D-vitamiini

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:14

Hyvänen aika?? Täytyy käydä heti kattomas.. :shock:
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:16

Ei täs kyllä mitään A:ta mainita.Solgar merkki ilmeisesti D3 mun käsittääkseni 25 mg
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:18

Onko 85 mg sun mielestä liikaa?
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja Janne » 01. Joulu 2012 01:24

systeri kirjoitti:Ei täs kyllä mitään A:ta mainita.Solgar merkki ilmeisesti D3 mun käsittääkseni 25 mg


Niin vähän muistelinkin... vaikkakin siitä on jo vierähtänyt hetkinen ;)
Mut aika oudolta kuulostaisi että D-vitamiini aiheuttaisi lihaskipuja koska sen vaikutus on juuri päinvastainen, eli sen pitäisi ennemminkin poistaa lihaskipuja.
Muuten tuo sinun annostelusi on mielestäni ihan ok. Tunnen henkilöitä jotka on käyttänut 150ug annoksiakin säännöllisesti ilman mitään ongelmia. itsekkin syön väillä yli 100 ja lapsetkin saa joskus aika tuhteja annoksia :D (silloin kuin muistaa antaa :o )

Mut jos toi 85ug tuntuu suurelta niin voithan ottaa aluksi hiukan vähemmän ja nostaa sitten vähänajan päästä annosta suuremmaksi.
Viimeksi muokannut Janne päivämäärä 01. Joulu 2012 01:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 01:29

Mä oon aloittanu siitä 25 mg ja päässy nyt 85:een ja tarkoitus oli nostaa sataan mutta nuo jalat :) no ehkä siihen löytyy joku muu selitys ..en aio lopettaa D-vitamiinia :)
systeri
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja Eetu » 01. Joulu 2012 12:53

apteekkari sanoi, että turvaraja on 100 milligrammaa. En pistä päätäni pantiksi, mutta olin kirjoittanut tämän muistiin puhelimeeni. Kannattaa vielä varmistaa asia apteekista. Joka tapauksessa olen ymmärtänyt että suomalaiset d-vitamiinisuositukset ovat alakanttiin.

Siis 100 mikrogrammaa, ja Yhdysvalloissa on semmoinen suositus.

http://yle.fi/uutiset/d-vitamiinia_suos ... ti/5304005

"Suomessa D-vitamiinin turvaraja on kymmeneen ikävuoteen saakka 25 mikrogrammaa ja tätä vanhemmille 50 mikrogrammaa vuorokaudessa. Yhdysvalloissa aikuisten turvaraja nostettiin marraskuussa kaksinkertaiseksi eli 100 mikrogrammaan."
Viimeksi muokannut Eetu päivämäärä 01. Joulu 2012 17:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Eetu
 

Re: D-vitamiini

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Joulu 2012 16:29

Mä luulen että mun jalkakivut johtuu siitä että teen seisomatyötä 8 tuntia päivässä,ramppaan rappusia ja kävelen paljon.Lääkärit ei vaan osaa sanoa mistä johtuu reisilihasten kivut ja niin että jänteitä välillä repii ?? Ehkä jalat vaan on vähän tukossa :)
systeri
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron