Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja todael » 24. Marras 2011 14:01

Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut seurakunta

Paavali kirjoitti Roomalaiskirjeen aikana, jolloin antikristillisen Neron hallituskausi oli aluillaan. Tiedämme historiasta, että Nero teetti julmia uskovien ihmisten vainoja antikristillisen vihansa ja kieroutuneen ajatusmaailmansa voimalla. Paavali kirjoitti Roomalaiskirjeen seurakunnalle, joka oli joutuva kohtaamaan veriset Neron aikaansaamat uskovien vainot.

Room.13:1-4 Paavali opettaa, että jokaisen tulee olla alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Hän perustelee tämän sillä, että ei ole mitään esivaltaa muuta kuin Jumalan asettamia esivaltoja – jopa nekin esivallat jotka kääntyvät vainoamaan seurakuntaa ovat Jumalan asettamia. Tämä on tärkeä opetus jonka Paavali antaa roomalaisille.

Myöhemmin Room.13:8-14 Paavali opettaa – samasta ajatuksesta käsin – että uskovien tulee pukeutua valkeuden varuksiin [kreik. ὅπλον = väline, ase, sotavarustus] (Roo.13:12), joka tarkoittaa Kristuksen rakkauteen pukeutumista. Tämä Kristuksen rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa – ja tällä edelliseen ajatukseen liittyen – Kristuksen rakkaus ei koskaan ryhdy väkivaltaiseen kapinaan esivaltaa kohtaan. Vaikka seurakunta olisi antikristillisen esivallan vainoama, kuten roomalaisille myöhemmin tapahtui – tuli heidän pukeutua Kristukseen, valkeuden varuksiin ja täten tulla osallisiksi Pyhän Hengen kautta vaikuttavasta lähimmäisen rakkaudesta.

Jeesus ristillä rukoili kaikkien niiden puolesta, jotka olivat Hänet ristiinpuun päälle nostaneet sanoen ”Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät” (Luuk.23:34) Ennen ristiinaulitsemista Jeesus oli Pilatukselle sanonut "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sen tähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi.” (Joh.19:11) Jeesus tunnusti maallisen auktoriteetin Jumalan sille antamana valtana. Mitään ei tapahtuisi Jeesukselle, ellei Hänen Isänsä olisi sitä valtaa tälle esivallalle antanut. Saman ajatuksen Paavali esittää Room.9:17 ”Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä”.

Tästä lähtökohdasta käsin Paavali opettaa roomalaisia Room.13:1-4 asettumaan sen Jumalan kaikkivaltiuuden käsiin, jota antikristillisen esivallan alla vainotuksi tuleminen tekee. Jumala nostaa sortajan koskemaan seurakuntaansa, osoittaakseen seurakunnassa Poikansa Jeesuksen Kristuksen kirkkauden, aivan kuten Faarao teki suhteessa israelilaisiin Egyptissä.

Mitä Kristuksen rakkaus on ? Vihaa sortajia kohtaan ? Kapinaa sitä esivaltaa kohtaan joka sortaa ja vainoaa Kristuksen opetuslapsia ? Ei sitä se ei ole.

Monet puhuvat paljon lähimmäisen rakkaudesta ja yrittävät korottaa itsensä sillä toisia korkeammalle, ikään kuin se oikeuttaisi heidät olemaan parempia kuin muut. Tällä tavalla ihminen kumoaa Kristuksen rakkauden itsessään ja tekee siitä itsekästä oikeassa olemista sekä antikristillistä esivaltaa kohtaan osoitettua kapinaa. Jeesus rakasti niitä jotka löivät Hänet ristille – tämä sama rakkaus tulee vainotun seurakunnan osaksi, jotta Jumalan kirkkaus loistaisi sen kautta maailmalle.

Vainottu seurakunta muuttuu itsekäästä rakkaudesta Kristuksen rakkauteen, jossa se kykenee rukoilemaan ja rakastamaan niitäkin, jotka sitä julmasti vainoavat. Kristuksen rakkaus ei erittele kohdettaan, se rakastaa jopa vihollistaan.

Vainottu seurakunta ei kapinoi ketään vastaan, ei taistele omien oikeuksiensa puolesta vaan se Kristuksen rakkaudessa julistaa Jumalan kirkkautta niiden kärsimysten kautta, johon Jumala itse seurakunnan vie.

Room.8:35-39 ”Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. ”

Kaikkia velijä ja sisaria Jeesuksessa Kristuksessa siunaten.
- todael
todael
 

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja toni t » 24. Marras 2011 14:39

Monet puhuvat paljon lähimmäisen rakkaudesta ja yrittävät korottaa itsensä sillä toisia korkeammalle, ikään kuin se oikeuttaisi heidät olemaan parempia kuin muut. Tällä tavalla ihminen kumoaa Kristuksen rakkauden itsessään ja tekee siitä itsekästä oikeassa olemista sekä antikristillistä esivaltaa kohtaan osoitettua kapinaa. Jeesus rakasti niitä jotka löivät Hänet ristille – tämä sama rakkaus tulee vainotun seurakunnan osaksi, jotta Jumalan kirkkaus loistaisi sen kautta maailmalle.


Jos tällä kohdalla viitataan esimerkiksi minuun joka olen puhunut Jumalan rakkaudesta niin sanon etten ole opettanut kapinoimaan esivaltaa vastaan lihallisesti. Esivallalle tulee olla alamainen ja niin olen minkäkin niin hyville kuin huonoillekkin. Olen tuonut sen esille ettei Jumalan sana ja laki anna oikeutusta kenellekkään ihmiselle tappaa toista ihmistä mistään syystä. Pahat esivallat toimivat näin ja se että sanoo heidän toimivan Jumalan sanan vastaisesti ei ole kapinaa heitä kohtaan vaan rakkautta totuuteen. En vastusta esivaltaa en edes pahaa mutta en myöskään toimi Jumalan lakia vastaan edes esivallan käskystä.

Miten Jumalan rakkaudesta puhuminen on sellaista jossa yritetään korottaa itseä muiden yläpuolelle? Kristityn tärkein tehtävä tulee olla puhua Jumalan rakkaudesta. Se on kristityn ase antikristillistä esivaltaa kohtaan. Eli ilosanoman julistaminen pahalle maailmalle. Jumalan rakkauden julistaminen on kapinaa antikristillistä esivaltaa kohtaan mutta ei lihallista kapinaa vaan rakkaudellista kapinaa jossa rakastetaan vihollisia ihmisiä jotka elävät saatanan orjuudessa.

Sillä Jumalan rakkauden julistaminen voi ainoastaan pelastaa ihmisen saatanan vankeudesta. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Kristytyn tehtävä tulee olla julistaa Jumalan rakkautta pahalle maailmalle ja maailman mielstä se on kapinaa sitä kohtaan ja siksi maailma tulee kristittyjä vainoamaan sillä samasta syystä he vainosivat Herraamme Jeesusta joka heidän mielstä kapinoi heitä vastaan. Eli Jumalan rakkauden julistaminen on rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan se ei ole toisten yläpuolelle asettumista vaan palvelemista Jumalan rakkaudesta käsin.

Siunausta lähden lenkille.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Marras 2011 14:58

toni l kirjoitti:
Monet puhuvat paljon lähimmäisen rakkaudesta ja yrittävät korottaa itsensä sillä toisia korkeammalle, ikään kuin se oikeuttaisi heidät olemaan parempia kuin muut. Tällä tavalla ihminen kumoaa Kristuksen rakkauden itsessään ja tekee siitä itsekästä oikeassa olemista sekä antikristillistä esivaltaa kohtaan osoitettua kapinaa. Jeesus rakasti niitä jotka löivät Hänet ristille – tämä sama rakkaus tulee vainotun seurakunnan osaksi, jotta Jumalan kirkkaus loistaisi sen kautta maailmalle.


Jos tällä kohdalla viitataan esimerkiksi minuun joka olen puhunut Jumalan rakkaudesta niin sanon etten ole opettanut kapinoimaan esivaltaa vastaan lihallisesti. Esivallalle tulee olla alamainen ja niin olen minkäkin niin hyville kuin huonoillekkin. Olen tuonut sen esille ettei Jumalan sana ja laki anna oikeutusta kenellekkään ihmiselle tappaa toista ihmistä mistään syystä. Pahat esivallat toimivat näin ja se että sanoo heidän toimivan Jumalan sanan vastaisesti ei ole kapinaa heitä kohtaan vaan rakkautta totuuteen. En vastusta esivaltaa en edes pahaa mutta en myöskään toimi Jumalan lakia vastaan edes esivallan käskystä.

Miten Jumalan rakkaudesta puhuminen on sellaista jossa yritetään korottaa itseä muiden yläpuolelle? Kristityn tärkein tehtävä tulee olla puhua Jumalan rakkaudesta. Se on kristityn ase antikristillistä esivaltaa kohtaan. Eli ilosanoman julistaminen pahalle maailmalle. Jumalan rakkauden julistaminen on kapinaa antikristillistä esivaltaa kohtaan mutta ei lihallista kapinaa vaan rakkaudellista kapinaa jossa rakastetaan vihollisia ihmisiä jotka elävät saatanan orjuudessa.

Sillä Jumalan rakkauden julistaminen voi ainoastaan pelastaa ihmisen saatanan vankeudesta. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Kristytyn tehtävä tulee olla julistaa Jumalan rakkautta pahalle maailmalle ja maailman mielstä se on kapinaa sitä kohtaan ja siksi maailma tulee kristittyjä vainoamaan sillä samasta syystä he vainosivat Herraamme Jeesusta joka heidän mielstä kapinoi heitä vastaan. Eli Jumalan rakkauden julistaminen on rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan se ei ole toisten yläpuolelle asettumista vaan palvelemista Jumalan rakkaudesta käsin.

Siunausta lähden lenkille.



Todael ja JHK,

te molemmat nyt aivan selvästi jatkatte epäraamatullisen sanomanne levittämistä täällä foorumilla, nyt vain eri ketjuissa. Olette molemmat jumittuneet virhetulkintaan tuossa esivalta ja "älä tapa" asioissa.

Teidän kirjoituksissanne on nyt mukana eksytyksen henki. En edelleenkään syyllistä teitä, enkä tuomitse mistään, haluan vain auttaa teitä ja pysyä Pyhän Hengen voimassa totuudessa.

Jumalan siunausta teille molemmille.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja Masa » 24. Marras 2011 15:37

pekka kirjoitti:
toni l kirjoitti:
Monet puhuvat paljon lähimmäisen rakkaudesta ja yrittävät korottaa itsensä sillä toisia korkeammalle, ikään kuin se oikeuttaisi heidät olemaan parempia kuin muut. Tällä tavalla ihminen kumoaa Kristuksen rakkauden itsessään ja tekee siitä itsekästä oikeassa olemista sekä antikristillistä esivaltaa kohtaan osoitettua kapinaa. Jeesus rakasti niitä jotka löivät Hänet ristille – tämä sama rakkaus tulee vainotun seurakunnan osaksi, jotta Jumalan kirkkaus loistaisi sen kautta maailmalle.


Jos tällä kohdalla viitataan esimerkiksi minuun joka olen puhunut Jumalan rakkaudesta niin sanon etten ole opettanut kapinoimaan esivaltaa vastaan lihallisesti. Esivallalle tulee olla alamainen ja niin olen minkäkin niin hyville kuin huonoillekkin. Olen tuonut sen esille ettei Jumalan sana ja laki anna oikeutusta kenellekkään ihmiselle tappaa toista ihmistä mistään syystä. Pahat esivallat toimivat näin ja se että sanoo heidän toimivan Jumalan sanan vastaisesti ei ole kapinaa heitä kohtaan vaan rakkautta totuuteen. En vastusta esivaltaa en edes pahaa mutta en myöskään toimi Jumalan lakia vastaan edes esivallan käskystä.

Miten Jumalan rakkaudesta puhuminen on sellaista jossa yritetään korottaa itseä muiden yläpuolelle? Kristityn tärkein tehtävä tulee olla puhua Jumalan rakkaudesta. Se on kristityn ase antikristillistä esivaltaa kohtaan. Eli ilosanoman julistaminen pahalle maailmalle. Jumalan rakkauden julistaminen on kapinaa antikristillistä esivaltaa kohtaan mutta ei lihallista kapinaa vaan rakkaudellista kapinaa jossa rakastetaan vihollisia ihmisiä jotka elävät saatanan orjuudessa.

Sillä Jumalan rakkauden julistaminen voi ainoastaan pelastaa ihmisen saatanan vankeudesta. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Kristytyn tehtävä tulee olla julistaa Jumalan rakkautta pahalle maailmalle ja maailman mielstä se on kapinaa sitä kohtaan ja siksi maailma tulee kristittyjä vainoamaan sillä samasta syystä he vainosivat Herraamme Jeesusta joka heidän mielstä kapinoi heitä vastaan. Eli Jumalan rakkauden julistaminen on rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan se ei ole toisten yläpuolelle asettumista vaan palvelemista Jumalan rakkaudesta käsin.

Siunausta lähden lenkille.



Todael ja JHK,

te molemmat nyt aivan selvästi jatkatte epäraamatullisen sanomanne levittämistä täällä foorumilla, nyt vain eri ketjuissa. Olette molemmat jumittuneet virhetulkintaan tuossa esivalta ja "älä tapa" asioissa.

Teidän kirjoituksissanne on nyt mukana eksytyksen henki. En edelleenkään syyllistä teitä, enkä tuomitse mistään, haluan vain auttaa teitä ja pysyä Pyhän Hengen voimassa totuudessa.

Jumalan siunausta teille molemmille.


Oho aika kova väite Pekalla!
Masa
 

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Marras 2011 15:47

Masa,

Ei voi sekoittaa pimeyttä ja Valkeutta. Se on lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan jos yrittää varoittaa toista ihmistä astumasta "kuoppaan". Ettei toinen lähimmäinen ihminen loukkaantuisi. Mutta väkisin ei voi ketään muuttaa jos ei toinen sitä itse halua, syystä tai toisesta.

Herran Jeesuksen Armoa sinullekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja Masa » 24. Marras 2011 15:57

pekka kirjoitti:Masa,

Ei voi sekoittaa pimeyttä ja Valkeutta. Se on lähimmäisen rakkautta toista ihmistä kohtaan jos yrittää varoittaa toista ihmistä astumasta "kuoppaan". Ettei toinen lähimmäinen ihminen loukkaantuisi. Mutta väkisin ei voi ketään muuttaa jos ei toinen sitä itse halua, syystä tai toisesta.

Herran Jeesuksen Armoa sinullekin.


Rakkautta on myös se että asettuu toisen asemaan siis kirjoittajan ei vastaajan - ja miettiä mitä kirjoittaja tarkoitta eli puhutaanko samasta asiasta.
Mutta siinä menet jo vinoon jos et itse ymmärrä mitä Todael ja JHK oikeastaan tarkoittaa - silloin pimeys on sinussa ei todaelissa eikä JHK:ssa jos et itse ymmärrä oikein mitä he kirjoittavat.

Pimeyttä on myös se jos sinä esim. pidät Tonin viestejä suoraan oikeana - silloin teet kaksikertaisen virheen - eli luotat toiseen sokeasti ja ymmärrät toiset väärin sillä perusteella mitä joku toinen on sanonut.
Näin teet tuomion väärin perustein ei riitä Pekka hyvä jos sanot "en tuomitse", mutta kuitenkin tuomitset koska väitä heillä olevan väärä henki!
Masa
 

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Marras 2011 16:05

Kiitos kirjoituksestasi.

Tiedän kyllä mitä tarkoitan ja jos joku haluaa tulkita kirjoitukseni omalla tavallaan niin sillekään en minä voi mitään. Vain Herra kykenee auttamaan ja muuttamaan ihmistä.

Ja, edelleenkin, en aseta itseäni parempaan asemaan tai pidä itseäni parempana ihmisenä kuin joku toinen syntinen ihminen. Lähden aina siitä, että itse olen se huonompi ja vielä syntisempi kuin se toinen ihminen. En halua ylpistyä vaan tulla nöyremmäksi ja nöyremmäksi. Mutta en ala kuitenkaan nöyristelemään vaan pysyä totuudessa niin hyvin kuin osaan ja kykenen, Jumalan Armosta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja Masa » 24. Marras 2011 16:10

pekka kirjoitti:Kiitos kirjoituksestasi.

Tiedän kyllä mitä tarkoitan ja jos joku haluaa tulkita kirjoitukseni omalla tavallaan niin sillekään en minä voi mitään. Vain Herra kykenee auttamaan ja muuttamaan ihmistä.

Ja, edelleenkin, en aseta itseäni parempaan asemaan tai pidä itseäni parempana ihmisenä kuin joku toinen syntinen ihminen. Lähden aina siitä, että itse olen se huonompi ja vielä syntisempi kuin se toinen ihminen. En halua ylpistyä vaan tulla nöyremmäksi ja nöyremmäksi. Mutta en ala kuitenkaan nöyristelemään vaan pysyä totuudessa niin hyvin kuin osaan ja kykenen, Jumalan Armosta.



Miten tämä kääntyi sinun kirjoitukseen?
Kysymyshän oli siitä ymmärrätkö oikein Todaelin ja JHK viestit.

Ei kukaan kysynyt sinulta minä pidät itseäsi, mutta hyvä jos tuo on sinun asenteesi. Sitä paitsi tuossakin Pekka vaaransa jos aina sanoo olevansa muita syntiempi niin hyvin äkkiä se muuttuu juuri päinvastaiseksi eli synnksi.
Masa
 

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Marras 2011 16:14

Masa,

huomaan nyt, että haluat haastaa riitaa kanssani. Minusta et saa nyt riitapukaria itsellesi.

Jumalan siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Vainottu seurakunta on Jumalan rakkauteen pukeutunut

ViestiKirjoittaja Masa » 24. Marras 2011 16:18

pekka kirjoitti:Masa,

huomaan nyt, että haluat haastaa riitaa kanssani. Minusta et saa nyt riitapukaria itsellesi.

Jumalan siunausta sinulle.


Siis mitä! On se kumma.. ensin ollaan totuuden puolesta, mutta kun teille jotain palautetta antaa se onkin sitten jo riidan haastamista!
Se siitä nöyryydestä taas kerran.
Masa
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 40 vierailijaa

cron