Hyvää joulua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Joulu 2016 12:10

Minusta hyvä nyrkkisääntö on se kun ja jos ymmärtää ja tietää sydämessään ettei Jeesus ole syntynyt joulukuun 25. päivänä, niin silloin ei sydämessään vietä sitä päivää Jeesuksen syntymäpäivänä, koska Jeesus ei ole syntynyt silloin. Meillä uskovilla on oikeus ja lupa muistella Jeesuksen syntymää, vaikka joka päivä vuodessa myös joulukuun 25. päivä, kunhan tekee sen erotuksen ettei joulukuun 25. päivä ole Jeesuksen syntymäpäivä. Tämä on minusta hyvä lähtökohta tälle asialle ja sitten kun muistaa sen ettei lyö totuudella ketään, vaan rakkauden kautta tuo esiin totuuden ja antaa muille aikaa tutkia ja käsitellä totuutta, sillä usein perinteistä pois oppiminen on aikaa vievä prosessi, joka kestää toisella pitemmän ja toisella lyhyemmän ajan.

Raamattu puhuu enemmän Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta kuin Hänen syntymästään. Jeesuksen syntymä on tärkeä asia ja siitäkin tulee puhua ja sitä saa muistella, mutta enemmän tulee kuten Raamattukin tekee puhua ja muistella Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemusta.

Kerron lyhyesti sen kuinka meidän perheessä joulu ja siihen liittyvät asiat alkoivat avautumaan. Minulle Herra alkoi puhumaan joulusta jo vuonna 1993-94. Aluksi koin puhetta sydämessäni jouluun liittyen ja hylkäsin sen viettämisen. En siitä kuitenkaan julkisesti puhunut, vaan se oli henkilökohtainen oma päätökseni. Vuosina 1995-96 sain Keijo Lindemanin kirjan käsiini nimeltään Apostolinen seurakunta ja antikristuksen eksytys, jonka seurauksena aloin tutkimaan joulu asiaa vielä enemmän.

Kun silloin vuosina 1993-94 minulle alkoi asia avautumaan, niin sanoin vaimolleni etten enää vietä joulua, mutta hän on vapaa tekemään asiassa miten itse kokee. Vaimoni vietti joulua kuten ennenkin. Tästä meni aikaa muistaakseni vuosi tai kaksi kun vaimoni ripusteli joulukoristeita seinällä roikkumaan. Siinä oli monenlaista koristetta osa perinteisiä joulukoristeita ja osa neutraaleja. Sinä jouluna perinteiset joulukoristukset tippuivat koko ajan seinältä lattialle, vaikka vaimo laittoi ne yhä uudestaan takaisin, mutta neutraalit koristeet pysyivät koko ajan seinällä.

Sitten koin sydämessäni sanoa vaimolleni, että nyt Jumala puhuu sinullekin joulusta ja vielä aika voimallisella tavalla. Vaimoni tunnusti, että niin taitaa puhua. Sen joulun jälkeen vaimoni alkoi irrottautumaan joulusta. Vaimoni on ollut todella kova joulu-ihminen ja tällaiset juhlat ja perinteet ovat olleet hänelle todella tärkeitä. Jumalalla oli kuitenkin keinonsa puhua vaimolleni ja nyt saamme olla siten joulusta vapaita ettei meillä ole joulupukkeja, tonttuja, joulukuusta eikä kukaan meidän perheestä usko Jeesuksen syntyneen joulukuun 25. päivä, emmekä vietä sitä Jeesuksen syntymäpäivänä, vaan joulu on meille valtion määräämä virallinen vapaapäivä, jota pidämme vapaapäivänä, emme joulujuhlana.

Koin sen todella tärkeäksi, että nimenomaan Jumala puhuisi asiasta vaimolleni ja siksi en yrittänyt ohjeistaa häntä asiassa, joka on usein todella vaikea, sillä perinteet ovat todella syvällä ihmisissä ja niistä pois oppiminen on omanlaisensa prosessi. Me voimme tehdä paljon hallaa, jos lyömme ihmisiä totuudella, sillä vain sellainen totuus saa aikaan muutoksen, joka vaikuttaa Jumalan rakkauden kautta.

Vaimoni vanhemmat ovat usein pyytäneet meitä kylään joulun aikaan ja me olemme käyneet heillä useana jouluna. Olemme kertoneet oman kantamme asiaan ja miksi emme enää vietä joulua (Jeesuksen syntymäjuhla, joulukuuset, pukit ja tontut). Se oli aluksi heille vaikeaa, mutta he ovat oppineet hyväksymään meidän kantamme jouluun. Mekin olemme kunnioittaneet heitä emmekä ole kieltäneet heiltä joulun viettoa emmekä käskeneet hävittämään joulukuusta jne. Olemme usein yhdessä joulun aikana, he viettävät joulua ja me valtion virallista vapaapäivää, eikä asiassa ole ollut enää vuosiin minkäänlaisia jännitteitä. Aluksi oli, mutta nekin ovat sulaneet pois hyväksymisen ja rakastamisen kautta, eli kun kohtaamme heidät rakkaina lähimmäisinämme ja kunnioitamme heitä, vaikka emme ole kaikesta samaa mieltä, niin sovimme yhteen joulun aikana, vaikka heille ja meille joulu merkitsee ihan eri asioita.

Joulu koskettaa meitä jokaista jollakin tavalla, emmekä pääse sitä pakoon, mutta tärkeää on ettei sydämessään anna joululle sellaista arvoa mitä sillä ei ole Raamatun sanan totuuden mukaan. Koska Jeesus ei ole syntynyt joulukuun 25. päivä, niin minulle joulukuun 25. päivä on valtion määräämä virallinen vapaapäivä, eikä mitään muuta. Jos joku viettää joulukuun 25. päivää Jeesuksen syntymäjuhlana, niin hän viettäköön sitä siten, mutta itse en niin tee, koska se ei ole Jeesuksen syntymäpäivä. Minulle joulu lakkasi olemasta joulu kun ymmärsin ettei Jeesus ole syntynyt joulukuun 25. päivä. Voin sanoa ja käyttää sanaa joulu, niin kuin olen tehnyt tässäkin viestissä, mutta se on minulle vain suomenkielinen sana, jolla ei ole enää Jeesuksen syntymäpäivän arvoa, johon olen joskus itsekin uskonut.

Kun liikun ihmisten parissa nykyään, niin en pidä kovaa meteliä joulusta, mutta johdatuksessa aiheesta tulee välillä hyviä keskusteluja. Sen olen huomannut, että vuosi vuodelta saan uskovilta enemmän palautetta sivuni kautta siitä etteivät he enää vietä joulua, niin kuin ennen eikä Jeesus ole syntynyt joulukuun 25. päivä. Joskus saan jopa sellaista postia, että joku uskova, joka ei ole lukenut minun kirjoituksiani joulusta tai Jeesuksen syntymästä pyrkii valistamaan minua, että enhän vain enää luule Jeesuksen syntyneen joulukuun 25. päivä. Tämä asia menee nyt vauhdilla eteenpäin ja tulee avautumaan koko ajan enemmän niille uskoville, jotka rakastavat totuutta enemmän kuin ihmisten perinteitä. Tämän asian avautumista ei voi enää estää, vaikka tietyt piirit ja tahot pyrkivät kovasti tekemään joulusta kristillisen ja Raamatullisen, jota se ei kuitenkaan ole.

Lisää aiheesta sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/Jeesuksensyntyma.html

Image
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Joulu 2016 13:39

Minä käännän joulun evankeloimis tilaisuudeksi. Tällöin on melkein ainoita kohtia vuodessa kun voit luentevasti "juhlaan kuuluen" ottaa Herra Jeesuksen esille ROHKEASTI vaikka ruokapöydässä.

Voit kertoa miten Jeesus on sinun omaa elämääsi muuttanut tai kertoa miksi rakastat Jeesusta ja mikä parasta ottaa Raamatun esille. Kuitenkin varo saatanan ansaa että asia menee riitelyksi muista vanha kunnon "saat toki uskoa noin kun uskot mutta voitaisiinko jutustella miksi uskot niin, missä kirjassa lukee asiasta mitäkin" tämä sallii toisen eriävän mielipiteen mutta luultavasti hän ei tiedä Raamatusta mitään ja hänen käsityksensä perustuu mututuntumaan ja sitä ei voi kirjasta esittää ja sille ei ole todistusaineistoa.

Tällöin voit Raamatusta osoittaa miksi uskot miten uskot ja ihmiset näkevät, että Murpatin asiat perustuvat näköjään Raamatun sanaan ja vastaanpuhujan mielipide perustuu mututuntumaan tai ainakaan hänellä ei ole esittää kirjallista todistusta väitteestään. Aina kun Raamattua luetaan Jumala on työkumppanisi puhu sinä, kerro ja todista ja jätä kuuleminen Jumalan ihmeeksi.

13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.


Anna heidän kuulla sanaa ehkä he tulevat uskoon Kristuksen sanan kautta niin kuin Raamattu lupaa. Kukaan ei tule uskoon sillä jos riitelette ja haukutte joulua auringonpalvojien pakana juhlaksi ja pilaatte joulumielen riidoilla joulun alkuperästä, mutta joku voi tulla uskoon kun jaetaan Jumalan sanaa ja armoa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Joulu 2016 18:18

Minä en pidä joulua kristillisenä juhlana, mutta toisaalta olen välillä iloinnut esimerkiksi lasten koulun joulujuhlassa, kun hunnutetut muslimitytöt ovat laulaneet Jeesuksesta. Tänä vuonna kosketti "Tulkoon Jeesus Herraksi sen..." Niin monet muslimivanhemmatkin olivat kuulemassa, kun heidän lapsensa lauloivat tuota.

En enää nykyään pidä joulun viettoa mitenkään pahana. Meillä on joulukuusi ja kinkku ja muut ruuat ja lahjat. Kuunnellaan joululauluja ja nautitaan perheen kesken odotuksesta. Joulupukkijuttuja en lapsille valehtele. He tietävät, kuka heille lahjat antaa. Kyllä meillä puhutaan myös Jeesuksen syntymästä jouluna, koska se on lasten mielessä usein. Olen vain sanonut, että monet pitävät joulua Jeesuksen syntymäpäivänä. Jeesuksesta kuuleminen koulussa yms. saa lapset miettimään Jeesusta muutenkin ehkä enemmän. 5-vuotiaani juuri tänään autossa joululauluja kuunnellessaan kysyi, että milloin Jeesus tulee takaisin maan päälle :thumbup: Tosin siihen kysymykseen en osannut tarkkaa vastausta antaa..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Joulu 2016 18:36

*
Ei tunnu enää ahdistavalta joululta ja minulla olo on niin vapautunut. Näen uusin silmin joulutonta aikaa rikastuttavana tapahtumana eikä ole enää tylsä perinteinen joulu kuten yleensä taustallani on ollut tällaista tylsää ja perinteistä joulua. Ei tarvitse tälläytyä nätisti kuten äippä on "käskenyt" minua tälläytymään eikä tarvitse vierailla sukulaisten luokse ja syödä vatsa kipeäksi. Hyvä että kaupat on auki niin ei tarvitse ostaa paljon ruokaa.

:thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Joulu 2016 12:54

*
No mietityttää mitä Raamattu tarkoittaa että palataan heikkojen ja arvottomien maailman aikeisvoimien puoleen orjuuttaakseen itseään niillä päivillä, kuukausilla, juhla-ajoilla ja vuodella? Mitä Raamattu tarkoittaa arvottomuudella? Että ne mitkä ovat maailman aikeisvoimien omat, ovat voimattomia (heikkoja) ja arvottomia?

Gal. 4:9 Mutta nyt, kun te tunnette Jumalan, tai paremminkin, kun Jumala tuntee teidät, miksi te taas käännytte noiden heikkojen ja arvottomien aikeisvoimien puoleen? Tahdotteko jälleen tulla niiden orjiksi?
10. Te seuraatte tarkoin päiviä, kuukausia, juhla-aikoja ja vuosia. RK :?: :eh: :?:

Eli esim. jouluevankeliumi on voimaton ja arvoton julistettava? Ymmärränkö oikein mitä tämä tarkoittaa? Mitä Raamattu tarkoittaa että maailman aikeisvoimien päivät, kuukaudet, juhla-ajat ja vuodet ovat voimattomia (heikkoja) ja arvottomia Jumalan tuntemisen rinnalla? :?: :eh: :?:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Joulu 2016 13:09

*
Tulee mieleen Jeesuksen sanat. Hän sanoi: 'turhaan he palvelevat Minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä (Matt. 15:9). Mitä Jeesus tarkoittaa Minuudella kun Hän sanoi: ‘turhaan he palvelevat Minua.... ‘ Sen jälkeen Paavali nuhteli Galatalaisia sanoen niiden orjuutettavien noudatettavien olevan arvottomia ja voimattomia. Viittaako siis Jeesukseen ne joihin Galatalaiset kääntyivät? :? :?: :eh:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Joulu 2016 20:34

*
Arvatkaa mitä?!? Minun on yhä vaikea sitä todeksi. Kun olin äipän luona mökillä niin siellä katsoin telkkaria. Ohjelman nimi oli 'salainen joulupukki'. Siinä kerrottiin keränneensä todisteet joilla osoitti lentävät porot ja joulupukki todeksi. Täh?!? :wtf: :shock: :? Uskomatonta!!! En tiedä pitääkö uskoa vai ei.

Niin pieni tyttö jätti kirjeen joulupukille ja toivoi saavansa porot. Pienen tytön toive toteutui ja porot ovat yhtäkkiä hänen kotipihalla. Poliisi tutki porojen jälkiä, mistä ne tuli. Ei mistään! Poliisin oli vaikea uskoa todeksi ja siten kuulustettiin pientä tyttöä. Hän vastasi jättäneensä toiveen joulupukille ja se toteutui. Täh?!?!? :wtf: :wtf:

Siten nainen etsi käsiinsä sen salaperäisen joulupukin ja siten sai kirjeen poliisilta koska poliisi pidätti joulupukin ja pyysi joulupukin tyhjentämään taskut. Siinä se kirje jossa oli sen naisen nimi. Siten poliisi kuulusti joulupukkia. Myöhemmin päästi joulupukin vapaaksi. Siten joulupukki meni katolle. Poliisi ja toinen poliisi menivät sinne ja löysivät lahjoja katolta. Siten nainen tuli ja esitti oman nimen. Poliisi muisti kirjeen jonka joulupukki jätti ja toi sen naiselle. Nainen avasi sen ja järkyttyi koska siinä oli hänen "toivelista joulupukille" joka on 29v sitten ja siten siinä on toinen kirje joulupukilta. Että hänen toive toteutui jo kun hän oli silloin pieni tyttö ja hän oli joulupukin sylissä ja siinä oli mukana valokuva jossa joulupukki piti pientä tyttöä sylissä ja tyttö tapasi jo oikean joulupukin eli hänen toive jo toteutui. :wtf: :wtf:

Siten yhden soturinaisen piti päästä kotiin jo jouluna mutta lento peruuntui eikä päästänyt perheen luo. Hänen kännykältä loppui akku ja siten yksi mies tarjoutui oman kännykän hänelle niin nainen voi soittaa ja ilmoitti perheelle ettei pääse tulemaan sinne jouluna. Mies huomasi että nainen oli surullisen näköinen ja halusi lohduttaa häntä pyytämällä ravintolaan syömään. Nainen suostui ja meni mukaan ravintolaan. Siellä isomahainen ja valkoinen parrakas lentäjä istui vähän kauempana heistä ja kuuli puheensa ja siten tarjoutui kyydin sinne ja sanoi että on tilaa vain yhdelle. Siten nainen pääsi kotiin perheen luo ja lentoasemalla hänen lapset juoksivat ja halasivat äidin joka on se soturinainen. Isomahainen ja parrakas lentäjä myös halasi lapset ja siten hän paljastui joulupukiksi.

Se mies joka antoi naiselle kännykän lainaksi, jututti sitä lentäjää. Lentäjä vastasi olevansa paikasta (en muista mikä oli ) joka ei ole enää olemassa ja se oli muinoinen paikka joka on tuttua miehelle koska hän on aiempaa tutkinut sitä paikkaa joka ei ole enää olemassa. Uskomatonta!!! :wtf: :wtf:

Minä näin videon jossa outo valo liikkui ja siten siinä oli lentävät porot ja reki jossa joulupukki istui. Se poro jossa valo oli Komeetta nimeltään. Täh?!?! Mies joka tutki meteoreja ja havaitsi oudon valon ja näytti videon. Minä katsoin sitä valoa joka muistuttaa samaa aiempaa valoa.

Ennen sitä hän tutki ja löysi tietoja ja valokuvia ja huomasi järkyttyneenä että se salaperäinen joulupukki on se sama pyhä Nikolaus ja se elää pitkää ikää. Se kuulostaa uskomattomalta. Siten nainen keräsi poliisilta tietoja ja tutki ja huomasi nimensä ja hän muokkasi ja totesi että hänen nimi on Santa Claus joka tulee siitä omasta nimestä. Aika salaperäistä! En tiedä uskoako vai ei mutta se tuntuu mahdottomalta ollakseen totta.

Voisitteko te katsoa sitä ohjelmaa 'salainen joulupukki' jos se tulee maanantaina. Kanava on frii. Maanantai 26.12. klo 13:20 ja päättyy klo 14:50 // kesto 90 min. Dokumentti jäljittää salaperäistä hahmoa, joka on järjestänyt ihmisille ympäri Yhdysvaltoja lähes uskomattomia joulunajan lahjoja ja yllätyksiä. Huhujen voimistuessa tarina saa mystiset mittasuhteet: onko oikea joulupukki sittenkin olemassa? (The Secret Santa, dokumentti, USA, 2014) Tarvitsisin teitä todistajiksi katsoakseen sitä ohjelmaa. Se tuntuu mahdottomalta ollakseen totta vaikka olen itse skeptinen... Ne todisteet....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2016 16:16

*
Joko katsoitte sitä ohjelmaa? Onko se ovelasti toimittu ohjelma vai täysin rehellistä...? Mitä sanotte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Joulu 2016 17:05

vaisuliini kirjoitti:*
Joko katsoitte sitä ohjelmaa? Onko se ovelasti toimittu ohjelma vai täysin rehellistä...? Mitä sanotte?


Missä sen voi katsoa? Voitko laittaa jonkun linkin mistä sen ohjelman voi sitten katsoa?

Siunausta sinulle Vaisuliini, rakas sisar Herrassa


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Joulu 2016 17:46

*
Ikävä kyllä uusinta ei tule enää sillä tänään oli viimeinen ohjelma. Mutta ehdin itse videoida pari jaksoa siitä ohjelmasta ja voin lähettää sinun älykännykkään jos annat numeroa yksityisviestillä. En videoinut alkua sillä en älynnyt ja siten myöhemmin älysin ja otin älykännykän ja tällä videoin pari jaksoa.

Se tuntuu uskomattomalta ja mahdottomalta ollakseen totta mutta olen skeptinen mutta ne todisteet hämmästyttää minua. :wtf: :?: :eh:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron