Netti ilmiöitä..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 14. Joulu 2011 00:29

Olen huomannut että ihmiset alkavat menettää otteen ja todellisuudentajunsa netissä. Ihmiset varsinkin netideiteissä valehtelevat ties mitä. Pikkutietojenkaunistelusta täydelliseen kulissiin ja valheeseen. Jos deitteihin olisi uskomista. Kukaan ei tupakoi,kaikki käyttävät alkoholia kohtuudella,kaikki ovat korkeakoulutettuja,urheilullisia ja ties mitä.. Olen myös huomannut että netti alkaa muuttaa ihmisiä ärtyisiksi,kiireisiksi,kiukustuneiksi. Moni on siirtänyt lähes kaiken sosiaalisen elämänsä tietokoneensa ruudulle. Jopa moni uskova. Sitten netissä valehdellaan ja teeskennellään puolin ja toisin. Olen nähnyt jopa uskovaksi tekeytymistä netissä.. Samat mitkä ovat ateisteja Suomi24.fi deitissä, ovat uskovia Kristillisessä deittipalvelussa. :(
Netti on oiva paikka tekeytymiselle ja teeskentelylle koska kukaan ei näe ruutusi taakse muutakuin Herramme..

Suosittelen rukousaiheeksi tätä nettiasiaa uskovien keskuudessa. Että emme mekin uppoaisi samaan nettisuohon kuin maailma on uppoamassa.. :amen4:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Joulu 2011 09:13

tuomarisimson777 kirjoitti:Suosittelen rukousaiheeksi tätä nettiasiaa uskovien keskuudessa. Että emme mekin uppoaisi samaan nettisuohon kuin maailma on uppoamassa..

:amen4: :prayer4:
Olisi rukouspyytävää että Jumala puuttuisi tähän peliin koska on yksinäisiä uskovia jotka ajautuivat jopa chatin pariin kans. :prayer4:
Taitoa tai viisautta miten tulisi käyttää yksinäisyyden kanssa oikein tavalla. Chattailu ei ole kai hyvä tapa eikä ole oikea paikka siihen kun kokee yksinäisyyttä ja eräänlaista tyhjyyttä(?) Ystävyys on taas vaikea asia kun on unohtanut taidon miten ystävystyä...

Live-uskovat tuntuu olevansa kiireellistä nykyään tai heiltä ei kai löydy aikaa yksinäisille uskoville(?).

Mitä tehtäisiin jos kokee yksinäisyyttä ja potee eräänlaista tyhjyyttä?

Snl.13:20 Vaella viisasten kanssa, niin viisastut; tyhmäin seuratoverin käy pahoin.
1.Kor.15:33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."

:pc:

PS. hymiöt taas katosi - toivottavasti tällä kertaa ei katoaisi
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 15. Joulu 2011 00:39

Paholainen on omaksunut saman taktiikan kuin petokalat ja linnut. Pitää ajaa parvi hajalleen ja yksilö/yksilöitä erilleen parvesta ja sitten iskeä yksinäiseen. Kuten vaikka ajamalla se baariin bailaamaan. Tätä asiaa pitää tarkastella ja rukoilla erityiseen näin lopun päivänä kun ovat tulleet ne päivät jolloin "Laittomuus pääsee valtaan ja useimpien rakkaus kylmenee" :wise3: :prayer4: :prayer4:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja todael » 15. Joulu 2011 01:10

:amen4: Yhdyn edellisiin sanoihin. Oma äitini, joka on ollut kymmeniä vuosia uskossa Jeesukseen - ja joka käyttää nettiä juuri pelkkien uutisten lukemiseen, sanoi minulle muutama viikko sitten, että Herra sanoi hänen sydämelleen, että "älä mene tänään internettiin". Äiti totteli Herran kutsua, ja todisti minulle kuinka hän sai todella virvoittavan ja uudistavan Jumalan kohtaamisen hiljaisuudessa, rukouksessa sekä Jumalan Sanan ääressä.

Netti siis jo itsessään vie helposti aikamme, ja tällöin unohdamme mitä Herran kanssa rukouksessa oleminen merkitsee. Itse olen kokenut vastaavaa, ja luovuinkin kokonaan netistä yli 1/2 vuodeksi.

Tällä en osoita sormella ketään (kuin ehkä juuri itseäni) vaan totean, että netti jo itsessään on ihmisen helposti sisäänsä nielevä systeemi.

Jeesus, auta kansaasi pyhtittymään ja erottautumaan sinulle.

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja JHK » 15. Joulu 2011 09:37

Internet on paikoin ihmiskunnan likaviemäri - täynnä kaikkea saastaa, sairauksia ja iljettäviä otuksia.
JHK
 

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Joulu 2011 10:08

Minä kahvikupin ääressä luin Todaelin kirjoituksen ja tajusin että netti voi viedä aikaa...
Sit muistin viimesyksyisen tapauksen. Sinä kauniina päivänä olin lenkillä ja sit huomasin penkin niin menin istahtamaan.
Sit tunsin selvästi miten Jumalan läsnäolo laskeutui. Olin hämilläni ja katsoin ympärilleni onko mitään jotain vaarallista sattunut tai jotain varoitettavaa.

Se oli erilaista kuin ennen ja istuin vaan ja annoin Hänen olla siinä. Nyt minä tajusin kun luin tuon kirjoituksen.
Se oli kehoitus erottautumaan ja pyhittäytymään...

Tuohon rukoukseen yhdyn myös. :prayer4:

Mutta yksinäisiä uskovia tulisi myös muistaa rukouksin. :prayer4:
Kahvi taitaa jäähtyä jotes morotus! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Netti ilmiöitä..

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 16. Joulu 2011 01:53

Itsellä ovat tv ja Internet sellaisia, johon olen upppoutunut. Katsoin nuorena tv:tä aivan maanisesti. Sitten tuli aika, että olin kokonaan ilman tv:tä. Koin tuon ajan raikkaana. Nukuin erittäin hyvin ja aikaa jäi kaikkeen hyödylliseen. Nykyään ihmiset istuvat tv:n ääressä tunnin kun voisivat mennä iltakävelylle. Nykyään katson mieheni kanssa tv:tä mutta välillä myös luen ja teen muuta virkistävää. Internetissä minulla on facebookprofiili "salanimellä" (ei kuvia eikä muita tunnistetietoja), koska käytän sitä firman nettisivujen ja joidenkin yhteisöjen mainosten ja tapahtumien seuraamiseen. Ennen minulla oli "oikea" facebook-profiili kuvilla ja kaikilla mausteilla! Totesin, etten voi olla siellä "normaalina" ihmisenä, koska vietän kavereitteni kanssa liikaa aikaa. Toiseksi siellä liikkuu paljon huijareita ja muita.

En pidä tv:tä tai tietokonetta huonoina keksintöinä. Toisille ne voivat olla sitä, ja itseni on ainakin pidettävä varansa laitteiden kanssa toimiessa. Olen helposti addiktoituva ja innostuva ihminen, joten jos koen ärtymistä tai muuta, minun tulee sammuttaa laitteet. Mieluummin teen vain tarvittavat asiat tietokoneella. Esimerkiksi nuotinkirjoitusohjelman käyttäminen on säästänyt minulta aikaa, kasvattanut taitojani musiikin parissa ja helpottanut arkeani. Nuotinkirjoitusohjelma ei ole nettiin sidoksissa, joten voin käyttää sitä ilman "nettipakkoa".
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa

cron