Hyvää joulua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Joulu 2011 21:20

pulla kirjoitti:No jos ensimmäisenä tuodaan uskosta osattomalle näin rankkoja juttuja niin voisko siinä olla vaara että se nakertaa luottamusta ihmiseen ja Jumalaan, koska se on ollu niin tuttu fakta juttu aina.
Minä sanoinkin että jos pastorit heräis niin he vois olla ihmisten mielissä luotettavampia.
Näin oon ajatellut omalla kohdalla että jos lut. kirkon papit heräis saarnaamaan parannusta eikä mitään korva syyhyä niin se varmaan vaikuttais enemmän esim. mun miesväkeen kuin se että minä tai me uskovat ,heidän mielestä "hihhulit" saarnataan :)
Voi olla että oon jälleen väärässä :think2:


Joulunvietto Jeesuksen syntymäjuhlana on ev.lut. kirkolle niin iso ja "vahva" perinnejuhla, että he eivät varmaankaan tule luopumaan tästä perinteestä, mistään syystä... He tulkitsevat Raamattua omalla tavallaan monilta kohdilta ja he eivät tule varmaankaan luopumaan mistään virheellisistä opeistaan. He saavat paljon ihmisiä liikkeelle jouluna, kirkot tulevat paikoin ihan täyteen ihmisiä kuuntelemaan niin sanottua jouluevankeliumia ja joululauluja ja niin edelleen. En voi uskoa sellaiseen, että ev.lut. papisto alkaisi moittimaan omaa suosituinta juhlaansa eli joulua. Sitä en tietenkään tiedä kuinka moni ev.lut. pappi edes tietää, että joulu ei ole Raamatun mukainen juhla. Mutta vaikka jotkut papit sen tietäisivätkin niin eivät he voisi joulunviettoa mitenkään poistaa ev.lut. kirkon "ohjelmistosta".
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 21:24

Jeesus antoi ilosanoman julistuksen opetuslapsilleen ja totuus kuuluukin niiden suusta jotka Jeesusta seuraavat.


En minä tätä vastaan oo..ja kunnioitan teitä jotka haluatte työtä tehdä ja kaivella totuuden esiin.Mutta jotenkin näistä vaan huokuu semmonen tyrmäys meininki.En vissiin sopeudu siihen koskaan, vaikka kyllä asiat ymmärrän ...toni luulee etten ymmärrä :think2:
Mutta nyt oon sairaslomalla täs ja täytyy alkaa orientoitua huomiseen jos sais vaikka jotain huomenna aikaseksi,tosin kuumetta on edelleen.Aattona tulee iso lössi perheen jäseniä viettämään meidän kans aikaa.Pitäiskö toivottaa nyt kuitenkin rauhaisaa viikonloppua. :)

Tässä välissä tuli Pekan viesti joten vastaan tähän..minä uskon että jotkut kirkon papeista vielä herää kunhan ymmärtävät missä mennään..meillä on suuri Jumala. Amen!
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Joulu 2011 21:32

Kyllä pulla, jotkut papit tulevat heräämään totuuteen tässä asiassa mutta heidät kyllä kirkon enemmistö vaientaa eli sanotaan, että tuossa on ovi jos meidän omat perinteikkäät oppimme eivät sinulle kelpaa. Luulen silti, että rahan takia kaikki vastarannan kiiskit eivät lähde lätkimään "työttömyyskortistoon" vaan jäävät kuitenkin opettamaan perinteitä vaikka tietäisivätkin ne epäraamatullisiksi, näin sanoisin mielipiteenäni.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 21:33

pulla kirjoitti:No jos ensimmäisenä tuodaan uskosta osattomalle näin rankkoja juttuja niin voisko siinä olla vaara että se nakertaa luottamusta ihmiseen ja Jumalaan, koska se on ollu niin tuttu fakta juttu aina.
Minä sanoinkin että jos pastorit heräis niin he vois olla ihmisten mielissä luotettavampia.
Näin oon ajatellut omalla kohdalla että jos lut. kirkon papit heräis saarnaamaan parannusta eikä mitään korva syyhyä niin se varmaan vaikuttais enemmän esim. mun miesväkeen kuin se että minä tai me uskovat ,heidän mielestä "hihhulit" saarnataan :)
Voi olla että oon jälleen väärässä :think2:


Ei totuutta joulusta tuoda ensimmäisenä uskosta osattomalle jos hän jo uskoo että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla. Jos hän ei sitä tiedä niin mitään pahaa ei ole totuutta kertoa. Tosin ei ole pahaa vaikka tietäisikin. Minua kummastuttaa ihmisten älytön sielullisuus joulun ympärillä. ateistit toivottavat hyvää joulua eli Jeesuksen syntymäpäivää vaikka edellisenä päivänä kielsivät koko Jeesuksen olemassa olon. Sallitaan ihmisten elää mielummin valheessa kuin totuudessa ettei vain totuus hämmentäisi ihmisen mieltä ja laittaisi ajattelemaan että katollinen kirkko on tehnyt väärin. Ja lapset kaiken huippuna eli he ovat tämän sielullisen joulu valheen pääkohteita joita huijataan ties millä saduilla joulupukeista ja tontuista ja kaikki tehdään siinä mielessä kun lapselle se on niin hauskaa. Samat ihmiset saattavat opettaa lapsilleen ettei saa valehdella ja jouluna itse valehtelevat pukista ja tontuista minkä kerkeävät. Totuutta joulusta ei saa missään nimessä kertoa lapsille sillä he hämmentyvät ja järkyttyvät kun kuulevat ettei Jeesus syntynytkään jouluna... Totuudella ei myöskään ole mitään väliä koska lapsilla ja kaikilla muillakin on ratkiriemuksta jouluna.

Asia on vähän sama kuin opettaa lapsille kuvaraamatusta evankeliumia vaikka Jumalasta ei kuvaa saa tehdä. Mitäs sillä on väliä kun lapsi tykkää mielummin kuvia katsella. Lasten mieltymykset ja se ettei lasta saa mitenkään hämmentää ja järkyttää totuudella tuuppaa totuuden sivuun ja asettaa valheen miellyttämään ihmisen korvasyyhyä.

Tämä viesti ei ollut kohdistettu pullalle tai kenellekkään henkilökohtaisesti vaan tämä oli yleistä pohdintaa sielullisesta joulusta jossa tekopyhyys kukoistaa nyky-yhteiskunnassa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 21:49

Asiat on todella helppoja paperilla :)
Ei sun tarvi pelätä että ottaisin noista sanoista itteeni koska en usko siten ..enää.Joulupukki on jo aikaa sitten selitetty lapsille että se on satua..ekaluokkalainen toi nipun tontun tekeleitä kotia repussaan :thumb:
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 21:56

pulla kirjoitti:Asiat on todella helppoja paperilla :)
Ei sun tarvi pelätä että ottaisin noista sanoista itteeni koska en usko siten ..enää.Joulupukki on jo aikaa sitten selitetty lapsille että se on satua..ekaluokkalainen toi nipun tontun tekeleitä kotia repussaan :thumb:


Jos lapsille voi tuoda esiin totuuden satu olennosta joka lapsille on joskus muka lahoja tuonut ja on siten rakas niin miten olisi tuoda totuus Jeesuksen syntymäpäivästä? Se ettei Jeesus syntynyt jouluna ei ole paha asia vaan hyvä. Lapsille sen voi perustella hyvänä esim, siksi että koska Jeesus ei ole syntynyt jouluna niin siksi saamme muistella Hänen syntymäänsä eli lihaan tuloaan joka päivä myös jouluna.

:thumb:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 22:23

No voin kertoa että meillä pukki ei oo ollut rakas..todellakaan ainakaan sen jälkeen kun nyt kohta 12 vuotias oli 2-vuotias.
Tontuksi naamioitunut isosisko hyppäsi ikkunan taa ja kopisti juuri kun pikkusisko istui sohvalla ja odotti.Pienempi pelästyi niin että huusi ihan shokissa pitkän aikaa.Minä kutsuin tontun takaisin ja käskin riisua ja paljastaa totuuden tontusta ,mutta tyttö ei hyväksynyt sitä vaikka näki sen olevan rakas isosisko.Illalla vielä reppana oksensi...järkytyin ittekkin pahemman kerran ja kaduin että ikinä aloin mitään tonttujen kans hömpöttää :? Siitä lähtien oon kertonu pukkien olevan satua ja naamioituneita ihmisiä.Se muuten vaikutti mun joulun viettoon aika negatiivisella tavalla, vei sitä iloa ja "hohtoa" vaikka silloin en vielä tiennyt näistä totuuksista.
Vielä siitä että uskon että Jumala on erottanut veljiä tekemään työtä seurakuntien keskelle,niinkuin apostoleita aikanaan ja odotan oikeasti että seurakuntien vanhimmat herää näkemään asiat ja pystyvät tunnustaa sen että ovat olleet osittain harhassa..toiset enemmän ja toiset vähemmän.
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 22:37

Vuonna 394 alkoi jokapäiväinen messu Rooman katolisessa kirkossa. 394 jKr. joulukuun 24. ja 25. päivän välisenä yönä vietettiin Rooman katolisessa kirkossa messua Kristukselle, jossa pappi siunasi leivän ja viinin, jolloin ne katolisen kirkon väärän opetuksen mukaan "muuttuivat Kristuksen ruumiiksi ja vereksi". Tästä Kristuksen messusta Mass of Christ (Christmas), joka ensimmäisen kerran suoritettiin vuonna 394 jKr. ja siitä alettiin käyttää nimitystä Kristus messu (Mass of Christ). Christmas (joulu) sai nimensä katolisen kirkon harhaoppisesta messusta, joka ensimmäisen kerran suoritettiin vuonna 394 jKr. joulukuun 24. ja 25. päivän välisenä yönä.

http://www.kotipetripaavola.com/Jeesuksensyntyma.html


Joulu tarkoittaa Jeesuksen syntymäjuhlaa. Hyvää joulua = hyvää Jeesuksen syntymäpäivää.

Nyt kuulee koko ajan kuinka Jumalan kieltäjät toivottavat hyvää joulua. Tämä on ironista kuin mikä sillä samana päivänä he voivat väittää Jeesusta mielikuvitusolennoksi ja toivottaa sitten tämän omasta mielestään mielikuvitusolennon syntymäpäivää. Niitä sitten paheksutaan jotka eivät toivota hyvää joulua koska eivät pidä joulua Jeesuksen syntymäpäivänä. Eikös tämä ole aivan hullunkurista... :!:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Joulu 2011 09:40

Tuli mieleen että jouluakin enemmän mua kuitenkin huolestuttaa ne asiat jotka lietsoo nykypäivän lapsia lähes vuoden jokaisena päivänä.Omien lasten kautta oon tullut huomaamaan että kaveripiirissä on älyttömän paljon noita-leikkejä ja siihen liittyviä asioita ja lapsia kiinnostaa tosi paljon seksi-asiat ja seksuaalisuus.Omille lapsille seksistä puhuminen on vaikuttanut sen että he stressaantuvat ja pelkäävät kaikkia seksiin liittyvää ja siksi oonkin joskus ollut aikeissa aloittaa keskustelua siitä että miten te puhutte lapsillenne seksistä niin että siitä ei tulisi pelkästään pelottava ja likainen asia,niinkuin se nyt tuppaa tekemään,oon toki kertonut että se on hyvä asia kun sitä oikein käytetään ja Jumalan antama lahja puolisoille.Koulussa ja lasten keskuudessakin seksistä puhutaan kuin mistä tahansa asiasta...käyvät mm kirjastossa etsimässä kirjallisuutta kyseisestä asiasta :?
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja Herman » 24. Joulu 2011 01:25

Minun mielestäni joulu on meille suomalaisille vain perheitä ja ihmisiä lähentävä hyväntahtoinen perinne. Ei hirveän montaa loppupeleissä kiinnosta vietetäänkö sitä Jumalan tai joidenkin epäjumalien kunniaksi, tai mistä perinteet ovat lähtöisin. Se on tietysti kurjaa, että lapsia sekoitetaan pukki-saduilla, mutta jos jättää ne omaan arvoonsa, en näe joulussa mitään minkä takia pitäisi kauheasti kiivailla. Totuuden Jeesuksen syntymästä voi vapaasti kertoa, jos jotakin asia kiinnostaa. En usko että se kuitenkaan vie kovin monelta pois iloa joulusta. Ainakaan itselläni joulu ei ole koskaan liittynyt Jeesukseen, joten minun joulun viettooni se ei vaikuta millään tavoin, yhtä siunattua on silti olla läheisten kanssa yhdessä, yhtä hyvältä maistuu kuitenkin ne herkulliset ruuat ja yhtä mukavaa on antaa ja saada lahjoja.
Herman
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa