Isänmaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Isänmaa

ViestiKirjoittaja toni t » 06. Joulu 2010 17:44

Hieman pohdintaa isänmaasta nyt itsenäisyyspäivänä.

1.Joh.5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

Luuk.4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
4:6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

Koko maailma on pahan eli perkeleen vallassa paitsi ne jotka Jumalan armosta ovat pelastuneet ja syntyneet Jumalan Hengestä uudesti.

Koska koko maailma on pahan vallassa niin jokainen maakin on pahan vallassa.

Hebr.11:8 Uskon kautta oli Aabraham kuuliainen, kun hänet kutsuttiin lähtemään siihen maahan, jonka hän oli saava perinnöksi, ja hän lähti tietämättä, minne oli saapuva.
11:9 Uskon kautta hän eli muukalaisena lupauksen maassa niinkuin vieraassa maassa, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
11:10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
11:11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
11:12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.
11:13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
11:14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
11:15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
11:16 mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.


1.Moos.15:18 Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton, sanoen: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan, Egyptin virrasta aina suureen virtaan, Eufrat-virtaan saakka:

Aabraham eli kuin muukalaisena maassa jonka Jumala oli luvannut hänen jälkeläisilleen sillä hän itse odotti kaupunkia jonka rakentaja on Jumala. Eli Aabraham ei lukenut isänmaakseensa maata jossa asui vaan Aabraham odotti isänmaata joka on Uusi Jerusalem jonka rakentaja on Jumala. Aabraham ei eläessään saavuttanut tätä isänmaataan mutta tervehti sitä sillä uskoi sen vielä saavuttavansa. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

Gal.3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.

Gal.3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
3:29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

Joh.38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)

Joka uskoo Jeesukseen niin kuin Raamattu sanoo syntyy Jumalan lapseksi ja on silloin Jumalan lapsi Kristuksessa Jeesuksessa. Kristuksen omat ovat Aabrahamin siementä ja perillisiä taivaallisesta Siionista!

Hebr.12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,
12:16 ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.
12:17 Sillä te tiedätte, että hänet sittemminkin, kun hän tahtoi päästä siunausta perimään, hyljättiin; sillä hän ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän kyynelin sitä pyysi.
12:18 Sillä te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn,
12:19 ette pasunan kaiun ettekä äänen tykö, joka puhui niin, että ne, jotka sen kuulivat, pyysivät, ettei heille enää puhuttaisi;
12:20 sillä he eivät voineet kestää tätä käskyä: "Koskettakoon vuorta vaikka eläinkin, se kivitettäköön";
12:21 ja niin hirmuinen oli se näky, että Mooses sanoi: "Minä olen peljästynyt ja vapisen";
12:22 vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
12:23 taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon ja seurakunnan tykö, ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
12:24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

12:25 Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
12:26 Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin."
12:27 Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa, että ne, mitkä järkkyvät, koska ovat luotuja, tulevat muuttumaan, että ne, jotka eivät järky, pysyisivät.
12:28 Sentähden, koska me saamme valtakunnan, joka ei järky, olkaamme kiitolliset ja siten palvelkaamme Jumalaa, hänelle mielihyväksi, pyhällä arkuudella ja pelolla;
12:29 sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli.

Jumalan lasten isänmaa on Uusi Jerusalem :hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Joulu 2010 18:24

Kiitos Herralle! Todella hyvä kirjoitus Herran Jeesuksen opetuslapsen todellisesta isänmaasta!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 06. Joulu 2010 19:08

Amen!

Sinne uuteen Jerusalemiin Jumalan lasten mieli halajaa. Tosin voimme olla Jumalalle kiitollisia, että maassamme on jokseenkin rauhallista asua vielä ja rukoilla :prayer4: maamme ja sen kansalaisten puolesta. Meillä on Suomessa esivalta ja hallitus, jotka ovat Jumalan säätämät.

1.Tim.2:1 "Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2:2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
2:4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."

JA

Rm.13:1 "Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
13:2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
13:3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
13:4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
13:5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
13:6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
13:7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia."

Toistaiseksi varmasti uskovien esirukousten tähden maassamme on rauha ja uskovatkin saavat kokoontua jokseenkin muiden häiritsemättä. Esivallan puolesta on hyvä rukoilla vieläpä niin, että sinne tulisi vanhurskaita ja oikeamielisiä päättäjiä. Tänään on maamme 93. itsenäisyyspäivä. Itsenäisyys on kyllä kaventunut EU:iin menon myötä. Mutta emme ole Jumalan Armosta toistaiseksi miehitetyt. Kerran se on ollut itsenäisyytemme aikana vaarassa menettää. Sotien aikoina kansa kääntyi Jumalan puoleen ahdingossa.
Itsenäisyys säilytettiin, mutta hyvät ja rauhalliset ajat ovat jatkuneet pitkään. Suomen kansa on mennyt jumalattomuudessaan pidemmälle kuin Sodomassa ja Gomorrassa aikoinaan. Olen miettinyt, miten kansa saadaan hereille. Herätystä rukoillaan kovastikin. Varmasti eloakin on paljon ja työmiehiä vähän. Jotenkin en jaksa uskoa herätykseen, vaikka ei ole mieleen Herralle jumalattoman kuolema. Voi olla, että maatamme kohtaa jokin lukuisista samansuuntaisista profetioista, joista olen kuullut jo 10 vuotta. Tämä liittyisi Venäjän mahdolliseen miehittämiseen. Profetioita liikkuu paljon ja ne on koeteltava.
Esivalta on Jumalan säätämä, eikä se turhaan miekkaa kanna. Jokaiselle valtiolla on sellainen. Olemme alamaisia sille niin pitkälle, kuin Jumalan Sanaa vastaan emme riko. Ennemmin tulee olla Jumalalle alamainen kuin esivallalle, ettemme syntiä tekisi. Meillä kotona olemme kiitollisia monestakin asiasta maassamme. Paljon on pahuutta ja kuten Petri I toi esille, "maailma on pahan vallassa." En oikein uskalla uutisiakaan lukea, kun jokapäivä saa lukea jostain hirveydestä, mitä täällä on tapahtunut. "Kristus on minulle elämä ja kuolema voitto" on Paavali sanonut. Emme tiedä tarkalleen Jeesuksen toisesta tulemuksesta tai maallisen majamme poispanemisesta.
Senpä takia laulankin juuri nyt vanhan virren (onneksi ette kuule ääntäni :D )

:musics: Päivä vain ja hetki kerrallansa,


siitä lohdutuksen aina saan.
Mitä päivä tuokin tullessansa,
Isä hoitaa lasta armollaan.
Kädessään hän joka päivä kantaa,
tietää kaiken, mitä tarvitsen,
päivän kuormat, levon hetket antaa,
murheen niin kuin ilon seesteisen.

Joka hetki hän on lähelläni,
joka aamu antaa armonsa.
Herran huomaan uskon elämäni,
hän suo voimansa ja neuvonsa.
Surut, huolet eivät liikaa paina,
ne hän ottaa itse kantaakseen.
"Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
Tähän turvaan yhä uudelleen.

Kiitos, Herra, lupauksestasi,
siinä annat minun levätä!
Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
annat voimaa sanan lähteestä!
Suo mun ottaa isänkädestäsi
päivä vain ja hetki kerrallaan,
kunnes johdat minut kädelläsi
riemun maahan, päivään kirkkaimpaan. :musics:

"Kunnes johdat minut kädelläsi riemun maahan, päivään kirkkaimpaan." Riemun maa odottaa. Jumalan lasten Isän maa. :hearts:

Päivän vain ja hetken me täällä kilvoittelemme, kuten Paavali:

Filip.3:12 "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

Kilvoittelemme ARMON levosta käsin hedelmää kantaen oksastettuina Totiseen Viinipuuhun Joh.15. Ja meitäpä vielä karsitaan, jotta kantaisimme vielä runsaampaa hedelmää Herran kunniaksi. Tämä on suurta Armoa Armon päälle. Vähän ennen Paavalin kuolemaa, giljotiiniin joutumistaan, hän tokaisi jo seuraavasti:

2.Tim.4:7 "Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt." Paavali säilytti uskon, joka on kertakaikkiaan pyhille annettu. Paavali kävi kovan tien ja Herra varjeli hänet uskossa. Tämä on meidänkin päämäärä. Herra varjelkoon KAIKKI omansa uskossa, ettei kukaan eksyisi ja pois poikkeiaisi, vaikka elämmekin eksytysten sekamelskassa. :amen4:

Meillä on tuleva Isän maa ja maa, valtio, jossa elämme, kuten Herra johtaa.
:GBU:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja toni t » 06. Joulu 2010 20:03

Vielä muutama kohta tuli mieleen aiheesta.

Joh.15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

Jumalan lapset eivät ole maailmasta ja heidän isänmaakaan ei ole maallinen vaan taivaallinen.

Fil.3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Isänmaamme Uusi Jerusalem on vielä tällä hetkellä kolmannessa taivaassa jossa Isä ja Poika istuvat Jumalan valtaistuimella mutta viimeisen tuomion jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja maan ja silloin Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta Jumalan tyköä uuteen maahan jonka Jumala on luonut.

Ilm.21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

:amen4: :happy:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja JHK » 06. Joulu 2010 22:36

Herramme valtakunta on meidän sisimmässämme; se on Jumalan valtakunta - Hengellinen valtakunta. Meillä on valtakunta, muttei vielä "kotimaata" - kotimaamme on tulevaisuudessa, jo nyt sen todellisuus on olemassa, muttei vielä julkituotuna. Samalla me tunnustamme ettemme ole tästä maailmasta, vaan uudestisyntymän kautta me olemme syntyneet Jumalan valtakunnassa; joka meissä on, jota me mukanamme kannamme ja jota me ilmestyväksi odotamme. Kun Jumalan valtakunta murtautuu esiin, on meillä oleva kotimaa tässä todellisuudessa.

Vaan kuten korkeimman Jumalan papeille sopii, harjoittakaamme täällä lähimmäistemme parasta - hyvin usein se on sama kuin sen maan paras jossa asumme.
JHK
 

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 06. Joulu 2010 23:45

Niin, Jumalan Valtakunta on sisällisesti meissä. Todellinen isänmaa odottaa vielä ja on iankaikkisen evankeliumin kirkkauden toivon mukaan kerran vielä kohdallamme totta, vaikka emme ole maailmasta ja maailma meitä vihaa, niin maailmassa elämme. Olemme Taivaan kansalaisia jo tässä ajassa kaikki pyhät Jeesuksessa Kristuksessa. Kun elämme maailmassa, niin meillä on myös kuitenkin tehtävä täällä, ja asumme jossain valtiossa sekä olemme väistämättä myös eri kansallisuuksista koostuvia Pyhän Hengen Temppeleitä 1.Kor.6:19 jne.

Tiit. 3:1 "Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
3:2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan."

Em. asia on luonnollisesti otettava huomioon kuin myös muistettava se, että mikä on se Jumalan lasten Isänmaa. Olemme esivallalle kuuliaisia niin pitkään, kun se johda meitä Jumalan Sanaa vastaan.

Joh.17:14 "Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
17:16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus."
17:18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
17:19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa"

Maailmassa, mutta ei kuitenkaan maailmasta. Meidän on tässä ajassa kirkastettava Kristus savimajoissa ja loistettava kuin majakat pimeydessä. Herra armahtakoon ja auttakoon tässä. Suomalaisina, mutta kuitenkin Taivaan kansalaisina palvellen tässä ajassa Herraamme Kristusta kukin paikallaan seuraten Häntä, minne hän ikinä johdattaakin. Olisi mielenkiintoista jatkaaa Joh.17.lukua eteenpäin, mutta jossain toisessa yhteydessä. Kun mielemme on ensin Taivaan Valtakunnassa niin sen jälkeen tulee myös tarpeellinen ajallinen, kuten maa, jossa elämme. Yhteiskuntia on laidasta laitaan. Ja saamme olla kiitollisia, että voimme elää rauhallista elämää ja julistaa evankeliumia vapaasti. Tulee ajat ja toisaalta ovat jo, että maailma vihaa sekä jopa veljet ja sisaret. Syitä on monia, mutta älkäämme katkeroituko. Maallisessa mielessä maailmassa olemme suomalaisia kristittyjä, minä ainakin olen. Globaalistihan kaikki Herran omat ovat yhtä ruumista, Jumalan asumusta, kuten Ef. 2. luvun loppu opettaa:

Ef.2:19 "Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

Paavali kirjoittaa ns. seurakuntakirjettä Efeson Jumalan seurakunnalle. Tuossa on muuten myös kuva Kristuksen ruumiista, joka koostuu elävistä kivistä, Pyhän Hengen temppeleistä, yksilökristityistä kulmakivenä Golgatan sovitus työ, KALLIO, Jeesus Kristus. Apostolien ja profeettain perustus ovat tukipilarit seurakunnalle - heidän opetuksensa. Jumalan asumus Hengessä, päänä Kristus on siis seurakunta, Kristuksen ruumis. "Pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä". Siinä on hengellinen kansalaisuutemme ilman valtioiden rajoja, veljiä ja sisaria Herrassa. Tästä voisi jatkaa myös seurakunta-oppia. Mutta jätän sen johonkin toiseen ketjuun ;)

Hyvää yötä ja minä lähden nukkumaan :sleep: Wanha alkaa jo väsyä :wise3: ;)
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 07. Joulu 2010 09:30

Haluan vielä palaten alkuperäiseen aiheeseen viitaten tuoda esille sen, että Toni I toi hienosti esille sen, mikä on siis meidän Jumalan omien Isänmaa :hearts:

:GBU:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja toni t » 07. Joulu 2010 12:42

Minä sain aiheen mieleeni lukiessani Erkki Kuisman kirjoitusta aiheesta hän on kirjoittanut mielestäni todella hyvän kirjoituksen aiheesta ja laitankin suoraan linkin hänen kirjoitukseen. Suosittelen kaikille luettavaksi joita aihe kiinnostaa.

https://web.archive.org/web/20060527181 ... anmaa.html

:thumb:
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 17. Maalis 2017 00:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: linkki korjattu
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 07. Joulu 2010 19:50

Erkki Kuismalla on pääsääntöisesti tervehenkisiä kirjoituksia. Luen itsekin niitä jonkin verran. Kaikkea en ole lukenut ja koetellut.
Hyvä Toni I, että toit linkin esille ja kirjoituksen, joka täydentää keskusteluketjua hyvin. Luin sen jo aamulla pikaisesti. Pitäisi lukea toisenkin kerran :) , kun en nyt juuri oikein muista mitään muuta kuin hyvin täydensi ketjua. Alkaako jo :wise3: painaa... ;)
Luen sen vielä kerran ja kommentoin, jos on tarpeen. :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Isänmaa

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Tammi 2011 22:37

toni l kirjoitti:Minä sain aiheen mieleeni lukiessani Erkki Kuisman kirjoitusta aiheesta hän on kirjoittanut mielestäni todella hyvän kirjoituksen aiheesta ja laitankin suoraan linkin hänen kirjoitukseen. Suosittelen kaikille luettavaksi joita aihe kiinnostaa.

https://web.archive.org/web/20060527181 ... anmaa.html

:thumb:



Kiitoksia linkistä. Luin sen ja minäkin suosittelen sitä luettavaksi, oli kyllä todella valaiseva kirjoitus.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa