Iisebelin "henki"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Iisebelin "henki"

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Tammi 2012 18:32

Kun tutkimme Raamatun sanasta Iisebelin toimintaa, niin huomaamme sen että jotkut uskovat toimivat tänä päivänä monessa kohden ihan samalla tavalla kuin Iisebel toimi. Siidonilaisen kuninkaan tytär Iisebel vastusti ja vihasi Jumalan palvelijoita (profeettoja), koska hän halusi palvella omaa jumalaansa oman mielensä mukaisesti.

Kirjoitus löytyy sivultani:

http://www.kotipetripaavola.com/iisebel.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Iisebelin "henki"

ViestiKirjoittaja todael » 16. Tammi 2012 18:45

Erittäin tärkeä kirjoitus Petriltä.

Muutama kohta Raamatusta nousi mieleeni :

- Apostolit eivät pyrkineet vallitsemaan [verb. κυριεύομεν = herroitella,suorittaa ylikaikkien olevaa auktoriteettia] muiden uskovien uskoa :

2Kor. 1:24 "ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat."

- Apostolit eivät julistaneet "itseään" vaan Kristusta :

2Kor. 4:5 "Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden."

- Apostolit pyrkivät jokaisen uskovan kasvamaan siihen asemaan, joka heillä jokaisella Kristuksessa oli :
Kol. 1:28 "Ja häntä (Jeesusta Kristusta) me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa."

HUOM! Kol.1:28 "neuvoen" [νουθετοῦντες] tarkemmin = kehoittaa, ohjata sekä varoittaa. Merkitys sanalla on siis ohjata toista ilmoittamalla vaaratekijät sekä eksyttävät harhat, niin että toinen välttyisi niiltä.

- todael :pc:
todael
 

Re: Iisebelin "henki"

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Marras 2018 14:54

*
Hei, minulla olisi kysyttävää, koska olen nähnyt lyötyjä naisia sillä nimellä 'Iisebelin henki' ja ihmetellyt miettien. Naiset ovat lyötyjä, mutta lyötyjä lyödyksi tulee entistä enemmän. Niin tämä asia alkoi askarruttaa minua.


Tiedottomassa tilassa olevaa henkilöä tulisi lähestyä oikealla tavalla ja lähimmäisenrakkaudellisesti.

Sananl. 15:2 Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta.

Jes. 50:4 Herra, Herra on minulle antanut opetuslasten kielen, niin että minä taidan sanalla virvoittaa väsynyttä; hän herättää aamu aamulta, herättää minun korvani kuulemaan opetuslasten tavalla.



Juttutuokio rikkoutuneen naisen kanssa:

Haluaisin sanoa, että olen jutellut haavoittuneen naisen kanssa ja alkanut ymmärtää häntä. Hän on täysin hämmentynyt siitä asiasta. Olemme myös jutellut hänen rikkoutuneesta lapsuudesta. Rikkoutuneisuus estää näkemästä Raamatun opetusta oikealla tavalla. Mutta nimittäjä ymmärtämättä on lyönyt häntä sillä nimittelysanalla, niin lyöty tulee lyödyksi, eikä saanut lähimmäisenrakkaudellisen oikaisun siinä totuuden tuntemisen rinnalla, kuin suoran nimittelysanan.

Rikkoutunut ihminen olisi voinut saada mahdollisuuden saadakseen lähimmäisenrakkaudellisen oikaisun Sanan opetuksen valossa, niin sen kautta olisi mahdollista ojentautua ja kasvaa pois epäraamatullisesta opetuksesta.



Nimittäjän olisi tärkeä ymmärtää tämä asia:

Olen tutkinut joku vuosi sitten kansainvälisen naisen päivän syntymän. Niin olen tajunnut, että kyse on ollut julmurista alistamisesta ja väärinkäyttämisestä johtuen miehen auktoriteetisesta asemasta ja väärintulkatusta alamaisuuden opetuksesta, minkä jumala ei alun perin tarkoittanut. Siksi rikkoutunut nainen voi kokea ja tulkita nimittäjää samanlaiseksi sellaiseksi mieheksi. Koska hän on aiemmin saanut siitä samaa kärsimystä.

Olen jutellut sen rikkoutuneen naisen kanssa. Hän on maininnut, että nimittäjä on sellainen. Hän on ihmetellyt miettien, miksei se naisten kohdalla koskaan lopu. Niin olen huomannut, että tällä rikkoutuneella naisella on vääränlainen kuva nimittäjästä, joka ei ole sellainen. Nimittäjä on toiminut vain ajattelettomasti. Siksi tästä on syntynyt sotku. Siksi olisi hyvä lähestyä asiaa oikealla tavalla.


Minun omaperäinen ja vajavainen tutkimukseni naisten historiallisesta asemasta:

Tutkimukseni mukaan naiset ovat saaneet mitan täyteen ja päättäneet ottaa vallan itselleen ja tehneet lopun siitä väärinkäyttämisestä, joka on tullut miehen väärinkäytöksellisestä auktoriteettisesta asemasta ja väärintulkatusta alamaisuuden opetuksesta, minkä Jumala ei alunkin tarkoittanut. Alamaisuus on miesten keskuudessa väärintulkattu opetus, niin siitä seurauksesta naiset ovat saaneet kärsiä paljon. Naisten mukaan naisilla on sama etuoikeus olla tasa-arvollinen, niinkuin miehet.

Sen tasa-arvoisuuden Jumala on alunkin tarkoittanut, kun on asettanut raamatullisen alamaisuuden. Niin kun miehellä on oikeintulkattu opetus siitä alamaisuudesta, niin hän on kunnioittavainen mies ja vaimo häntä kunnioittaa.

Toisaalta mitä feminismiin tulee; se on noussut syystä alun siitä väärintulkatusta alamaisuudesta ja se on se väärintulkatun opetuksen syy, mikä on ajanut naisten ahdistukseen ja siten sieltä feminismi on alkanut. Samalla lailla, kun miehillä on väärä käsitys alamaisuudesta ja siten on naisten vuoro ja nyt naisilla on väärä käsitys sellaisista "nimittäjistä". Siksi olisi hyvä lähestyä asiaa oikealla tavalla.


Tiedottomattomassa tilassa oleva nainen ei välttämättä tarkoita Iisebelin henkeä:

Tiedottomassa tilassa oleva nainen ei voi olla Iisebelin hengessä, kun ei ymmärrä, mihin on astunut ja sotkeutunut, jos sydämen asenne on tällainen, että ottaa jatkuvasti vastaan rakkautta totuuteen tutkivin ja avoimin mielin ja tiedostaa oman vajavaisuuden. Kun hän huomaa ottaneensa vastaan epäterveellisen opetuksen ja on valmis tekemään parannuksen siitä ja hylkää sen. Hän ei voi olla Iisebelin hengessä.


Iisebelin henki:

Raamatun mukaan kun oikaistaan naista lähimmäisenrakkaudellisesti totuuden tuntemisen rinnalla, mutta se nainen ei ota vastaan kehotuksen voidakseen tutkia, miten asia on, eikä ota vastaan rakkautta totuuteen. Hän ei myös tee parannuksen siitä. Hän on se Iisebelin hengessä ja sydän on jo haureellinen ottamaan vastaan kaikenlaista opintuulta, joka ei pohjaudu Raamatusta.

Ilm. 2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.


Siksi olisi hyvä lähestyä asiaa oikealla tavalla. Siihen tarvittaisiin Jumalan viisautta ja oikeat sanat. Raamatun mukaan nainen on "heikkouden astia", niin hän voi olla rikkoutunut, lyöty tulee lyödyksi sillä nimittelysanalla ja hämmentyy ja saattaa kokea ja tulkita, että nimittäjä taitaa olla se samanlainen, jolla on väärin opetettu alamaisuuden käsitys.

Olen ihmetellyt, miksi mies lähestyy sillä tavalla naista kohtaan. Siksikö miehellä olisi oikeus siihen lyömällä sillä nimittelysanalla? Missä Raamatussa sanotaan näin?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron