Rukoushelmet ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 31. Tammi 2012 23:59

JHK kirjoitti:Noo, ei se nauha itsessään ole rukouskirjaa kummempi. Pitää muistaa että ihmiset ovat erilaisia, kaikilta ei onnistu keskittyminen sillä että päättää "nyt keskityn" :)
En tosin pidä rukouskirjaa myöskään kovin tarpeellisena, mutta ihmiset.ovat.erilaisia.


Ihminen helposti maallistuu ja ajattelee asioiden olevan ihan ok, mutta onko ne todella ok, niin siitä on kyse. Voiko Jeesuksen opetuslapsi, Pyhän Hengen temppeli, muuta kuin uskoa Jeesukseen Kristukseen ja siihen rukouksen voimaan, jossa on kuuleva Isä, ilman mitään hokkuspokkus temppuja, ei aina tarvita edes keskittymistä, sillä kuuleva Isä tietää, mitä lapsi tarvitsee ennenkuin tämä edes sitä pyytää, mutta ei Hän kaipaa mitään ylimääräisiä helmiä siihen, ettäkö Hänen luokseen voisi tulla. Kuka tarvitsee rukoushelmiä ja miksi? Itseään vartenko ja jos itse rukousta varten, niin miksi? Meidän ei tule tehdä turhia traditioita ja kaavoja, ihan itseämme varten, niistä ei Jumala välitä, eikä oikein pidäkään.

En ole mikään uskonnollinen fanaatikko ja kiihkoilija, mutta se on minusta tärkeää, että kunnioittaa sitä uskoa jonka Jumala on meille antanut, eikä lisäile sinne itse omiaan ja rukoushelmet kiistattomasti on ihmisen omia lisäyksiä ja niillä ei ole minkäänlaista painoarvoa Jumalan silmissä, ainakaan positiivisessa mielessä, muuten raamatussa käskettäisiin käyttää rukoushelmiä rukoiltaessa ja mielestäni raamattu ei kerro rukoushelmissä olevan mitään rukoiluun tarkoitettua, vaan se on jotain lisää jonka ihminen on tuonut omista lähtökohdistaan, kun ei usko todelliseen Jumalaan ja Hänen voimaansa, vaan tarvitsee siihen ne helmet avuksi, ja näin ollen se on Jumalalle kauhistus suoraan sanottuna, näin koen.
lonelyrider
 

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja JHK » 01. Helmi 2012 00:31

No, Ihmiset ovat kasvunsa vaiheessa kovin erilaisia, kokevat erilaiset asiat hyödyllisiksi. Kun sitä tulee aikuiseksi, on aika hylätä turhanpäiväisyydet. Lapsilta sitä ei viel voi vaatia, mielestäni.
JHK
 

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Helmi 2012 14:43

Rukoustarvikkeet ja muuta kummallista ??? : http://fi.business-listings.com/Busines ... 17834.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Helmi 2012 15:11

JHK kirjoitti:No, Ihmiset ovat kasvunsa vaiheessa kovin erilaisia, kokevat erilaiset asiat hyödyllisiksi. Kun sitä tulee aikuiseksi, on aika hylätä turhanpäiväisyydet. Lapsilta sitä ei viel voi vaatia, mielestäni.


Kyse on nyt siis hengellisistä lapsista, niitä varmaan tarkoitit. Kyllä, samat vaatimukset Jumala asettaa kaikille loppujen lopuksi, Jumalan tahdossa elämisen. Tietenkin hengellinen lapsi helpommin on useinkin suistumassa tekemään asiota jotka ei Jumalan mieleen ole, ihan tietämättömyyttään. Keskustelupalstalla kun sanoo mielipiteen, ei sitä voi alkaa kaunistelemaan sillä, että toiset ovat lapsen asemassa ja toiset ei, muutoinhan kaikki asiat menisivät siihen että keskustelu tyssää joka kerta siihen, kun todetaan että lapsilta ei voi mitään vaatia.
lonelyrider
 

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Helmi 2012 15:46

JHK kirjoitti:No, Ihmiset ovat kasvunsa vaiheessa kovin erilaisia, kokevat erilaiset asiat hyödyllisiksi. Kun sitä tulee aikuiseksi, on aika hylätä turhanpäiväisyydet. Lapsilta sitä ei viel voi vaatia, mielestäni.


Tottakai ihmiset ovat erinlaisia erikasvunvaiheessa mutta Raamatullista kantaa asiaan on hyvä opettaa niille jotka eivät asiaa vielä Raamatun mukaan näe. Ei ole väärin kertoa sellaiselle joka ei ymmärrä Raamatun opetusta aiheesta mikä on oikein ja mikä väärin vaan kristitylle se on jopa suotavaa kertoa totuus asiasta. Lapsille voi siis ennenkaikkea opettaa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Rukoushelmet ?

ViestiKirjoittaja Maria » 02. Helmi 2012 20:01

Niin nuo rukoushelmet? Minua aina puistattaa, kun vain ajattelenkin miten niitä hypistellään rukoilessa ja luotetaan niiden apuun ja voimaan. Ei kiitos! :?

Kävin kattelemnassa noita linkkejä ja luin teidän kommenttejanne ja on se hirveetä, kun jo lapsia koitetaan aivopestä, manipuloida aatteleen sen olevan ihan normaalia. Mietin omaia lapsenlapsiani ja miten hekin voivat joutua näiden eksytysten pariin, kun vanhempansa ovat niin välinpitämättömiä hengellisistä asioista ja kaikki menee mitä muut ehdottaa.. :think2:

lara.tomb.raider kirjoitti:Kävin tuolla rukoushelmien nettisivulla. Minua alkoi ahdistamaan todella suunnattomasti. En itse käyttäisi tuollaisia helmiä, koska ensireaktio oli ahdistus ja paha olo. Toiseksi koru muistuttaa vahvasti amulettia tai vastaavaa "taikakalua", koska sanotaan, että "Et tarvitse sanoja, riittää, kun kosketat salaisuuden helmeä". Rukouksista meille on annettu esimerkiksi vain Isä meidän, ja olisin itse erittäin varovainen tekemään mitään valmiita kaavoja.


Mulle tuli aivan sama tunne, kun katselin sieltä linkin takaa sitä, niin oli kuin mua ois puristettu kasaan ja sellanen tympeä olotila vaan tuli, ajatus;"Äkkiä täältä pois!" Raamattuhan ei missään opeta käyttämään rukouksessa apuna rukoushelmiä, tai muutakaan, vaan se: varoittaa kaikesta mikä on ohi Sanan ja kuin epäjumalan palvelusta.

JHK kirjoitti:Rukoillessa ei sovi hokea tyhjää pakanain tavoin, jotku kuvittelevat tulevansa kuulluksi monisanaisuuttaan.


Se on totta, ettei pidä kuin hokea jotain mantraa ja pitää sen takia pitkiä rukouksia, että Jumala sillai muka paremmin kuulis ja huomiois rukouksemme, ei! Rukous on kuin sinä, tai minä juteltais ajatuksiamme ja mitä nyt sydämellämme onkin jollekin tosi hyvälle ystävällemme, jonka tiedämme ymmärtävän mitä sanomme ja hän tietää mitä tarvitsemme pyytämättäkin. Kiitos on tärkeää, mutta sitäkään ei saa pakottaa tulemaan, Vaan ois aina suloisinta, jos kiitosmieli tulisi sponttaanisti, ei pakosta kiittää. Sillä empä oikein usko Jeesuksen tykkäävän, jos me kuin puserramme itsestämme jotain kiitosta, tai jotain kaavaa miten rukoilla.. Ei niin, vaan rukous on ystävyyttä Jeesuksen kanssa, joka on sellainen voimavara, joka on meille itse kullekin ihan omanlainen ja ei siis voi sanoa, miten pitää rukoilla. Tärkeintä on Halu rukoilla ja lähestyä Isää Jumalaa asioinemme..

Jos ei muuta, niin jo Isä meidän rukous on ihan hyvä. Senhän Jeesuskin opetti opetuslapsilleen. Voit kävellä, voit istua, olla polvillaan, jne.. Ja voit olla silmät auki, tai kiinni.. Tärkeintähän on se halu ja tarve saada kertoa Jeesukselle asiamme ja pyytää syntejämme anteeksi, halu muuttua, puhdistua, kasvaa uskossamme, mennä eteenpäin katselematta enää menneisiin ja kiitosmieli, kun Isä on kanssamme, välittää meistä ja auttaa, kuulee rukouksemme.. :thumb:
Maria
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 36 vierailijaa

cron