Hyvää joulua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja anjou » 22. Joulu 2019 17:32

En itse ole mikään joulufani ja kodissani ei saanut jouluna keskittyä muuhun kuin Jeesukseen. Ei ollut pukkia. Kuitenkin päättely Jeesuksen syntymäpäivästä on ihmisviisautta koska Raamattu ei sitä sano selvästi. Lehtimajajuhlaa puolletaan ja jotkut taas sanovat Jeesuksen syntyneen ja kuolleen pääsiäisenä. Joulua sanotaan vanhojen pakanajuhlien jatkeeksi mutta varmaan melkein joka päivämäärällä on joku negatiivinen pakanallinen alku. Hyväksyvätkö juutalaiset että Jeesusta juhlitaan lehtimajajuhlassa?

Nyt pyritään Suomessa karsimaan kaikkea kristillistä. Ei saa laulaa kristillistä säkeistöä koulussa. Ei saa nousta seisomaan "Nyt Jumalalle kunnia" -kohdassa. Porin sairaalassa kiellettiin hengelliset kuorot. Jossain oli ettei saanut enää sanoa joulujuhla vaan lomajuhla ("seasonal greetings"). Näin raunioitetaan lasten mahdollisuus kuulla edes jotain Jeesuksesta. Pari kuukautta sitten tietokilpailupoika tv ssa ei tuntenut käsitettä Laupias Samarialainen vain sanoi Laupias Saamelainen. Koko kristillinen taustamme häivytetään.

Pahinta on kun ns uskovat ovat ajamassa ala kristillisyyttä ja tuomitsevat joulukirkossa ja joulukonserteissa kävijät. Ei edes helluntailaista joulujuhlaa hyväksytä. Varmaan silläkinon oikeutensa mutta masentavaa.

Mikko Murpatti: "Jos kerrankin hyvällä syyllä voi kätevästi aasinsiltaa pitkin puhua Jeesuksen teosta ristillä , niin tämä tilaisuus tulisi ehdottomasti käyttää hyväksi. Koska muulloin on yhtä luontevaa vaikkapa ruokapöydässä kaikkien kuullen puhua Jeesuksesta? Kristiyt tässäkin ampuu itseään jalkaan ja evää itseltään hienon tilaisuuden suositella evankeliumia." Ihan hyvä ajatus.
Viimeksi muokannut anjou päivämäärä 22. Joulu 2019 17:46, muokattu yhteensä 2 kertaa
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja anjou » 22. Joulu 2019 17:37

Mistä tietää että on "oikeassa raamatullisessa uskossa". Ihmisten uskoon vaikuttaa tausta, elämän kokemukset, koulutus, luonne jne. Perusta kai kuitenkin sama? Jokaisella meistä tulee oma ajatus ja inhimillinen tulkinta mukaan, eikä ole "puhtaasti" Raamattua tulkitsevaa ihmistä vai onko?
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Joulu 2019 01:10

Juhani kirjoitti:Shabbat Shalom,

En tiunne tuota lehtimajanjuhlaa, enkä tarkkaa Jeesuksen syntymäajankohtaa ja joulujuhlahjatkin ovat alkaneet tuntua minusta viime vuosina vieraalta. Tiedän vain, että Herra Jeesus Kristus on noussut ylös ja sovittanut syntimme Golgatan ristillä. Ehkä on paras viettää Joulua joka päivä.

Hyvää Vapahtajan syntymäpäivää ja siunauksellista Uutta vuotta Teille kaikille! :prayer4: :hearts:


Herra siunatkoon sinua veljeni Juhani.

Me emme tiedä tarkkaa Jeesuksen syntymän ajankohtaa, emme edes vuotta (tämä on oma mielipiteeni ja useiden tutkijoiden mielipide), mutta ilmeisesti Jeesuksen syntymä ei ajoittunut minkään vuoden joulukuulle vaan sitä aikaisempaan ajankohtaan. Esimerkiksi veljemme Petri Paavola ajoittaa Jeesuksen syntymän juutalaisten lehtimajajuhlan tietämille syksyyn. Itse olen tutkinut sekä Jeesuksen syntymän vuodenaikaa että syntymävuotta ja päätynyt Jeesuksen syntyneen syksyllä, ilmeisesti muutama vuosi ennen ajanlaskumme alkua. Vuosilukuvirhe voi johtua esim. siitä, että kuningas Herodes Suuri kuoli myöhemmin kuin 4 eKr. kuten nykyisin eräät tutkijat arvelevat tapahtuneen (vuosina 1-2 eKr.). Lähes riidatonta on, että Jeesus syntyi vuosien 7-1 välillä ennen ajanlaskumme alkua.

Minua siunasi paljon tuo mitä kirjoitit: "Tiedän vain, että Herra Jeesus Kristus on noussut ylös ja sovittanut syntimme Golgatan ristillä."
Jukka
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja anjou » 23. Joulu 2019 12:18

Tuohon voimme yhtyä.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Iustus » 24. Joulu 2020 17:35

Siunattua ja riemullista Vapahtajamme syntymäjuhlaa kaikille palstalaisille!
Iustus
 
Viestit: 283
Liittynyt: 29. Huhti 2015 13:10

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Maaret » 24. Joulu 2020 21:20

Kiitos samoin hyvää joulua
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Jansku » 24. Joulu 2020 23:51

hyvvä joulua joo.kävin hautausmaalla ja oli kyllä ikävä kokemus.suomen kielellä mannet ajeli hautausmaan poluilla autolla.mikä tätä kansantryhmää vaivaa kun käyttäytyvät kuin siat(tai siat ehkä kohteliaampia)mulla vaan nous viha tota porukkaa vastaan vaikka tiedän monta romani uskovaakin.mut silti tuo röyhkeys heillä verissä.huomatin autolla ajamisesta oli hyvä ettei riidaks menny ja morat tai pyssyt olis kaivettu esille...hyvää joulua kuitenkin.Jeesus heitä armahtakoon lopunaikoina.
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Maaret » 25. Joulu 2020 10:28

Heillä on tapana että autolla mennään oven eteen. Ehkä he vain halus ajaa autolla haudan viereen. Samoin he toimii kauppojen edessä yms.
Ylhäistä väkeä. Ei he ehkä tarkoituksella "sikailleet".

Tämä nyt vain on sellaista aikaa että suomalaisen on nöyrryttävä ja muut kansat leikkii ylhäistä.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret
 
Viestit: 111
Liittynyt: 14. Elo 2020 15:58
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron