Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Helmi 2012 10:37

Niin..en tiedä sitten onko väärin ajatella että melkein sama kuka Jumalaton siellä istuu,se paikka on kuitenkin Jumalan asettama ja Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas.
En kuitenkaan itse haluaisi että sillä paikalla istuisi homo..mutta jos on tarkoitus että ihmiset ,myös uskovat herää sen kautta tälle "hulluudelle" niin tapahtukoon Jumalan tahto siinäkin tapauksessa.
systeri
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 03. Helmi 2012 13:44

pulla kirjoitti:Niin..en tiedä sitten onko väärin ajatella että melkein sama kuka Jumalaton siellä istuu,se paikka on kuitenkin Jumalan asettama ja Jeesus on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas.
En kuitenkaan itse haluaisi että sillä paikalla istuisi homo..mutta jos on tarkoitus että ihmiset ,myös uskovat herää sen kautta tälle "hulluudelle" niin tapahtukoon Jumalan tahto siinäkin tapauksessa.



Tuskin ajatus siitä, että jokin asia on väärin, on vääryyttä. Saahan ihminen ajatella ja sanoakin asioita ihan ääneenkin, mikä on vääryyttä se on vääryyttä ja se tulee suoraan ilmaistakin, ei siis se tarkoita vaikenemista, mutta tietyllä tapaa kuvaa mielestäni asennetta.

On turhaa "hampaat irvessä" vastustaa. Se tarkoittaa missä hengessä asioita tuo. Esim. asioita voi vastustaa vihan kautta(myös uskovat toimivat paljon sen kautta), jolloin ihminen hyökkää jotain asiaa tai ihmistä vastaan tai voi tuoda asioita jotka on Jumalan vastaisia, sävyisyyden hengessä opettaen ja kertoa ihan avoimesti miten asiat on.

Paljon näen tässä homokeskustelussa myös uskovissa sitä vihan kautta lähtevää keskustelua. Asian voi tuoda ilman henkilökohtaisuuksiin menoa ja turhaa parjaamistaesim näin, että homous on Jumalan tahdon vastaista, eikä siksi kannata häntä presidentiksi, piste.

Nämä oli näitä ajatuksia joita heräsi, eli loppujen lopuksi siis mielestäni kaikkinensa se on sydämen asenne asia, miten asioita tuo ja ilmaisee, ei niin että tulisi siis vaieta ja sopeutua ja "integroitua".
lonelyrider
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2016 10:45

"Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta (Jes.26:9)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Tammi 2016 18:20

Aamu-Usva kirjoitti:"Minun sieluni ikävöitsee sinua yöllä, minun henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain; sillä kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, oppivat maanpiirin asukkaat vanhurskautta (Jes.26:9)."


Luin tämän paikan aamulla facebookista ja jäin oikein miettimään sitä asiaa että kun Jumalan tuomiot kohtaavat niin ihmiset OPPIVAT vanhurskautta.En oo koskaan pysähtynyt tämän kohdalla niinkuin tänään :roll:
systeri
 

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Tammi 2016 20:16

Samoin, systeri. Minä luin tämän tänään aamulla puhelimeni Raamatusta. Se oli siellä päivän sanana etusivulla ja myös ensimmäistä kertaa huomasin tämän jakeen tarkemmin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Huhti 2022 18:56

*
Vanha testamentti kertoo taisteluista ja niiden taistelurintamasta. Niitä luettuaan musta alkoi tuntua että ne ei liity uuden liiton opetukseen miten tulisi taistella isänmaan puolesta vaan ne liittyy uuden liiton uskonkuuliaisuuteen. Taistelut tuntui revittäneeltä auki tien uskonkuuliaisuuteen ja Kristuksen yhteyteen.




Ensin Jumala ilmestyi Abramille ja sanoi Abramille; Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan” (1Moos. 12:1). Myöhemmin Joosua ja Kaaleb lähetettiin vakoilemaan maata ja he aikoivat ottaa itselleen sen maan jonka Jumala on luvannut antaa heille.
Mutta oma kansa pelkäsi sen Joosuan, Nuunin pojan ja Kaalebin vakoilemansa maan jättiläisheimon jälkeläisiä.

2Moos. 13:5 Ja kun Herra vie sinut kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, jonka hän sinun isillesi vannotulla valalla on luvannut antaa sinulle, siihen maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, niin vietä tämä jumalanpalvelus tässä kuussa.

4Moos. 13:2 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
3 "Lähetä miehiä vakoilemaan Kanaanin maata, jonka minä annan israelilaisille; lähettäkää mies kustakin isien sukukunnasta, ainoastaan niitä, jotka ovat ruhtinaita heidän keskuudessaan."
4 Niin Mooses lähetti heidät Paaranin erämaasta Herran käskyn mukaan; kaikki ne miehet olivat israelilaisten päämiehiä.




Mielenkiintoista että vakoiluun liittyi tarvittavat tiedot eli onko kansa voimakas vai heikko, onko vähän vai paljon ihmisiä. Mutta Israelin kansa alkoi pelätä ja piti itseään heinäsirkkana ja pelkäsi enemmän sen maan kansaa joka on jättiläisheimon jälkeläisiä ja napisi Moosesta vastaan.


4Moos. 13:19 ja katselkaa, minkälainen maa on ja minkälainen kansa, joka siinä asuu, onko se voimakas vai heikko, onko sitä vähän vai paljon,
20 ja minkälainen maa on, jossa se asuu, onko se hyvä vai huono, ja minkälaiset ne kaupungit ovat, joissa se asuu, avonaisia kyliäkö vai varustettuja kaupunkeja,
21 ja minkälaista on maa, lihavaa vai laihaa, onko siinä puita vai ei. Ja olkaa rohkealla mielellä ja ottakaa mukaanne sen maan hedelmiä." Oli näet se aika, jolloin ensimmäiset rypäleet kypsyivät.
22 Niin he lähtivät sinne ja vakoilivat maata Siinin erämaasta Rehobiin asti, josta mennään Hamatiin.


4Moos. 13:24 Ja he tulivat Rypälelaaksoon; sieltä he leikkasivat viiniköynnöksen, jossa oli rypäleterttu, ja kahden miehen täytyi kantaa sitä korennolla; samoin he ottivat granaattiomenia ja viikunoita.
25 Se paikka nimitettiin Rypälelaaksoksi, rypäleen tähden, jonka israelilaiset sieltä leikkasivat.
26 Ja he palasivat maata vakoilemasta neljänkymmenen päivän kuluttua.

27 He vaelsivat ja tulivat Mooseksen, Aaronin ja kaiken Israelin kansan luo Paaranin erämaahan Kaadekseen. Ja he tekivät heille ja kaikelle kansalle selkoa matkastaan ja näyttivät heille sen maan hedelmiä.
28 Ja he kertoivat hänelle sanoen: "Me menimme siihen maahan, jonne meidät lähetit. Ja se tosiaankin vuotaa maitoa ja mettä, ja tällaisia ovat sen hedelmät.
29 Mutta kansa, joka siinä maassa asuu, on voimallista, ja kaupungit ovat lujasti varustettuja ja hyvin suuria; näimmepä siellä Anakin jälkeläisiäkin.






Israelin kansa alkoi parkua ja itki koko yön. Se napisi Moosesta ja Aaronia vastaan. He sanoivat toisilleen että valitkaamme johtaja ja palatkaamme Egyptiin.

4Moos. 14:1 Silloin koko kansa alkoi huutaa ja parkua, ja kansa itki sen yön.
2 Ja kaikki israelilaiset napisivat Moosesta ja Aaronia vastaan, ja koko kansa sanoi heille: "Jospa olisimme kuolleet Egyptin maahan tai tähän erämaahan! Jospa olisimme kuolleet!
3 Ja miksi viekään Herra meitä tuohon maahan, jossa me kaadumme miekkaan ja vaimomme ja lapsemme joutuvat vihollisen saaliiksi! Eikö meidän olisi parempi palata Egyptiin?"
4 Ja he puhuivat toinen toiselleen: "Valitkaamme johtaja ja palatkaamme Egyptiin."

5 Silloin Mooses ja Aaron lankesivat kasvoilleen Israelin kansan koko seurakunnan eteen.
6 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jotka olivat olleet mukana maata vakoilemassa, repäisivät vaatteensa
7 ja puhuivat kaikelle israelilaisten seurakunnalle näin: "Maa, jota kävimme vakoilemassa, on ylen ihana maa.

8 Jos Herra on meille suosiollinen, niin hän vie meidät siihen maahan ja antaa sen meille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä.
9 Älkää vain kapinoiko Herraa vastaan älkääkä peljätkö sen maan kansaa, sillä heitä ei ole meille kuin suupalaksi. Heidän varjelijansa on väistynyt heistä,
mutta meidän kanssamme on Herra. Älkää te heitä peljätkö."

10 Silloin koko seurakunta vaati heitä kivitettäviksi, mutta Herran kirkkaus ilmestyi kaikille israelilaisille ilmestysmajassa.
11 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa?
12 Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin, mutta sinusta minä teen suuremman ja väkevämmän kansan, kuin se on."





Mooses koitti lepuuttaa Herraa (jakeet 13-19)

Herra antoi anteeksi mutta varoitti sanoen; ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, josta minä vannoin valan heidän isilleen. Yksikään minun pilkkaajistani ei ole sitä maata näkevä (jakeet 20-24).

Herra sanoi että he kuolevat erämaassa koska pelkäsivät enemmän sen maan jättiläisheimon jälkeläisiä kuin Jumalaa (jakeet 26-33).

4Moos. 14:35 Minä, Herra, olen puhunut. Totisesti, niin minä teen tälle häijylle kansalle, joka on käynyt kapinoimaan minua vastaan: he hukkuvat tähän erämaahan, tänne he kuolevat."

4Moos. 35 Minä, Herra , olen puhunut. Totisesti, minä teen näin koko tälle kelvottomalle seurakunnalle, joka on liittoutunut minua vastaan. Tähän autiomaahan he kaikki hukkuvat, tänne he kuolevat.”
36 Silloin miehet, jotka Mooses oli lähettänyt maata vakoilemaan ja jotka palattuaan olivat saattaneet koko kansan napisemaan häntä vastaan puhumalla pahaa tuosta maasta,
37 kuolivat vitsaukseen Herran edessä. Nämä miehet olivat puhuneet pahaa tuosta maasta.
38 Vain Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jäivät eloon niistä miehistä, jotka olivat käyneet vakoilemassa maata. Raamattu kansalle





Mooses koitti puhua kansalle ja sitten kansa oli suuren murheen vallassa. Sen jälkeen Jumala antoi heille 40 vuoden lisäaikaa erämaavaellukseen rangaistavaksi. Mutta seuraavana varhaisaamuna he päättivät lähteä sinne maahan mutta Mooses sanoi heille; "Te ette onnistu siinä, mihin ryhdytte. Te käännyitte pois seuraamasta Herraa, eikä Herra ole enää teidän kanssanne.” He eivät piitanneet Mooseksen varoittavista sanoista ja he kuolivat miekkaan (jakeet 39-45).

Tämä on esimerkillinen varoitus meille. Olisi tärkeetä laittaa usko oikeaan järjestykseen eli Jumala olisi ensimmäinen uskon kohde järjestyksessä silloin koetaan ihmeellistä sisäistä rauhaa. Jos laittaa usko maalliseen apuun ja kokee sen olevan oikea turva, saa elämälleen suuri tappio kuten sinä aikana jolloin ihmiset luottivat EU:n turvaan ja sitten he joutuivat maksamaan EU:n kautta Kreikan velat pois.

Ei kannata seurata uskosta osattomien mielipiteitä koska ne ei tiedä Jumalan toispuolisista asioista ja lopunajan profetioista vaan uskovien mielipiteitä profetioineen ja Raamatun pohjineen. Raamatussa on paljon hyviä ja esimerkkejä opetuksia kuten Joosua ja Kaaleb soveltuu tähän meidän nykytilanteeseen. Myös Daavid ja Goljat.

Emme luota sotavaunuihin, sotaratsuihin ja maallisiin avuihin koska ne tuodaan aina onnettomuutta, tappiota ja suurta pettymystä. Tulisi ensisijaisesti luottaa Herran turvaan, älkäämme vaella näkemisessä peläten vaan uskossa Herraan joka on ainut turvanamme tässä nykyajassa.

Suomen maan Jumala on antanut suomalaiselle kansalle ja se on pysynyt liittoutumattomana ja itsenäisenä maana ja Herra on ollut tämän maan turvanaan. Älköömme luopuko Hänestä! Hän on ainut turvamme.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 29. Huhti 2022 14:00

Mä luovutin kertakaikkiaan koko politiikan Jumalan käsiin nato tai, tai tulkoon vaikka transu presidentiksi mulla ei ole enää mielipiteitä mistään,mä jätän kaiken Herramme käsiin miettimättä enää ainuttakaan poliitiista tai ihmisten välisiä kiiistelyitä tulen aina tyytymään seurakunnassa hiljaiseen oppilaan paikkaan
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Suomi äänesti väärin tuomio tulossa!

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Touko 2022 20:45

Mä olen pitkään miettinyt että pitääkö meidän millään tavalla edes miettiä uskosta osattomien poliitikkojen päätöksiä ja miettiä ja pelätä heidän juttujensa ja tekemisiensä vetävän jotain'Jumalan kirousta" koko kansan päälle, meille on annettu tehtäväksi ainoastaan pitää rukouksia esivallan puolesta,eikä olla suuna päänä kirjoittelemassa kaiken maailman yleisöosastoille ja foorumeihin mistään lakikirjasta eli Suomen laista jota kuka tahansa ihnispäättäjä voi muuutella tarpeensa mukaan.. Raamattu on edelleen olemassa ja nimenomaan sen muuttaminen on kielletty, Suomen laki taas on siihen verrattuna täysin merkityksetön eepos, Raamattu ei tule muuttumaan miksikään vaikka Suomen laissa sallittaisiin kaikki
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron