Kuritus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kuritus

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Tammi 2012 11:04


Huomenta ja kiitoksia kirjoituksistanne, Lonelyrider ja Pekka!! :thumb: :thumb:

Lonely, sinun tarina on tosi mielenkiintoista lukea, kiitos siitä! Teitä Jumala kuritti vain henkisesti.
Onneksi fyysistä kuritusta Jumala ei käytä.

Mutta... eikö Paavali tarkoita ruumiillista kuritusta? Minusta se kai tarkoittaa mutta millaista ruumiillista kuritusta Paavali tarkoittaa?

No minä tänään aamulla etsin itsekuriin liittyviä kohtia enkä löytänyt. Luulen ettei meidän tarvis pitää itseämme kurissa mitään. Jumala on se joka meitä kurittaa meidän parhaaksi. :think2:
............

3.Moos.26:28 niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden.

Job.5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta. :shock:

Ps.141:5 Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:

Snl.3:12 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

Snl.13:24 Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa. :shock: :?

Jer.46:28 Sinä, minun palvelijani Jaakob, älä pelkää, sanoo Herra, sillä minä olen sinun kanssasi. Minä teen lopun kaikista kansoista, joiden sekaan minä olen sinut karkoittanut; mutta sinusta minä en loppua tee: minä kuritan sinua kohtuudella, mutta rankaisematta minä en sinua jätä."

Hoos.7:12 Juuri kun ovat menossa, minä levitän verkkoni heidän päällensä ja pudotan heidät alas kuin taivaan linnut; minä kuritan heitä, niinkuin on julistettu heidän seurakunnallensa.

Tällä kertaa Jumalan kuritus tuntuu selvältä paitsi Paavalin itsekuri mitä en vielä ymmärrä. Paavalin täytyi ruumista kurittaa ja masentaa ettei tulisi hylätyksi. Se ei kai enää liity meidän nykyaikaan mitään? :roll:

No haluaisin kertoa omista jutuista vielä. Minä en paljoa muista mitä Jumala minua kuritti kuin yhen jutun. Niin Jumala revi pois väärät istutukset juurineen minusta. Ja usko raukesi tyhjään mutta huomasin että Jumalan Henki oli kokoajan läsnä kunnes löysin uskoni. Sitä voi kai sanoa Jumalan pelastukseksi pois väärältä tieltä ja osittain kuritukseksi.

eilinen on jo mennyt, ja huomisesta emme tiedä. Tänään auttaa HERRA.
:thumb:

No olen veltostunut siksi halusin kysyä onko se syntiä. Nääs se ei ole kai syntiä koska Raamatussa ei mitään maininnut...

Yksi juttu sai minua hämilleni. Sinä päivänä minua alkoi veltostuttaa ja juutuin soffan kulmaan kans.
Sit Jumalan Henki tuli ja tuntui nostavan minua myös.... Olin hämilläni koska pidin aina velttoutta syntinä.
Sinä hetkenä kun Jumalan Henki tuli nostamaan minua niin ajattelin että se on kai ihan ok.
Siksi tällä palstalla kysyin mitä mieltä siitä velttoudesta... No mutta morotus!
:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa

cron