Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2012 10:50


Joo, Lonelyrider... Mutta kamut sanoivat minulle että ei kannata äänestää Väyrystä vaan Niinistöä mutta minä uskon että Jumala on voimallinen sulkemaan ne portit ja tekemään siirrot...

Minusta Väyrynen olisi se oikea... Jumala voisi tehdä jotain ihmeen jutun niin Väyrynen saisi yllättäen paljon enemmän ääniä vaikka ihmillisesti se näyttäisi mahdottomalta mutta Jumalalle kaikki on aina mahdollista. :amen4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Tammi 2012 15:53

pulla kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Vaisuliini: voi äänestää jälleen, mutta taitaa mennä hylättyjen kuponkien joukkoon, mutta sehän on myös eräs kannanotto ja juuri tuota heti ensimmäisestä päivästä kun ehdokkaat toiselle kierrokselle selvisi, mietin tekeväni juuri niin, eli tule messiin vain äänestämään, katsotaan kuinka monta ääntä saa :)

Ihmettelen kovin yleensäkin uskovaisten kantaa, että "äänestetään nyt niinistöä kaikki, ettei vain homo pääse pressaksi". Tälläisia kannanottoja on tullut eteeni paljon. Onko homous ainoa asia mikä on vastoin Jumalan tahtoa? Tahtooko Jumala sen vuoksi niinistön presidentiksi? Minusta on hieman outo vastakkain asettelu että Jumala valitsisi ikäänkuin "yhdestä pahasta ns. pienemmän pahan" tai miten ihminen tämän asian näkee tässä tapauksessa. Asiat nähdään ja suodatetaan mielestäni silloin aika kapeakatsantoisesti, mustavalkoisen sihdin läpi. Ei homous ole ainoa asia, mikä on vastoin Jumalaa, eikä se välttämättä ole sen suurempi paha kuin jokin toinen asia, joka on synti Hänen silmissään.

Tänään luin jotain ilmaislehteä joka on luterilaisen seurakunnan toimittama ja siinä oli sellainen artikkeli jossa todettiin että papit olivat ennakoineet tuloksen, eli niinistöä oli eniten äänestäneet ja haavistoa toiseksi eniten ja väyrynen oli jäänyt pappien äänestyksessä kolmanneksi. Mitä se kertoo, mielestäni karua kieltä tämän kansakunnan tilasta.


Eikös se oo kuitenkin niin että antikristuksen aika tulee koko maailmaan ja on jo ja sitä ei voi kukaan estää,koska se on kirjaan kirjoitettu.Mutta Sodoman ja Gomorran kaltaiisesta syntielämästä on vakava varoitus ja jos semmonen pääsee lopullisesti valtaan niin siinä on vitsit vähissä.Haureellinen syntielämä on iljettävintä mitä voi olla, mutta todella voimakasta ja saastuttaa ympäristöään tehokkaasti.
Äänestäminen on sitten jokaisen oma juttu, mutta mietin vaan sitä että jos jokainen Haaviston vastustaja jättää äänestämättä, niin kohta meillä on Sodoma ja Gomorra lopullisesti valloillaan.Väyrynen olisi ollut paras vaihotehto meille varmaan.Herra armahda


No tuolla asialla juuri minulle on jo yritettykin perustella ja saada tuntemaan jopa huonoa omaatuntoa ja syyllisyyttä siitä, etten äänestä. Se ei todellisuudessa ole minun käsissäni, vaalitulos. Silti en äänestä tai jos äänestän, on se ääni edelliselle ehdokkaalle, joka on toisaalta hylätty ääni eli oikeastaan merkityksetön sinänsä.

Ajattelen yleensäkin niin, ettei Jumala odota että voisimme välttämättä muuttaa väistämättömiä asioita, kuten sitä tämän maailman arvostuksia ja sitä mihin suuntaan ihmisten mieli on kehittymässä. Ei nämä presidentin vaalit ole syy vaan seuraus, ihmisten muuttuneista arvoasenteista. Ja ne arvoasenteet ovat muuttuneet kaikkialla, ei vain suomessa.
lonelyrider
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja pekka » 31. Tammi 2012 19:21

Mitä mieltä mahdatte olla seuraavasta kirjoituksesta?
http://seppohautaaho.puheenvuoro.uusisu ... dess%C3%A4
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 31. Tammi 2012 22:02

Äänestin ensimmäisellä kierroksella Sari Essayahia. Olen ajatellut, ettei nainen voi (Raamatunkaan mukaan) toimia hengellisenä johtajana. Hengellistä johtajuutta on mielestäni seurakunnan kaitseminen. Nyt on esitetty mielipiteitä, ettei nainen voi toimia presidenttinä. Missä menee raja, minkälaisiin johtotehtäviin nainen voidaan asettaa ja mihin ei? Voiko nainen olla vaikkapa koulun rehtori tai osaston ylilääkäri? Koin sydämessäni, että tein oikean valinnan sen aikaisilla tiedoilla. Lisäksi vaalikone tuki samoja kristillisiä arvoja kuin Essayah oli vastannut. Väyrysen kristillisistä arvoista en osaa sanoa sen enempää.

Toisella kierroksella äänestin. En jättänyt äänestämättä, koska ajattelin antaa panokseni ja halusin vaikuttaa. Äänestin niinkin yksinkertaisesta syystä Sauli Niinistöä, koska toinen ehdokas edustaa sellaista, mitä en halua tukea. Haavisto elää homoseksuaalina avoimesti parisuhteessa, ei ole suorittanut asepalvelusta (tai aseetonta palvelusta), hänellä ei ole loppututkintoa. Toivon tietysti, että tuleva presidentti (on se kumpi tahansa), löytää elävän Jumalayhteyden! Jokatapauksessa Suomeen valitaan presidentti, vaikka olisin jättänyt äänestämättä tai äänestänyt jo pudonnutta Väyrystä.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja onefortruth » 01. Helmi 2012 16:35

No niin, palailin taasen tänne. Ja tää aihe on mielenkiintoinen keskustella, itsekin olin aika shokissa vaaleista ja tuntui etten halua äänestää sen suuremmin kumpaakaan 2. kierroksella mutta myönnettäköön, että nro. 6 sai äänen ihan sen vuoksi koska Haavistoa herutetaan yllin kyllin jopa facebookissa kamujen taholta oikein sydämin.
Harmi vain että tästäkin tuli uutinen kun moni oli liittänyt Haaviston numeroon sydämen ja äänet tuli näin ollen hylätyiksi. Olis saanut mainostaa että sydämiä vaan Haaviston ääniin :lol: ....
Sen nyt tietää tavallinen tallaajakin ettei äänestyslapuissa saa olla muita merkintöjä tai ne tulee hylätyiksi.

Samaa mieltä oon siinä että on melkein sama kumpi valitaan pressaksi, molemmilla on NWO kuitenkin mielessä.
Itse oon antanut Herran haltuun tämänkin asian, enkä lähde tästä nyt metakkaa mistään nostaan että hui kamalaa.
Maailma on tuominnut itsensä itse.
En sinänsä näe pressavaaleja hengellisinä, silti äänestin ainutta tai melkein ainutta uskovaa ja ns. järkevää henkilöä. Soinikin taitaa olla uskossa, näin oon käsittänyt sen miehen puheista. En vaan tiedä millainen usko hänellä on.

Se musta oli kaikkein mielenkiintoisinta ehdokkailta tää NWO-mainostus. Eli uusi maailmanjärjestys oli vahvasti esillä niin Lipposella kuin Niinistöllä.
Huvittaa vieläkin että sitä pidetään salaliittoteoreetikkojen juttuna vaikka se on ihan todellinen juttu josta jo George W. Bush puhui v. 1991 ja siitä on youtubella edelleen pätkä olemassa.
Saattavat poliitikkomme hyvinkin tietää mistä on NWO:ssa kysymys. Sitä kiirehditään eteenpäin ja vauhdilla. Nyt kuuluu kuvioon siitä luennointi ja ns. valistus.

Jos kuka on sattunut lukemaan NWO-havaintoja -blogia, niin sen kirjoittaja epäili että äänestystuloksia olisi peräti manipuloitu. EU:stahan meitä ei halua eräät tahot pois, joten missään tapauksessa ei joku Väyrynen tai Soini saa päästä 2.kierrokselle. Blogailija ei kylläkään ole kristitty, mutta välillä tuntuu hyvinkin osuvan oikeaan hänen kirjoituksensa silti mikä tulee uuteen maailmanjärjestykseen.

Maailma yhdentyy, en tiedä montakohan vuotta siihenkin menee, mutta kuitenkin muutoksia on tulossa ja taloutta ollaan viemässä myös alas, eikä kukaan tiedä, mitä tuleman pitää.
David Wilkerson oli nähnyt näyn v.2010 tai 2009, jossa varoitettiin tulevista mellakoista ilmeisesti etupäässä jenkkilässä ja jopa muuallakin. Ja nyt verkkomediassa oli vastaavanlainen varoitus eräässä uutisessa, lainattuna jostain muusta lehdestä. Laitan linkin kunhan sen löydän taasen...

Mä päätin kuitenkin olla ottamatta stressiä siitä, kenestä tulee presidentti. Oli se kumpi tahansa ja sen mä sanon, vaikka ei oliskaan kristitty ja ajaisi kristittyjen etuja, Jumala pitää omistaan huolen.
Katsokaa maita, joissa veljiämme ja siskojamme vainotaan. Onko heidän presidenttinsä oikeamielisiä uskovia?
Miten Kiinassa onkaan evankeliumi levinnyt ja ollut herätystä vuosikymmeniä, vaikka vainot ovatkin olleet kovia.
Vaikka jos nimikristillisyys tuhotaan, se voi olla jopa parempi.
Toki Haavisto ei aja kenekään kristityn etuja varmastikaan, mutta en tiedä tekeekö Niinistökään sitä mutta ehkä paremmin.
Villi arvaus on se, että Niinistöstä oli tarkoituskin saada presidentti ja niin voi tulla käymäänkin.

:pc:
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Helmi 2012 21:37

Kiitos hyvästä kirjoituksestasi.

Luulen, että näissä vaaleissa äänestystulosta oli peukaloitu eli muutettu, siis ensimmäisellä kierroksella. Tämä on mielipiteeni nyt tästä asiasta vaikka en voi sitä mitenkään todistaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Helmi 2012 12:19

Äänestin itse tällä tokalla kierroksella Niinistöä. En pidä hänen syntisyyttään vähäisempänä kuin Haaviston, mutta Niinistön "pahuus" (=rahan valta) on jo Suomessa vallalla, eikä tulisi minnekään katoamaan Haaviston presidenttiyden myötä. Haaviston julkinen homouden harjoittaminen taas olisi ihan uutta "pahuutta" presidentillä ja saattaisi johtaa uskovien aseman vaikeutumiseen...

Kuitenkin pedon merkin kerrotaan liittyvän juuri ostamiseen ja myymiseen - ei homouteen, eli siltä kannalta katsottuna Niinistöäkään ei kannattaisi äänestää. Ehkä ihan kaikkein oikein ratkaisu olisi sittenkin ollut jättää äänestämättä ja vain rukoilla Jumalan tahdon tapahtumista, mutta tehty mikä tehty :? . Raamatussa meitä kehoitetaan rukoilemaan ja anomaan esivallan puolesta, että uskovat saisivat elää jumalisesti kaikessa rauhassa. Se ainakin on hyvää ja otollista Jumalan silmissä, jos joku päättää jäädä rukoukseen tämän asian puolesta. Muutenkin uskon, että vaikka minkä asian puolesta rukoilisi, niin aina olisi hyödyllisempää rukoilla kuin kuluttaa aikaa äänestyspaikalle juoksemiseen... :prayer4:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja tph » 02. Helmi 2012 17:45

toni l kirjoitti:
tph kirjoitti:
toni l kirjoitti:tph:lle sen verran että se olisi ollut väärin että perussuomalaiset olisivat vaihtaneet kantansa vaalien tärkeimmässä kysymyksessä sen vuoksi että olisi päässyt hallitukseen vaikuttamaan. Sellainen ei ole rehellistä politiikkaa. SDP vaihtoi kantansa siinä asiassa ja pääsi hallitukseen vaikuttamaan. Jos SDP olisi pitänyt lupauksensa äänestäjilleen olisi demokratian hengessä kokoomus joutunut luovuttamaan hallitus paikan SDP:lle ja perussuomalaisille sillä heillä oli yhteenlaskettuna isompi miehitys kuin silloisilla hallituspuolueilla kokoomuksella ja keskustalla jotka kannattivat tukipaketteja. Keskusta silloisena pääministeripuolueena koki suurtappion eduskuntavaaleissa koska kannatti tukipaketteja joita kansan enemmistö vastusti.


Jos antaa jossain asioissa jonkin verran periksi ja menee hallitukseen vaikuttamaan puoleelle tärkeisiin asioihin on parempi kuin se ettei anna yhtään periksi ja jää oppositioon. Hallituksessa pystyy paremmin toteuttamaan omia vaalilupauksiaan kuin oppositiossa. Tämän takia näen että oppositioon jäänti on enemmän äänestäjien pettämistä.

Mm. SDP:n ansiosta Suomen eu-linja on tiukentunut. SDP ei kuitenkaan ole kokonaan muuttanut kantaansa tukipaketteihin.


Jossain asioissa voi tietenkin antaa periksi mutta ei tässä kynnyskysymyksessä joka oli vaalien suurin kysymys ja jonka perusteella ihmiset paljon äänestivät. Jos siinä menee antamaan periksi ei demokratia eli kansanvalta ja tahto toteudu. Ja jos sellaisessa menee muuttamaan kantaansa heti vaalien jälkeen on se kansan pettämistä.

SDP omilla toimillaan eli tukipakettien hyväksymisellä oli vaikuttamassa siihen ettei sijoittajat joudu oikeasti vastuuseen.

http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuo ... ikka-sdp-n


Tietenkin puolueilla saa olla kynnyskysymyksiä. Mutta nämä tukipaketit on niin iso asia että olisin toivonut näkeväni Perussuomalaiset hallituksessa kiristämässä Suomen eu-politiikkaa. Mutta jokainen puolue päättää missä asioissa voi joustaa.
tph
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Helmi 2012 21:13

Mietin tänään tuota Room 13: 1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

Eikö esivalta tule kuitenkin jokaisella maalla olla ja nyt se on tulossa joko Niinistö tai Haavisto ja siihen me ei voida vaikuttaa..miksi tuossa Raamatun kohdassa sanotaan että "ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta ja ne ovat Jumalan asettamat"..uskon että näin pitää olla ja sillä on oma tarkoituksensa joka nähdään myöhemmin??

ja alaviitteessä viitataan Nebukadnessariin...hänkin sai kokea Jumalan suuruuden kuinka Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa.Ja tiettyjen tapahtumien jälkeen kuningas tunnusti ja muuttui.Jumala on kuitenkin Jumala pidemmältäkin matkaa ja hallitsee kaiken yläpuolella.

Room 13:
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
Room 12
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

Nämä asiat puhutteli mua aamulla,nyt päivän mittaan on vähän ajatus karannu,ei oo todellakaan illat mun parhaita aikoja varsinkaan asioiden miettimiseen mutta kirjoitin nyt kuitenkin kun sain viimein istahtaa hetkeksi.
systeri
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Helmi 2012 22:45

Ajattelisin niin, että mikään ei ole Jumalalta salassa, tai tiedostamattomissa. Asioihin tietysti voi vaikuttaa, kuten raamatussakin kerrotaan, esim. rukouksista joita Jumalaa pelkäävät palvelijat, toivat Hänen eteensä, esim. kansan puolesta(Mooses tästä hyvänä esimerkkinä). Kuitenkin Jumalan aikakäsitys on toinen kuin meidän esim. lopunaika on Hänellä tiedossa ja se mitä kaikkea siihen kuuluu, se on määrätty ja sen hetki ei muutu(näin olen ymmärtänyt).

Esivalta ei ole välttämättä Jumalan sanassa pysyvää, eikä näin ollen tarkoita ettäkö uskovien tulisi tukea sellaista esivaltaa, mutta sitä vastaan on turha lähteä taistelemaan. Sillä kuten sana opettaa, tulee olla maallisellekin esivallalle alamainen, kuitenkaan ei voi jättää uskon totuutta sen alamaisuuden tähden, vaan yrittää elää sovussa kuitenkin, "turhia tuuleen huitomatta" niin sanotusti, eihän se mitään auta vaan on uskovalle pahennukseksi ja aiheuttaa epäsopua ja vihamielisyyttä, katkeruutta jne. Pyrkikään siis rauhaan, mikäli se on mahdollista, näin koen Jumalan tarkoittavan. Kuitenkaan hylkäämättä totuutta itse eli ei voi kuitekaan sulautua siihen yhteiskunnan järjestelmään ja omia samalla siinä olevia arvoja, jotka on Jumalan vastaisia.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron