D-vitamiini

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 17. Tammi 2012 21:13

Aloin äsken miettiä sitä että miten tosiaan tuo suoli parani niin nopeaa...ja tulin ihan tunnon tuskiin kun unohdin täysin sen että mun puolesta on rukoiltu monessa paikkaa..täällä ja paikallisseurakunnassa.
Itse en oo juuri jaksanut rukoilla..ainoastaan ihmetellä mitä tää on kun aina vaan uusia juttuja tulee.Luottanu vitamiineihin ja ruokavalioon mutta en usko että mikään asia voi parantaa tosi tulehtunutta suolta niin nopeaa kuin se nyt kävi ja nyt tajusin että rukoukset on auttanu.
Miten mä voin olla näin käsittämättömän tyhmä??
Turha pistää pahoinvoinnin kuumeen pattien ja päänsäryn piikkiin että en tajunnut,mutta nyt tajuan että jotain tosi oleellista paranemista on tapahtunut..sieltä suolesta lähtee näitten muittenkin oireitten paraneminen.Kiitos Jeesus avusta ja että saan näin uskoa että tässäkin menee työ päätökseen ja kiitos teille rukouksista :prayer4: Uskon että kun Jeesus jonkin asian parantaa niin se ei palaa.Keuhkosarkoidoosi parani aikoinaan rukouksen avulla, vaikka lääkärit vei vähän mun fiilistä sillä että sanoivat mun ikäisillä naisilla olevan parhaan paranemis ennusteen.

Ylistys ja kunnia Jumalalle!
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 18. Tammi 2012 17:05

Näistä aina tahtoo muodostua mun blogeja kun jostain innostun kirjoittamaan..kävin siis tänään ihotautipolilla ja ottivat koepaloja.Ruususta lähti yks "siivu" ja käsivarresta kaks palaa.
Ei uskonut ensinäkemältä että olis ihosarkoidoosia mutta viruksen aiheuttamaksi epäili joko vatsan tai flunssan .Ei muutakuin kovat kortisonikuurit päälle ja loma jatkuu....

Aika hassu juttu ...uskotteko muuten siihen mitä oon kuullut nyt useamman miehen kertoneen että kun lopetti vuosien tai vuosikymmenien jälkeen tupakanpolton niin alkoi näitä koliittivaivoja tulla??

Nyt on tämmönen erämaavaihe,Raamattua ei tahdo jaksaa lukea ja mp 3:kin katos latauspiuha..rukoilu on huokailua, mutta eiköhän se keidaskin taas jostain löydy...kiitos Herralle :)
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Tammi 2012 08:38

Rauhaa!

Jep, ei minulla ole mitattu pitoisuuksia veren seerumista, mutta oma vointi kertoo aika paljon, mikä on hyvä nykyään yleisesti ottaen.
Onhan sitä jo keski-iässä yhtä sun toista remppaa ja pitkä sairasteluputki alkaa olla takana. Aika harvinainen sairaus on sarkoidoosi. Mikä se sitten on?

Sarkoidoosissa muodostuu eri elimiin pieniä tulehdussolukertymiä, joita kutsutaan granuloomiksi. Niitä voi esiintyä melkein missä elimessä tahansa, yleisimmin kehkoissa ja ihossa. Näistä aiheutuu hyvin erilaisia oireita riippuen siitä, missä elimissä tauti pesii.

Jep, syytä ei tiedetä ko. taudille, kuten ei monelle muullekaan sairaudelle. Herra voi niin halutessaan sen parantaa ja otetaan se esirukouslistalle :prayer4: :wise3: .

Siunausta pulla ja muut sekä Rauhaa Herran Armossa :hugehug: :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Tammi 2012 09:34

Olin lähdössä verikokeisiin mutta tulikin tieto että pitäis olla ravinnotta ,juuri kun olin napannu muutaman lusikallisen puuroa sisuksiin :? Huomenna uus yritys.

Joo..ei oo kiva tuo kortisoni kuuri, mutta se oli kyllä pakollinen tuon ihon, nivelsärkyjen ja köhän ym takia.Ihan kauhulla otin äsken 40 mg ,mulle niistä saattaa tulla kaikenlaista sivuvaikutusta,mutta toivotaan että ainakin piristää :)
En aio jättää D-vitamiineja kalkkia ja maitohappobakteereja, kunhan vain löytäis ne oikeat merkit.Eilen oli Ilttikses juttu jostain tytöstä joka oli saanut avun paksusuoleen ja päässyt kortisoneista maitohappobakteerin avulla.Ei vaan kertonut merkkiä ,mulla on nyt DDS plus,on kallista ja jos ei oo edes hyvää niin?????

Itse sairastin nuorena keuhkosarkoidoosin josta en edes tiennyt.Se ei tehnyt mulle mitään oireita ja ihmettelinkin kun menin jalan pateista lääkäriin niin veivät keuhkokuviin.Ihan selvästi oli varjostumia keuhkoissa mutta en antanut tähystää...ihan itkun kans olin lääkärin edessä ja hän armahti siltä koetukselta :)
En oo tutkinut näitä millään lailla,silloin ei ollut edes tietokonetta mutta sen tiedän että vanhemmilla varsinkin miehillä se on huomattavasti hankalampi.Keuhkot täyttyy jollain "kudosjutuilla" ja alkaa ahdistaa ja tukkia keuhkoja.Kamala sairaus :?
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 00:57

Etsii etsii kunnes sen löytää...eli D-vitamiini keskustelun.Kysymys kuuluu kun Jannekin näyttää olevan paikalla ;)
aina kun otan D-vitamiinia niin mun jalat tulee kipeiksi jänteet kiristää lihaksia särkee..johtuuko vitamiinista.Kokeilin tänään jättää väliin niin liahakset ei ollu kipeät??
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 00:58

Siis oon ottanu 85mikrogrammaa/vrk
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Joulu 2012 01:03

systeri kirjoitti:Etsii etsii kunnes sen löytää...eli D-vitamiini keskustelun.Kysymys kuuluu kun Jannekin näyttää olevan paikalla ;)
aina kun otan D-vitamiinia niin mun jalat tulee kipeiksi jänteet kiristää lihaksia särkee..johtuuko vitamiinista.Kokeilin tänään jättää väliin niin liahakset ei ollu kipeät??


Rauhaa systeri.

Aika omituiselta kuulostaa....

Mitä D vitamiinia käytät?
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:04

Sitä sulta tullutta :)
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:05

Aloitin sen vasta joku aika sitten kun en muista aina vitaminoida itteäni :)
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Joulu 2012 01:10

systeri kirjoitti:Aloitin sen vasta joku aika sitten kun en muista aina vitaminoida itteäni :)

Nyt en muista mitä D.vitskua sulle lähetin. Tarkista siitä purkista että sisältääkö se myös a-vitamiinia. Jos sisältää niin sitä ei voi ottaa tuollaisia määriä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa