varastoida. Jos Jumala kehoittaa jotakuta varastoimaan
nyt jotakin, niin luulisin, että Jumala antaisi myös tilat ja ne hyvät vuodetkin, jotta pystyisi varastoimaan.
En usko että Jumala kehoittaisi ketään tekemään sellaista, mihin ei kykene. Köyhälle ihmiselle tuommoiset
"varastoi ruokaa ja hygieniatarvikkeita ja lääkkeitä" jutut kuulostaa lähinnä ironiselta huonolta vitsiltä.

Ja mitenköhän käy sitten oikeasti, niillä jolla on varastossa paljon vessapaperia, ni antavatkohan kuitenkaan pahana päivänä kaverillekin
tai uskonsiskolle tai veljelle. Haluavat ehkä pitää vessapaperinsa itse.

Nämä lopun aikojen jutut pyörii kyllä mielessä ja tunnustan, että itsellä pelko ja pakokauhu on vyörynyt välillä ylitse.
Tulee kaikenlaisia kauhujuttuja uskoviltakin, varsinkin nyt, mutta ei yhtään tervettä fiksua opetusta, tarttisko oikeasti tehrä jotain vai pitäisikö olla tekemättä
mitään.
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Elo 2020 22:25

En tiedä millaista "hortoilua" se tulee olemaan sinä aikana kun pedonmerkkejä läiskitään otsiin ja kämmeniin? :think2: :o :think2: Ovatko siinä vaiheessa siitä kieltäytyvät uskovat muodostaneet yhteisen tiiviin rintaman jossa ei sentään joudu yksin hortoilemaan pitkin metsiä ja koettaa selvitä aivan yksin.. Israelin erämaavaelluskin oli isossa porukassa eikä siellä ainoastaan yksi mies vaeltanut..Aabrahamkaan ei lähtenyt yksin vaan myös muuta porukkaa lähti matkaan.. :think2: Vaeltavatko osa porukasta Amazonin viidakoihin tai afrikan savanneille? tai Siperiaan?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Mariini » 02. Elo 2020 02:49

Hyvää pureskeltavaa sulla. Jospa siellä siperiassa olis kelitkin lämpösemmät, ennätyksiä on vissiin tänä vuonna rikottu. :cool:
Vaikka kaukanahan se on. Ehkä lopunajan seurakunta suomessa paahtaa pitkin
jänkää ja nukkuu puolijoukkueteltassa kaminan lämmössä. :think2:
Avatar
Mariini
 
Viestit: 143
Liittynyt: 10. Syys 2018 21:04

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 02. Elo 2020 17:34

Vauhtia on päällä nyt joka puolella ja niin ,että jumalattomat ei sitä huomaa. Saatanallinen henki saa asiat näyttämään normaaleilta jopa hyviltä ja kuitenkin täyttä pimeyttä täynnä.
Vaikeat ajat tulee ja luulen edelleen ,että kaupungeissa ei sitten merkkien aikaan ole hyvä olla vaan omissa oloissaan .Toki se aika on sellainen ,että kenellä mikäkin tehtävä ja kohtalo niin se tulee eteen.
Siinä pimeyden hetkessä kysytään myös uskovilta sitä uskoa ja mihin on valmis uskonsa puolesta .Niin Jeesuskin joutui ahtaalle ennen ristille menoa ja niin mekin tiedämme myös jos edeltä ,että se tulee ,mikä tulee.Se on pimeyttä täyttä ennen valkeutta.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Elo 2020 14:42

*
Olen miettinyt, miksi Herra ei tule noutamaan meitä ennen vihanaikaa niin voisimme säästyä paljolti kaikilta ahdistuksilta ja silloin se olisi meille paljon helpompi päästä Jumalan valtakuntaan. Koska ajatus vihanajan loppuun asti jäämisesta ahdistaa ja pelottaa, miten selviydymme. Samoin ajatus marttyyrikuolemasta pelottaa.

Mietin, johtuuko se siitä, että Jumalan lasten kuuluu kohdata marttyyrikuolemaa siksi Jeesuksen seuraaminen tietää marttyyrikuolemaa ja siksikö Jumalan valtakuntaan on mentävä monen ahdistuksen kautta kohtaamalla marttyyrikuolemaa?!

Mietin myös, siksikö on syytä jäädä vihanaikaan asti tiettyjen valittujen ja Israelin jäännöksen tähden, jotka tulevat uskoon vasta vihanaikana? Vai on syytä jäädä vihanaikaan niin ahdistusten kautta meidät riisutaan pois kaiken mihin luotetaan?

Mutta Raamatun mukaan on sellaisia ihmisiä, jotka eivät näe marttyyrikuolemaa ja he saavat kokea ylöstempausta kun Jeesus tulee noutamaan. Mutta minua mietityttää, että on noita tyhmiä neitsyeitä, jotka eivät näe marttyyrikuolemaa ja selviytyvät Jeesuksen tulemukseen asti mutta he jäävät pois ylöstempaukselta.

Minulla paljon asioita pyöri päässäni. Tunsin vielä ahdistuksen ja pelon. Ajattelin, että taidan olla epäonnistunut uskova kun tunsin ahdistuksen ja pelon. Raamattua lukiessani huomasin, että Paavalikin oli myös ahdistunut ja peloissaan, niin ymmärsin että se kuuluu uskon elämään.

Mutta kakkosaalto tulee koettelemaan meitä ja uskoamme, perustuuko usko ihmisten viisauteen tai Jumalan voimaan koska nyt on ennallistamisen aika, jolloin tällä tavalla Herra tulee puhdistamaan ja koettelemaan meitä ja uskoamme. Minusta tuntuu, että ensimmäinen koronatartunta koski koko maailman ihmiskuntaa ja nyt seuraava kakkosaalto koskee meitä uskovia.

Paavali kirjoitti aika paljon lihan kärsimisestä ja se antoi minun ymmärtää, että kärsimällä liha lakkaa olemasta itse korotettu niin tällä tavalla kärsimällä kohdistetaan riittämättömyyttä ja mitättömyyttä ja avuttomuutta, joiden kautta huomataan, miten Herran voima tulee meille todelliseksi, niin siinä Herra tulee suureksi. Siten Hänen voima auttaa meitä selviytymään ja auttaa meitä kohdistamaan marttyyrikuolemaa. Oma liha korottaa, se estää Herran voimaa toimimasta. Kun oma liha on riisuttu pois, niin Jumalan voima pääsee toimimaan.

No Paavali korotti enemmän Jumalaa ja Hänen voimaa kun ymmärsi omaa riittämättömyyttä ja koki olevansa mitätön ja heikko ihminen. Hän sanoi että kerskaa mieluummin heikkoudesta jotta Kristuksen voima asettuisi häneen asumaan. Hän löysi happamattoman evankeliumin joka on Jumalan voima, johon usko perustuu. Mutta hapatettu evankeliumi, jota julistetaan lähes kaikissa uskonyhteisöissä, ei korota Jumalaa eikä Hänen voimaa, vaan itseään tulkaten Raamatun opetuksia oman luonnollisen ymmärryksen nojalla, jota Herra on vastaan.

Siksi Jumala lähettää kakkosaallon puhdistamaan meitä ja koettelemaan uskoamme, perustuuko uskomme ihmisten viisauteen vai Jumalan voimaan. Marttyyrikuolema on siis tuskin tie mutta siinä Jumalan voima auttaa kestämään marttyyrikuolemaa ja siinä saadaan kohdistaa Jumalaa ja Hänen voimaa. Alhaisuudessa kuollaan mutta kuoleman jälkeen noustaan Herran voimassa, sanoo Raamattu. Siitä ajatus lohduttaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Juhani » 03. Syys 2020 18:26

Tuon ketjun aloittajan (v.2012 Herman) kirjoituksen uudelleen esille, koska mielestäni se on vieläkin hyvin ajankohtainen

MITEN VALMISTAUTUA LOPUN AIKOIHIN?

Monet uskovat ovat kokeneet tarvetta alkaa valmistautua lopun aikoihin. Kun yhä useampi Uuden testamentin profetia toteutuu silmiemme edessä, ja maailman kehityssuuntana on totalitäärinen valvontajärjestelmä ja harvainvalta joka muistuttaa erehdyttävästi mm. Ilmestyskirjan kuvaamaa Pedon valtakuntaa, on siihen todella hyvä syykin. Mutta tämä tuo mukanaan myös levottomuutta ja ahdistusta, jonka takia voimme ajautua harhapoluille ja eksyä Jumalan meille valmistamalta tieltä jossa sisimpämme voi kokea olosuhteista riippumatonta iloa, rauhaa, lepoa ja luottamusta Jumalaan Pyhässä Hengessä.


PROFETIOIDEN JA ENNUSTUSTEN TULKITSEMISESTA

Eräs harhapolku on uppoutua liiaksi lopunaikojen tapahtumiin. On hyvin kiehtovaa, kun alkaa huomata maailmassa tapahtuvien asioiden yhteyksiä Raamatun ennustuksiin, ja se on helpottunut paljon näinä median ja informaation kulta-aikoina kun on helppoa saada uutisia joka puolelta maailmaa. Toisaalta se myös tekee tästä loputtoman suon, johon voi helposti uppoutua käyttämään liikaa arvokasta aikaa.

Toinen tähän liittyvä vaara on alkaa tekemään liian yksityiskohtaisia tulkintoja ja johtopäätöksiä tapahtumien yhteyksistä Raamatun ennustuksiin. Ei tarvitse kuin tutkia internetin lukuisten lopunaika-harrastelijoiden sivustoja todetakseen, että valtaosa näistä on mennyt pieleen. Tietenkään se, että toiset ovat väärässä, ei vielä tarkoita ettemme itse voisi olla oikeassa, mutta meidän tulee olla hyvin nöyriä ja arkoja tehdessämme tulkintoja.

Monet Raamatun profetioista ovat vaikeasti ymmärrettäviä ja monitulkintaisia. Siksi meidän tulisi keskittyä saamaan kokonaiskuva siitä, mitä Raamattu ilmoittaa lopunajoista. Voimme myös pyytää Jumalaa antamaan meille Pyhän Hengen ja "kahden tai kolmen todistajan" vahvistuksen kautta ilmestystä yksityiskohtaisemmista asioista ja tapahtumista, jos Hän sellaista tahtoo antaa, ja jättää asia Hänen kädellensä. Sitten voimme rauhassa keskittyä elämään uskonelämäämme ja evankeliumia todeksi tässä pimenevässä maailmassa, luottaen siihen että Jumala ilmoittaa meille kaiken minkä meidän on tarpeellista tietää. Toki on varmasti olemassa uskovia, joille on annettu erityiseksi tehtäväksi ajan merkeistä ja ilmiöistä varoittamisen Jumalan Sanan perusteella. Mutta kuten Jaakob kehoittaa "älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi" (Jaak.3:1), haluaisin minäkin rakkaudessa kehoittaa, ettemme itse pyrkisi mihinkään tehtävään vaan antaisimme Jumalan johdattaa, asettaa, vaikuttaa ja valmistaa meistä sellaisia palvelijoita kuin Hän tahtoo. Uskon, että monet lopun aikojen "pasuunoiksi" itsensä asettaneista saisivat tällä tavalla toimimalla siirtyä aivan toisenlaisiin tehtäviin Kristuksen ruumiin rakentamiseksi.


OMAVARAISESTI SELVIYTYMISESTÄ

Toinen harhapolku on alkaa liiaksi, tai väärällä tavalla valmistautumaan pärjäämään omavaraisesti. Omavaraisuudessa sinänsä ei ole mitään väärää, mutta tosiasia on kuitenkin, että valtaosa uskovista Pedon valtakunnan aikana tulee olemaan kaupungissa kasvaneita, joilla ei ole minkäänlaisia tai ainakaan kovin kummoisia kykyjä selviytyä ilman nykyaikaista yhteiskuntaa. Eikä siinä ole mitään väärää, sillä monet näistä käyttävät aikansa viisaasti ja varmasti Jumalan tahdon mukaisesti uskosta rakentumiseen ja evankelioimiseen tässä ajassa, sen sijaan että oppisivat omavaraisiksi tulevien kauhuskenaarioiden toteutumisen varalta.

Olen varma siitä, että Jumala tulee Pedon valtakunnan aikana pitämään todella hyvän ja tarkan huolen niistä omistaan, jotka eivät itse selviydy, jos he vain ovat pitäneet uskon ja hyvän omantunnon Pyhässä Hengessä. Uskonelämä ei perustu koskaan ihmisen kykyihin ja mahdollisuuksiin, vaan Jumalan ihmeitätekevään ja kaikkivaltiaaseen voimaan, ja tämä tulee näkymään tulevina aikoina sitä selkeämmin, mitä ahtaammaksi uskovien tila tässä maailmassa käy.

Tämä ei tarkoita, etteikö olisi luvallista opetella selviytymään. On mahdollista, että Jumala haluaa joitain opetuslapsiaan valmistaa kestämään ja auttamaan muita kestämään opettamalla heitä selviytymään omavaraisesti. Mutta tästä ei saa tehdä jokaista uskovaa koskevaa opetusta tai lakia, ja jokaisen tällaiseen ryhtyvä tulisi tutkia motiivejaan, onko toiminta Jumalan rauhan ja luottamuksen ohjaamaa, vai pelon ja epäluottamuksen? Jumala johdattaa meitä aina Pyhän Hengen rauhan kautta.


OLEMMEKO VALMIIT KUOLEMAAN?

On myös huomattava, että on edeltä ilmoitettu monen Jeesuksen uskovan tulevan kokemaan marttyyrikuoleman Pedon valtakunnan aikana (esim Ilm.12:11; 13:7; 17:6). Tämä voi herättää meissä levottomuutta, sillä eihän kukaan meistä haluaisi kokea kärsimystä ja pahuutta. Mutta meidän jotka uskomme Jeesukseen, tulisi olla joka hetki jo tässä ajassa valmiita kärsimään ja kuolemaan Jeesuksen tähden. Tämä ei ole tunteista riippuvainen asia, tai siitä kuinka vahvoja uskossa koemme olevamme, vaan kyse on asennoitumisesta.

Rakastammeko Herraa? Hän on ensin rakastanut meitä. Hän oli valmis antamaan henkensä meidän puolestamme, minun ja sinun. Puhtaan, viattoman verensä. Me emme ole puhtaita emmekä viattomia, ja ansaitsemme helvetin ikuisen tulen kaiken sen tähden miten olemme Luojaamme vastaan rikkoneet. Jos me annamme henkemme Hänen puolestaan, ei se oikeastaan ole mikään uhraus, sillä se on meille vapautuksen hetki, jossa sielumme ja henkemme pääsee lopullisesti vapaaksi tästä kiusauksille alttiista, sairaasta ja heikosta "kuoleman ruumiista", ja saamme olla rikkomattomassa yhteydessä Hänen kanssaan, joka antaa meille iankaikkisen onnellisuuden.

Raamattu puhuu myös erityisellä arvostuksella niistä, jotka saavat armon kuolla Jeesuksen todistuksen tähden. Valmistautua voimme myös esimerkiksi lukemalla vainottujen uskovien kertomuksia, joissa on todistuksia siitä kuinka Jumala antaa voimaa kestää kärsimykset ja antaa jopa ihmeellistä rauhaa niiden keskellä. Kirjoituksen lopussa listaan muutamia kirjoja, joista olen itse saanut paljon rohkaisua.


ÄLÄ PELKÄÄ!

Kaikista suurin harhapolku on joutua pelon ja lamaannuksen valtaan, ja vain katsella ikäänkuin sivusta voimattomana kun pahuus vyöryy päälle, pystymättä itse tekemään asioille mitään. Siksi Jeesus sanoi lopun aikojen tapahtumia kertoessaan: "kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne" (Luuk.21:28). Hän ei tietenkään tarkoittanut, että meidän itse pitäisi pystyä omin avuin rohkaisemaan itseämme, vaan niinkuin kaikessa mihin meitä Raamatussa kehoitetaan, on Pyhä Henki se joka antaa meille tähänkin voiman.

Tärkeintä on ymmärtää, että kun olemme Jeesuksen uskossa, me olemme ennenkaikkea Jumalan Valtakunnan kansalaisia. Elämme toki myös tässä maailmassa ja tämän maailman asiat koskevat meidän ulkonaista ihmistämme, mutta sisäistä ihmistämme, uudestisyntynyttä henkeämme joka on "uusi luomus Kristuksessa", ei se vahingoita mitä tässä maailmassa tapahtuu. Sillä Jumalan Valtakunta ei horju! Jumala hallitsee sitä suvereenisti ja ikuisesti hyvän tahtonsa mukaan.

Kun ymmärrämme tämän, ja keskitymme enemmän sisäisen ihmisen rakentamiseen ja vahvistamiseen, kuin ulkoisen ihmisemme, me kestämme kaikki koetukset. Ulkoisen ihmisen murtuminen on itse asiassa vain hyväksi meille, sillä silloin elämämme voi olla enemmän sisäisen ihmisemme hallitsemaa ja ohjaamaa (eräs teos jossa tarkemmin selitetään tätä sisäisen ja ulkoisen ihmisen lakia sekä murtumisen siunausta, jota suosittelen Pyhän Hengen täyttämille uskoville luettavaksi Jumalan Sanan valossa tutkien ja koetellen, on Watchman Nee'n "Hengen vapautus".)


VAIN RISTI JA USKO KESTÄÄ

Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä. (Ef.6:10-14)

Lopun aikojen ahdistukset ja Pedon valtakunnan esiintulo koskee koko maailmaa, ja se tulee olemaan hyvin konkreettista. Mutta meidän, jotka uskomme, on säilytettävä uskon näkökulma joka ei katsele näkyväisiä vaan näkymättömiä. Meidän on ymmärrettävä, ettei "tämän maailman ruhtinasta" eli saatanaa (Joh.12:31; 14:30; 16:11) voi voittaa tämän maailman keinoilla. Yksin Jumala voi voittaa saatanan, ja meidän puolestamme Hän on tehnyt sen ajanlaskun alussa Golgatan keskimmäisellä ristillä. Vain ristin työhön turvaamalla me voimme olla ja pysyä voitollisina pimeyden henkivalloista.

Kun Jerusalem oli aikoinaan monen vahvan vihollisen piirittämä, inhimillisesti nähden epätoivoisessa tilanteessa, antoi Herra Juudan kuninkaalle sanan "Ole varuillasi ja pysy rauhallisena, älä pelkää, älköönkä sydämesi säikkykö ...ellette usko, niin ette kestä" (Jes.7:4,9). Me emme myöskään kestä emmekä tule kestämään, kuin uskon kautta. Tarvitsemme yksinkertaista luottamusta siihen, että Jumala on turvamme ja pitää meistä huolen joka tilanteessa. Hän tahtoo kasvattaa meitä siihen tässä ajassa, jos olemme siihen valmiita.

Minun ja perheeni kohdalla se on merkinnyt viime vuosien aikana lähestulkoon jatkuvaa "mannaihmeessä" elämistä, kun olemme saaneet usein rukoilla jokapäivästä leipää tietämättä mistä sen saamme, ja yhtä usein nähneet kuinka ihmeellisellä ja täsmällisellä tavalla Jumala näkee kaikki tarpeemme ja pitää meistä huolen. Hän on myös antanut voimaa elää Hänen tahtonsa mukaan ja olla yhä enenevässä määrin mukana viemässä eteenpäin ilosanomaa Kristuksesta. Jumala on uskollinen ja siunaa meitä aina, kun sydämessämme tahdomme seurata ja palvella Häntä ilman kompromisseja. Tähän luottaen voimme jättää elämämme Hänen käsiinsä ja kulkea pää pystyssä kohti kaikkea tulevaa!


Muutamia rohkaisevia kertomuksia vainojen ja kärsimyksien kestämisestä uskon avulla:

Haralan Popoff: Kristuksen tähden
Corrie Ten Boom: Kätköpaikka
Olavi Eskola: Siperian kierros - saarnamies Juho Punkan tarina
Richard Wurmbrandt: Kidutettu Kristuksen tähden
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Joulu 2020 21:17

*
Lopunajan laittomuus

laittomuus = ilman Jumalan lakia. Laittomuus tulee siitä että irrotetaan Raamatun Sanan opetuksesta ja oman ihmistulkinnan kautta väännetään toisenlaisiksi opetuksiksi ymmärtämättä Raamatun opetuksia ja niistä tulee opituiksi ihmiskäskyiksi ja perinnäissäännöiksi. (Maallisiin laittomuuksiin ei tartte keskittyä eikä laittomaan joka on antikristus. Kolmesuuntainen termi eri laittomuuksista ja laittomasta)

Laittomuus puhutti minua, kun luin Matteuksen 23 lukua. Voit itse lukea sen, jos haluat. Se on niin pitkä luku. Siinä Herra Jeesus sanoi suorat sanat heistä. Herra Jeesus varoitti kirjanoppineiden ja fariseusten ulkokultaisuudesta. Herra Jeesus sanoi suorat sanat heille ja sanoi että he olivat täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.



Matt. 23:28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.


Jeesuksen sanojen mukaan hekin näyttivät ihmisten silmissä ulkoapäin hurskailta mutta sisältä olivat täynnä tekopyhyyttä ja laittomuutta (Matt. 23:28). Eli se laittomuus joka on ilman Jumalan lakia, oli täynnä sydämessä, se oli läheisempi sydäntä kuin Jumalan laki. Laittomuus oli sydämessä rakkauden arvoista kuin Jumalan laki. Se teki heistä tekopyhiksi. Minulle tuli mieleen lopunajan laittomuus. Katsoin sitä Raamatusta.




Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Jeesuksen sanojen mukaan lopunajan laittomuus lisääntyy, kylmenee monien rakkaus (Matt. 24:12). Eli lopunaikana luoputaan uskosta Jumalan lakiin (Raamattuun, Jumalan Sanaan, joka on lihaan tullut Jeesus) ja asennetaan uskoa laittomuuteen eli laittomuudessa oleviin opittuihin ihmiskäskyihin ja perinnäissääntöihin, pidetään ne "raamatullisina", se laittomuus valloittaa kokonaan sydämen ja se ovat sydämessä rakkauden arvoisempia, niin rakkaus Jumalan lakiin (Raamattuun, Jumalan Sanaan, joka on lihaan tullut Jeesus) kylmenee.



Kirjanoppineet ja fariseukset vainosivat Jeesusta syyttä. Kristillisessä maailmassa laittomuus pääsee levittämään ja valloittamaan monia sydämiä jopa täydellä valheella. Se turruttaa ja sokeuttaa mieltään. Kristinuskon arvo nollaantuu kohti antikristillistä aikaa. Valheella laittomuus kääntyy rakkauden arvoiseksi monissa sydämissä ja sisimmässään on täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.


Älkää pelätkö sanoa totuutta. Tulee vaikea aika, jolloin ei kestä kuulla totuutta ja nousee totuutta vastaan. Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Pysykää vahvana Herrassa loppuun asti. Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on. Ja pitäkää huolen jokapäiväisestä Raamatun lukemisesta, se puhdistaa ylpeitä ajatuksia pois ja saa aikaan lihaksi ja Kristuksen muotoa omassa lihassa. Onttopäisenä eli tyhjäpäisenä eli terveellä nöyryydellä luetaan Raamattua niin Herra avaa ymmärrystä Raamattuun, se on tehokkaampi kuin inhimillinen ymmärrys.

Joh. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

Matt. 24:13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miten valmistautua lopun aikoihin?

ViestiKirjoittaja Maaret » 26. Joulu 2020 11:05

Kun luin tuota Vaisuliinin tekstiä niin ekan kerran oivalsin taas yhden jakeen erilailla kuin ennen.
Meillehän aina opetetaan että katkeruus on pahinta ja kaikkea pitää suvaita ja hyväksyä ja olla kiltti. Katkeruuden juuren estäminen ei heidän mielestään kuulu seurakunnan paimenille vaan uhrille itsellleen.

Mutta nyt kun luin tuon jakeen "kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus" niin tajusin että ehkä se tarkoittaakin että niiden sydämessä joiden sydämen laittomuus ottaa omakseen , niiden sydämessä kylmenee rakkaus.
Tähän asti olen ajatellut että koska pahuuden valta saa uhrin katkeraksi niin hänen rakkautensa kylmenee.

Tällaista se on kun kuuntelee toisten opetuksia niin se vaikuttaa vahvasti siihen miten lukee jopa Raamattua.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa