Hyvää joulua!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 17:11

pulla kirjoitti:
toni l kirjoitti:
pulla kirjoitti:Mutta hyvä silti että on joku hetki jonka ihmiset tajuaa että nyt on viimeistään aika tehdä jotain, jos ei oo tullut autettua koko vuonna ketään ;)

Rauhaa Tonille :hearts:


Harmillista että tämän "jonkun hetken" täytyy olla valhe joka kohdistuu vapahtajaamme joka on totuus. Se että joulusta on tehty hetki ihmisille tehdä hyvää muokkaa joidenkin ihmisten ajatusmaailmaa sellaiseksi ettei sitten muulloin tarvitsekkaan niin tehdä hyvää kun se tuli jo jouluna hoidettua alta pois. Tässä valossa joulu ei palvele hyvää vaan pahaa sillä ihmisten tulisi elää lähimmäisen rakkaudessa joka päivä. Jos lähimmäisen rakkaus ulkoistetaan jollekkin tietylle päivälle niin tämä päivä ei palvele hyvää vaan pahaa sillä lähimmäisen rakkaus kuuluu joka päivään. Joulu onkin tekopyhyyden esiin tulo hetki sielullisten ihmisten keskuudessa.


Toni..mä yritän ymmärtää sun ajatuksia ihan kympillä..etten alkaisi käymään heti ylikierroksilla :) Jonkun hetken ... sä leimaat heti että se on pakko olla joulu.Mun puolesta se voi olla vaikka juhannus jolloin joku lähimmäinen saa jotain rakkautta osakseen.Mutta kaikki ei oo vielä löytänyt Vapahtajaansa eikä ymmärrä yhtään vaikka kuinka messuaisit joulua paholaisen työksi.Mä sanoisin toni että sä oot edenny niin vauhdilla kaikessa että voisit hetkeksi hiljentyä vaikka miettimään sitä aikaa kun et vielä mitään mistään käsittäny...alkulähteille :hearts:
Valheeksi voi muuttua ihmisten mielissä myös se, mitä ei kyetä tuomaan armollisesti ja rakkauden hengessä.


pulla eikös me nyt keskusteltu joulusta ja siitä onko siinä jotain hyvää. Miksi käännät keskustelun sellaiseksi että minä väitän että sen on pakko olla joulu? Lisäksi mehän tiedämme ettei joulu ole Jeesuksen oikea syntymäpäivä ja siitä lähtökohdastahan me kekustelimme joten käännät taas ihmeelliseen suuntaan keskustelua kun sanot ettei kaikki tunne vapahtajaansa eivätkä siksi ymmärrä vaikka kuinka mesuaisin joulua paholaisen työksi. Enhän minä mesuakkaan sitä paholaisen työksi ympäri kaupunkia uskottomille ihmisille.

Päivän jona tehdään hyvää lähimmäisille tulisi olla jokainen päivä ei joku tietty päivä jolloin voitaisiin harjoittaa tekopyhyyttä sillä jos hyvää halutaan tehdä vain sille räätälöitynä päivänä eikä joka päivä on hyvän tekeminen tekopyhää. Tarkoitatko pulla että minun tulee alkaa miettimään sitä kun olin jumalaton ja elin jumalattomasti saatanan vaikutuksen alaisuudessa?

Totuusko muuttuu valheeksi jos kuulija ei halua ottaa totuutta vastaan ja syyttää sanasaattajaa rakkaudettomaksi. Myöskin homoseksuaalit syyttävät minua rakkaudettomaksi tuomitsijaksi kun olen julistanut että homous on syntiä joka johtaa tuhoon josta tulee tehdä parannus. Maailma yleensä syyttää ihmistä joka tuo totuuden esiin siinä tarkoituksessa että lähimmäinen voisi siitä saada apua rakkaudettomaksi jos lähimmäinen ei halua tehdä parannusta asiasta jossa osoittautuu syylliseksi syntiin. Jeesusta pilkattiin ja vihattiin siksi kun Hän osoitti ihmiset syylliseksi syntiin. Jeesuksen tarkoitus ei ollut syyllistää ja tuomita vaan auttaa ja pelastaa koska Hän rakastaa ihmisiä mutta kuitenkin ihmiset pilkkasivat ja syyttivät ja loukkaantuivat Jeesukseen. Samanlailla käy yleensä kun paljastaa ihmisten perinnäissääntöjä ja juhlia valheen aikaansaannoksiksi.

En kiellä enkä syyllistä ketään joulun vietosta eikä minulla ole valtaa edes syyllistää ja tuomita jotain jostain ainoastaan voin julistaa Jumalan sanaa siinä ymmärryksessä joka minulla siitä on. Jumala on sitten se joka tutkii ihmisten sydämet ja se sana jonka Herra Jeesus puhui tuomitsee viimeisenä päivänä ne jotka eivät sitä halunneet ottaa vastaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja tph » 22. Joulu 2011 18:04

toni l kirjoitti:Enhän minä mesuakkaan sitä paholaisen työksi ympäri kaupunkia uskottomille ihmisille.


Olet kuitenkin messunnut asiasta blogissasi, joka on nykyaikana melkein sama asia. ;)
tph
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 18:12

tph kirjoitti:
toni l kirjoitti:Enhän minä mesuakkaan sitä paholaisen työksi ympäri kaupunkia uskottomille ihmisille.


Olet kuitenkin messunnut asiasta blogissasi, joka on nykyaikana melkein sama asia. ;)


Blogissa tuodaan joulun alkuperä esille ja se ettei Jeesus syntynyt jouluna. Blogia ei ole kenenkään pakko lukea se ei ole mitään pakko syöttöä ihmisille joulusta vaan jokainen voi itse päättää kiinnostaako lukea blogia jonka otsikko on Herra Jeesus ei syntynyt jouluna. Olisi eri asia jos kävelisin kaupungilla ja huutaisin että joulu on saatanan keksintö sillä silloin ihmiset joutuivat sen väkisten kuulemaan eivätkä voisi paneutua rauhassa aiheeseen mikä mahdollisuus blogin kautta on. Aihe vaatii siihen perusteellisen paneutumisen sillä joulun perinne on niin pinttynyt ihmisten mieleen ja jos joulun alkuperää väittää vääräksi on se hyvä pystyä perusteellisesti todistamaan ja siksi blogi on aivan eri asia kuin kaupungilla huutelu.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja tph » 22. Joulu 2011 18:31

toni l kirjoitti:
tph kirjoitti:
toni l kirjoitti:Enhän minä mesuakkaan sitä paholaisen työksi ympäri kaupunkia uskottomille ihmisille.


Olet kuitenkin messunnut asiasta blogissasi, joka on nykyaikana melkein sama asia. ;)


Blogissa tuodaan joulun alkuperä esille ja se ettei Jeesus syntynyt jouluna. Blogia ei ole kenenkään pakko lukea se ei ole mitään pakko syöttöä ihmisille joulusta vaan jokainen voi itse päättää kiinnostaako lukea blogia jonka otsikko on Herra Jeesus ei syntynyt jouluna. Olisi eri asia jos kävelisin kaupungilla ja huutaisin että joulu on saatanan keksintö sillä silloin ihmiset joutuivat sen väkisten kuulemaan eivätkä voisi paneutua rauhassa aiheeseen mikä mahdollisuus blogin kautta on. Aihe vaatii siihen perusteellisen paneutumisen sillä joulun perinne on niin pinttynyt ihmisten mieleen ja jos joulun alkuperää väittää vääräksi on se hyvä pystyä perusteellisesti todistamaan ja siksi blogi on aivan eri asia kuin kaupungilla huutelu.


Kyllä se on melkein sama asia. ;)
tph
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 19:11

ohoh..mihinköhän se viesti nyt katosi jonka laitoin??

No joka tapaukses sain sen käsityksen että pidät just joulua sinä juhlana josta puhutaan?

sitten kirjoitin että koitappa kääntää niinpäin että itse oot vielä uskosta osaton..joka uskoo että joulu on Raamatullinen Jeesuksen syntymäjuhla,hyväntahdon juhla,antamisen auttamisen juhla jota innolla toteutetaan ja sitten joku tulee ja huutaa että joulu on saatanallista valhetta niin voi olla ettei monikaan kuuntelisi tai se aiheuttais hämmennystä.
Oliko Jeesus kova syntisille muille kuin kirjanoppineille ja fariseuksille..tulee mieleen vaan ne kysymykset tahdotko tulla terveeksi tms.Jeesus tietenkin näki ihmisten sydämmeen ja oli koville ja ylpeille kova?? Mutta ymmärtämättömille?
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 20:22

pulla kirjoitti:ohoh..mihinköhän se viesti nyt katosi jonka laitoin??

No joka tapaukses sain sen käsityksen että pidät just joulua sinä juhlana josta puhutaan?

sitten kirjoitin että koitappa kääntää niinpäin että itse oot vielä uskosta osaton..joka uskoo että joulu on Raamatullinen Jeesuksen syntymäjuhla,hyväntahdon juhla,antamisen auttamisen juhla jota innolla toteutetaan ja sitten joku tulee ja huutaa että joulu on saatanallista valhetta niin voi olla ettei monikaan kuuntelisi tai se aiheuttais hämmennystä.
Oliko Jeesus kova syntisille muille kuin kirjanoppineille ja fariseuksille..tulee mieleen vaan ne kysymykset tahdotko tulla terveeksi tms.Jeesus tietenkin näki ihmisten sydämmeen ja oli koville ja ylpeille kova?? Mutta ymmärtämättömille?


Joulustahan me puhuttiin niin pidän joulua juhlana josta puhuttiin..

Enhän minä ole ja tullut ja huutanut että joulu on saatanallista valhetta ja koska en ole niin toiminut niin miksi luoda sellaista kuvaa. Blogissa tuodaan asia joulusta perusteellisesti esille totuuden mukaan ja jokainen voi itse päättää haluaako sen lukea. Totuus saattaa hämmentää ihmistä joka on elänyt valheellisessa luulossa joulusta mutta ei totuus ole ihmiselle haitaksi tarkoitettu vaan hyödyksi. Jumala haluaa johtaa kansaansa totuuteen ja ulos kaikista valheellisista asioista.

Jeesus oli kaikille totuudellinen koska rakasti ihmisiä totuuden mukaan. Jeesukseen loukkaannuttiin siksi että Hänen sanansa osoitti ihmiset syylliseksi syntiin. Ihminen joka ei halua katua ja tehdä parannusta loukkaantuu siitä että hänet osoitetaan syntiseksi vaikka tarkoitus onkin pelastaa ja auttaa ihmistä.

Jos totuutta ei saisi tuoda ymmärtämättömille esille emme voisi julistaa homouden olevan syntiä tai mitään muutakaan totuutta siinä pelossa että ymmärtämättömät hämmentyvät ja pahoittavat mielensä kun heitä koitetaan auttaa. Esimerkiksi 10 vuotias poika juoksee jäällä vaikka isä ja äiti on kieltänyt jäälle menemästä mutta poika ei ymmärrä kieltoa ja juoksee heikolla jäällä kohti sulaa. Näet että poika juokseen sulaa kohti muttet varoita häntä koska hän ei ymmärrä kieltoa ja voi hämmentyä ja pahoittaa mielensä jos häntä kielletään jatkamasta matkaa ja kehoitetaan kääntymään tieltä joka johtaa tuhoon.

Jumalan sanan totuus tuodaan esille auttamis ja pelastamis tarkoituksessa ja se hämmentää ja suututtaa monia ihmisiä vaikka sen tarkoitus on pelastaa ihmiset tieltä joka johtaa tuhoon mutta ihmisen liha ei tykkää että se osoitetaan syylliseksi syntiin. Valheen tukeminen on syntiä ja siksi kristityn joka ymmärtää joulun olevan valhe ei tulisi sitä tukea. Se ei tarkoita sitä <etteikö jouluna voisi harjoittaa lähimmäisen rakkautta vaan päinvastoin sana kehoittaa meitä rakastamaan teossa ja totuudessa ei vain sulopuhein niin kuin ihmisillä on jouluna tapana tehdä. Saimme muuten hyvän joulun toivotuksen ateistilta joka toivotti meille siunattua joulua :roll:

1.Joh.3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 20:30

Ai niin ja sitä kirjoitin että homous on paljon helpompi näyttää synniksi Raamatusta mutta joulua ei...siinä menee helposti pää pyörälle ja voi saada vaan pahempaa aikaan.Tää pitäis saada menemään jakeluun srk:n pastoreille..heitä ihmiset vois kuunnella.Oon varma siitä että jos esim.ev lut pastorit heräis näkemään asian ja selittäisivät sen seurakunnalle ,niin sillä olis suurempi vaikutus kuin muilla.Uskovat voi kyllä herätä näihin netti kirjoituksiin ja herääkin, toivottavasti myös paimenet jotka on uudestisyntyneitä lukee ,mutta uskosta osattomia hämmentää koska ei useimmat tunne Jumalan Sanaa muutenkaan.

Tuo jäälle meno vertaus on vähän huono...liian helppo.Keksippä joku joulun kaltainen vaikea aihe mitä yrität selittää lapsille :)
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 20:32

Saimme muuten hyvän joulun toivotuksen ateistilta joka toivotti meille siunattua joulua


No niin..älä nyt vaan mokaa tätä ;)
systeri
 

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Joulu 2011 20:45

pulla kirjoitti:Ai niin ja sitä kirjoitin että homous on paljon helpompi näyttää synniksi Raamatusta mutta joulua ei...siinä menee helposti pää pyörälle ja voi saada vaan pahempaa aikaan.Tää pitäis saada menemään jakeluun srk:n pastoreille..heitä ihmiset vois kuunnella.Oon varma siitä että jos esim.ev lut pastorit heräis näkemään asian ja selittäisivät sen seurakunnalle ,niin sillä olis suurempi vaikutus kuin muilla.Uskovat voi kyllä herätä näihin netti kirjoituksiin ja herääkin, toivottavasti myös paimenet jotka on uudestisyntyneitä lukee ,mutta uskosta osattomia hämmentää koska ei useimmat tunne Jumalan Sanaa muutenkaan.

Tuo jäälle meno vertaus on vähän huono...liian helppo.Keksippä joku joulun kaltainen vaikea aihe mitä yrität selittää lapsille :)


Pahempaa aikaan? Jos tuodaan esille ettei Jeesus syntynyt jouluna vaan että se on katollinen valhe ja että lähimmäisten rakkautta tulee harjoittaa joka päivä niin mitä pahempaa se voi saada aikaan? Totuuden kuulemisen pitääkin hämmentää ihmisiä jos se ei hämennä niin eihän siitä silloin välitetä mitään. Jeesus antoi ilosanoman julistuksen opetuslapsilleen ja totuus kuuluukin niiden suusta jotka Jeesusta seuraavat. Kirkkojen seurakunta pastorit miellyttävät kuulioidensa korvasyyhyä ja julistavat joulun rauhaa ei totuuden mukaan vaan ihmisten korvasyyhyn mukaan.

Jäälle meno vertaus oli siihen että totuuden julistamisen tarkoitus on auttaa ja pelastaa ihminen tieltä joka johtaa tuhoon vaikka ihmine siitä hämmentyisikin ja pahoittaisi jopa mieltään niin kuin pieni poika joka ei ymmärrä miksi ei saa jatkaa matkaa sulaa kohti vaikka se tuntuisi kuinka hauskalta pojasta. Pieni poika saattaa jopa luulla että rannalta huutaja vihaa ja inhoaa häntä kun niin rakkaudettomasti kieltää sellaisen mikä pojasta tuntuu hauskalta. Vaikka rannalla huutaja huutaa pojalle oikeasti siksi että välittää pojasta eikä halua hänen jatkavat tiellä joka johtaa tuhoon. Totuutta ei julisteta syyllistämis ja tuomitsemis tarkoituksessa vaan auttamis tarkoituksessa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hyvää joulua!

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Joulu 2011 20:59

No jos ensimmäisenä tuodaan uskosta osattomalle näin rankkoja juttuja niin voisko siinä olla vaara että se nakertaa luottamusta ihmiseen ja Jumalaan, koska se on ollu niin tuttu fakta juttu aina.
Minä sanoinkin että jos pastorit heräis niin he vois olla ihmisten mielissä luotettavampia.
Näin oon ajatellut omalla kohdalla että jos lut. kirkon papit heräis saarnaamaan parannusta eikä mitään korva syyhyä niin se varmaan vaikuttais enemmän esim. mun miesväkeen kuin se että minä tai me uskovat ,heidän mielestä "hihhulit" saarnataan :)
Voi olla että oon jälleen väärässä :think2:
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron