Kuuluuko uskovan sekaantua Big Brotheriin?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kuuluuko uskovan sekaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 05. Joulu 2011 23:41

Minun mielestä se on touhuamista alueella joka ei meille kuulu. Ei BB;n seuraaminen saatika sitten taloon asukkaaksi meneminen ei ole uskovan hommia.. :wise3: Se on maailmallisista ohjelmista minusta se kaikkein maailmallisin.. :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Kuuluuko uskovan sekjaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 12. Joulu 2011 01:38

Kerron näkemykseni sen perusteella, mitä Big brother -ohjelmasta ymmärrän ja olen seurannut. Olen siis katsonut Big brotheria jaksoja eri tuotantokausilta (ehkä yhteensä 6- 8 jaksoa). Tällä kaudella en ole seurannut ohjelmaa, koska se on mennyt koko ajan tasoltaan alaspäin. En todellakaan ole elänyt lähellä Jumalaa, kun olen vähentänyt tuollaisten reality-sarjojen katsomista. Tiedän myös ei-uskovia ihmisiä, jotka ovat kanssani BB:stä samaa mieltä. BB:Stä tulee itselleni huono mieli, ahdistus, kiukku ja suru.

Miksi minä en seuraa BB:tä.
1) Big brotherissa on järjettömiä tehtäviä. Toiset niistä ovat hauskoja eikä niissä ole mitään (kristillisesti) väärää. Kuitenkin toiset (suurin osa) tehtävistä ovat ihmisiä alentavia, nöyryyttäviä ja häpäiseviä asioita.
2) Ohjelmassa voidaan kuvata missä tilanteessa tahansa. Vaikka olisi wc:ssä tai suihkussa yksin, sitä voidaan näyttää koko kansan huvina. Ohjelmaan lähtevät käsittääkseni joutuvat allekirjoittamaan sopimukset, että heitä saadaan kuvata missä tilanteessa tahansa.
3) Valehtelu. Jossain tuotantokaudella BB-talossa oli pariskunta, jonka piti näytellä sinkkuja. Heidän tehtävänsä oli siis se, etteivät he voineet olla yhdessä vaan heidän piti saada kaikki talon muut asukkaat uskomaan sinkkuuteensa ja siihen, etteivät edes tunne toisiaan. BB-talossa oleville annetaan tehtäviä, jossa heidän tulee valehdella jollain tavalla, varastaa jonkun tavaroita, mustamaalata jotain ihmistä tai huijata jollain muulla tavalla (hyvin epäkristillisiä arvoja edustavia käskyjä). Raja totuuden ja epärehellisyyden välillä hämärtyy. Jos näyttelijä on lavalla teatterissa, kaikki tietävät hänen näyttelevän. Jos on BB-talossa, ei voi tietää, mikä on kenenkin rooli tai tehtävä - ja kuka on vaan oma itsensä.
4) Tapahtumien vääristely. Tuotantotiimillä on lopullinen päätös siitä, mitä tunnin mittaisessa jaksossa vuorokauden tapahtumista näytetään ja mitä ei. Vaikka itse toimisi tilanteessa talon asukkaana rehellisesti, siitä voidaan antaa, leikkaamalla ohjelmaa, tietty kuva.
5) Tuotantokausi toisensa perään tehtävät ja BB:n taso muuttuvat alempiarvoisemmiksi ja riettaammiksi. Ohjelmaan hakeutuvat psyykkisesti hajalla olevat ihmiset, joiden pitäisi ennemmin hakeutua psykologin vastaanotolle. Heillä on väärää julkisuushakuisuutta. Tuotantotiimi/ ohjelman suunnittelu ei todellakaan mieti ihmissuhteita eikä mitään muutakaan laatiessaan tehtäviä vaan haluavat tuhota ihmissuhteita ja tuottaa psyykkisiä ongelmia. Lopullisesti he eivät kanna vastuutaan siitä, mitä ohjelma vaikuttaa psyykkisesti epävakaitten ihmisten (varsinkin nuorten) elämään.

Jos joku uskova saa Jumalalta kehoituksen hakeutua taloon asukkaaksi viemään valoa ja suolaa sinne, niin saa ainakin minun kunnioitukseni. Minulla ei kestäisi pää tuon kaiken touhun keskellä. Toivottavasti sinne joku saa voiman ja neuvon lähteä, ja saa evankelioitua mahdollisimman monta BB-talon asukasta Jeesuksen seuraajiksi!
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kuuluuko uskovan sekjaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja Mallu » 25. Joulu 2011 15:10

lara.tomb.raider kirjoitti:Kerron näkemykseni sen perusteella, mitä Big brother -ohjelmasta ymmärrän ja olen seurannut. Olen siis katsonut Big brotheria jaksoja eri tuotantokausilta (ehkä yhteensä 6- 8 jaksoa). Tällä kaudella en ole seurannut ohjelmaa, koska se on mennyt koko ajan tasoltaan alaspäin. En todellakaan ole elänyt lähellä Jumalaa, kun olen vähentänyt tuollaisten reality-sarjojen katsomista. Tiedän myös ei-uskovia ihmisiä, jotka ovat kanssani BB:stä samaa mieltä. BB:Stä tulee itselleni huono mieli, ahdistus, kiukku ja suru.

