Urheileminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Urheileminen

ViestiKirjoittaja JoKi » 21. Marras 2011 16:29

Mitäs olette mieltä Kristittynä urheilemisesta ?

Jos otetaan vaikka esimerkkeinä:

Kehonrakentaja

Kehonrakentajahan käy luultavasti kuntosalilla lihaksien vuoksi. Lihaksia taas luultavasti hankitaan osittain itsensä, mutta oletan että myös muiden ihmisten takia.

Onko siis oikein mielestänne muokata omaa kehoaan kuntosalilla tai muilla liikuntamuodoilla, jos syy on pelkästään ulkonäöllinen ?

Onko se silloin mielestänne lihallista ja väärin, koska yritetään itse parantaa omaa ulkonäköään ?


Viestiä kirjoittaessa tuli mieleen myös meikkaaminen, hiusten värjäys, karvojen poisto, eroaako nämä mielestänne esimerkiksi tatuoinneista tai kauneusleikkauksista ? Jos eroaa niin kerrotko miten ?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Marras 2011 17:32

Pohdit hurjasti kaikennäköistä. Mitä itse olet mieltä? tahtoisin kuulla mitä sinä ajattelet esittämistäsi kysymyksistä. Voin kommentoida sitten sitä.
JHK
 

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JoKi » 21. Marras 2011 18:46

Muokkaankin viestiä sen verran, että se kuvaa paremmin sitä, miksi en sanonut mielipidettäni viestin aluksi.


Mielestäni jos ihminen elää syöden terveellisesti, ei ole tarvetta kuntosalille ulkonäöllisin perustein.



Mietin tosiaan paljon erilaisia asioita, ja usein myös kysyn sitä täältä, jos joku muu olisi sattunu jo miettimään asiaa aikaisemmin.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Marras 2011 19:17

Pelkkä terveellisesti syöminen ei riitä pitämään kehoa hyvässä kunnossa. Kaikki lihakset joita ei käytetä alkavat surkastua, ja heikentyä. Itse sain liikunnan laiminlyönnistä "rangaistuksena" vuosia kestäneitä käsi- ja selkäkipuja, jotka heikensivät työkykyni minimiin ja tekivät elämästäni tuskan ja epäilyksen täyttämän kärsimysnäetelmän. Rukoilin toki Jumalaa parantamanaan mutta huomaa = minä pilasin terveyteni laiminlyömällä oman ruumiini tarpeet. Jumala ei tehnyt asialle mitään, vaan erinäisten ihmisten kautta kertoi minulle että liikunta on terveellistä, jopa tarpeellista.'

Olen treenannut rankasti kolme vuotta, uimalla, hiihtämällä, nostelemalla painoja, miekkailemalla, luistelemalla ja juoksemalla, ja nyt pikkuhiljaa alan olemaan taas voimissani. Olen toki iloinen myös että ulkomuotoni on suuresti komistunut - huomaa - terve keho on myös kaunis keho. Pidät pahana tavoitella kaunista kehoa - entäpä tervettä kehoa? On typerää jos näkee kohtuuttomia vaivoja ulkomuotonsa kaunistamiseksi, jos syynä on yksinomaan ulkonäkö. Mutta minusta ei ole lainkaan typerää huolehtia kehon terveydestä, ja taas - terve on myös kaunista. Kehonrakentaminen ihan yltiöpäiseksi asti on melkoisen typerää, sillä kehonrakentajien ruumiissa lihaksen määrä on luonnottoman suuri - se on epäterveellistä tietyn tason ohitettuaan, ja ilman muuta älytöntä.
Bruce Lee, kuuluisa taistelulajien harjoittaja, alkoi panostamaan fyysiseen voimaan tajuttuaan sen merkityksen kamppailijalle. Hän treenasi järkevästi, vaikka menikin myös liiallisuuksiin. Tältä näyttää fyysisesti super hyväkuntoinen keho. Vertaa sitä kehonrakentajaan toisessa kuvassa:
http://www.bing.com/images/search?q=bru ... ORM=IDFRIR
http://www.myviewsandreviews.com/wp-con ... lympia.jpg

On typerää urheilla pelkän ulkonäön vuoksi. Mutta on typerämpää vielä olla urheilematta ollenkaan. (Rivien välistä voisi lukea että etsit lupaa kuntoiluun koska haluat parantaa ulkonäköäsi, mikäli ei ole näin, niin olen tietysti erehtynyt.) Suosittelen urheilua terveyden ylläpitimiksi. Terve keho on myös kaunis, ja terveys vaikuttaa myös sielun´hyvinvointii. Lihaskunto ja aerooppinen ovat molemmat hyväksi. Kannataa olla aina selvästi voimakkaampi, kuin mitä arkeen tarvitsisi olla, silloin keho ei ylikuormitu.
JHK
 

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JoKi » 21. Marras 2011 19:24

Tuossa mun viestissä oli tarkoitus pelkästään kommentoida ulkonäön näkökulmasta, ei siis terveellisyyden.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Marras 2011 23:13

Suo anteeksi "vihjailuni".

Ulkonäkönsä hoitaminen ja pieni ehostautuminen on luonnollista ja ihan ok, kunhan kyseessä ei ole sairaalloinen huomionhakuisuus. Jos tahtoo suoremman selän tai isommat lihakset, niin kaiketi kohtuudella voi asian eteen jotain tehdä, kun nämä ovat myös terveyden kannalta hyviä juttuja, samoin terve iho ja hyvät hampaat. Jos sensijaan on pakkomielle saada kaikki "kauneusvirheet" katoamaan, olisi syytä miettiä, mistä moinen tarve ajallisen kehon ulkonäön kiillotukseen johtuu.
JHK
 

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 21. Marras 2011 23:22

Tunnustan podailevani että musta tulis sellainen kiiltis poju :oops: :oops: :oops:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JoKi » 22. Marras 2011 19:28

Oletko miettinyt miksi haluat lihakset ollaksesi "kiiltis poju" ?

Tai mitä odotat sitten tapahtuvan kun sinulla on ne isommat lihakset ?

Kehuja ?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 22. Marras 2011 20:22

Tosiaan, sehän riippuu siitä, miksi jotain tekee. Onko syy, hyvinvointi jne. tekeekö sitä oman hyvinvointinsa vuoksi, vai jonkin muun asian vuoksi. Jos esim. nainen meikkaa siinä tarkoituksessa, että olisi vetävämmän oloinen miesten silmissä, muiden kuin aviomiehen, niin silloin ehdottomasti meikkaaminen on väärin. Mutta jos meikkaa oman hyvinvointinsa vuoksi, eikä se ole häiritsevää muuten, niin miksi ei.
lonelyrider
 

Re: Urheileminen

ViestiKirjoittaja JoKi » 22. Marras 2011 20:27

Toisaalta miten tämä vaimon meikkaus vaikuttaa mieheen ?

Tunteeko mies että vaimo on vetävämmän näköinen meikattuna, eli antaako mies ulkonölle suuremman arvon meikattuna ?
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa