Ajatuksia avioerosta ja uudelleenavioitumisesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Janne » 16. Heinä 2014 11:09

Masa kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:"Niin hän sanoi heille: 'Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista, ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää' (Luuk.18:29-30)."

Mitä esimerkkejä teille tulee mieleen siitä, että joku on Jumalan valtakunnan tähden luopunut vaimosta?



Minulle nousi vain tämä jae mieleen..
1.kor
7:27 Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.


Minä näen asian näin miten Masa asian toi raamatusta esille. Eli kyse on siitä että luopuu siitä oikeudesta joka on.

Eli joku voi valita osakseen pelkän Jumalan valtakunnantyön ja täten luopuu kaikesta maallisesta kuten esimerkiksi oikeuden ottaa vaimo ja myös siten saada lapsia.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Heinä 2014 17:55

Samoin ymmärrän ja uskon, että jos Jumala kutsuu jonkun valtakuntansa työhön, Hän ei tee sitä puolison hylkäämisen kautta, sillä Raamattu osoittaa meille hyvin selvästi, että Jumala vihaa hylkäämistä.

Malak. 2
16. Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala
Siivetön
 

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Heinä 2014 20:30

*
Nolottava ja tyhmä kysymys mutta pakko kysyä koska mietin joskus olenko minä syyllistynyt myös kun minun eronnut ystävä kysyi minulta voiko seurustella ja mennä naimisiin toisen miehen kanssa. Sanoin hänelle; 'En tiedä. Kysy ensin Jumalalta'. Mutta Nyt hän seurustelee uskovan miehen kanssa mutta hänen eksä joka ei ole uskossa jätti ensin hänet ja haki avioeron. Se eksä ei näköjään käynyt naisissa eron jälkeen koska viihtyy sinkkuna. Kumpiko on tehnyt synnin? Minun ystäväni vai se eksä?

Olenko minä myös tehnyt syntiä koska jätin kertomatta ystävälleni mitä minä sain jälkeenpäin tietää tästä opetuksesta Jumalan Sanan valossa ja siitä yhdistävästä voimasta jolla Jumala yhdisti yhdeksi lihaksi eikä mikään voi erottaa paitsi kuolema? En voi edes kertoa hänelle koska hän on nykyään onnellinen enkä halua että hän olisi onneton mutta se on Jumalan Sanan opetusta vastaan. Kai parempi jättää kertomatta ja hän voi kaikessa rauhassa seurustella toisen uskovan miehen kanssa? :oops: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Masa » 16. Heinä 2014 20:38

vaisuliini kirjoitti:*
Nolottava ja tyhmä kysymys mutta pakko kysyä koska mietin joskus olenko minä syyllistynyt myös kun minun eronnut ystävä kysyi minulta voiko seurustella ja mennä naimisiin toisen miehen kanssa. Sanoin hänelle; 'En tiedä. Kysy ensin Jumalalta'. Mutta Nyt hän seurustelee uskovan miehen kanssa mutta hänen eksä joka ei ole uskossa jätti ensin hänet ja haki avioeron. Se eksä ei näköjään käynyt naisissa eron jälkeen koska viihtyy sinkkuna. Kumpiko on tehnyt synnin? Minun ystäväni vai se eksä?

Olenko minä myös tehnyt syntiä koska jätin kertomatta ystävälleni mitä minä sain jälkeenpäin tietää tästä opetuksesta Jumalan Sanan valossa ja siitä yhdistävästä voimasta jolla Jumala yhdisti yhdeksi lihaksi eikä mikään voi erottaa paitsi kuolema? En voi edes kertoa hänelle koska hän on nykyään onnellinen enkä halua että hän olisi onneton mutta se on Jumalan Sanan opetusta vastaan. Kai parempi jättää kertomatta ja hän voi kaikessa rauhassa seurustella toisen uskovan miehen kanssa? :oops: :oops:


1kor
7:15 Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
Masa
 

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Janne » 16. Heinä 2014 20:40

vaisuliini kirjoitti:*
Nolottava ja tyhmä kysymys mutta pakko kysyä koska mietin joskus olenko minä syyllistynyt myös kun minun eronnut ystävä kysyi minulta voiko seurustella ja mennä naimisiin toisen miehen kanssa. Sanoin hänelle; 'En tiedä. Kysy ensin Jumalalta'. Mutta Nyt hän seurustelee uskovan miehen kanssa mutta hänen eksä joka ei ole uskossa jätti ensin hänet ja haki avioeron. Se eksä ei näköjään käynyt naisissa eron jälkeen koska viihtyy sinkkuna. Kumpiko on tehnyt synnin? Minun ystäväni vai se eksä?

Olenko minä myös tehnyt syntiä koska jätin kertomatta ystävälleni mitä minä sain jälkeenpäin tietää tästä opetuksesta Jumalan Sanan valossa ja siitä yhdistävästä voimasta jolla Jumala yhdisti yhdeksi lihaksi eikä mikään voi erottaa paitsi kuolema? En voi edes kertoa hänelle koska hän on nykyään onnellinen enkä halua että hän olisi onneton mutta se on Jumalan Sanan opetusta vastaan. Kai parempi jättää kertomatta ja hän voi kaikessa rauhassa seurustella toisen uskovan miehen kanssa? :oops: :oops:


Jos ystäväsi on hyljätty eli hänen miehensä on ottanut hänestä eron niin ystäväsi voi mennä uusiin naimisiin jos niin haluaa ja kokee oikeaksi. Toki tärkeintä on kysyä Jumalan tahtoa tähänkin asiaan.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Heinä 2014 21:01

*
Ok Masa ja Janne. Kylläpäs kannatti kysyä ja nyt naurattaa tällainen kysymys.. Ei minua enää huoleta. Olo on kevyt. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Masa » 16. Heinä 2014 22:47

Siivetön kirjoitti:Samoin ymmärrän ja uskon, että jos Jumala kutsuu jonkun valtakuntansa työhön, Hän ei tee sitä puolison hylkäämisen kautta, sillä Raamattu osoittaa meille hyvin selvästi, että Jumala vihaa hylkäämistä.

Malak. 2
16. Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala



Siivetön toi hyvä ja oikean näkökohdan esille. Jos joku uskova on aviossa osattoman kanssa hänen on pysyttävä avioliitossa.

Mikäli osaton haluaa eron, uskova on vapaa menemään uudestaan avioon.

Olen nähnyt joitakin avioliittoja jossa toinen on uskova ja toinen on osaton, yksikään näistä avioliitoista ei ole onnellinen tai tasapainoinen.

Puolisoiden välillä on syvä näkymätön juopa, joka jakaa uskovan kahtaalle.
Kahtaalle jakaminen repii ja jäytää uskovan sisintä kaiken aikaa.
Uskovan mieleen voi nousta seuraavat sanat "jos minulla olisi uskova puoliso niin... "
"jos puolisoni tulisi uskoon, meillä olisi paljon onnellisempi avioliitto, koska meilllä on yhteinen usko jota voidaan jakaa."
Näiden mietteiden ja taisteluiden (uskovan sydämessä oleva taistelu) kuluttaa uskovaa henkisesti todella paljon.
Masa
 

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 15:07

tanu kirjoitti:Uskon ettei Jumala laita uskovaa valitsemaan vaimon ja Jumalan valtakunnan työn välillä.
Siis tuolla tavalla, kuin Mikkó laittoi esimerkin. Uskon että Jumalan tahto on että vaimo(tai mies) tulee ensin uskoon ja sitten vasta annetaan tuollainen tehtävä.
Jumalan tahto ei varmasti ole rikkoa avioliittoa, mitä ihmiset tekee nykyään jo ihan muutenkin liikaa.

Eri asia on sitten jos uskovan uskomaton aviopuoliso on sellainen tapaus, että vain pilkkaa ja halveksii toisen uskoa.
Tuolloin voi olla, että Jumala laittaa valitsemaan. Mutta jos uskossa oleva kuitenkin rukoilee puolisonsa uskoon tulon puolesta väsymättä, niin
kyllä uskon että Jumala voi tuollaisenkin puolison saada mielenmuutokseen.

Nämä nyt oli vain omia pohdintoja.



Oli minulta huono esimerkki, Masa selitti sen hyvin ja oikein.

Halusin tuoda esille sitä, että joskus (ei aina) uskosta osattoman valinnat, päämäärät ja halut elämässä voivat sotia Herran tahtoa vastaan ja silloin on vaikeita valintoja, että kenen tahtoa noudattaisi ja ketä seuraa.

En minäkään usko, että Herra tahtoisi hajoittaa liittoja. Vastustaja sitä haluaa, sitäkin enemmän.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 02. Elo 2014 22:44

vaisuliini kirjoitti:*
Nolottava ja tyhmä kysymys mutta pakko kysyä koska mietin joskus olenko minä syyllistynyt myös kun minun eronnut ystävä kysyi minulta voiko seurustella ja mennä naimisiin toisen miehen kanssa. Sanoin hänelle; 'En tiedä. Kysy ensin Jumalalta'. Mutta Nyt hän seurustelee uskovan miehen kanssa mutta hänen eksä joka ei ole uskossa jätti ensin hänet ja haki avioeron. Se eksä ei näköjään käynyt naisissa eron jälkeen koska viihtyy sinkkuna. Kumpiko on tehnyt synnin? Minun ystäväni vai se eksä?


Jos ex-puoliso ei ole tehnyt aviorikosta eli harjoittanut sukupuoliyhteyttä jonkun toisen kanssa, ei ystävälläsi ole lupaa hyljätä häntä. Ainoastaan aviorikoksen tähden on lupa hyljätä puoliso ja mennä uudestaan naimisiin (MAtt.5:32 ja 19:9). Eli kun ystäväsi puoliso ei ole tehnyt aviorikosta, on avioliitto edelleen voimassa eikä ystäväsi voi ottaa uutta puolisoa, tai hän syyllistyy aviorikokseen. Suosittelen varoittamaan ystävääsi ja antamaan nämä edellämainitsemani raamatun jakeet luettavaksi!

Näin sanoo Jumalan sana, ihmisillä voi olla mielipiteitä.
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Ajatuksia avioerosta ja uudelleen avioitumisesta

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Elo 2014 23:08

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa