Uskovat baarissa kaljoilla..=(

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Marras 2011 10:14

Eilen nuortenillassa keskusteltua: Edestä puhuttiin että olivat käyneet kaljoilla baarissa :( Se tökkii mulla jo pahasti. Itse olen täysabsolutisti mutta en lähtisi sitä aivan kaikilta vaatimaan itse. Mutta se että baareihin aletaan mennä, se särisee mulla jo tosi pahasti.. Eräs vanha mies oli samaa mieltä asiasta.. Puheenaihe oli.."Kuinka uskova erottuu muista maailmassa" Kahvipöydässä oli sama väittelyä että "saaks ottaa vaiko ei" Ennen vielä tämä sama keskustelu käytiin uskovan ja ei-uskovan välillä..mutta nykyään välillä uskova - uskova..

Vanhempi uskova mies oli sitä mieltä että nykyään vaan etsitään Raamatusta,muista ihmisistä puolustusta omille tempuilleen sekä mietitään että kuinka maailmalliseksi voidaan mennä ja vielä säilyä pelastettuna :( Mä en itse voi kovana tupakkimiehenä taas lähteä kaljottelijoita haukkumaan.. Mutta senverran kyllä voisi tehdä ne parannusta että ottaisivat sen siivunsa muualla kuin synninpesässä. Tiedän mitä houkutusmestoja on Hki ravintolat.. niissä on pian koko elämä kiinni.. :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja JHK » 27. Marras 2011 10:37

Tunnen pari tapausta jotka käyvät baareissa etsimässä itselleen puolisioa, kun eivät löydä uskovien joukosta. Hieman houkuttaisi ajatus itseänikin, mutta tiedän että sellainen on tuomittu päättymään huonosti.
JHK
 

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Marras 2011 10:52

Ihmiset on nykyään tosi hukassa näissä parisuhde-asioissa :( Minusta itsestä tuli lopulta alkoholisti kun etsin ja etsin ja etsin.. Sehän se oli juomaan ja baariin lähtemisen syy minullakin.. puoliskon etsiminen. Se oli myös takaisin baareihin lankeamisen syy.. "kun ei kerran srk:st löydy niin sit haetaan hetken helpotuksia baareista".. mitä siitäkin seurasi.. juomaputkia ja senpäälle lopulta raju delirium.. :(

Kerran kuuntelin Radiodeiltä ohjelmaa avioliittoon menemisen syistä ja sen muutoksista. Ennen se oli yhteinen päämäärä ja yhdessä toimiminen (Esim uskovilla evankeliumin työssä,seurakunnas)..Nykyään mennään siksi että mitä voimme SAADA ITSE toisiltamme. Naiset nykyään jopa julkisesti asettavat miehelle esim tulotasovaatimuksia :( Seurakunnassakin sen näkee nykypäivänä että Audi A7:lla ja puku päällä sinne tuleva sinkku revittäisiin heti naimisiin ja vanhimmistoon vaikka se olisi hengellisistä asioista kuinka pihalla tahansa.. :(

Raamattu ei nykyään enää olekaan avautuva lapsenmielisille vaan sen tuntevat parhaiten teologian tohtorit ;( Kristitty-sanan perään lisätään arvonimiksi yläluokan ammatteja ja kaikki mitä saarnataan keskittyy tämän elämän asioihin. Kukaan ei enää puhu Jeesuksen toisesta tulemisesta, tulevasta tuomionpäivästä eikä siitä että olisi julistettava Sanaa kiireesti läpi maailman :( Kukaan ei puhu enää Kristuksen ja Pyhän Hengen voimasta ihmisen syntejä vastaan.. sen sijaan säädellään "Kristillisiä lakeja"vaikka koko VT meille sen kertoo kuinka hyvin se toimi :(
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja todael » 27. Marras 2011 15:21

Entisenä alkoholistina sanon, että parasta on kaikkien uskovien pysyä erossa alkoholista. Ensinnäkin se on selvä erottautumisen ja Kristuksen todistuksen merkki. Juopuminen johtaa irstaaseen menoon. Kreikkalainen historioitsija Herodotus kertoo muinaisista persialaisista, jotka joivat itsensä juovuksiin, tehdessään suuria ja tärkeitä päätöksiä, koska he uskoivat saavansa yhteyden "henkimaailmoihin" juopuneessa tilassa. Latinasta juontuva nimi etyyli alkoholille on "spiritus" = "henki"

Ps. 1:1 "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,"

Ef.5:18 "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,"

Jes.5:11-14 "Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina! Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät."

todael :prayer4:
todael
 

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Marras 2011 15:31

todael kirjoitti:Entisenä alkoholistina sanon, että parasta on kaikkien uskovien pysyä erossa alkoholista. Ensinnäkin se on selvä erottautumisen ja Kristuksen todistuksen merkki. Juopuminen johtaa irstaaseen menoon. Kreikkalainen historioitsija Herodotus kertoo muinaisista persialaisista, jotka joivat itsensä juovuksiin, tehdessään suuria ja tärkeitä päätöksiä, koska he uskoivat saavansa yhteyden "henkimaailmoihin" juopuneessa tilassa. Latinasta juontuva nimi etyyli alkoholille on "spiritus" = "henki"

Ps. 1:1 "Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,"

Ef.5:18 "Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,"

Jes.5:11-14 "Voi niitä, jotka aamuvarhaisesta väkijuoman jäljessä juoksevat ja iltamyöhään viipyvät viinistä hehkuvina! Kanteleet, harput, vaskirummut, huilut ja viinit on heillä pidoissansa, mutta Herran tekoja he eivät tarkkaa, eivät näe hänen kättensä töitä. Sentähden minun kansani siirretään maastansa äkkiarvaamatta, sen ylhäiset kärsivät nälkää, ja sen remuava joukko nääntyy janoon. Sentähden tuonela levittää kitansa ammolleen, avaa suunsa suunnattomaksi; ja sinne menee sen loisto, sen remuava ja pauhaava joukko, kaikki sen ilonpitäjät."

todael



Kyllä näin on.

Täällä kotikulmillanikin missä nyt perjantain ja lauantain jälkeen olen saanut kerätä jo kolmesta kadunkulmasta ilonpitäjien pudottelemia teräviä lasinsirpaleita, etteivät koiramme saisi haavoja niistä tassuihinsa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja Masa » 27. Marras 2011 15:37

laajennetaan hieman

31:6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
31:7 Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko.

Millainen tilanne on mielestäsi jossa voi toimia sananlaskujen 31:6-7 mukaan?
Masa
 

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja JoKi » 27. Marras 2011 15:54

Itselläni on se mielikuva, että viiniä voi juoda, kunhan ei juo humalaan asti tai humaltuakseen.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja todael » 27. Marras 2011 15:59

Jos luet koko tekstin Sananl.31:4-7 on merkityksenä VAROITUKSEN sana - "Ei sovi kuningasten viiniä juoda" (Sananl.31:4) vaan ne juokoon jotka luopuvat oikeudesta ja vääristelevät kurjuuden lasten oikeuden. Kohta siis ei oikeuta juomaan masennukseen, vaan kehoittaa OLLA juomatta. Sananl.31:7 sanoo "sellainen juokoon", ja lopuksi "Avaa sinä suusi mykän hyväsi, oikeuden hankkimiseksi kaikille sortuville. Avaa suusi ja tuomitse oikein, hanki kurjalle ja köyhälle oikeus." (Sananl.31:8-9)

Uskovan ei tule juopua, vaan toimia sorrettujen ja kurjien sekä köyhien oikeuden esiintuojana. Tämän me teemme julistamalla evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta.

- todael
todael
 

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja todael » 27. Marras 2011 16:01

Jokainen itse kantaa vastuun Jumalan edessä alkoholin käyttämisestä - juoko viiniä vai ei. Tärkeää on että vapautemme ei koidu lihalliseksi oman edun tavoitteluksi. Itse koen että parempi on olla absolutisti, MUIDEN veljienkin tähden.

Gal.5:13 "Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa."

- todael :prayer4:
todael
 

Re: Uskovat baarissa kaljoilla..=(

ViestiKirjoittaja JHK » 27. Marras 2011 16:41

Itse en ole absolutisti, kun Kristuskaan ei ollut.
Kännijuomista en harrasta. En "juo" siinä mielssä kuin se sana tässä maassa ymmärretään.
Jos otetaan raamatusta kaikki kohdat jossa viini on mainittu, uskallan väittää että 2/3 ainakin on positiivista. Suomalaista kulttuuritaustaa vasten ymmärrän kuitenkin monien äärimmäistä alkoholikielteisyyttä. Tilanne on toisenlainen esimerkiksi keskieuroopassa.
JHK
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron