Tänään on 19. Syys 2018 08:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 32/32 [ 313 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 28, 29, 30, 31, 32
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hyvää joulua!
ViestiLähetetty: 22. Joulu 2017 12:10 

*
Rpe, Joh. 3:16 on se pikkuevankeliumi.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24. Joulu 2017 13:14 

*
Haluaisin kysyä, kuinka moni teistä tietää lehtimajan juhlasta? En ole aiemmin lukenut enkä tutkinut lehtimajan juhlaan liittyviä juttuja. PP:n linkkejä lukiessani kiinnitin lehtimajan juhlaan, joka alkoi kiinnostaa minua. Luin vain ainoastaan ne liittyvät asiat, mitkä koskee lehtimajan juhlaa. Minä hämmästyin, että lehtimajan juhlan rikastuttava sisältö liittyy paljolti Jeesukseen. :shock: Ennen siitä en ole ollut tietoinen siitä asiasta, kuin vasta nyt. Lehtimajan juhlan rikastuttava sisältö on todella mielenkiintoinen, koska se liittyy Jeesukseen.

Mietin ihmetellen, minkä takia uskovat takertuvat jouluun eivätkä lehtimajan juhlaan, joka on joulua mielenkiintoisempi. Ihmettelen myös, miksei siitä ole paljon puhuttu uskovien keskuudessa, kuin joulusta. Minä haluaisin herättää uskovia ja auttaa silmät näkemään lehtimajan juhlan rikastuttavaa sisältöä. Lehtimajan juhla liittyy esikuvalliseen profetiaan, joka koskee Jeesusta ja Hänen syntymää. Toivon, että uskovat alkaisivat ottaa selvää lehtimajan juhlasta ja siihen liittyvistä asioista ja keskittyisivät enemmän niihen.

Minusta tuntuu ihan siltä, että olisi väärä paikka ja väärä aika puhua joulusta koska olen jo lukenut lehtimajan juhlan liittyvät jutut. Ja olen nyt ihmeissäni, miksi jouluun takertumiseen olisi kovin tarpeellista. Tekisi mieli huutaa 'haloo, mitä sinä teet? ja silmät auki'. Kai sinä ymmärrät, miltä tässä tuntuu? Ei joulu ole enää kiinnostava aihe, koska olen lukenut lehtimajan aiheen. Siinä kaikki, mitä halusin sanoa.

No lainaan PP:n tekstin tänne. Se ei liity jouluun vaan lehtimajan juhlaan.
PP kirjoitti:
Herran Jeesuksen syntymäjuhla ei ole seimen lapsen juhla, vaan juhla sen kunniaksi, että Herra Jeesus syntyi ja pelasti kaikki Häneen uskovat ihmiset saaden aikaan verensä kautta iankaikkisen lunastuksen ja pelastuksen.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 26. Joulu 2017 10:55 

*
Olen aina luullut, että lehtimajan juhla on juutalaisten juhla. Ja samoin eilen törmäsin yhteen kirjoitukseen, jonka mukaan lehtimajanjuhla on juutalaisten juhla. Oikeastaan lehtimajan juhla on kaikkien kansojen suuri riemujuhla, koska Jumala asetti asetuksen, mikä koskee lehtimajan juhlaa ja Jumalan asetus koskee myös muukalaisia, jotka ovat pakanat.

Minä näen, miten Herra on viisaasti suunnitellut kaikille kansoille pelastusta Jeesuksen kautta lehtimajanjuhlaan liittyvillä asioilla! Lehtimajan rakennusaiheet viittaavat vanhurskauteen pelastukseksi ja Jumalan armossa hyvän hedelmän kantamiseen. No minua nuhdeltiin eilen väärän luulon takia siitä, että kirjoittaisin vanhan liiton järjestyksestä, jonka alle tulisi palata takaisin. Kyse ei ole oikeastaan vanhan liiton järjestyksestä. Toivon ettei tulisi väärinkäsitystä tästä kirjoituksesta.

No poimin PP:n linkeistä muutamat kohdat tänne luettavaksi.

Jeesuksen oikean syntymän ajankohdan ymmärtäminen avaa meille syvällisemmän näköalan Jumalan pelastushistoriaan sekä Jumalan lasten loistavaan tulevaisuuteen Herran Jeesuksen kanssa.

Tämä asia ei ole vähäpätöinen, eikä yhdentekevä, milloin Jeesus syntyi, koska Jeesuksen syntymän ajankohta osoittaa Jumalan sanan pelastushistorian profeetallisen täyttymyksen, merkin ja sanoman.

Lehtimajanjuhla sai täyttymyksen kun Jeesus, Pelastaja (Vapauttaja), Herra ja Messias syntyi maan päälle, jonka kunniaksi tuhatvuotisessa valtakunnassa kaikki viettävät lehtimajanjuhlaa, koska tuhatvuotinen valtakunta on Pojan valtakunta, jossa Herra Jeesus hallitsee rauhanruhtinaana.

Jumala antamat kolme pääjuhlaa todistavat myös Jeesuksen syntyneen lehtimajan aikana, sillä se täyttää Jumalan sanan esikuvallisen profetian, koska Sana (Jeesus, Pelastaja, Herra ja Messias) tuli lihaksi lehtimajanjuhlan aikana, sillä Jumala asettui asumaan Poikaansa, joka sai aikaan iankaikkisen pelastuksen, jonka kunniaksi Pojan valtakunnassa, eli tuhatvuotisessa rauhanvaltakunnassa kaikki viettävät lehtimajanjuhlaa.

Kaikki kolme pääjuhlaa liittyvät Jeesukseen ja Jumalan pelastussuunnitelmaan, sillä pääsiäisenä Herra Jeesus sovitti synnit, johon myös pakanat pääsevät osallisiksi uskon kautta. Helluntaijuhlaankin pakanoilla on pääsy uskon kautta Herraan Jeesukseen. Pojan valtakunnassa kaikki viettävät lehtimajanjuhlaa sen kunniaksi, koska Pelastaja, Herra ja Messias syntyi silloin ja vapautti kaikki ne perkeleen ja synnin vallasta, jotka uskovat Jeesukseen saaden näin iankaikkisen elämän.

Lehtimajanjuhla tuhatvuotisessa Pojan valtakunnassa on ilon riemun ja pelastuksen juhla sekä Jeesuksen syntymäjuhla, jota vietetään kerran vuodessa eli jokavuotisena juhlana tuhatvuotisessa valtakunnassa.

No tuntuu että ne ovat ikäänkuin puuttuvat palaset, jotka loksahtivat kohdalleen siinä lehtimajanjuhlassa, joka liittyy Jeesukseen ja meihin kaikkiin kansoihin. Se on Herran ja kaikkien kansojen suuri ilon riemun ja pelastuksen juhla. Minulla hahmottaminen kaikella ymmärryksellä kestää vielä ja toivoisin, että tänne tuodaan lisää ne puuttuvat palaset niin ne alkaisi loksahtaa kohdalleen ja se avaisi lisää ymmärrystä.

Poissa
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 32/32 [ 313 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 28, 29, 30, 31, 32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]