Miksi minä en seuraa BB:tä.
1) Big brotherissa on järjettömiä tehtäviä. Toiset niistä ovat hauskoja eikä niissä ole mitään (kristillisesti) väärää. Kuitenkin toiset (suurin osa) tehtävistä ovat ihmisiä alentavia, nöyryyttäviä ja häpäiseviä asioita.
2) Ohjelmassa voidaan kuvata missä tilanteessa tahansa. Vaikka olisi wc:ssä tai suihkussa yksin, sitä voidaan näyttää koko kansan huvina. Ohjelmaan lähtevät käsittääkseni joutuvat allekirjoittamaan sopimukset, että heitä saadaan kuvata missä tilanteessa tahansa.
3) Valehtelu. Jossain tuotantokaudella BB-talossa oli pariskunta, jonka piti näytellä sinkkuja. Heidän tehtävänsä oli siis se, etteivät he voineet olla yhdessä vaan heidän piti saada kaikki talon muut asukkaat uskomaan sinkkuuteensa ja siihen, etteivät edes tunne toisiaan. BB-talossa oleville annetaan tehtäviä, jossa heidän tulee valehdella jollain tavalla, varastaa jonkun tavaroita, mustamaalata jotain ihmistä tai huijata jollain muulla tavalla (hyvin epäkristillisiä arvoja edustavia käskyjä). Raja totuuden ja epärehellisyyden välillä hämärtyy. Jos näyttelijä on lavalla teatterissa, kaikki tietävät hänen näyttelevän. Jos on BB-talossa, ei voi tietää, mikä on kenenkin rooli tai tehtävä - ja kuka on vaan oma itsensä.
4) Tapahtumien vääristely. Tuotantotiimillä on lopullinen päätös siitä, mitä tunnin mittaisessa jaksossa vuorokauden tapahtumista näytetään ja mitä ei. Vaikka itse toimisi tilanteessa talon asukkaana rehellisesti, siitä voidaan antaa, leikkaamalla ohjelmaa, tietty kuva.
5) Tuotantokausi toisensa perään tehtävät ja BB:n taso muuttuvat alempiarvoisemmiksi ja riettaammiksi. Ohjelmaan hakeutuvat psyykkisesti hajalla olevat ihmiset, joiden pitäisi ennemmin hakeutua psykologin vastaanotolle. Heillä on väärää julkisuushakuisuutta. Tuotantotiimi/ ohjelman suunnittelu ei todellakaan mieti ihmissuhteita eikä mitään muutakaan laatiessaan tehtäviä vaan haluavat tuhota ihmissuhteita ja tuottaa psyykkisiä ongelmia. Lopullisesti he eivät kanna vastuutaan siitä, mitä ohjelma vaikuttaa psyykkisesti epävakaitten ihmisten (varsinkin nuorten) elämään.

Jos joku uskova saa Jumalalta kehoituksen hakeutua taloon asukkaaksi viemään valoa ja suolaa sinne, niin saa ainakin minun kunnioitukseni. Minulla ei kestäisi pää tuon kaiken touhun keskellä. Toivottavasti sinne joku saa voiman ja neuvon lähteä, ja saa evankelioitua mahdollisimman monta BB-talon asukasta Jeesuksen seuraajiksi!


Laitan linkin tähän jonka katsoin tyttäreni innoittamana.Siinä on haastattelu Kristillisestä ohjelmasta,jossa haastatellaan tuota uskovaista,joka lähti BB.taloon.Itse en katso enkä pidä koko ohjelmasta,joka on todella täynnä "saastaa".Nuoret saavat huonoa mallia elämäänsä.Jonkin verran olen joutunut sivusta seurata,kun vanhin tyttäreni ja mieheni "uskosta osattomat" ovat sitä seuranneet,mutta yllätyksekseni ovat tykänneet juuri tuosta Sebastianista.On ollut kuulemma "selväjärkisin" kaveri talossa,jonka toivoivat voittavan.Itse olin myös sitä mieltä,että hänelle olisi voiton toivonut,mutta suurin voitto olikin Sebastianin kohdalla se,että hän rohkeasti evankelijoi talon asukkaita,että katsojia,eikä lähtenyt mukaan kaikkeen mitä siellä tarjottiin.Tuon haastattelun katsottuani olin tosi iloinen,että hän oli talossa.Hän antoi monille nuorille vaihtoehdon elämälle.Uskovienhan pitäisi mennä kaikkeen maailmaan ja loistaa valoa,myös siellä missä varsinkin on pimeyttä. :happy: Astu tarinaan ohjelmassa on muitakin hyviä haastatteluja.

http://www.youtube.com/watch?v=dggNCiOummA
Mallu
 

Re: Kuuluuko uskovan sekjaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Joulu 2011 16:13

Joo, kiitosta vaan. Katsoin ja olihan siinä varsin raitishenkistä puhetta nuorelta mieheltä. Täytyy sanoa, että yllätyin hyvin positiivisesti. Rohkea nuori mies joka ei mene valtavirran mukana. Kiitos Herralle. Kannattaa katsoa niin ymmärtää miksi tämä uskova nuori mies meni mukaan tuohon synnin pesään eli BB-taloon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kuuluuko uskovan sekjaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Joulu 2011 16:57

Joo..vain korvakuulolta olin hänestä kuullut ,nyt olen nähnyt ja kuullut :) Positiivinen yllätys..vilaisin myös blogia Tynen tyyliin ja siellähän oli vallan "rajuja totuuksia kristillisestä joulusta".

http://sebastiantyne.com/
systeri
 

Re: Kuuluuko uskovan sekjaantua Big Brotheriin?

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Joulu 2011 17:10

Pakko vielä laittaa yks hyvä juttu minkä bongasin Tynen blogista joka käsitteli "tuoreen kakkan" tuoksua seurakunnassa :think2: eli "Tuoksuuko sinun seurakuntasi steriililtä syöpäosastolta, vai elämänhajuiselta synnytysosastolta?" Tää kolahti tälle päivää :D
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron