Pysykää Kristuksessa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pysykää Kristuksessa

ViestiKirjoittaja todael » 24. Tammi 2012 18:56

Kuva

Ef. 6:11-13 "Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä."

Ef.6:11-18 puhuu taistelusta (alkutekstissä tark. painiottelusta > πάλη) henkivaltoja ja pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan. Paini on yleisnimitys aseettomille kaksinkamppailumuodoille, joissa kamppaillaan ilman lyöntejä ja potkuja erilaisia otteita, sidontoja, nostoja, heittoja ja mahdollisesti lukkoja käyttäen.

Taistelun luonne on kohdallamme juuri Kristuksessa omistamamme aseman säilyttäminen, pukeutumalla Jumalan koko sota-asuun jotta voimme kestää perkeleen kavalat juonet. Efe.6:18 sanoo, että pukeutuminen aivan kuin vastarinnankin tekeminen tulee tapahtua rukouksessa ja valvomisessa sekä kaikessa anomisessa kaikkien pyhien puolesta. Taistelu on siis yhteinen, ei vain yksityinen. Me taistelemme rukouksissa toinen toistemme puolesta, toisiamme vahvistaen ja siunaten.

Kysymys ei ole hyökkäyssodasta vaan vastarinnan tekemisestä, perkeleen puolelta tapahtuvien hyökkäyksien johdosta. Perkeleen tarkoitus on kaataa uskovainen pois Kristuksesta, ja näin saattaa hänet altiiksi oman lihansa vallalle, jotta perkele itse käyttäisi synnillistä lihaamme omaksi hyödykseen. Lihamme on liitossa saatanan kanssa.

Fil. 4:1 "Sentähden, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi, seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat!"

Room. 14:4 "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."


Asemamme Kristuksessa perustuu Jumalan aikaansaamaan voittoon perkeleestä. Emme siis taistele missään mielessä itseämme vapaiksi, vaan me elämme JO saavutetusta voitosta käsin Jeesuksessa Kristuksessa elämää, joka kukistaa lihamme sekä perkeleen kavalat juonet.

Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."


Jeesuksen voitosta käsin me elämme Jumalan rauhan ja armon voimassa, jolloin sydämemme uudistuu Jumalan Hengen voimassa yhä enenevään kasvuun Kristuksessa, niin että opimme lankeamusten ja muiden virheiden kautta yhä syvemmin pitäytymään Kristuksessa ja luottamaan yhä enemmän Hänen aikaansaamaansa voittoon. Kyseessä on tahdon uudistuminen, jossa valitsemme Jumalan tahdon, oman tahtomme sijasta - ja näin kiellämme itsemme, otamme ristimme ja seuraamme Jeesusta. Tätä kaikkea Raamattu kuvaa koko uskonelämän pituisena kilvoitteluna kohti syvempää Kristuksen tuntemista.

Room. 13:13-14 "Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät."

- todael
todael
 

Re: Pysykää Kristuksessa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 23. Maalis 2012 13:54

Vihollisen hyökkäyksiä tulee vastustaa LUJINA USKOSSA. Se on nimenomaan USKON kilpi, jolla voimme sammuttaa pahan palavat nuolet. "Sillä joka epäilee on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa, kaksimielinen mies, epävakainen kaikilla teillään (Jaak.1:6-8)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Pysykää Kristuksessa

ViestiKirjoittaja todael » 28. Maalis 2012 21:34

Usko minulle on aina syvenevää Jeesuksen tuntemista.

Ef. 6:10 "Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa."

Fil. 3:8-10 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,"

Minun tulee tuntea Herra Jeesus henkilökohtaisesti, ja minun tulee pitäytyä yksin Hänen vanhurskaudessaan - niin että minut havaittaisiin olevan Hänessä - Jeesuksessa. Myös minun tulee tuntea Hänen kärsimyksiensä osallisuus - pilkka, häpeä Jeesuksen nimen tähden - eikä kuvitella mitään muuta itsestäni.
todael
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron